PDA

View Full Version : blaasproblemen

lief#
25 November 2011, 20:16
zijn hier nog meer mensen die enorm vaak naar de wc toe moeten i.v.m. een kleine blaas/overgevoelige blaas enz.

Ik heb er namelijk al een paar jaar last van, moet misschien wel 20 keer op een dag plassen, heb allerlei onderzoeken gehad, bij de fysio gelopen enz. enz. maar niets lijkt te helpen

Wat doen jullie eraan om alles wat comfortabelere te maken? Tell me :)

*,,Lindsz,,*
25 November 2011, 20:18
Ik had vroeger een luie blaas, juist uitgerekt dus zegmaar.
En (toentertijd ook) tegenwoordig heb ik heel vaak blaasontsteking, maar weet niet of jij dat ook bedoelt met blaasproblemen?

lief#
25 November 2011, 20:20
Ik had vroeger een luie blaas, juist uitgerekt dus zegmaar.
En (toentertijd ook) tegenwoordig heb ik heel vaak blaasontsteking, maar weet niet of jij dat ook bedoelt met blaasproblemen?

het advies wat ik mee kreeg van het ziekenhuis toen was dat mijn blaas klein was en juist opgerekt moest worden door het steeds wat meer op te houden zodat het wat groter werd en de huisarts zei juist weer dat het overactief was.. heb soms weleens het gevoel dat ik druppeltjes verlies, heel smerig :(

*,,Lindsz,,*
25 November 2011, 20:24
het advies wat ik mee kreeg van het ziekenhuis toen was dat mijn blaas klein was en juist opgerekt moest worden door het steeds wat meer op te houden zodat het wat groter werd en de huisarts zei juist weer dat het overactief was.. heb soms weleens het gevoel dat ik druppeltjes verlies, heel smerig :(

Ach, dat hebben vrouwen die zijn bevallen vaak ook, gewoon inlegkruisje gebruiken af en toe!
Maar ja bij mij is ie toen 'te groot' geworden door het te lang op te houden, dus dat zou idd wel kunnen, maar of het goed voor je is weet ik niet.
Maar wat je aan een gevoelige blaas kan doen? Ik weet niet.
Slik zelf wel cranberry pillen en daar staat op 'voor een goede blaasfunctie'. Wellicht dat het bij jou ook helpt, zijn bij de kruidvat wel te betalen..

lief#
25 November 2011, 20:26
Ach, dat hebben vrouwen die zijn bevallen vaak ook, gewoon inlegkruisje gebruiken af en toe!
Maar ja bij mij is ie toen 'te groot' geworden door het te lang op te houden, dus dat zou idd wel kunnen, maar of het goed voor je is weet ik niet.
Maar wat je aan een gevoelige blaas kan doen? Ik weet niet.
Slik zelf wel cranberry pillen en daar staat op 'voor een goede blaasfunctie'. Wellicht dat het bij jou ook helpt, zijn bij de kruidvat wel te betalen..

die tabletten heb ik al, dat is juist het vervelendste. nog vervelender is dat ik nog maar 21 ben en ik bang ben dat het steeds erger wordt als ik ouder wordt.

conquistador
25 November 2011, 20:27
Ik sta echt bekend om mijn kleine blaas, mijn vrienden lachen mij er altijd mee uit:p Ik moet ELKE pauze op school en als ik bv naar het theater of de film ga weet ik dat ik niks mag drinken of ik moet meteen plassen.
Gisteren was ik met een vriendin een koffie gaan drinken en meteen daarna ging ik naar de wc en daarna de tram op (30 minuten naar mijn huis). Na halte drie moest ik echt al zo godsgruwelijk hard pissen en ik kon het bijna niet ophouden tot thuis. Echt een hel!!!! En het lijkt met de dag te verergeren.

lief#
25 November 2011, 20:37
Ik sta echt bekend om mijn kleine blaas, mijn vrienden lachen mij er altijd mee uit:p Ik moet ELKE pauze op school en als ik bv naar het theater of de film ga weet ik dat ik niks mag drinken of ik moet meteen plassen.
Gisteren was ik met een vriendin een koffie gaan drinken en meteen daarna ging ik naar de wc en daarna de tram op (30 minuten naar mijn huis). Na halte drie moest ik echt al zo godsgruwelijk hard pissen en ik kon het bijna niet ophouden tot thuis. Echt een hel!!!! En het lijkt met de dag te verergeren.

Doe je er niks tegen om het comfortabeler te maken? en als je nieuwe mensen leert kennen vertel je dan over je blaas? aaaaghr dat heel nodig moeten dat ken ik maar al te goed!

conquistador
25 November 2011, 20:49
Doe je er niks tegen om het comfortabeler te maken? en als je nieuwe mensen leert kennen vertel je dan over je blaas? aaaaghr dat heel nodig moeten dat ken ik maar al te goed!

