PDA

View Full Version : Living on a budget/bespaartopic

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6

PurpleRose
26 April 2012, 09:40
Oké dan vind ik het apart dat er in de waaier met tips die wij kregen stond dat het goedkoper is om kleine hoeveelheden water in de waterkoker te koken, omdat het met gas dan wel duurder is. De organisatie die, die waaier heeft samengesteld heeft dit allemaal onderzocht. Maar goed misschien dat die vriendin van jou wel grotere hoeveelheden water kookte voor de thee. Dan scheelt het wel inderdaad.

Ik weet niet wat er mis is met jouw leverancier dan, want in principe is gas goedkoper dan elektriciteit. Het hangt er alleen, zoals gezegd, vanaf wat je ermee doet. Een waterkoker heeft het water sneller op 95-100 graden dan het gasfornuis, dus in zo'n geval maakt t weinig uit. Maar gas is wel goedkoper dan elektriciteit.

Dat wilde ik dus ook zeggen. :p

Desiderare
26 April 2012, 09:42
Waterkoker is een van de grootste stroomvreters in huis. Alle apparaten die iets snel moeten warm maken (oven, frituur en dus ook een waterkoker) zijn echt zware energieverbruikers.
Iemand in mijn omgeving drinkt heel veel thee en heeft een keer langere periode haar water gewoon weer gekookt in een fluitketel en ze kon dit serieus merken aan haar energierekening....

Tot een halve liter is een waterkoker energiezuiniger dan een fluitketel. Dus dat meisje moet dan welke elke keer gigantische theepotten hebben gezet, wilde ze het merken...

pendulum
26 April 2012, 09:49
Tot een halve liter is een waterkoker energiezuiniger dan een fluitketel. Dus dat meisje moet dan welke elke keer gigantische theepotten hebben gezet, wilde ze het merken...

of je moet in 1x een mega hoeveelheid water koken en het in een termoskan stoppen.... zou verhoudingsgewijs dan ook weer goedkoper moeten zijn ;)

Desiderare
26 April 2012, 10:33
Ik had trouwens toen ik alleen woonde een keer een gasrekening van maar liefst 48 cent :') over een jaar...maar toen kookte ik wel heel weinig haha.

Waaaaat?? Dat kan nooit! Een jaar lang maar voor 50 cent aan gas verbruikt? Volgens mij heb je al veeeeeeel meer nodig om de cv-ketel warm te houden hoor. Ik denk dat het alleen kan als het huis leeg staat. Ben je niet in de war met de teruggave? Dat je 50 cent erbij moest betalen? Of kreeg je echt alle voorschotten terug die je elke maand betaald hebt?

AnneGB
26 April 2012, 10:34
De meeste mensen hebben toch ook nog gas nodig voor verwarming en soms ook voor het warme water? Misschien dat de gasrekening daarom wat hoger kan uitvallen in vergelijking met de elektriciteit.

PurpleRose
26 April 2012, 10:34
Zo dan kookte je inderdaad wel heel weinig zeg haha. Had je ook nooit de kachel aan ofzo?

Ik weet niet meer wie vroeg of iemand een leuke blog wist over besparen... maar ik heb net nog een leuke blog gevonden. Het gaat niet echt over besparen, maar meer over geld verdienen via i-net. Er staan veel tips op van acties van producten waarvan je je geld terug kunt vragen. http://spaarwallie.blogspot.com/

AnneGB
26 April 2012, 10:41
Zo dan kookte je inderdaad wel heel weinig zeg haha. Had je ook nooit de kachel aan ofzo?

Ik weet niet meer wie vroeg of iemand een leuke blog wist over besparen... maar ik heb net nog een leuke blog gevonden. Het gaat niet echt over besparen, maar meer over geld verdienen via i-net. Er staan veel tips op van acties van producten waarvan je je geld terug kunt vragen. http://spaarwallie.blogspot.com/

Dat is eigenlijk wel een handige website! Ik neem nooit de moeite om dan een product te kopen waar ik het geld voor terug kan krijgen, maar als ik er zo over nadenk, loont dat best wel!

PurpleRose
26 April 2012, 11:57
Is er hier ook iemand lid van Yunomi? Zo,ja heb jij al een mail ontvangen voor het ophalen van het kwartaalpakket van afgelopen kwartaal? Deze mail zou eind april verzonden worden, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Nu is april nog niet om, maar ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken.

LS*
26 April 2012, 12:32
Is er hier ook iemand lid van Yunomi? Zo,ja heb jij al een mail ontvangen voor het ophalen van het kwartaalpakket van afgelopen kwartaal? Deze mail zou eind april verzonden worden, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Nu is april nog niet om, maar ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken.

Ik ben pas net lid. Maar ik bepaalde reacties las ik dat mensen hun pakket al hadden opgehaald van de week of gingen ophalen deze week.

LS*
26 April 2012, 12:40
Die Spaarwallie is echt een super handige website!

Ga gelijk die toiletpapier even halen. Heb dan wel voor een jaar wc papier geloof ik ( had vorige keer namelijk al heel goedkoop heel veel rollen gehaald ) maar maakt niet uit ;)

Zomerbries
26 April 2012, 13:11
Ik verstuurde dus via hotmail een bestand, ik open het word bestand en werk erin. Dus sla ik het op en sluit het document.
Ik wil het eens nalezen, vind ik dat document nu nergens !!

heb het opgeslaan, zou ik het nog terug kunnen vinden ? ! help :(

Zomerbries
26 April 2012, 13:14
okay, verkeerd geduwd. niet op letten

PurpleRose
26 April 2012, 14:21
Ik ben pas net lid. Maar ik bepaalde reacties las ik dat mensen hun pakket al hadden opgehaald van de week of gingen ophalen deze week.

Klopt. Het word ook in delen verzonden, dus daarom hebben sommige mensen het pakket eerder dan andere. Ik maakte me daarom eerst ook nog geen zorgen, maar het begint nu wel erg krap te worden..

Die Spaarwallie is echt een super handige website!

Ga gelijk die toiletpapier even halen. Heb dan wel voor een jaar wc papier geloof ik ( had vorige keer namelijk al heel goedkoop heel veel rollen gehaald ) maar maakt niet uit ;)

Dan zit je in ieder geval niet zonder haha.

suprise_ei
26 April 2012, 19:31
Ik ben ook altijd heel blij met mijn eindafrekening (alleen elektra dan, gas zit inbegrepen in de huur). Transportkosten betaal ik apart bij de eneco en het daadwerkelijke verbruik bij de nuon. Kreeg ik een eindafrekening van de nuon met een nieuwe maandnota van -nogwat euro :p
Weekje later een brief met "U heeft vast gezien dat het nieuwe maandbedrag negatief is, dit zou betekenen dat wij u iedere maand geld toe sturen. Dit kan helaas niet maar wordt aan het einde van het jaar weer verrekend" haha. Primaaa joh ;)
Oh, en ik heb net een geniale pizza gemaakt. Ik had 3 margaritapizza's van de lidl gekocht en allemaal groenten en vleesbeleg erop gegooid. Zelf pizzadeeg maken vind ik teveel werk en nu was ik mooi aan het beleggen terwijl de oven aan het voorverwarmen was :o
Zo, heel verhaal haha

pendulum
30 April 2012, 10:17
upje maar weer :)

Navy
04 May 2012, 19:48
Ik hou van dit topic. Ik heb een nieuwe kamer waarvan de huur een flink stuk hoger is dan mijn oude kamer, en ik moet nu wat zuiniger leven en dit topic is echt handig.

PurpleRose
05 May 2012, 13:23
Op de achterkant van de kassabon die wij bij de Burger King op Utrecht CS kregen stond dat wanneer je op www.bk-feedback-nl.com een korte vragenlijst invult je een gratis Medium frisdrank (0,4 l) en een Medium King Fries bij aankoop van een Whopper of Long chicken sandwich krijgt. De volgende stappen staan beschreven op de bon:

1. Ga naar www.bk-feedback-nl.com binnen 48 uur na het tijdstip van de aankoop.
2. Vul de vragenlijst in en ontvang een bevestigingscode
3. Schrijf de bevestigingscode hier op (ruimte op de kassabon)

Lever deze kassabon samen met de bevestigingscode in bij een deelnemend Burger King restaurant.

Je moet dus wel eerst wat kopen en dan de kassabon bij een nieuwe bestelling inleveren dan krijg je dus iets gratis.

Merel
05 May 2012, 13:27
Ik heb net een nieuwe printer met cartridges gekocht voor 35 euro, terwijl dezelfde in de winkel zonder cartridges minstens 60 euro kost.
Heb hem gekocht bij jmhline, een winkel(keten) waar ze allemaal dingen verkopen die terug zijn gestuurd naar wehkamp, en allerlei restpartijen. Goeie tip voor de mensen die er bij in de buurt wonen dus, het ziet er heel habbiebabbie uit, maar het kost ook niks!

Shadina
05 May 2012, 14:00
Ik heb net een nieuwe printer met cartridges gekocht voor 35 euro, terwijl dezelfde in de winkel zonder cartridges minstens 60 euro kost.
Heb hem gekocht bij jmhline, een winkel(keten) waar ze allemaal dingen verkopen die terug zijn gestuurd naar wehkamp, en allerlei restpartijen. Goeie tip voor de mensen die er bij in de buurt wonen dus, het ziet er heel habbiebabbie uit, maar het kost ook niks!

Maar die spullen worden toch niet voor niets teruggestuurd?

pendulum
05 May 2012, 14:04
ik ben ondertussen 2 weken bezig om rond te komen van 50 euro per week. dus voor boodschappen voor 2 personen, uitjes, cadeautjes, stappen e.d. en tot nu toe gaat het best goed!

AnneGB
05 May 2012, 14:20

Cartridges die bij een nieuwe printer zitten, zijn meestal halfvol. Ik hoop niet dat het bij jou zo is hoor, maar het kan zijn dat ze snel op zijn :(

PurpleRose
07 May 2012, 09:42
Bij DA hebben ze een geld terug actie van een scheersysteem met 2 scheermesjes. Het gaat om een Wilkinson Hydro (nog iets..) scheersysteem. Er hangt een gele kaart aan de verpakking waarop iets van Gratis proberen staat.

