PDA

View Full Version : Boehoehoehoehoe ik ben Ebay-depressief!

Peaches**
29 April 2007, 13:09
ik heb net het jurkje van mn dromen gevonden op Ebay
maar van mn moeder mag het niet, alles at met paypal enzo te maken heeft vindt ze te gevaarlijk, en ik wou het gewoon doen, maar nu is ze erachter gekomen, terwijl ik het jurkje wel had gewonnen!?
wat nu?

sorry, maar ik vind t zoo flauw!
iemand tips?

xx

Elisee
29 April 2007, 13:18
Je hebt het jurkje dus al gewonnen? Dan zit je namelijk aan de koop vast en ben je gedwongen om het te betalen. Anders krijg je inderdaad zoals mijn voorgangster als zei negatieve feedback. :(

Gwen1987
29 April 2007, 13:22
pech, je moet gewoon betalen, en als je het niet doet krijg je negatieve feedback, met het risico dat de verkoper het aankaart bij Ebay, en dan kan je account geblokkeerd worden.

Dus niet echt slim om iets te kopen om het vervolgens te willen cancelen. Als het niet mag van je ma moet je het of helemaal niet kopen, of je hebt schijt aan dr en koopt het gewoon,

Peaches**
29 April 2007, 13:23
ja echt balen,
ik had zo niet verwacht dat mijn moeder er echt TEGEN was, maar ik dnek zoiezo dat ik mar ga stoppen met Ebay, het mag dus niet :(
dus dan maakt het niet zo heel veel uit dat ik neg. feedback krijg, kan je je account deleten?

xx

'#.moi'sachi
29 April 2007, 13:24
negatieve feedback zoals de meeste al zeggen ja.

Elisee
29 April 2007, 13:25
Ik zou i.i.g. de verkoper mailen en de situatie uitleggen. Misschien dat dat helpt. Je kan ook een vriendin laten betalen en het naar haar adres laten versturen en het dan verkopen via marktplaats?

Peaches**
29 April 2007, 13:29
Ik zou i.i.g. de verkoper mailen en de situatie uitleggen. Misschien dat dat helpt. Je kan ook een vriendin laten betalen en het naar haar adres laten versturen en het dan verkopen via marktplaats?

ja precies, maar, maar één vriendin van me zit op Ebay en zij is nu weg.....

en op zich als het jurkje er echt zal zijn zal me moeder iet boos worden ofzo, maar als ik het nu toch doe, merkt ze het metee!

:(

Elisee
29 April 2007, 13:35
hoezo merkt ze dat meteen dan?

Ja, dat snap ik ook niet. Je kan het ook aan je moeder uitleggen en het is toch jouw geld, dus jouw risico?

Peaches**
29 April 2007, 13:36
hoezo merkt ze dat meteen dan?
nou als ik achter de computer zit ( die in de woonkamer staat) en ze loopt langs en ze ziet dat ik met ebay bezig ben...

Peaches**
29 April 2007, 13:36
ik weet dat het best wel droog is, maar hebben jullie ouders dat niet!?
mijn moeder is bang dat gelijk iemand achter mn rekening komt ofzo en dat soort dngen...

Elisee
29 April 2007, 13:38
ik weet dat het best wel droog is, maar hebben jullie ouders dat niet!?
mijn moeder is bang dat gelijk iemand achter mn rekening komt ofzo en dat soort dngen...

Mijn ouders zijn het wel gewend, er komen altijd vet veel pakketjes binnen bij ons thuis :P. En mijn computer staat boven ;).

Peaches**
29 April 2007, 13:39
Mijn ouders zijn het wel gewend, er komen altijd vet veel pakketjes binnen bij ons thuis :P. En mijn computer staat boven ;).

jaaa, er komen nu ook wel dingen bij osn thuis, maar ik moet wle altijd alles ff laten zien enzo.
mijn moeder wil wel weten waar ik mee bezig ben enzo....
:p

Elisee
29 April 2007, 13:41
jaaa, er komen nu ook wel dingen bij osn thuis, maar ik moet wle altijd alles ff laten zien enzo.
mijn moeder wil wel weten waar ik mee bezig ben enzo....
:p

Mijn moeder kan me toch niet stoppen, hahaha :p grapje hoor

Krolijntje
29 April 2007, 13:43
hangt er mss ook wel een beetje van af hoe oud je bent vind ik
als je 12 bent snap ik meer dat ze zo tegen zijn dan als je 19 zou zijn (ivm eigen geld/verantwoordelijkheid/blablabla)

°°spacecowgirl°°
29 April 2007, 14:14
probeer haar dan eens beter uit te leggen wat paypal is, want paypal is juist veilig, ze hebben kopersberscherming waarmee je als je het pakje niet ontvangen je geld terug krijgt

kruimeltje
29 April 2007, 15:38
paypal is juist heel veilig

maarja je kan je accoutn niet deleten en een nieuwe aanmaken gaat ook lastig omdat het op ip-adres en met persoonsgegevens gaat, dus je kan niet zomaar ee nieuwe/andere aanmaken (anders zou t nog niks helpen dat je een naam aan moet maken....

je zit er nu dus wel aan vast.....

kiimbly
29 April 2007, 15:42
Kan iemand anders het niet voor je betalen en dat jij dan via postbank het geld alvast overmaakt ofzo?
Ik mag ook niksbij Ebay bestellen :mad:

No_Lita01
29 April 2007, 15:45
Dat is juist het veilige van PayPal: Niemand weet jouw rekeningnummer of gegevens! Je hebt je PayPal account dat alleen verbonden is met je emailadres, niet met je rekening. Jij kan zelf geld op je PayPal account zetten van welke rekening dan ook, dus niemand haalt geld van jouw rekening af, behalve jijzelf. Niemand heeft je gegevens. De verkoper weet dan ook alleen het e-mailadres dat gekoppeld is aan je PayPal-account, verder niks.

LekkerLos
29 April 2007, 15:52
Kan je moeder zich niet even verdiepen in Paypal? Is een van de veiligste betalingsmogelijkheden. Vind het persoonlijk erg overdreven van d'r.

Gwen1987
29 April 2007, 15:57
probeer haar dan eens beter uit te leggen wat paypal is, want paypal is juist veilig, ze hebben kopersberscherming waarmee je als je het pakje niet ontvangen je geld terug krijgt

Wat grotendeels bullshit is. Als je aangeeft dat je je geld terug wil laten storten stuurt paypal een mailtje naar de verkoper. Reageert deze neit binnen 30 dagen dan krijg je je geld terug. Reageert de verkoper wel (en wil die dat geld dus niet teruggeven) dan gaat paypal zogenaamd uitzoeken wie het geld moet krijgen, met als gevolg dat jij naar je geld kunt fluiten, en de verkoper zelf ook (het word dan van zijn account afgehaald, en vastgehouden door paypal tot ze weten wie het geld moet krijgen)
Alleen wat dat betreft is paypal oplichterij, ik heb dit al 2 keer meegemaakt, en paypal naait je waar je bij staat. Dat geld zie je gewoon niet meer terug, dus je kunt beter zelf onderhandelen met de verkoper.

Paypal is betrouwbaar, totdat je je geld wil laten terugstorten...