Geen idee wat te doen, buiten weinig drinken als ik weet dat ik lang niet naar de wc kan. Ik hoef het ook nooit te vertellen, mensen hebben meteen wel door dat ik veel moet plassen:p. Het zit bij mij in de familie denk ik.
Ik probeer het te rekken als ik thuis ben/op cafe/wanneer ik kan en 's nachts ga ik ook nooit.

lief#
25 November 2011, 21:15
Ik ga ook onwijs vaak. Mn ex werd er toen ook altijd zoo gek van haha. Heb heel vaak dat wanneer ik net ben geweest ik een halfuurtje later weer onwijs nodig moet. Echt heel raar. Maar als ik de hele dag van huis ben dan lijkt mn blaas het wel te begrijpen want dan hoef ik helemaal niet zo veel (waarschijnlijk ook omdat ik dan veel minder drink).

sommige mensen in mijn omgeving worden er ook gek van. en als ik net ben geweest moet ik soms ook heel snel weer! hoop dat ik op een dag wakker worden en het over is:p

iluj
25 November 2011, 21:54
Haha ik zat er vandaag toevallig net aan te denken. Ik moet ook echt super vaak naar de wc. Vooral op momenten dat het niet kan, als ik een uur in de bus moet zitten, maar volgens mij is het dan gewoon stress omdat ik niet naar de wc kan, want in de trein (waar dus wel een wc is) heb ik daar geen last van. Maar ik weet niet wat je er aan kan doen, ik moet zeggen dat ik wel veel drink volgens mij:rolleyes:

Silke
26 November 2011, 00:05
Dat klinkt allemaal wel kut :( Goed drinken is heel belangrijk, maar wel kut als je weet dat je dan 10min later weer naar de wc moet. Soms drink ik weinig omdat ik weet dat ik de eerste 2 uur niet naar de wc kan ofzo, wel slecht ..

Ik had 2 weken geleden blaasontsteking en toen een antibioticakuur gehad. Vanaf vanmiddag voel ik mijn blaas weer, het doet nog niet heel erg pijn maar voel 'm steeds ofzo :P maar is echt niet fijn en hoop niet dat ik weer blaasontsteking heb, want weet niet wat ik dan moet doen!
Weer een kuur halen of eerst maar proberen met cranberrysap etc?
Ik heb dat spul nog nooit gehad en op internet lees ik hele verschillende reacties over dat spul.

Merel
26 November 2011, 00:27
Drink je ook veel (meer dan 2L per dag)? Heb je het idee dat je steeds kleine plasjes hebt, of wel echt elke keer dat je gaat een flinke hoeveelheid (een longdrinkglas vol)? Heb je veel dorst? Plas je 's nachts ook heel veel (dat je er wakker van wordt)? Heb je last van pijn bij het plassen, of onverklaarde pijn ergens in je onderbuik? Sinds wanneer moet je zo vaak op een dag? Heb je wel eens dat je ineens sterke aandrang krijgt en dan het toilet (bijna) niet kunt halen? Heb je ook klachten in de sexuele omgang met mannen (pijn, gevoel dat 'het niet past')? Heb je wel eens last van verstopping in je darmen?

Merel
26 November 2011, 00:35
Ben je onverklaarbaar moe? Heb je het idee dat je zicht slechter is geworden? Heb je het idee dat wondjes langzamer genezen dan vroeger? Heb je pijn in je taille/middenrug? Ben je wel eens bang dat je het toilet niet haalt? Doe je dingen niet omdat je bang bent dat je daar niet naar het toilet zal kunnen?

*,,Lindsz,,*
26 November 2011, 00:55
Dat klinkt allemaal wel kut :( Goed drinken is heel belangrijk, maar wel kut als je weet dat je dan 10min later weer naar de wc moet. Soms drink ik weinig omdat ik weet dat ik de eerste 2 uur niet naar de wc kan ofzo, wel slecht ..

Ik had 2 weken geleden blaasontsteking en toen een antibioticakuur gehad. Vanaf vanmiddag voel ik mijn blaas weer, het doet nog niet heel erg pijn maar voel 'm steeds ofzo :P maar is echt niet fijn en hoop niet dat ik weer blaasontsteking heb, want weet niet wat ik dan moet doen!
Weer een kuur halen of eerst maar proberen met cranberrysap etc?
Ik heb dat spul nog nooit gehad en op internet lees ik hele verschillende reacties over dat spul.

Ik heb ook vaak na een ontsteking dat ik het later weer een beetje voel op de achtergrond zeg maar, wat jij denk ik ook bedoelt. Dan neem ik altijd een overdosis vitamine C en cranberry pillen (maar die heb je miss niet in huis..) en dan is dat meestal wel genoeg.