PurpleRose
08 May 2012, 12:09
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar waarom jullie besparen. Van een aantal heb ik het al gelezen, maar nog niet van iedereen volgens mij. Wij besparen uit noodzaak. Het is niet meer zo noodzakelijk als een tijdje geleden, maar het is toch wel fijn om aan het eind van het geld een stukje maand over te houden in plaats van andersom. Daarnaast willen we een buffer proberen op te bouwen voor onverwachte uitgaven.
Verder gaan we ook zuiniger met sommige dingen om, omdat dat milieubesparend is. We hebben namelijk op verschillende manieren op ons waterverbruik bezuinigd, omdat dat niet alleen geld scheelt, maar het zuiveren van water ook enorm belastend is voor het milieu. Water kost niet veel, maar toch hebben we vorig jaar 75 euro bespaard. Dat is dan toch wel weer leuk, helemaal omdat we er niet zo heel erg veel voor hebben gedaan. We douchen wat korter, hergebruiken water waar we eieren in gekookt hebben later door bijv. er de planten water mee te geven, hebben zo'n ringetje in de kraan gedaan enz. Allemaal kleine dingetjes. Ook onze afvalproductie is gedaalt simpelweg doordat we minder onnodige spullen enz. hebben gekocht. Dit scheelt ook weer voor het milieu, maar ook weer geld, omdat het legen van de container hier per leging betaald moet worden.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet. Dan word het een veel te lang verhaal haha.

[L]elle
08 May 2012, 15:35
ik omdat ik een skere student ben zonder werk, zo heb ik nu nog 4 euro voor 2 weken. Vraag me niet hoe:P

Merel
08 May 2012, 15:56
Maar die spullen worden toch niet voor niets teruggestuurd?

Alle spullen daar zijn getest in de winkel en werken dus gewoon. Ze worden teruggestuurd omdat ze net niet op het plankje in de studeerkamer passen, of toch te duur zijn, maar niet omdat ze stuk zijn (dan moet het ook terug naar de fabrikant).

Over die cartridges: de printer en de software geeft aan dat ze 100% vol zijn, dus ik ga er niet van uit dat ze supersnel opraken :p

SilentMorning
08 May 2012, 15:57
Ik bespaar omdat ik maar een arme student ben en liever kom ik niet de laatste week geld tekort.

09 May 2012, 19:24
elle;19249748']ik omdat ik een skere student ben zonder werk, zo heb ik nu nog 4 euro voor 2 weken. Vraag me niet hoe:P

Hoe ga je dat redden? Ik hoop dat je nog heel veel etensvoorraad thuis hebt? Student zijn is heeeeerlijk alleen financieel gezien niet altijd!

SilentMorning
09 May 2012, 19:29
Ziek zijn is goedkoop. Het enige wat ik naar binnenkrijg is brinta en aardappelpuree.

[L]elle
09 May 2012, 20:35
Hoe ga je dat redden? Ik hoop dat je nog heel veel etensvoorraad thuis hebt? Student zijn is heeeeerlijk alleen financieel gezien niet altijd!

hahah ja thank god heb ik een voorraadkast van een gezin met 6 kinderen:P
Daarnaast kreeg mijn vriend van zijn werk lunchpakketjes en die hadden ze in een doos in een gang gezet, dus daarvan heb ik de afgelopen 3 dagen brood gegeten hahaha:).
Ik denk eigenlijk dat ik het wel ga redden:eek:

PurpleRose
10 May 2012, 10:14
Ik zou het echt benauwd krijgen wanneer ik nog maar 4 euro zou hebben voor twee weken. Zelfs wanneer het nog maar voor 1 week zou zijn. Ik wil altijd wat geld achter de hand hebben voor het geval dat..

[L]elle
10 May 2012, 13:28
Ik zou het echt benauwd krijgen wanneer ik nog maar 4 euro zou hebben voor twee weken. Zelfs wanneer het nog maar voor 1 week zou zijn. Ik wil altijd wat geld achter de hand hebben voor het geval dat..

natuurlijk heb ik wel geld in mn spaarpot en meer dan genoeg op mn spaarrekening.
Maar daar haal ik het liever niet vanaf.
Vind het nu een soort van strijd haha, tot nu toe gaat het goed.

stupid
10 May 2012, 13:43
we moeten dit topic wel hooghouden jongens!!

vandaag heel lekker gekookt, en het is redelijk goedkoop & gezond (wel redelijk wat vet & eiwit)

wat je nodig hebt: pasta, zalmfilet, ingevroren spinazie en roomkaas
je kunt ook nog pijnboompitten erbij doen, dat is ook heel lekker maar dan wordt het wel wat duurder natuurlijk

je kookt de pasta, en bakt de zalmfilet. daarna doe je de spinazie en roomkaas erbij. heel simpel dus!

pasta had ik al, heb dus alleen de zalm (2,50), spinazie (0,60) en roomkaas (0,60) gekocht. van de zalm en roomkaas kan ik 2x eten en van de spinazie wel vaker. gerecht kost dus niet meer dan 2 euro als je het omrekent
als je hier cashewnoten bij doet is het NOG veel lekkerder!!

SilentMorning
10 May 2012, 14:54
als je hier cashewnoten bij doet is het NOG veel lekkerder!!

Ik vind cashewnoten redelijk duur. Maar ze zijn wel lekker ja.

PurpleRose
10 May 2012, 19:13
Ik vond net deze blog: http://dutchcouponing.blogspot.com/

Erg handig voor degenen die graag 'gratis' boodschappen willen doen.

AnneGB
10 May 2012, 19:32

Goeie tip! Heb alles opgeschreven, haha :)

no.strings.attached
10 May 2012, 20:06
Ik kan niet zeggen dat ik zwaar bespaar.

Ik eet regelmatig een broodje buiten de deur, of ga uit eten of doe andere onnodige dingen die geld kosten.

Maar ik probeer wel op prijzen te letten, als het kan zoek ik iets met korting of kortingsbonnen (ik zou echt zo'n couponqueen zijn als ze die net zo veel hadden als in de VS) en ik heb gewoon ook niet zoveel dus moet wel oppassen waar ik mijn geld aan uitgeef. Ook heb ik sinds kort wel interesse in duurzamer eten/leven, dus oplossingen die geld besparen en beter zijn voor het milieu interesseren me wel.

SilentMorning
10 May 2012, 21:51

Handig! Dankjewel voor de tip =)

PurpleRose
11 May 2012, 09:36
Graag gedaan ;)

pendulum
11 May 2012, 09:56
ik bespaar in eerste instantie uit nood maar ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig ook wel een uitdaging vind om zo goedkoop mogelijk uit te komen.

officieel ben ik pas 3 weken onderweg met het echt bezuinigen maar ik zou niet meer terugwillen naar hiervoor. wel zou het bijvoorbeeld plezierig zijn om een keer zonder budget boodschappen te doen maar ik zie het niet meer zitten om hersenloos geld uit te geven voor spullen die ik toch niet nodig heb.

ik heb trouwens gister een pepermuntplantje gepland dus hopelijk over weet ik het hoeveel tijd eigen muntthee :D

Nocturnal
12 May 2012, 11:11
Up!

Gisteren een beetje gaan winkelen. Ik ben afgelopen zondag jarig geweest, en omdat ik al wat wensen in mijn hoofd had wat ik met dat geld wilde gaan doen ben ik lekker de stad in gegaan.

Iets dat al heel lang op mijn lijstje stond was het Wannée, maar zat continu te twijfelen en op een gegeven moment vond ik het prima als ik het van mijn verjaardagsgeld zou doen. Alleen toen ik in de boekhandel was zag ik ook het nieuwe boek van Jelle Brandt Corstius liggen die ik ook erg graag wilde hebben. Gevolg: beide gekocht (en het boek van JBC heb ik zelfs al uit, erg leuk boek!).

Daarnaast wilde ik nieuwe plakkertjes hebben voor mijn telefoon en had niet echt de moeite genomen dit via een Chinese site te doen. Gelukkig kreeg ik wel de helft korting door de punten die ik met T-Mobile opgespaard heb (verder doe ik er toch geen drol mee).

En ook lekker slim: alle vuile was van de vakantie heb ik bij mijn ouders laten liggen en had in Groningen niks meer liggen. Dus ook nog even naar de HEMA gegaan voor een paar basics (en ik kleuren die ik niet had, dus nog verantwoord ook :rolleyes:).

Als laatste een nieuwe bikini. Ik had altijd een hele goede, maar die was gewoon af en niet mooi meer. Heb bij de Livera een hele mooie gekocht, ik vind het gewoon belangrijk een goede degelijke bikini te hebben, ik had namelijk alleen nog maar fludderdingen in de kast liggen.

Nu mag ik lekker leven van 10 euro tot de zorgtoeslag. Godzijdank heb ik gisteren ook voor een heel weeshuis aan eten gekocht plus ik had ook nog wel redelijk wat, dus dat komt wel goed.

Anotherfashionlover
12 May 2012, 12:00
ik bespaar in eerste instantie uit nood maar ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig ook wel een uitdaging vind om zo goedkoop mogelijk uit te komen.

officieel ben ik pas 3 weken onderweg met het echt bezuinigen maar ik zou niet meer terugwillen naar hiervoor. wel zou het bijvoorbeeld plezierig zijn om een keer zonder budget boodschappen te doen maar ik zie het niet meer zitten om hersenloos geld uit te geven voor spullen die ik toch niet nodig heb.

ik heb trouwens gister een pepermuntplantje gepland dus hopelijk over weet ik het hoeveel tijd eigen muntthee :D

Ik heb die ook in de tuin, maar die groeit hard! Daar valt niet tegen op te drinken haha :D

Nocturnal
13 May 2012, 09:32
Mijn plantjes zijn een soort van overleden :(. Ik was op vakantie en had ze aan mijn huisgenoot gegeven zodat die ze water kon geven. Alleen was op de eerste of tweede dag dat ik weg was een ruzie in het huis uitgebroken waarvan ze vond dat ik daar ook schuldig aan was en ze de plantjes in de keuken heeft neergezet. En niemand die zich er om bekommerd.

pendulum
13 May 2012, 18:05
Ik heb die ook in de tuin, maar die groeit hard! Daar valt niet tegen op te drinken haha :D

mooi! want ik hou van pepermunt thee en drink veeeuuuul thee! :cool:

*Desree*
13 May 2012, 19:49
mooi! want ik hou van pepermunt thee en drink veeeuuuul thee! :cool:

Pepermunt in de gewone grond is net zo erg als onkruid. Het groeit echt super snel, en over alles heen. Zou hem uitgraven en in een pot/cementkuip/emmer overplanten. Dan groeit die nog steeds prima, maar overwoekert die niet de hele tuin ;)

Euh zeg ik uit ervaring, heb me suf gespit om de pepermunt eindelijk uit de tuin te krijgen. Maar kon wel onbeperkt munt theetjes drinken :o

Ook een leuke tip: een stekje van een tomatenplant in een potje planten en die dan op de vensterbank/balkonnetje neer zetten. Zijn sterke plantjes en je krijgt er lekker veel tomaten van !

