PDA

View Full Version : Toelatingsopdracht Academie Artemis Amsterdam

vtje
09 December 2010, 12:59
Hallo,
ik heb mij ingeschreven voor de opleiding Allround styling op de Academie Artemis in Amsterdam.
Nu vroeg ik me af of meer meiden hier bezig zijn met de opdracht of al op de academie zitten, en mij meer kunnen vertellen over hoe hoog de toelatingseisen zijn en wat voor vakken etc. er op de academie worden gegeven.
Kortom een beetje meer info!

Up~Style
23 December 2010, 12:20
Hi!
Ik zit op Artemis.. Ben nu 3e jaars en loop stage bij de Jackie op de mode redactie.
Ik moest als toelatingsopdracht een soort prognose maken voor 2012. Hoe dan de mode, media en interieur eruit zouden zien. Ik had toen 3 hele grote collages gemaakt en mijn portfolio meegenomen en toen was ik aangenomen! Ze zijn niet heel streng ofzo, althans toen. Volgens mij worden de eisen steeds hoger.. Maar ze zien wel meteen of je talent hebt. Er vallen wel veel mensen af in het eerste jaar en soms ook in het tweede. Maar ik raad je aan om gewoon naar het AMFI te gaan, omdat je hier minder studiegeld betaald en eigenlijk hetzelfde leert. Ik heb best spijt dat ik niet naar het AMFI ben gegaan. Artemis is zó duur en ik moest het doen zonder OV en stufi.

Qua vakken krijg je prognose, fotostyling, kunstgeschiedenis, tekenen, computerles (indesign, photoshop, illustrator), interieurstyling. Je krijgt 4 blokken per jaar en die zijn dan per thema ingedeeld. Mode, media en interieur. In het tweede jaar ga je echt al voor merken aan de gang. Zo moest ik een café ontwerpen voor de H&M op het spui en een prognose boek maken voor een modeketen én je eigen lijn opzetten. Beursstands ontwerpen + zelfmaak mode maken voor Knip Mode. Je doet wel écht leuke dingen!

thegenius
10 January 2011, 21:03
Hi!
Ik zit op Artemis.. Ben nu 3e jaars en loop stage bij de Jackie op de mode redactie.
Ik moest als toelatingsopdracht een soort prognose maken voor 2012. Hoe dan de mode, media en interieur eruit zouden zien. Ik had toen 3 hele grote collages gemaakt en mijn portfolio meegenomen en toen was ik aangenomen! Ze zijn niet heel streng ofzo, althans toen. Volgens mij worden de eisen steeds hoger.. Maar ze zien wel meteen of je talent hebt. Er vallen wel veel mensen af in het eerste jaar en soms ook in het tweede. Maar ik raad je aan om gewoon naar het AMFI te gaan, omdat je hier minder studiegeld betaald en eigenlijk hetzelfde leert. Ik heb best spijt dat ik niet naar het AMFI ben gegaan. Artemis is zó duur en ik moest het doen zonder OV en stufi.

Qua vakken krijg je prognose, fotostyling, kunstgeschiedenis, tekenen, computerles (indesign, photoshop, illustrator), interieurstyling. Je krijgt 4 blokken per jaar en die zijn dan per thema ingedeeld. Mode, media en interieur. In het tweede jaar ga je echt al voor merken aan de gang. Zo moest ik een café ontwerpen voor de H&M op het spui en een prognose boek maken voor een modeketen én je eigen lijn opzetten. Beursstands ontwerpen + zelfmaak mode maken voor Knip Mode. Je doet wel écht leuke dingen!

Weet jij hoe het met de deeltijd opleiding gaat?

thegenius
14 January 2011, 13:17
Even een upje!

Stars In Your Eyes
14 January 2011, 18:41
Weet jij hoe het met de deeltijd opleiding gaat?

Over de deeltijd opleiding staat ook al die info op de site, welke vakken/blokken je hebt etc!

Zit er ook over te denken om een deeltijd opleiding te doen

Up~Style
15 January 2011, 14:33
Deeltijd weet ik niet zo veel van. Wel dat er over het algemeen oudere mensen op zitten en dat het soortgelijke opdrachten zijn als voltijd.

thegenius
15 January 2011, 19:02
Over de deeltijd opleiding staat ook al die info op de site, welke vakken/blokken je hebt etc!

Zit er ook over te denken om een deeltijd opleiding te doen

Heb het allemaal gelezen, maar ben benieuwd naar mensen die uit ervaring spreken:)

thegenius
19 January 2011, 14:42
Even een upje!

Rockerbybaby
19 January 2011, 15:44
Ik ben daar ook wezen kijken en het leek me echt geweldig maar dat kan ik gewoon niet opbrengen helaas, wat een geld:o Maar het leek me wel echt een super opleiding!

Up~Style wat is AMFI dan? want ik heb rondgevraagd naar iets vergelijkbaars en daar wist niemand iets voor... Of is dat mbo niveau?