Never Miss a Beat
26 November 2011, 09:37
Drink je ook veel (meer dan 2L per dag)? Heb je het idee dat je steeds kleine plasjes hebt, of wel echt elke keer dat je gaat een flinke hoeveelheid (een longdrinkglas vol)? Heb je veel dorst? Plas je 's nachts ook heel veel (dat je er wakker van wordt)? Heb je last van pijn bij het plassen, of onverklaarde pijn ergens in je onderbuik? Sinds wanneer moet je zo vaak op een dag? Heb je wel eens dat je ineens sterke aandrang krijgt en dan het toilet (bijna) niet kunt halen? Heb je ook klachten in de sexuele omgang met mannen (pijn, gevoel dat 'het niet past')? Heb je wel eens last van verstopping in je darmen?

Haha dit lijkt wel een tractus anamnese :p

Ontopic: ben echt zo blij eindelijk eens lotgenoten te hebben gevonden! Bij mij is het meer een psychologisch probleem denk ik. Kan wel gewoon 4 a 5 uur zonder wc maar op het moment dat er geen wc in de buurt is of als ik niet weg kn, dan moet ik echt meteen. Heel irritant, maar de meeste vrienden weten het inmiddels wel :o

Silke
26 November 2011, 11:25
Ben je onverklaarbaar moe? Heb je het idee dat je zicht slechter is geworden? Heb je het idee dat wondjes langzamer genezen dan vroeger? Heb je pijn in je taille/middenrug? Ben je wel eens bang dat je het toilet niet haalt? Doe je dingen niet omdat je bang bent dat je daar niet naar het toilet zal kunnen?

En als je op beide posts "ja" zou antwoorden, wat dan?:P

Still In Love
26 November 2011, 11:41

dan heeft dat geloof ik te maken met suikerziekte
of kan het te maken hebben

Mirte!*
26 November 2011, 11:55
Ja ik heb ook een overactieve blaas. Heb er ook medicijnen voor gehad maar daar werd ik wazig van en ik kreeg een droge mond/ogen, niet fijn!
Helaas valt er weinig aan te doen he, minder drinken is ook geen goede oplossing, dus ik accepteer het maar.

Mirte!*
26 November 2011, 11:56
Haha dit lijkt wel een tractus anamnese :p

Ontopic: ben echt zo blij eindelijk eens lotgenoten te hebben gevonden! Bij mij is het meer een psychologisch probleem denk ik. Kan wel gewoon 4 a 5 uur zonder wc maar op het moment dat er geen wc in de buurt is of als ik niet weg kn, dan moet ik echt meteen. Heel irritant, maar de meeste vrienden weten het inmiddels wel :o

En als je zegt dat je dan meteen moet, loopt het dan ook al weg of? anders heb je aandrangsincontinentie, geloof dat ze dat zo noemen.

lief#
26 November 2011, 19:28
En als je zegt dat je dan meteen moet, loopt het dan ook al weg of? anders heb je aandrangsincontinentie, geloof dat ze dat zo noemen.

Nee, het loopt niet weg. ben soms wel bang dat het mis gaat (het is trouwens nog nooit mis gegaan, meteen afkloppen :p) Als ik lange reizen maak of weet dat ik ergens lang niet na een wc kan, gebruik ik maandverband (ik weet het klinkt heel vies) zo bang ben ik namelijk dat het mis zal gaan.. (bij mij is het gekomen nadat ik pfeiffer en hyperventilatie kreeg) Ik denk dat het ook wel in de familie zit, mijn mam heeft er ook last van en aan mijn moeders kant ook

Yeasayer
26 November 2011, 20:05
9 van de 10 x dat ik ga plassen doet het pijn,
ben al bij twee urologen geweest, alles is in orde,
het enigste probleem is dat het daar "te rood" ziet dus ik heb wss een allergie, maar aan wat? dat weten ze niet...

2face
26 November 2011, 20:28
omg ja ik heb het idee dat het sinds kort ook erger is geworden bij mij. heb altijd al dat ik heel vaak moet maar laatste tijd echt ng vaker? als ik naar een film ga moet ik thuis, bij aankomst in de bios, in de pauze, na afloop van de film EN DAN moet ik ook weer op de fiets:p
en zo meer van die lastige situaties. ook snachts trouwens, voordat ik ga slapen moetik dan soms twee keer of zo en dan rond 5 sochtends/soms later ligt eraan hoelaat ik ben gaan slapen ook weer. fijn dat er lotgenoten zijn!

Merel
26 November 2011, 21:59

Ik heb het expres allemaal door elkaar gezet, maar drukte per ongeluk halverwege op versturen :p
Als je op alle vragen ja antwoord, heb je echt een groot probleem (diabetes, kanker, ontstekingen aan blaas en nieren, psychische problemen, bekkenbodemproblematiek, hersenaandoeningen, etc, etc) ;)