*Desree*
13 May 2012, 21:06
Bezuinig zelf trouwens zoveel als mogelijk. Vooral sinds ik een gezin heb, door te besparen links en rechts blijft er meer geld over voor de leuke dingen.

Hetgeen waar wij het meeste mee besparen is denk ik wel de vriezer(s). Door bijvoorbeeld vlees groot in te kopen, zakt de prijs. Je moet het alleen goed portioneren. En de datum op het zakje schrijven, zodat er een vriesrot (ja, heet dat zo ?) ontstaat.
Ook brood koop ik een keer in de maan. Weer in zakjes, per 2 sneetjes verpakt.
Afbakbroodjes koop ik in Duitsland, ook weer voor in de vriezer hier gaat namelijk niet altijd een heel pakje op. En nu halen we alleen uit de vriezer wat we nodig hebben.
Groente en fruit voor bijvoorbeeld smoothies koop ik op de markt. Snijd het thuis direct in kleine stukjes en vries het in. Maak zo zakjes met spaghetti groente, bami groente en soep groente. Maar ook zakjes met bloemkool, broccoli, witlof enz. Hier erg handig want ik eet graag groente, en vriend lust maar een paar soorten. Van de groente die hij niet lust maak ik dus 1 persoon porties voor mijzelf.

Volgens mijn oma kun je zelfs boterhammenvlees invriezen,maar zowel vriend als ik vinden dat niet lekker. Wel rasp ik altijd het laatste stukje van een blok kaas en vries dat in. Is weer handig voor bijvoorbeeld lasagne of zoiets. Heb trouwens wel een pakje boterhammenvlees in de diepvries voor 'nood'. Stel ik vergeet boodschappen te doen of er komt iets tussen.

Ook hebben we hier altijd zelf gemaakte 'kant en klaar' maaltijden in huis, of pizza's voor de lekkere trek. Scheelt weer in afhaal maaltijden (ook al lukt deze niet altijd hoor !)

Verder even denk ook, in het trappenhuis heb ik van die droogrekjes hangen die we dan gebruiken in plaats van de droger. Scheelt weer in het stroomverbruik. Ook zetten we alle apparaten uit in plaats van op standby en meer van dat soort trucjes.

Heb hier ook een cadeautjes mand, hier begin ik al ruim voor de feestdagen cadeautjes in te sparen voor iedereen. Zoon krijgt dit jaar bijvoorbeeld een knutselpakket (met schaartje, lijm, verf, papier enz.), en iedere keer dat er ergens wat in de aanbieding is schaf ik dat aan en doe dat in de mand. Schoonmoeder krijgt voor haar verjaardag een verwenpakket van merk x. Iedere keer dat er iets in de aanbieding is van dat merk koop ik het en doe het in de mand. En mijn vader wordt dit jaar 65, nu wil ik heb 65 cadeautjes gaan geven. Dus daar neem ik regelmatig wat voor mee.

Omdat wij dichtbij de Duitse grens wonen, scheelt het enorm om bepaalde dingen daar te kopen. Bijvoorbeeld doucheproducten, poetsmiddelen en wasmiddelen. Maar ook dingen als sauzen en bakspulletjes. Het BTW tarief is daar anders waardoor veel dingen goedkoper zijn. Maar er zijn ook dingen duurder. Zoals koffie en deegwaren (pasta's).

Houd aanbiedingen in de gaten en sla groot in, maar let daarbij wel altijd op de houdbaarheidsdatum en of je het wel echt op kunt maken. Zo vond ik een douchegel super lekker, maar na 2 flessen had ik het er wel mee gehad. Maar had er dus nog 4 in de voorraadkast staan haha.

Verder even geen nuttige bijdrage.

Nocturnal
15 May 2012, 16:08
Ik wilde lekker gaan besparen, kreeg ik zin in spaghetti carbonara. Hallo €3,81 voor een stukje parmazaan :rolleyes:. Maar het is wel lekker dus het het mag voor deze keer.

Trouwens, weet iemand hoe ik het beste een 'aangebroken' citroen voor een langere tijd kan bewaren? Ik heb namelijk een citroen gekocht omdat ik het lekker vind om af en toe een schijfje in mijn cola te doen. Maar dat doe ik niet dagelijks.

Marriet
15 May 2012, 16:17
Ik wilde lekker gaan besparen, kreeg ik zin in spaghetti carbonara. Hallo €3,81 voor een stukje parmazaan :rolleyes:. Maar het is wel lekker dus het het mag voor deze keer.

Trouwens, weet iemand hoe ik het beste een 'aangebroken' citroen voor een langere tijd kan bewaren? Ik heb namelijk een citroen gekocht omdat ik het lekker vind om af en toe een schijfje in mijn cola te doen. Maar dat doe ik niet dagelijks.

Ik had wel laatst een halve limoen in aluminiumfolie in de koelkast gelegd en na een paar dagen was die nog prima, maar ik heb geen idee hoe lang je hem zo kan bewaren.

En lullig zeg, van je huisgenootje! Hoe kun jij nou zo schuldig zijn aan een ruzie als je er niet eens bent dat ze je plantjes maar laat doodgaan.

Leeuwenhart
15 May 2012, 16:26
Ik heb zondagavond boodschappen gedaan en nu mag ik van mezelf geen eten meer kopen tot maandag. Denk wel dat het lukt, want ik heb best veel gehaald, was in totaal maar 7 euro geloof ik. Zou wel echt vet zijn als ik 1 week kan eten van zo weinig geld. Normaal geef ik dat per dag makkelijk uit.

PurpleRose
16 May 2012, 20:31
Weer even een upje:cool:

aphrodite***
17 May 2012, 09:07
Handig topic is dit! Ik heb de laatste tijd ook wat minder te besteden dus al deze tips zijn erg handig!

fashiondot
17 May 2012, 09:38

Als een citroen aangesneden is kun je hem in water in de koelkast leggen. Deden wij in de horeca ook altijd, want in principe is een stukje citroen binnen een kwartier al uitgedroogd.

fashiondot
17 May 2012, 09:39
Oh ik zie nu pas dat je het voor langere tijd wil bewaren, dan weet ik het niet. Zou een citroen ook niet te lang in de koelkast laten liggen..
Maar je kan zelf een beetje uittesten hoe lang zo'n citroen goed blijft in een beetje water

notebook
17 May 2012, 09:42
Voor gillette scheermesjes, deodorant, douchegel en shampoo ed kijk ik altijd waar de tweede gratis is.
Nu is echt heel veel 2e gratis bij de Etos! Scheelt zoveel, daar ga ik morgen even dingen halen.

En soms als bij een gerecht iets duurs hoort dan vervang ik het door iets anders of doe ik het gewoon niet :p Wilde gister eigenlijk pijnpoompitjes ergens in, maar vond ze echt te duur, dan is het maar jammer :p

Merel
17 May 2012, 09:49
Oh ik zie nu pas dat je het voor langere tijd wil bewaren, dan weet ik het niet. Zou een citroen ook niet te lang in de koelkast laten liggen..
Maar je kan zelf een beetje uittesten hoe lang zo'n citroen goed blijft in een beetje water

Sowieso kun je dan beter Spa rood gebruiken (als je dat zelf al drinkt en dus in huis hebt, anders is het weer niet heel besparend), dat maakt de citroen minder waterig omdat het zelf ook al zuur is.

*Desree*
17 May 2012, 10:17
Citroen in water is echt maar voor max. 24 uur. Stilstaand water bederft namelijk ook heel erg snel en je krijgt van die vieze slijmerige citroenen.

Ken je die plastic citroentjes uit de supermarkt ? Daar zit citroensap in en die kun je langer bewaren (lees heel lang).

ezw
17 May 2012, 10:23
Nou ik heb hier al een paar dagen een halve citroen liggen, buiten de koelkast zelfs, hij is wel uitgedroogd enzo maar in mijn thee proef ik 'm nog echt wel.

Nocturnal
17 May 2012, 10:33
Ik had wel laatst een halve limoen in aluminiumfolie in de koelkast gelegd en na een paar dagen was die nog prima, maar ik heb geen idee hoe lang je hem zo kan bewaren.

En lullig zeg, van je huisgenootje! Hoe kun jij nou zo schuldig zijn aan een ruzie als je er niet eens bent dat ze je plantjes maar laat doodgaan.

Nou, die ruzie was verder gegaan in de FB-chat van ons huis, waarbij ik niet haar kant koos. Kon ze blijkbaar niet hebben. Ik ook niet, aangezien ik op dat moment echt fucking tyfuschagrijnig was (mijn vlucht ging niet vanaf EHV, maar vanaf Weeze door een ongeluk).

Hmm, jammer van die citroen. Hij is nu nog niet aangebroken, misschien moet ik even een recept vinden waar ik een deel van die citroen voor kan gebruiken.

Gisteren was ik ook zo slim. Ik wilde noodles met kip en groenten eten, maar de kip lag nog in de diepvries. Alleen ik was laat thuis en had er nooit aan gedacht om die kip uit de vriezer te halen, kon er wel iemand mee dood slaan, zo hard die dingen :rolleyes:. Dus dat werden lekker cheapo tosti's ;).

AnneGB
17 May 2012, 10:41
Kan je losse stukken citroen anders invriezen? Heb het nooit geprobeerd hoor, dus ik weet niet of dat goed werkt.