Up~Style
19 January 2011, 17:26
Op AMFI (Amsterdam Fashion Institut) heb je de richting Fashion & Branding en leidt ook stylistes op. Kan je ook naar gaan kijken.

Verder heb je Lifestyle & Design op de Willem de Kooning.
Artemis is inderdaad heel duur. Materiaalkosten ook, NIET te doen. Je bent echt heel veel geld kwijt. Als ik dat had geweten had ik waarschijnlijk een andere studie gedaan. Maar je de opleiding is verder wel echt top.

thegenius
19 January 2011, 18:05
Nog deeltijd studenten hier?

Stars In Your Eyes
20 January 2011, 21:54
Op AMFI (Amsterdam Fashion Institut) heb je de richting Fashion & Branding en leidt ook stylistes op. Kan je ook naar gaan kijken.

Verder heb je Lifestyle & Design op de Willem de Kooning.
Artemis is inderdaad heel duur. Materiaalkosten ook, NIET te doen. Je bent echt heel veel geld kwijt. Als ik dat had geweten had ik waarschijnlijk een andere studie gedaan. Maar je de opleiding is verder wel echt top.

Wat ben je aan materiaalkosten kwijt dan? Wat moet je allemaal aanschaffen?

thegenius
23 January 2011, 14:29
Upjeeeeeeeeeeeeeeeeeee

thegenius
24 January 2011, 14:23
nog een upppppppppp!

fragrance
02 February 2011, 13:17
even nog een upje!
wat ik me af vraag, wat moet je doen om toegelaten te worden???/
is een voorlopleiding verplicht?!?!

en wanneer is er weer een opendag?:)

priscaprisca
04 February 2011, 09:22
Ik wil deze opleiding ook gaan volgen. Mijn vader wil het wel betalen en ik heb hiervoor ook al 2 jaar op een particuliere school gezeten.

Ik ben alleen een beetje bang voor de toelatingsopdracht. Ik zag op de site dat je deze namelijk ook mondeling moet toelichten. Scary! Heeft iemand hier ervaring mee?

Kijken ze heel erg naar hoe mode-bewust je zelf bent? Ik draag wel altijd hippe kleding maar het is niet zo dat ik echt zo'n 'modemeisje' ben als jullie snappen wat ik bedoel.

Weten jullie ook wat je ongeveer kan verdienen als fashion stylist?

Bedankt alvast!

Up~Style
04 February 2011, 11:43
Materiaalkosten zijn heel veel. Je moet heel vaak dingen uitprinten voor je beoordelingen. Bijv. een prognose boek. Ben je meteen 100 euro kwijt. Ook moet je verf kopen, 200 grams papier en zo gaat het maar door. Je bent wel echt 150 euro per maand gemiddeld kwijt daaraan als het niet meer is.

Verder is het wel echt een goede opleiding hoor! En er lopen wel modepopjes rond, maar die heb je overal. Het is niet zo dat je daarop wordt aangenomen. De beste mensen zijn vaak juist wat minder mooi en wat artistieker. Dus daar hoef je je niet druk om te maken. Je komt daar voor jezelf en voor je eigen werk, niet om er hip uit te zien ofzo, toch?! Verder zijn het wel alleen maar meiden haha. Er zitten echt nauwelijks jongens op Artemis, dus soms wordt je wel echt gek en wil je wat testosteron, maargoed je zit het tweede jaar toch veel korter op school. Het eerste jaar was het meest hel. 6 uur pas thuis en dan ook nog huiswerk doen. Sociale leven was niks meer..

Up~Style
04 February 2011, 11:45
even nog een upje!
wat ik me af vraag, wat moet je doen om toegelaten te worden???/
is een voorlopleiding verplicht?!?!

en wanneer is er weer een opendag?:)

Je moet een toelatingsopdracht doen die krijg je thuisgestuurd en je moet je portfolio laten zien. Toen ik toelating deed was dat nog niet verplicht, maar ik had zo veel leuke dingen gedaan dat ik het wel graag wilde laten zien. Maar ze zien aan je toelatingsopdracht wel of je wel/niet geschikt bent. Dus ik zeg: gewoon doen! Gewoon op je af laten komen.. Vooropleiding is niet verplicht, maar er zijn wel veel mensen die bijv al mode & commercie hebben gedaan of Nimeto oid.

FashionBird
04 February 2011, 21:40
Ik moet 14 februari toelating doen! Ik heb alleen niet een gigantische grote portfolio ofzo, gewoon een aantal schilderijen en tekeningen die ik heb gemaakt, maakt dat veel uit?

Esther 2
06 February 2011, 22:05
Hoi,
Ik heb mij ingeschreven voor de opleiding Media styling op de Academie Artemis in Amsterdam.
Nu vroeg ik me af of er personen bezig zijn met de opdracht of al op de academie zitten, en mij meer kunnen vertellen over hoe hoog de toelatingseisen zijn. Kan iemand mij iets meer vertellen over de tekenopdracht? alvast bedankt

FashionBird
09 February 2011, 07:12
@ Esther 2 Ik heb geen flauw idee, en zou het ook wel willen weten, dus up!