PDA

View Full Version : van bruin naar blond!! vraagjes

Housequake
06 June 2009, 11:35
Na mn haar sinds mn elfde geverfd te hebben wil ik weer terug naar mn eigen haar kleur : donker blond!!

Ik zou graag even willen weten van andere meisjes hoe het bij hen is gegaan om van bruin naar blond te gaan en hoeveel het heeft gekost en hoe de conditie van je haar nu is!!!

Housequake
06 June 2009, 11:43
uppppp:cool::cool:

stella.nova
06 June 2009, 11:44
Ik heb van mezelf een donkerblonde/lichtbruine kleur, en had sinds mn 11e altijd highlights. Toen heb ik het 2,5 jaar geleden bruin geverfd, en een paar maanden geleden ben ik weer naar blond gegaan d.m.v. veel highlights! Vorige week heb ik t weer laten knippen en de kapper zei dat mn haar in goede conditie was, dus het heeft geen/weinig schade aangericht :D

Housequake
06 June 2009, 12:10
upje!!!!

meer verhalen!!

Vertige
06 June 2009, 12:23
Ik ben van mezelf donkerblond, toen paar jaar lichtblond gehad. Ik wilde het in mn eigen haarkleur verven maar dat werd beetje groen dus toen verfde ik het ook bruin. Alleen het bruine werd door het wassen/zonlicht alweer steeds lichter. Ik wilde eigenlijk alweer blond dus toen ging ik naar de kapper, van bruin naar blond verven kan niet zoals je waarschijnlijk al weet. Je kan alleen naar een kleur donkerder verven. Omdat t geverfd was enzo kon blonderen volgens mij bij mij ook niet.

Eerst heb ik een 'schoonmaakwassing' gekregen, daardoor werd het echt meteen al stuk lichter en toen coupe soleil erdoorheen. Het ziet er nu gewoon weer blond uit:D

zsa zsa
06 June 2009, 12:28
Ik ben van mezelf donkerblond, toen paar jaar lichtblond gehad. Ik wilde het in mn eigen haarkleur verven maar dat werd beetje groen dus toen verfde ik het ook bruin. Alleen het bruine werd door het wassen/zonlicht alweer steeds lichter. Ik wilde eigenlijk alweer blond dus toen ging ik naar de kapper, van bruin naar blond verven kan niet zoals je waarschijnlijk al weet. Je kan alleen naar een kleur donkerder verven. Omdat t geverfd was enzo kon blonderen volgens mij bij mij ook niet.

Eerst heb ik een 'schoonmaakwassing' gekregen, daardoor werd het echt meteen al stuk lichter en toen coupe soleil erdoorheen. Het ziet er nu gewoon weer blond uit:D

Van geverfd bruin naar blond kan wel, maar dan moet je het opbleken of ontkleuren en dat is wel heel heftig voor je haar.
Ik heb het heeeeeel voorzichtig gedaan over een periode van maanden, echt steeds maar weer een paar strengen blonderen en tussendoor met lelijk rossig haar rondlopen (want als je bruine verf oplicht dan komt het roodpigment dat daarin zit heel erg naar voren). Nu is het mooi blond, maar dat heeft wel veel geduld gekost en sowieso een opdonder aan mijn haar gegeven.
Ik denk dat als je het bij de kapper laat doen dat het wel sneller kan, maar ik had daar ff het geld niet voor en ik heb dus heel veel geduld moeten hebben door het in hele kleine stapjes zelf te doen.

Vertige
06 June 2009, 12:35
Van geverfd bruin naar blond kan wel, maar dan moet je het opbleken of ontkleuren en dat is wel heel heftig voor je haar.
Ik heb het heeeeeel voorzichtig gedaan over een periode van maanden, echt steeds maar weer een paar strengen blonderen en tussendoor met lelijk rossig haar rondlopen (want als je bruine verf oplicht dan komt het roodpigment dat daarin zit heel erg naar voren). Nu is het mooi blond, maar dat heeft wel veel geduld gekost en sowieso een opdonder aan mijn haar gegeven.
Ik denk dat als je het bij de kapper laat doen dat het wel sneller kan, maar ik had daar ff het geld niet voor en ik heb dus heel veel geduld moeten hebben door het in hele kleine stapjes zelf te doen.

Mij raadden ze het af bij de kapper omdat m'n haar er superslecht van zou worden.

Housequake
06 June 2009, 12:41

schoonmaak wassing?

Kiek
06 June 2009, 12:50
Ik heb m'n haar wel blond geverfd toen het bruin geverfd was en er was niks aan de hand, ging heel goed!