Potlood
17 May 2012, 10:48
Kan je losse stukken citroen anders invriezen? Heb het nooit geprobeerd hoor, dus ik weet niet of dat goed werkt.

Tip van de groenteman: U heeft altijd 'vers' citroensap bij de hand als u een flink aantal citroenen tegelijk koopt, uitperst en het sap invriest in de ijsblokjeshouder van uw koelkast. Één blokje is dan circa twee eetlepels sap.

http://www.degroenteman.nl/k/n15596/news/view/93119/83416/Tip-van-de-groenteman---Citroensap-invriezen.html

AnneGB
17 May 2012, 10:54
Tip van de groenteman: U heeft altijd 'vers' citroensap bij de hand als u een flink aantal citroenen tegelijk koopt, uitperst en het sap invriest in de ijsblokjeshouder van uw koelkast. Één blokje is dan circa twee eetlepels sap.

http://www.degroenteman.nl/k/n15596/news/view/93119/83416/Tip-van-de-groenteman---Citroensap-invriezen.html

Haha, dan is dat DE oplossing :o

AnneGB
17 May 2012, 11:10
Volgens mij wilde ze schijfjes citroen. Maar als het om de smaak gaat is dat inderdaad een goed idee.

En ik vind het jammer dat je je site niet veel update! Of komt dat wel weer?

Dat komt wel weer! Moet eerst even afstuderen toch wel. Vind het nu ook niet leuk dat het nu even niet kan, maar er gaat dan te veel tijd in zitten helaas. Misschien komt er tussendoor wel wat, maar anders vanaf half juli weer helemaal.

fashiondot
17 May 2012, 13:16
In dat geval kan je ook gewoon een flesje citroensap kopen:p

PurpleRose
18 May 2012, 11:13
Voor gillette scheermesjes, deodorant, douchegel en shampoo ed kijk ik altijd waar de tweede gratis is.
Nu is echt heel veel 2e gratis bij de Etos! Scheelt zoveel, daar ga ik morgen even dingen halen.

En soms als bij een gerecht iets duurs hoort dan vervang ik het door iets anders of doe ik het gewoon niet :p Wilde gister eigenlijk pijnpoompitjes ergens in, maar vond ze echt te duur, dan is het maar jammer :p

Bij DA hebben ze een GTA van een Wilkinson scheersysteem met 2 scheermesjes. Er hangt zo'n gele kaart aan de verpakking waar heel groot iets in de trant van gratis! staat. Het is dan wel geen Gilette, maar misschien heb je er wat aan. Ik heb 'em in ieder geval gekocht. Ik heb het geld nog niet terug op mijn rekening, maar andere mensen van een ander forum wel, dus je krijgt sowieso het geld wel terug.

PurpleRose
18 May 2012, 11:20
Heeft er hier iemand interesse in de kaartjes uit het spoordeelboekje van NS? Daar zaten verschillende kortingskaartjes in voor dierentuin, een hapje en een drankje enz. maar ook verschillende treinkaartjes waaronder meereiskaartjes, railrunner, overgangskaartje van 2e naar 1e klas.

Ik heb nog 3 boekjes liggen waar wij bijna niks van gebruiken. Mijn vriend gebruikt alleen dit weekend uit 1 boekje de 2 overgangskaartjes en ik gebruik binnenkort uit hetzelfde boekje het meereiskaartje. Verder gebruiken we er niets van. Wanneer niemand interesse heeft gooi ik ze in de oud papier container.

pendulum
18 May 2012, 11:37
Pepermunt in de gewone grond is net zo erg als onkruid. Het groeit echt super snel, en over alles heen. Zou hem uitgraven en in een pot/cementkuip/emmer overplanten. Dan groeit die nog steeds prima, maar overwoekert die niet de hele tuin ;)

Euh zeg ik uit ervaring, heb me suf gespit om de pepermunt eindelijk uit de tuin te krijgen. Maar kon wel onbeperkt munt theetjes drinken :o

Ook een leuke tip: een stekje van een tomatenplant in een potje planten en die dan op de vensterbank/balkonnetje neer zetten. Zijn sterke plantjes en je krijgt er lekker veel tomaten van !

hij staat nu keurig in een potje maar echt groeien gebeurd nog niet. ik heb binnen een week een mega afro tuinkers weten te kweken (is niet erg moeilijk.. dat wel ;)) maar de pepermunt heeft nog niets gedaan!

Die van de tomaat is wel handig! ga ik onthouden :)

Potlood
18 May 2012, 11:44
In dat geval kan je ook gewoon een flesje citroensap kopen:p

Ja, maar sap van een echte citroen vind ik wel lekkerder dan dat sap uit een flesje.

PurpleRose
22 May 2012, 15:49
En weer even omhoog..

Ik had vrijdag via i-net met een geld terug actie van Bolletje meegedaan en het geld staat nu al op mijn rekening. :cool:

Mex21
22 May 2012, 16:13
Heb laatst een week zonder pinpas gezeten en moest toen leven van 30 euro. Natuurlijk moest ik net die week naar de fietsenmaker en ging m'n sporttape op. toen bleef er nog iets van 17 euro over. Heb echt alleen gekocht wat nodig was, was meteen een kilo afgevallen :p (sport wel veel)

Wil de komende tijd qua boodschappen wel weer een beetje opletten, kan ik het overgebleven geld aan leuke dingen besteden.

PurpleRose
24 May 2012, 08:39
Dit lijstje vond ik op i-net. Er zijn hier vast wel een aantal forummers die er wat aan hebben in het kader van besparen.

GELD TERUG ACTIES

* Arla Natuurlekkere yoghurt. Let op! Alleen verpakkingen met een actiesticker doen mee. Er staat in de actiesticker precies beschreven hoe je je geld terug kunt vragen (je moet op i-net wat gegevens invullen en een controlevraag invullen over de streepjescode van het pak) Actie loopt t/m 31 juli

* Dove Men+Care Fresh Awake shower. De uitleg van de actie staat hier: http://nl.dove.com/mencare/index.html Daar staat ook een plaatje van de fles waar het om gaat. Wanneer je slim bent kijk je of er ergens een 1+1 gratis actie is van Dove. Dan heb je 2 flessen gratis, namelijk de ene die je al gratis krijgt bij de actie van de winkel en je krijgt dan van de andere fles via de internet actie ook nog eens geld terug. Actie loopt t/m 18 juni

* Bertolli pastasaus. Let op! Het gaat om flessen pastasaus met een groot geel label met iets in de trant van gratis er op. Er staat op de label precies hoe je je geld terug kunt krijgen (volgens mij moest je bij deze actie je gegevens op de kassabon schrijven en deze samen met het label opsturen). De actie staat ook op de website van bertolli: http://www.bertolli.nl/ Actie loop tot 31 juli

* Bolletje ontbijtkoek. Let op! Alleen de verpakking met daarop een gele sticker met Probeer nu GRATIS doen mee. Je kunt je geld terugvragen via http://www.bolletje.nl Daar moet je je gegevens invullen + een actiecode die op de verpakking staat. Actie loop tot 15 juli.

* Ariël excel tabs (dat is wasmiddel). Bij Kruidvat of Trekpleister staan verpakkingen van deze tabs met daarop een probeer nu gratis label. Op dat label staat hoe je je geld terug kunt vragen. Voor degenen die net als mij eerst geen idee hebben hoe die dingen er uit zien: http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000776300/000/000776352_001_189379_200.jpg

Niet alleen de paarse verpakking doet mee aan de actie. Ook de anderen. Zolang er maar een label aan zit met daarop iets in de trant van Probeer nu gratis, of geld terug. Actie loop tot 30 juni

* Page Groen & Zacht pak wc papier van 8 rollen. Wanneer je op http://pagegroenenzacht.nl/doe-de-test/ de vragen invult (volgens mij waren het er 5) kun je in beeld op gratis wc papier (o.i.d.) klikken. Dan krijg je een bon in beeld die je in kunt vullen en uit kunt printen. Die bon moet je dan later met de streepjescode van het pak wc papier opsturen. Actie loop tot 31 augustus

* Mona Boordevol 2e gratis actie. Wanneer je ze bij de Jumbo koopt ben je terug gerekend (als ik het goed heb zo uit mijn hoofd..) nog maar 57 cent per beker kwijt. Heel goedkoop dus ;). Het gaat om bekers met daarop in een stip op de verpakking 2e gratis. Je kunt de kartonnen wikkel van de beker afhalen. Deze moet je invullen en opsturen. Je krijgt dan van één van de bekers geld terug. Actie loop t/m 31 juli

* Wilkinson Hydro scheersysteem (met 2 mesjes in de verpakking). Deze actie is alleen bij de DA te vinden. Er hangt aan de verpakking een geel label met daarop iets in de trant van Gratis!

* Mona XL pudding.
nodig: formulier op kartonnen wikkel om verpakking + kassabon
adres: Mona XL pudding actie, antwoordnummer 10016, 6200XP Maastricht
voor: 30-06-12
terug: binnen 3 weken

* Gratis Kleenex: http://kleenexhooikoorts.nl/includes/coupon.pdf

GRATIS ACTIES

* Gratis mini tube sensodyne (je kunt twee keer meedoen, volgens mij wel met 2 verschillende e-mailadressen, maar je mag er dus 2 op hetzelfde adres bestellen). http://www.2wekentest.nl/

* Gratis Dove Purely Pampering douchegel mini (facebook actie) http://apps.facebook.com/dove_schoonheidstips/

* Gratis Sample L'Oréal Paris Nude Magique BB Cream (facebook actie) http://www.facebook.com/lorealparisnl/app_102531956550564

* Gratis proefmonster Gucci - Flora Garden (facebook actie) voor het formulier even naar beneden scrollen op de facebookpagina. https://www.facebook.com/GUCCI?sk=app_100360286763912

* Gratis 3 zakjes Lipton Pyramids thee. http://www.overtuigjezelfvanlipton.nl/breek-de-sleur/try-now/?trc=Lipton2012_OMG&utm_source=OMG&utm_medium=Banner&utm_campaign=Lipton_TryNow_2012

* Gratis proefsetje OB Flexia. http://ob-tampons.nl/ob-products/obflexia?free_ob_sample=true

* Gratis OB minicomfort https://teens.ob-tampons.nl/ordersamples/index.opl ( wel even invullen dat je ergens rond de 17 jaar bent. Anders krijg je het niet opgestuurd. Er word verder niets gecontroleerd)

* Gratis DE senseo proefpakket met de 3 smaken: Capuccino Choco, Capuccino Caramel en Café latte. http://actie.senseo.nl/

http://www.fijnenacht.nl/

Gratis sleepzz melatonine proefverpakking

PurpleRose
24 May 2012, 14:21
Alles wat ik hierboven heb gepost heb ik binnen gekregen, dus ik krijg het wel gewoon altijd.

woaita
24 May 2012, 19:05
Heeft er hier iemand interesse in de kaartjes uit het spoordeelboekje van NS? Daar zaten verschillende kortingskaartjes in voor dierentuin, een hapje en een drankje enz. maar ook verschillende treinkaartjes waaronder meereiskaartjes, railrunner, overgangskaartje van 2e naar 1e klas.

