PDA

View Full Version : aan alle Pabo studenten!

*KabouteR
03 October 2006, 12:23
ik heb vorig jaar mijn pabo propedeuse gehaald, maar omdat ik niet wist of ik ermee door wilde gaan ben ik gestopt en zit nu voor een jaar in het buitenland. ik twijfel nog steeds of ik door wil gaan en dan zoja aan welke pabo. dus ik heb wat vraagjes aan jullie:

- op welke pabo zit je?
- in welk jaar?
- bevalt het?
- moet je veel zelf uitzoeken?
- zijn de vakken nuttig? heb je het gevoel dat je er iets aan hebt?
- hoe zijn de leraren?
- hoeveel les heb je ongeveer per week?
- heb je lint- of blokstage?
- moet je zelf een stageplek zoeken?
- mogelijkheid tot stage in het buitenland?
- wat is het grootste nadeel van de school?
- zijn er vakken waarbij je belachelijke werkstukken moet maken?
- hoeveel tijd besteed je buiten lessen aan school? (huiswerk, tentamens, stage voorbereiden)

Alvast bedankt iedereen! :)

xxx-bottle-xxx
04 October 2006, 18:50
- op welke pabo zit je? Pabo thomas more in rotterdam
- in welk jaar? 1ste jaar- bevalt het? absoluut
- moet je veel zelf uitzoeken? ja, want de uren die voor een bepaald vak staan per blok haal ik echt niet met me rooster.
op dit moment heb ik best wel het idee dat ik al veel weet ondanks dat ik geen vooropleiding heb waar de pabo op aansluit. maar nuttig altijd.
- hoe zijn de leraren? prima! het is een school met alleen maar pabo studenten dus persoonlijker!
- hoeveel les heb je ongeveer per week? verschillende per week! maar ik ben bijna elke week wel 1 dag vrij en verder tussen de 1 en 6 uur
- heb je lint- of blokstage? 8 weken stage dit jaar! niet aan 1 gesloten
- moet je zelf een stageplek zoeken? nee dat wordt voor je gedaan (ben ik het zelf niet meeeens maar ja het is niet anders)
- mogelijkheid tot stage in het buitenland? ja vanaf je derde jaar volgens mij
- wat is het grootste nadeel van de school? die heb ik op dit moment nog niet!
- zijn er vakken waarbij je belachelijke werkstukken moet maken? je moet altijd wel werkstukken maken en voor iedereen is dat weer verschillend wat hij/zij ervan vindt. Tot nu toe is het absoluut niet moeilijk maar veel inlever opdrachten/presentaties
- hoeveel tijd besteed je buiten lessen aan school? (huiswerk, tentamens, stage voorbereiden? gemiddeld zo'n uurtje per dag en tot nu toe red ik dat makkelijk (tel ik het weekend niet mee)

*KabouteR
05 October 2006, 12:38
UP
meer reacties graag

Thinking Of You
05 October 2006, 14:12
- op welke pabo zit je? pabo inholland Haarlem
- in welk jaar? 2
- bevalt het? nee ik zit te denken om te stoppen
- moet je veel zelf uitzoeken? ja ik heb wel het gevoel dat ik er soms alleen voor sta.
- zijn de vakken nuttig? heb je het gevoel dat je er iets aan hebt? Alleen Pedagogiek vind ik nuttig. De rest is onzin.
- hoe zijn de leraren? Ja sorry heel negatief, maar de leraren vind ik erg slecht. Zelf vertellen ze dat je niet meer dan 20 min moet praten, want dan is de aandacht weg en kan een mens geen informatie meer opnemen, maar ze doen het zelf 1.5 uur lang
- hoeveel les heb je ongeveer per week? Verschilt per week. Elke week ander rooster. Ongeveer 16 uur
- heb je lint- of blokstage? 1 keer in de week stage en 1x in een periode een week
- moet je zelf een stageplek zoeken? Nee, dit wordt gedaan
- mogelijkheid tot stage in het buitenland? Ja in het 3de jaar.
- wat is het grootste nadeel van de school? Inholland is een hele grote school met nog meer opleidingen. En daarom is het allemaal erg massaal. Ze kennen je niet. En als je hulp wil dan moet je eerst je studentnummer geven.
- zijn er vakken waarbij je belachelijke werkstukken moet maken? haha ja, elk vak verzint wel iets dat we kunnen doen. En soms slaat dat echt nergens op.
- hoeveel tijd besteed je buiten lessen aan school? (huiswerk, tentamens, stage voorbereiden) zeker wel 20 uur.

