PDA

View Full Version : Treinkaartje naar Frankrijk..

S.onrisa
01 July 2011, 09:56
Moet je een treinkaartje naar Frankrijk ( ik weet nog even niet precies waarheen) ver van tevoren boeken/kopen?

Of kan dat op de dag zelf nog wel ?

Yuppie
01 July 2011, 10:13
hangt er vanaf of er nog plaats is :p

waar wil je heen in Frankrijk?

LisArt
01 July 2011, 10:17
Treinkaartjes met de Thalys/NShispeed vanaf Nederland worden alleen maar duurder als je langer wacht. Die zijn altijd het goedkoopst als je het zo ver mogelijk van tevoren doet (de meeste staan er 3 maanden van tevoren op), want dan heb je meer kans dat de goedkopere tarieven nog beschikbaar zijn :)

S.onrisa
01 July 2011, 17:16
Oke dankjullie wel! Ik ga vanavond denk ik beslissen of het nodig is of ik vrijdag weg moet.

S.onrisa
01 July 2011, 17:23
Nog even een noobvraagje..

Ik ben nu wat aan het kijken op nshispeed en op die andere site.. ( ik heb nog nooit zoiets gepland :$)

Maar daar zie ik dit :

Station Tijd Trein
Groningen - Schiphol (Airport) V08:06 A10:38 IC - 728
Schiphol (Airport) - Paris Nord V11:31 A14:35 THA - 9330
Paris Nord - Paris Montparnasse V- A- -
Paris Montparnasse - Brest(F) V16:05 A20:34 TGV - 8633

Waaarom staan er streepjes bij Paris-Nord - Paris Montparnasse?

S.onrisa
01 July 2011, 17:28
Ooh ik heb het al gezien. Dat stukje moet je dan met de metro.

Op de site staat dit: Handig is dat aan boord van de Thalys in het barrijtuig een beperkte hoeveelheid metrokaartjes te koop zijn (geldig in de centrumzone van Parijs).

Barrijtuig? ;p:o. Iemand enig idee?

Yuppie
01 July 2011, 18:03
http://www.tgv-europe.nl/nl/ (goedkoper dan NS hispeed)

namens mij ook bedankt!
Vind ns hispeed altijd zo onhandig dat je zo ver van te voren moet boeken en dat de goedkope tarieven altijd zo snel weg zijn

LisArt
01 July 2011, 18:13
Ooh ik heb het al gezien. Dat stukje moet je dan met de metro.

Op de site staat dit: Handig is dat aan boord van de Thalys in het barrijtuig een beperkte hoeveelheid metrokaartjes te koop zijn (geldig in de centrumzone van Parijs).

Barrijtuig? ;p:o. Iemand enig idee?
Ja, er is 1 rijtuig met een bar erin, ze roepen inderdaad om waar hij zit. Maar je komt aan op Gare du Nord, als je daar richting metro/RER loopt kom je genoeg van die automaten tegen waar je ze kunt kopen, dus het is niet erg als je ze niet in de Thalys al kunt/wil kopen ;)

S.onrisa
01 July 2011, 18:30
Okee heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Ben benieuwd!

panther
01 July 2011, 18:38
Ik heb ook nog een vraagje. Ik wil van 19 t/m 21 augustus naar Parijs, maar nu zit ik naar kaartjes te zoeken. Minimaal 120 euro per persoon voor een retourtje. Nu vind ik dit persoonlijk best veel. Ligt dat aan mij of is dit een normale prijs?

living.
01 July 2011, 18:41
Ik heb ook nog een vraagje. Ik wil van 19 t/m 21 augustus naar Parijs, maar nu zit ik naar kaartjes te zoeken. Minimaal 120 euro per persoon voor een retourtje. Nu vind ik dit persoonlijk best veel. Ligt dat aan mij of is dit een normale prijs?

Ja, ben bang van wel. Hoogseizoen + relatief korte tijd van te voren dat je wil reserveren, dan krijg je hoge prijzen helaas..

panther
01 July 2011, 18:45
Ja, ben bang van wel. Hoogseizoen + relatief korte tijd van te voren dat je wil reserveren, dan krijg je hoge prijzen helaas..

Balen! Maar we zijn met 6 personen en we hebben een auto waar we met 7 inpassen, dus denk dat we dan maar met de auto gaan haha ;)

LisArt
01 July 2011, 18:57
Komt omdat je te laat boekt + hoogseizoen inderdaad, dan zijn de goedkope tarieven sneller weg.
De goedkoopste retour (zonder een aanbieding o.i.d.) is 70 euro, dus 120 is flink wat meer...