Ik heb nog 3 boekjes liggen waar wij bijna niks van gebruiken. Mijn vriend gebruikt alleen dit weekend uit 1 boekje de 2 overgangskaartjes en ik gebruik binnenkort uit hetzelfde boekje het meereiskaartje. Verder gebruiken we er niets van. Wanneer niemand interesse heeft gooi ik ze in de oud papier container.
Lees dit te laat, maar heb je ze misschien nog?

PurpleRose
24 May 2012, 21:11
Lees dit te laat, maar heb je ze misschien nog?

Ik heb ze nog. Wil je ze hebben? Anders mag je me wel even mailen: mir1988@hotmail.com

PurpleRose
27 May 2012, 20:12
En even een upje.

notebook
31 May 2012, 15:35
ha lekker gratis dingetjes aangevraagd.

PurpleRose
01 June 2012, 20:44
Er is genog op dit moment. :p

PurpleRose
04 June 2012, 12:04
En weer even omhoog. :)

EefYuh
04 June 2012, 14:05
Wat een goeie tips, ik heb meteen een aantal dingen aangevraagd!

PurpleRose
05 June 2012, 08:47
Ik las net nog een leuke tip in een tijdschrift. Wanneer je allemaal restjes kaarsvet over hebt kun je dit in een pannetje smelten, in een mal gieten (bijv. een oude vaas, fles of een leeg pak drinken. En tadaa je hebt een nieuwe kaars. Voordat je het kaarsvet er in giet moet je wel zorgen dat je er een lont in hebt. In het pak kun je dat doen door onderaan het pak een gaatje te maken. De lont goed vast te plakken met veel plakband zodat er geen kaarsvet door het gat kan lekken. Bij de fles of vaas kun je dat doen door iets zwaars zoals bijv. een spijker een aan de lont te hangen en die er in te hangen.

En wanneer je restjes zeep over hebt kun je die ook in een pannetje smelten en in een mal gieten zoals bijv. een melkpak. Wanneer het gestolt kun je het melkpak open knippen en de stukken zeep in kleinere stukken snijden.

Wel een leuke bespaartip vind ik. Ik heb namelijk heel vaak restjes kaarsvet over.

PurpleRose
05 June 2012, 16:22
Via trynow.nl kun je een gratis proefpakketje Ariëlwastabs bestellen.

PurpleRose
06 June 2012, 11:48
Volgens mij zijn er niet zoveel bespaarders hier of wel? Haha

PurpleRose
07 June 2012, 18:00
Gister heb ik een gratis bodylotion bij de tuinen gehaald (bon is op i-net te vinden). Daarnaast heb ik een hele stapel (vrij recente) boeken gekregen van een kennis van mijn ouders die de boekenkasten aan het opruimen was. Ik ben dus weer even blij haha.:D

Merel
07 June 2012, 18:27
Ik moet ook weer even besparen, ik loop nu stage en heb echt totaal geen tijd meer om te werken. In principe zou ik precies rond moeten komen van stufi+lening, maar dan moet ik geen onzin kopen, en daar gaat het bij mij vaak mis ;)

no.strings.attached
07 June 2012, 18:43
Volgens mij zijn er niet zoveel bespaarders hier of wel? Haha

Ik vind het wel leuk om hier te lezen en ik ben student. Laatste jaar dus schraalheid alom haha maar ik vind besparen moeilijk.
Ook kun je er meer mee als je op jezelf woont, ik zit nu op kamers doordeweeks zonder diepvries en ik kom er gewoon niet aan toe om echt veel te besparen op dingen. Ja minder drinken als ik wegga en voor goedkopere opties kiezen, maar echt low budget leven vind ik kut ;)

AnneGB
07 June 2012, 18:51
Gister heb ik een gratis bodylotion bij de tuinen gehaald (bon is op i-net te vinden). Daarnaast heb ik een hele stapel (vrij recente) boeken gekregen van een kennis van mijn ouders die de boekenkasten aan het opruimen was. Ik ben dus weer even blij haha.:D

Aah jammer! De bonnen worden net niet meer uitgegeven helaas.

Sweetii_Me
07 June 2012, 19:30
Ik moet ook besparen want ik wil van mijn lening af. Ik woon nog thuis dus het zal echt een no-buy worden i.p.v. huishoudelijke dingetjes.

Even puur uit interesse:
Als je nog thuis woont, waarom heb je dan een lening?
(Ik woon in België en jonge mensen die lenen is hier niet zo gebruikelijk, nuja, tenzij je een huis koopt ofzo natuurlijk :) ),
dus ik ben nieuwsgierig waar je dan als jonge vrouw voor leent?

Merel
07 June 2012, 19:36
Oh, ik heb nog een tip voor gratis Sabra Houmous/tehina!

Als je een bakje koopt in de winkel, en daarna op www.qnippos.nl/sabra je gegevens invult, krijg je het aankoopbedrag terug! :)

RAAK
07 June 2012, 20:34
Thnx Merel, die ga ik morgen halen!:)

Bracelet
08 June 2012, 11:39
Wat een fijn topic! Ik wilde de gratis sample aanvragen van Gucci, maar die is helaas op.

~*Summer Girl*~
08 June 2012, 18:50
Oeh die humus ga ik ook halen!

PurpleRose
09 June 2012, 11:52
Aah jammer! De bonnen worden net niet meer uitgegeven helaas.

Ik heb volgens mij nog eentje in mijn mail staan. De barcode is identiek bij alle bonnen, dus wanneer je 'em wilt hebben mag je me wel mailen mir1988@hotmail.com

https://www.actie.frieschevlag.nl/aanvraag

Gratis koffiemelk. Ik had ergens op i-net gelezen dat je een sample krijgt en dat daar ook nog een bon in zit waarmee je het geld van 1 product kunt terug vragen.

PurpleRose
09 June 2012, 11:54
Oh, ik heb nog een tip voor gratis Sabra Houmous/tehina!

Als je een bakje koopt in de winkel, en daarna op www.qnippos.nl/sabra je gegevens invult, krijg je het aankoopbedrag terug! :)

Bedankt voor de tip!

PurpleRose
09 June 2012, 12:01
Ik heb net meegedaan aan een online quiz en heb daar een aantal dingen mee gewonnen.

* Gratis Oranje spanddoek bestellen bij Vistaprint (je betaald wel 8 euro en een beetje aan verzendkosten)

* Kortingscode t.w.v. 7,50 voor het maken van een fotoboek (geldig tot 1 september 2012)

* Kortingsocde t.w.v. 5 euro te besteden bij Vanvoordeel.nl

Ook heb ik nog een kortingsbon van Sabon. De bon heeft een waarde van 5 euro en de korting is geldig bij een besteding van minimaal 20 euro.

Iemand interesse? Wanneer je interesse hebt mag je wel een mailtje sturen naar mir1988@hotmail.com

AnneGB
10 June 2012, 13:32
Gratis NO-AD Aftersun bij Kruidvat! Activeer de dagaanbieding vandaag op de website en laat de tube afscannen met je 'Jouw Extravoordeelkaart'!

AnneGB
10 June 2012, 13:37
Ik heb volgens mij nog eentje in mijn mail staan. De barcode is identiek bij alle bonnen, dus wanneer je 'em wilt hebben mag je me wel mailen mir1988@hotmail.com

https://www.actie.frieschevlag.nl/aanvraag

Gratis koffiemelk. Ik had ergens op i-net gelezen dat je een sample krijgt en dat daar ook nog een bon in zit waarmee je het geld van 1 product kunt terug vragen.

Oeh, dat zou wel fijn zijn! Zou je die kunnen mailen naar info@budgetstijl.nl? Als je die nog hebt?
Alvast bedankt! :)

Jeg Elsker Dig
11 June 2012, 16:50
Even puur uit interesse:
Als je nog thuis woont, waarom heb je dan een lening?
(Ik woon in België en jonge mensen die lenen is hier niet zo gebruikelijk, nuja, tenzij je een huis koopt ofzo natuurlijk :) ),
dus ik ben nieuwsgierig waar je dan als jonge vrouw voor leent?