[M] a a r t
05 October 2006, 21:03
- op welke pabo zit je? Christelijke Hogeschool Ede (vandaag uitgeroepen weeer tot beste hogeschool :cool: ) ghe ghe ghe
- in welk jaar? eerste
- bevalt het? jep
- moet je veel zelf uitzoeken? jaa, wordt behooorlijk in het diepe gegooid vind ik
- zijn de vakken nuttig? heb je het gevoel dat je er iets aan hebt? sommige dingen wel.. zoals Taakgroep en Pedagogiek en Onderwijskunde Ún vertellen en voorlezen
- hoe zijn de leraren? leuk :) dr is gewoon zown goede sfeer op school
- hoeveel les heb je ongeveer per week? heel veel vind ik.. k geloof 26 uur op zen minst
- heb je lint- of blokstage? blok.. 8 weken
- moet je zelf een stageplek zoeken? nope..
- mogelijkheid tot stage in het buitenland? k geloof het wel... maar voor mij nu iig nog niet
- wat is het grootste nadeel van de school? pfff kan zo echt niets verzinnen
- zijn er vakken waarbij je belachelijke werkstukken moet maken? jaa.. voor drama en alles is gewoon nÚt iets te veel bij de meeste opdrachten dat je soms echt zoiets hebt van.. wat moet ik hiermee
- hoeveel tijd besteed je buiten lessen aan school? (huiswerk, tentamens, stage voorbereiden) geen idee.. maar ik weet wel dat het te weinig is...

asjeblieft!

Miss_ONLY
06 October 2006, 15:33
- op welke pabo zit je?
CHN (Groningen)

- in welk jaar?
1ste

- bevalt het?
Zekers ik heb hier al 4 jaar wat voor gedaan om naar de PABO te komen en weet heel zeker dat ik Juf wil worden.

- moet je veel zelf uitzoeken?
Valt best mee

Aan de hoorcolleges vind ik echt niks aan, maar de werkcolleges zijn wel intressant

- hoe zijn de leraren?
Ok. Vallen heel erg mee

- hoeveel les heb je ongeveer per week?
18 uur

- heb je lint- of blokstage?
2 weken per blok (4 x 2 weken)

- moet je zelf een stageplek zoeken?
Nee, daarom zit ik nu 6 km van huis :(

- mogelijkheid tot stage in het buitenland?
Jah, maar hoe dat allemaal zit weet ik niet

- wat is het grootste nadeel van de school?
Niks best heel gezellig, veel tussenuren, maar dan is het best handig om je huiswerk te doen, hoef je dat thuis niet meer te doen.

- zijn er vakken waarbij je belachelijke werkstukken moet maken?
Nee alle werkstukken die ik moet maken zijn wel intressant

- hoeveel tijd besteed je buiten lessen aan school? (huiswerk, tentamens, stage voorbereiden)
Op dit moment nog te weinig. Ik denk elke dag zo'n 2 uur...Soms meer (vaak minder ;) )

kiss_lau
07 October 2006, 13:17
op welke pabo zit je?hogeschool domstad in utrecht
- in welk jaar? 1e jaar
- bevalt het?jaa
- moet je veel zelf uitzoeken?ja beetje onduidelijk allemaal maar je kan t wel allemaal vragen
- zijn de vakken nuttig? heb je het gevoel dat je er iets aan hebt?hm best veel nutteloze dingen maar wel leuk allemaal
- hoe zijn de leraren?aardig!
- hoeveel les heb je ongeveer per week?best wel veel maar heb elke week ander rooster. ene week dus veel en andere weinig
- heb je lint- of blokstage?ik weet niet wat dat is haha
- moet je zelf een stageplek zoeken?nope
- mogelijkheid tot stage in het buitenland?ja
- wat is het grootste nadeel van de school?nou geen idee eigelijk
- zijn er vakken waarbij je belachelijke werkstukken moet maken?nee hoor
- hoeveel tijd besteed je buiten lessen aan school? (huiswerk, tentamens, stage voorbereiden)nou nu valt het nog wel mee.. ik weet niet echt eigelijk

Fiore
08 October 2006, 09:26
Ik wil ook PABO gaan doen.. & in Ede lijkt me toppie, maar dan zou ik wel op kamers moeten..

Maart, zit jij op kamers?

[M] a a r t
08 October 2006, 11:15
Ik wil ook PABO gaan doen.. & in Ede lijkt me toppie, maar dan zou ik wel op kamers moeten..

Maart, zit jij op kamers?
jaaaa DOEN! echt het is zooo gezellig in Ede! Úcht superschool!

ik zit niet op kamers.. maar het schijnt wel makkelijk een kamer te vinden in Ede/Wageningen..