Freckle
06 June 2009, 12:55
Ik ben van mezelf ook donkerblond en ik heb het een paar jaar terug zwart geverfd. Daarna wilde ik het ook weer laten ontkleuren. Toen ben ik naar de kapper gegaan en heb daar zo'n 8 uur lang gezeten en ze heeft ook iets van 8/9 keer mijn haar ontkleurd. Ik kwam er blond/oranje uit en daarna heb ik het nog een paar keer geverfd met donkerblonde verf en is het redelijk mooi blond geworden. Mijn haar was in het begin wel droog en nu eigenlijk nog steeds best wel, maar dat is er niet echt vanaf te zien vind ik. :)

Multatuli
06 June 2009, 16:48
Ik heb mijn witblonde haar een jaar terug zwart geverfd. Dat had ik beter niet kunnen doen, want een paar maand terug wilde ik het dus weer blond ;) Het liefst witblond, maar dat kon natuurlijk niet meteen. Begin april kwam het in mij op dat ik liever een paar tinten lichter wilde (middenbruin), omdat dat zwarte mij erg bleek maakte. Ik heb toen highlights laten zetten. Toen ik thuiskwam bleek het resultaat niet naar wens en ik ben een week later teruggegaan om het opnieuw te laten doen (het valt onder garantie).
Ik had zelf een pot blondeerpoeder gekocht, omdat ik telkens een paar tinten lichter wilde gaan. Ik heb een keer meegemaakt dat mijn haar helemaal geel ervan werd, dus op een gegeven moment besefte ik wel dat ik naar de kapper moest, mocht ik het echt blond willen hebben;)
Ik heb er eerst een Reset Color opgezet - een wassing die alle onnatuurlijke kleurpigmenten uit je haar haalt -, waardoor het geel werd. Ik heb toen zelf mijn haar in een astint geverfd. Ik vond het toen veel te donkerblond en de kleur, het was een warme blondtint, paste niet bij mijn lichte huidskleur. Ik heb het toen ontkleurd met Poly Blonde en daarna opnieuw een parelblonde kleur opgezet. Het was toen echt blond, maar nog niet zo licht als ik wilde.
Ik ben laatst naar de kapper geweest en heb toen een blondeerwassing laten doen. Dit is ietsje milder dan blonderen, maar maakt je haar toch nog een stukje lichter. Binnenkort (na een maandje) ga ik mijn haar nog een keer verven met parelblond en dan is het waarschijnlijk zoals ik het wil hebben:)
Kortom... het duurt even voordat je het gewenste effect hebt bereikt. Zoveel als ik het heb ontkleurd e.d. is absoluut NIET aan te raden. Ieder haar is anders. Mijn haar is erg sterk (ik föhn, kleur en steil het regelmatig) en ik heb zelden gespleten punten. Na het ontkleuren met Poly Blonde is de conditie van mijn haar weliswaar verslechterd, dus daar zou ik mee oppassen. Hoeveel het bij elkaar heeft gekost.. tja, dat is toch wel aardig wat:rolleyes:

Housequake
06 June 2009, 16:54
ik had 2 weekjes hetzelfde topic aangemaakt. Want ik wilde van donkerbruin naar goudblond, en dat is mijn haar ook nu :D Ik ben er super blij mee en mijn haar conditie is precies hetzelfde. Moet er alleen af en toe een maskertje in doen. Wel heb ik het bij de kapper laten doen, omdat ik het zelf niet durfde. Ik heb wel een voor en na foto voor je als je dat wilt?

ja graag!!!

Lori
06 June 2009, 18:05
ik heb van mezelf donkerbruin-zwart haar en mijn haar werd geblondeerd en uiteindelijk lichtbruin geverfd het kostte 120 euro, maar ik heb ook heel lang haar. mn haar is nog steeds gezond maar wel iets minder gezond dan eerst.. mja there's a price to pay

Wonderfee
06 June 2009, 19:08
http://i43.tinypic.com/2hhq9dw.jpg

Dit is hem dan ;)

Het blonde kleurtje staat je echt goed!! Echt mooie naturelle kleur. Hoe heeft je kapper dit aangepakt? Ontkleurd of een product dat de chemische kleuring eruit gehaald? Was jouw donkerbruin kleur kleur uit een pakje?

B.S.
06 June 2009, 19:38
Ik ga het maandag bij de kapper laten doen, kost rond de 80 euro. Ik dacht, kan het maar beter goed laten doen!