In nederland is lenen als je studeert heel gebruikelijk. Heel veel studenten doen het. Het is gewoon meer studiefinancierign maar dan in de vorm van een lening

Sweetii_Me
11 June 2012, 17:29
In nederland is lenen als je studeert heel gebruikelijk. Heel veel studenten doen het. Het is gewoon meer studiefinancierign maar dan in de vorm van een lening

Maar jullie (? Ik weet niet of jij ook Nederlandse bent) krijgen toch ook echt heel veel studiefinanciering? Honderden euro's elke maand, of heb ik dat verkeerd begrepen? (En 'honderden' klinkt zo overdreven, maar volgens mij krijgt een Nederlandse vriendin van me die hier in Gent studeert toch iets van een 400 euro per maand ofzo?)
Dus als je thuis woont (en thuis eet, wast, slaapt,...) en je geld krijgt van de overheid, dan kan je daar toch je boeken mee betalen en hoef je toch niet te lenen?
En met dat OV systeem kost het openbaar vervoer toch ook niet zo heel veel?
Kan zijn dat ik volledig verkeerd ben hoor, vind het gewoon verbazingwekkend/interessant hoeveel verschil er zit tussen België en Nederland op dat gebied :)

XxLauraxX
11 June 2012, 17:45
Maar jullie (? Ik weet niet of jij ook Nederlandse bent) krijgen toch ook echt heel veel studiefinanciering? Honderden euro's elke maand, of heb ik dat verkeerd begrepen? (En 'honderden' klinkt zo overdreven, maar volgens mij krijgt een Nederlandse vriendin van me die hier in Gent studeert toch iets van een 400 euro per maand ofzo?)
Dus als je thuis woont (en thuis eet, wast, slaapt,...) en je geld krijgt van de overheid, dan kan je daar toch je boeken mee betalen en hoef je toch niet te lenen?
Kan zijn dat ik volledig verkeerd ben hoor, vind het gewoon verbazingwekkend/interessant hoeveel verschil er zit tussen België en Nederland op dat gebied :)
Er zit verschil in het bedrag wat wij krijgen als uitwonende en thuiswonende student. Uitwonend = 266, thuiswonend = 95 euro.
Van dat bedrag moet je als student om de maand collegegeld van ongeveer 342 euro betalen of in 1x een bedrag van 1713 euro. Plus dus boeken en de maandelijkse huur etc. als uitwonende student. Dat telt allemaal wel op dus.
Want is het onderwijs niet ook veel goedkoper in België?

SilentMorning
11 June 2012, 17:56

Ik ben uitwonend en ik krijg 510 per maand. Als ik thuiswonend zou zijn krijg ik volgens mij iets van 300. Dit is dus wel omdat mijn ouders niets bij kunnen betalen. Als je ouders wel iets bij kunnen dragen zijn die bedragen 266 en 95 geloof ik.
Maar helaas moeten wij 1700 collegegeld per jaar betalen. Ik kan bij mijn school dat in 8 termijnen betalen dus ben ik 220 euro per maand kwijt aan collegeld voor 8 maanden lang. Daarnaast moet er een zorgverzekering worden betaald die (al omgerekend met de zorgtoeslag) ongeveer 30 euro kost. En dan inderdaad nog boeken, telefoon, internet, eten, huur, reiskosten voor de dagen dat je niet gratis kunt reizen en andere verzekeringen.

Sweetii_Me
11 June 2012, 18:07
Er zit verschil in het bedrag wat wij krijgen als uitwonende en thuiswonende student. Uitwonend = 266, thuiswonend = 95 euro.
Van dat bedrag moet je als student om de maand collegegeld van ongeveer 342 euro betalen of in 1x een bedrag van 1713 euro. Plus dus boeken en de maandelijkse huur etc. als uitwonende student. Dat telt allemaal wel op dus.
Want is het onderwijs niet ook veel goedkoper in België?

Wij betalen aan inschrijvingsgeld iets van een 580 euro dacht ik,
maar studiefinanciering is hier echt alleen voor de mensen waarvan de ouders écht relatief weinig verdienen en het maximum is dan 3700 euro per jaar dacht ik (& vanaf je een studietoelage krijgt gaat het inschrijvingsgeld van 580 naar 80). Daar kan je dus geen/moeilijk maandelijkse huur én boeken én eten van betalen. En het is ook iets redelijk uitzonderlijk, ik ken denk ik maar 1 iemand die een toelage gekregen heeft en dat was 'maar' iets van een 700 euro voor dat jaar. Dus het onderwijs is hier relatief gezien goedkoper (omdat de inschrijving maar de helft kost) maar we krijgen wel zo goed als geen steun van de overheid :)

En bedankt allemaal om het even uit te leggen!

SilentMorning
11 June 2012, 18:14
Wij betalen aan inschrijvingsgeld iets van een 580 euro dacht ik,
maar studiefinanciering is hier echt alleen voor de mensen waarvan de ouders écht relatief weinig verdienen en het maximum is dan 3700 euro per jaar dacht ik (& vanaf je een studietoelage krijgt gaat het inschrijvingsgeld van 580 naar 80). Daar kan je dus geen/moeilijk maandelijkse huur én boeken én eten van betalen. En het is ook iets redelijk uitzonderlijk, ik ken denk ik maar 1 iemand die een toelage gekregen heeft en dat was 'maar' iets van een 700 euro voor dat jaar. Dus het onderwijs is hier relatief gezien goedkoper (omdat de inschrijving maar de helft kost) maar we krijgen wel zo goed als geen steun van de overheid :)

En bedankt allemaal om het even uit te leggen!

580? Dat is behoorlijk weinig, slechts een derde van wat wij betalen moeten. Maar dan krijg je dus inderdaad geen studiefinanciering. Wat voor overige kosten hebben jullie dan? En hoe duur is een gemiddelde kamer bij jullie? En heb je ook nog verplichte verzekeringen die je moet betalen? Ik heb echt geen idee hoe dat in België gaat,

Sweetii_Me
11 June 2012, 18:24
580? Dat is behoorlijk weinig, slechts een derde van wat wij betalen moeten. Maar dan krijg je dus inderdaad geen studiefinanciering. Wat voor overige kosten hebben jullie dan? En hoe duur is een gemiddelde kamer bij jullie? En heb je ook nog verplichte verzekeringen die je moet betalen? Ik heb echt geen idee hoe dat in België gaat,

Nee, ik vraag mij namelijk al eeuwen af wat een zorgverzekering dan juist moet inhouden? :D
Overige kosten, het 'gewone' denk ik, eten, gsm, openbaar vervoer (want zo een systeem als jullie hebben we hier net, je kan wel van je studeerstad naar je thuisstad/dorp een campuspas krijgen, ik zit een uur op de trein naar huis en betaal 10 euro voor 10 enkele ritten, maar als ik naar Antwerpen of Brussel of Luik of om het even welk ander station (dus niet Gent/mijn thuisstation) wel, betaal ik de volle pot), hobbies, uitgaan, kamer, dat soort dingen :)
In Gent is de gemiddelde prijs voor een kot (dus een kamer met gedeelde keuken enzo) 320 euro (volgens een onderzoek van vorige zomer) maar we hebben hier ook wel een gemiddelde oppervlakte van 21m² (ook volgens dat onderzoek) :)
Ik heb mijn eerste jaar in Gent 425 euro betaald voor een studio (moest niets delen) van ongeveer 30 m², alle kosten inclusief.
Zit nu samen met mijn vriend op een studentenappartementje van 45m² voor 650, ook alles inclusief.

(Ik weet niet waarom maar ik schrijf altijd echt lange teksten als ik iets op het forum post :( )

Sweetii_Me
11 June 2012, 18:32
Nee, ik vraag mij namelijk al eeuwen af wat een zorgverzekering dan juist moet inhouden? :D
Overige kosten, het 'gewone' denk ik, eten, gsm, boeken, openbaar vervoer ([I]want zo een systeem als jullie hebben we hier niet, je kan wel van je studeerstad naar je thuisstad/dorp een campuspas krijgen, ik zit een uur op de trein naar blabla

Boeken uiteraard ook :)

SilentMorning
11 June 2012, 18:33
Overige kosten, het 'gewone' denk ik, eten, gsm, openbaar vervoer (want zo een systeem als jullie hebben we hier net, je kan wel van je studeerstad naar je thuisstad/dorp een campuspas krijgen, ik zit een uur op de trein naar huis en betaal 10 euro voor 10 enkele ritten, maar als ik naar Antwerpen of Brussel of Luik of om het even welk ander station (dus niet Gent/mijn thuisstation) wel, betaal ik de volle pot), hobbies, uitgaan, kamer, dat soort dingen :)
In Gent is de gemiddelde prijs voor een kot (dus een kamer met gedeelde keuken enzo) 320 euro (volgens een onderzoek van vorige zomer) maar we hebben hier ook wel een gemiddelde oppervlakte van 21m² (ook volgens dat onderzoek) :)
Ik heb mijn eerste jaar in Gent 425 euro betaald voor een studio (moest niets delen) van ongeveer 30 m², alle kosten inclusief.
Zit nu samen met mijn vriend op een studentenappartementje van 45m² voor 650, ook alles inclusief.

(Ik weet niet waarom maar ik schrijf altijd echt lange teksten als ik iets op het forum post :( )

Tsja, wij Nederlanders beginnen ook te twijfelen over wat onze zorgverzekering nou precies is. Het zou moeten betekenen dat je per maand gemiddeld 100 euro moet betalen zodat je goede zorg krijgt. Dus als je in het ziekenhuis terecht komt, dat je dan niet de volle mep van duizenden euro's hoeft te betalen. In feite houdt het ook in dat we medicijnen op doktersrecept ermee kunnen krijgen en diverse medische hulpmiddelen. Maar door alle bezuinigen moeten we steeds meer betalen en krijgen we steeds minder vergoed. Dus daarom begint de gemiddelde Nederlander ook een beetje te twijfelen aan onze zorgverzekering. Maar als je een laag inkomen hebt krijg je wel elke maand 70 euro zorgtoeslag dus hoef je nog maar 30 euro per maand te betalen.

Eigenlijk kunnen ze bij ons ook wel gaan bezuinigen op de ov kaart. Ik vind dat we best alleen de ritten van school-huis gratis kunnen krijgen ipv dat we gratis door heel Nederland kunnen reizen. Beetje geldverspilling.

Jullie gemiddelde kamers zijn dan best wel goedkoop in verhouding tot de prijs. Ik ben 250 euro kwijt voor een kamer van 11m en ik moet dus alles delen. Hoe betaal jij je studio/apartment dan eigenlijk? Met werken zou ik niet genoeg verdienen om dat te kunnen betalen.

Sweetii_Me
11 June 2012, 18:51
Oh, een ziekteverzekering dan?
Ik weet niet juist hoe dat hier zit daarmee qua kosten enzo, ik ben nog steeds thuis gedomicilieerd en dus ten laste van ons mama dus zo'n neemt zij voor haar rekening (en volgens mij gaat dat over het algemeen zo bij studenten).
Wonen jullie dan ook wettelijk op jullie kamer?
Als in, mijn officieel adres is bij m'n moeder, omdat het in de meeste studentenkamers ook gewoon niet toegestaan is om je daarop te domicilieren (omdat de eigenaar dan extra papieren of kosten ofzo heeft, weet ik veel, het maakt voor hun allesinds wel veel verschil).

De kamer/studio van de meeste studenten wordt gewoon door de ouders betaalt, diegenen die het volledig zelf betalen zijn al eerder de uitzondering, net ómdat wij geen extra steun krijgen van de overheid (die trouwens gebaseerd is op de inkomsten van je ouders) & leningen hier ook niet zo makkelijk aan te vragen zijn als student (ken eigenlijk niemand die bijleent voor zijn studies).

Ik betaal mijn deel van het appartement (dus 325 euro) wel voornamelijk zelf, omdat m'n ouders gescheiden zijn en mijn papa weigert te betalen dus mijn mama het redelijk moeilijk heeft om rond te komen (en toch krijgen we geen studietoelage want dat wordt berekend op het loon van 2 jaar geleden en toen betaalde m'n vader nog wel en werkte mijn moeder veel meer nachturen dus verdiende ze meer geld.)
Het loon voor studenten ligt in België wel veel hoger dan in Nederland dacht ik, ik verdien iets meer dan 10 euro per uur (ben 19) en mijn vriend iets meer dan 12 euro per uur.
Mijn mama legt dus ook wel een deel bij & wij houden ook altijd geld over van onze vakantiejob.
Verder wordt mijn eten wel betaald door men moeder (vanuit het idee dat ze dat ook zou moeten betalen als ik thuis zou wonen, en ze kindergeld voor me krijgt).

Ik denk dat het in België gewoon redelijk vanzelfsprekend is dat je ouders je studies betalen (dus ook boeken, eten en kamer) en we daarom verder geen steun krijgen dmv stufi,
en het in Nederland juist vreemd is als je ouders betalen?

Zo, weer een heel verhaal :o

Sweetii_Me
11 June 2012, 18:53
En het staat ook nog eens bomvol typ/spelfouten.

Sweetii_Me
11 June 2012, 19:07
Dus dan verliezen je ouders ook hun kindergeld? (Of is dat ook anders in Nederland?)

XxLauraxX
11 June 2012, 21:01
Oh, een ziekteverzekering dan?
Ik weet niet juist hoe dat hier zit daarmee qua kosten enzo, ik ben nog steeds thuis gedomicilieerd en dus ten laste van ons mama dus zo'n neemt zij voor haar rekening (en volgens mij gaat dat over het algemeen zo bij studenten).
Wonen jullie dan ook wettelijk op jullie kamer?
Als in, mijn officieel adres is bij m'n moeder, omdat het in de meeste studentenkamers ook gewoon niet toegestaan is om je daarop te domicilieren (omdat de eigenaar dan extra papieren of kosten ofzo heeft, weet ik veel, het maakt voor hun allesinds wel veel verschil).

De kamer/studio van de meeste studenten wordt gewoon door de ouders betaalt, diegenen die het volledig zelf betalen zijn al eerder de uitzondering, net ómdat wij geen extra steun krijgen van de overheid (die trouwens gebaseerd is op de inkomsten van je ouders) & leningen hier ook niet zo makkelijk aan te vragen zijn als student (ken eigenlijk niemand die bijleent voor zijn studies).

Ik betaal mijn deel van het appartement (dus 325 euro) wel voornamelijk zelf, omdat m'n ouders gescheiden zijn en mijn papa weigert te betalen dus mijn mama het redelijk moeilijk heeft om rond te komen (en toch krijgen we geen studietoelage want dat wordt berekend op het loon van 2 jaar geleden en toen betaalde m'n vader nog wel en werkte mijn moeder veel meer nachturen dus verdiende ze meer geld.)
Het loon voor studenten ligt in België wel veel hoger dan in Nederland dacht ik, ik verdien iets meer dan 10 euro per uur (ben 19) en mijn vriend iets meer dan 12 euro per uur.
Mijn mama legt dus ook wel een deel bij & wij houden ook altijd geld over van onze vakantiejob.
Verder wordt mijn eten wel betaald door men moeder (vanuit het idee dat ze dat ook zou moeten betalen als ik thuis zou wonen, en ze kindergeld voor me krijgt).

Ik denk dat het in België gewoon redelijk vanzelfsprekend is dat je ouders je studies betalen (dus ook boeken, eten en kamer) en we daarom verder geen steun krijgen dmv stufi,
en het in Nederland juist vreemd is als je ouders betalen?

Zo, weer een heel verhaal :o
Hier woont iedereen wettelijk op het adres van zijn/haar kamer ja, anders heb je geen recht op uitwonende studiefinanciering.
Of de kamer door de ouders wordt betaald verschilt, in mijn vriendenkring betalen de meesten het zelf, vaak krijgen studenten wel een soort van bijdrage van hun ouders.
Loon van jullie is inderdaad hoger, relaxed!
En hier vind je inderdaad denk ik helemaal geen uitwonende studenten waarbij de ouders het eten betalen.
Wel grappig die verschillen, wist ik helemaal niet. Maar wij krijgen dus zo'n bedrag van de overheid om al die dingen - huur, boeken, eten, dat hogere collegeld, zorgverzekering van ong. 100 p/m (al heeft een deel dit nog bij hun ouders) enz. van te betalen. En eigenlijk moet je er dan nog bij werken of geld van je ouders krijgen om rond te komen is mijn ervaring.
Ben wel blij met onze OV als ik zo lees dat jullie dat niet hebben :)

SilentMorning
12 June 2012, 18:27
Hier woont iedereen wettelijk op het adres van zijn/haar kamer ja, anders heb je geen recht op uitwonende studiefinanciering.
Of de kamer door de ouders wordt betaald verschilt, in mijn vriendenkring betalen de meesten het zelf, vaak krijgen studenten wel een soort van bijdrage van hun ouders.
Loon van jullie is inderdaad hoger, relaxed!
En hier vind je inderdaad denk ik helemaal geen uitwonende studenten waarbij de ouders het eten betalen.
Wel grappig die verschillen, wist ik helemaal niet. Maar wij krijgen dus zo'n bedrag van de overheid om al die dingen - huur, boeken, eten, dat hogere collegeld, zorgverzekering van ong. 100 p/m (al heeft een deel dit nog bij hun ouders) enz. van te betalen. En eigenlijk moet je er dan nog bij werken of geld van je ouders krijgen om rond te komen is mijn ervaring.
Ben wel blij met onze OV als ik zo lees dat jullie dat niet hebben :)
Ik las net in een ander topic dat je voor 40min reizen in België maar 1.80 betaald. Haha, als ik van mijn ouders naar mijn kamer wil ben 2 uren onderweg (wachten niet meegerekend) dus dan zou ik volgens het Belgische tarief 5.40 kwijt zijn. Helaas ben ik hier (inclusief mijn 40% korting in het weekend) al 7.00 kwijt. Als ik die korting niet zou hebben ben ik dus net iets minder dan 11.00 kwijt.

Al kan ik in de zomer in het weekend heerlijk goedkoop reizen door een buspas van de Kruidvat voor 10 euro. Daarmee kun je van 7 juli tot 12 aug elk weekend reizen in elke bus. Dus dat bespaart weer lekker aangezien ik we dan natuurlijk onze ov niet hebben.

PurpleRose
16 June 2012, 12:11
is dit briefpost?

Of het brievenbuspost is. Geen idee.. ik heb het pakketje nog niet ontvangen, maar ik denk het wel. Ik denk dat je gewoon zo'n cupje krijgt met een bon.

PurpleRose
16 June 2012, 17:17
Ik heb net het proefpakketje van Ariël wastabs ontvangen. :)

LS*
17 June 2012, 16:10
Ik heb net het proefpakketje van Ariël wastabs ontvangen. :)

Waar kan je die bestellen?

Ik heb trouwens bij Yunomi. Dat pakket bij elkaar! :D

PurpleRose
18 June 2012, 15:40
Waar kan je die bestellen?

Ik heb trouwens bij Yunomi. Dat pakket bij elkaar! :D

Ik weet niet of de actie nog loopt, maar ik had het pakketje besteld op trynow.nl

Sticks & Stones
18 June 2012, 16:00
Ik was vandaag als pauze tussen het leren door eens gaan kijken naar het groenten- en fruitwinkeltje hier in de buurt, omdat ik gehoord had (of hier gelezen?) dat dat goedkoper zou zijn dan in de supermarkt bijvoorbeeld.
Ik stond er net als het gesloten was voor de middag dus kon ongegeneerd door het raam kijken naar de prijzen. Die heb ik opgeschreven en daarna naar de supermarkt geweest voor mijn avondeten en om eens te vergelijken en dat winkeltje is serieus dubbel zo duur!
In de vakantie maar eens gaan kijken op de markt.

AnneGB
18 June 2012, 16:12
Ik was vandaag als pauze tussen het leren door eens gaan kijken naar het groenten- en fruitwinkeltje hier in de buurt, omdat ik gehoord had (of hier gelezen?) dat dat goedkoper zou zijn dan in de supermarkt bijvoorbeeld.
Ik stond er net als het gesloten was voor de middag dus kon ongegeneerd door het raam kijken naar de prijzen. Die heb ik opgeschreven en daarna naar de supermarkt geweest voor mijn avondeten en om eens te vergelijken en dat winkeltje is serieus dubbel zo duur!

Klopt, groentewinkels zijn ontzettend duur. Ik ga ook nooit naar de markt en ik zeg steeds tegen mezelf dat ik daar gewoon wekelijks heen moet. Binnenkort! :p

Sticks & Stones
18 June 2012, 16:19
Ja dat was echt eventjes schrikken! :D
Verder zag het fruit (dat ik kon zien liggen) er ook niet veel beter uit dan dat in de supermarkt, dus ik vraag me af wie er dan wel daar z'n groeten en fruit gaat halen?

Het vervelende aan de markt hier is dat het op de 'verkeerde' dagen valt :(
Ik woon in België dus ik ga elk weekend naar men ouders toe en de markt dicht bij men kamer is (uiteraard) op zondagvoormiddag...
Moet dan maandagvoormiddag de bus nemen naar een dorpje hier in de buurt (ongeveer een half uurtje) maar daar zie ik zo tegenop?
Op woensdagmiddag is er wel eentje in de buurt, dus voor het einde van de week zou ik wel gemakkelijk naar de markt kunnen.
Vind ik ergens wel een grote stap, ben een beetje zenuwachtig voor het hele gebeuren haha!
Maar als het zoveel goedkoper is, is het echt wel de moeite waard.

Sticks & Stones
18 June 2012, 16:36
Ik ga voor groente en fruit altijd naar een 'Turk' die ietsje buiten het centrum ligt (en soms die in het centrum, omdat die ultieme tapenades enzo heeft maar die is duurder). Dat is wel veel goedkoper, maar een normale groentewinkel zul je mij niet zien nee :P

Ja dat is echt balen, vorig jaar woonde ik middenin de Turkenbuurt en dan heb ik daar nooit aan gedacht om daar men fruit te gaan halen. Nu woon ik er bijna 3 kwartier fietsen van en nu kom ik te weten dat het zo goedkoop is daar, haha!

PurpleRose
19 June 2012, 15:55
Gratis tandpasta van Oral b: http://www.try-now.nl/oral-b/

Ik ga altijd naar de 'Turk' voor groente, fruit en kruiden enz. Die is hier wel veel goedkoper. De groentewinkel is tot nu toe wel altijd duurder geweest, maar het fruit daar is wel lekkerder dan bijv. van de Aldi.

dancinginthewoods
20 June 2012, 09:58

Hier vind ik het juist goedkoper in het fruitwinkeltje. Oke niet alles, heb pas ook meer betaalt voor cherry tomaatjes dan in de supermarkt. Maar ik haal er voortaan altijd mn appels (Elstar); zijn 0,99 cent per kilo ipv 1,19/1,39 in de supermarkt en ze zien er beter uit. De rest weet ik niet precies, maar zal niet veel schelen.

Hersenspinseltje
20 June 2012, 10:13
Ik heb hier (http://happiness-therapy.blogspot.com) een post geschreven over hoe je kunt voorkomen dat je aan het einde van de maand een stukje geld over houdt.

Een aantal tips qua boodschappen doen? Ga nooit met honger boodschappen doen. Pin een bepaald budget en houd je daar aan. Ga voor het 'Euroshopper' merk van de Albert Heijn. Ga een half uur voor dat de winkel sluit naar de winkel. Veel dingen zijn dan afgeprijsd.

Cheesehead
20 June 2012, 10:15
Wij gingen vroeger wel altijd naar de groentenboer (zo noem ik dat?), weet niet of het daar goedkoper was, maar die mensen waren altijd heel aardig en ze hadden veel keuze en het rook lekker haha

*,,Lindsz,,*
20 June 2012, 11:09
Ik heb hier (http://happiness-therapy.blogspot.com) een post geschreven over hoe je kunt voorkomen dat je aan het einde van de maand een stukje geld over houdt.

Een aantal tips qua boodschappen doen? Ga nooit met honger boodschappen doen. Pin een bepaald budget en houd je daar aan. Ga voor het 'Euroshopper' merk van de Albert Heijn. Ga een half uur voor dat de winkel sluit naar de winkel. Veel dingen zijn dan afgeprijsd.

Dat wil ik niet voorkomen hoor.. juist de bedoeling ;)

PurpleRose
21 June 2012, 12:38
Ik heb gister lekker goedkoop geshopt. Ik heb een boek gekocht van boekenbonnen die ik nog had en daarnaast heb ik een aantal producten van geld terugacties gekocht (Fristi perzik, Sabra houmous en Ambi Pur air freshner). Ik heb zonet alles op i-net ingevuld voor de Fristi en de houmous en vanmiddag doe ik alles op de post voor de GTA van Ambi Pur. Lekker gratis geshopt dus. :p

Ik heb nog een tip voor de meiden die ook wel eens meedoen aan geld terug acties. Wanneer de kassabon moet insturen is het handig om die eerst in te scannen. Wanneer je dan geen geld terug krijgt kun je bewijzen dat je het producht wel gekocht hebt binnen de actieperiode. Dan krijg je 9 van de 10 keer alsnog gewoon het geld op je rekening gestort. Wanneer je geen scan hebt kun je dus niets bewijzen en kun je dus ook wel naar je geld fluiten. Ik heb dit helaas aan den lijve ondervonden bij een actie van Dove.

PurpleRose
21 June 2012, 12:49
Dit kwam ik net op i-net tegen:

http://www.johnfriedawinactie.nl/

Alleen vandaag (21 juni) kun je een proefmonster Sheer Blonde Go Blonder shampoo en conditioner aanvragen op de actiesite van John Frieda. Voor de actie geldt op=op.

AnneGB
21 June 2012, 12:54
Dit kwam ik net op i-net tegen:

http://www.johnfriedawinactie.nl/

Alleen vandaag (21 juni) kun je een proefmonster Sheer Blonde Go Blonder shampoo en conditioner aanvragen op de actiesite van John Frieda. Voor de actie geldt op=op.

Heb het net even aangevraagd. Ben benieuwd of je echt een flesje krijgt of toch zo'n zakje krijgt.

PurpleRose
21 June 2012, 12:58
Meestal zijn dat soort proefjes zakjes waar net genoeg in zit voor 1 of 2 keer gebruik.

*Desree*
21 June 2012, 21:52
de 'gewone' groenteboer is ook duurder dan de 'turk'. Maar dat komt meestal doordat de turk in principe 2e of zelfs 3e klas groente en fruit verkoopt. Je zult merken dat het ook minder lang houdbaar is. Zo is het ook vaak op de markt met aanbiedingen, die kun je gewoon minder lang bewaren dar de duurdere supermarkt groente en fruit.

Nog een tip is om gewoon minder te verbruiken ! Heb je echt zoveel shampoo nodig om je haar te wassen ? Moet er zoveel allesreiniger in dat sopje om schoon te maken ?

Zelf heb ik een vrieskistje (en binnenkort ook een vriezer met lades) en die zit prop en prop vol. Doe aan het begin van de maand boodschappen aan de hand van een maandmenu. Zorg wel dat je af en toe een restjesdag of een blanco dag hebt zodat je nog wat kunt schuiven. Aan de hand van dat menu haal ik alles wat houdbaar is (pasta, sausmixen enz.) en wat vriesbaar is (vlees, diepvries groente, maar ook verse groente al geblancheerd, gesneden en geproportioneerd). Ook drinken en dingen zoals liga's, cornflakes en papjes haal ik voor de hele maand vooruit. Net zoals shampoo, wasmiddel en in ons geval luiers en luierdoekjes. Eigenlijk al het houdbare goed. Daarvoor geld op = op. Daardoor ga je wel wat voorzichtiger om met de spulletjes die je hebt. Daarnaast hebben we nog een weekbudget, dat pin ik aan het begin van de week (voor dingen zoals brood, verse groente maar ook voor uitjes en dingetjes die gekocht moeten worden) en ook hiervoor geld dat op ook echt op is. Tot nu toe gaat het super, we besparen enorm doordat we niet meer zo snel wat te eten bestellen of wat lekkers gaan halen. Je hebt immers maar een x bedrag in de week en door het contact in de handen te hebben wordt je daar wel bewust van. Wat overblijft van het weekbudget gaat in een apart envelopje en daar doen we dan na een x periode iets extra's mee zoals bijvoorbeeld uit eten of een duurdere aanschaf.

Dit gaat heel gierig klinken, maar door minder naar de winkels te gaan besparen we ook op brandstof. Nu hoeven we door de weeks alleen naar de plaatselijke supermarkt om vers producten te halen in plaats van 1x per week naar een andere stad om boodschappen te doen. In ons geval is dat toch 24km per supermarkt bezoek. Door meer gebruik te maken van de fiets, ov of te gaan wandelen besparen wij maandelijks zo een 50-, alleen al op brandstof.

Een thuiskapster kan ook enorm schelen. Hier komt een kapster aan huis die 10-, per persoon vraagt om te knippen. Zo lopen we er altijd verzorgd en netjes bij voor wat ik normaal gesproken alleen al voor mezelf zou betalen bij een kapper

PurpleRose
22 June 2012, 17:55
Of maandelijks boodschappen doen echt goedkoper is verschilt denk ik per huishouden. Wij hebben het eens geprobeerd en vergeleken met toen we wekelijks boodschappen deden. We kwamen toen tot de conclusie dat het voor ons juist duurder was. Dit komt doordat we bijv. bepaalde A-merkproducten alleen in de aanbieding kopen en die waren toen wij boodschappen deden niet in de aanbieding en later in de maand wel. Daarnaast moet ik ook eerlijk zeggen dat wij veel boodschappen op de fiets doen en de supermarkten hier overal vrij dichtbij liggen. Dat scheelt natuurlijk wel vergeleken met jullie.

Shadina
22 June 2012, 18:20
Maandmenu... het lukt mij niet eens om een week vooruit te plannen. Bovendien vind ik het ook ontzettend saai, ik eet liever waar ik op dat moment trek in heb. En de helft van mijn boodschappen bestaat uit versproducten, dan werkt 1x in de maand boodschappen doen ook niet (daarnaast vind ik ingevroren groente/vlees niet lekker).

PurpleRose
22 June 2012, 18:25
Ik weet niet of ik het hier al had gepost, maar hier:
http://www.stofzuigerzen.nl/schoonmaken/zelf-wasmiddel-maken.html

staat een recept voor zelf wasmiddel maken. Ik maak sinds een half jaar mijn eigen wasmiddel en het wast net zo goed schoon als normaal wasmiddel. Het is alleen een stuk goedkoper (ong. 20 cent voor 2,5 liter. Zonder het water even mee te rekenen).

Potlood
22 June 2012, 18:33
Of maandelijks boodschappen doen echt goedkoper is verschilt denk ik per huishouden. Wij hebben het eens geprobeerd en vergeleken met toen we wekelijks boodschappen deden. We kwamen toen tot de conclusie dat het voor ons juist duurder was. Dit komt doordat we bijv. bepaalde A-merkproducten alleen in de aanbieding kopen en die waren toen wij boodschappen deden niet in de aanbieding en later in de maand wel. Daarnaast moet ik ook eerlijk zeggen dat wij veel boodschappen op de fiets doen en de supermarkten hier overal vrij dichtbij liggen. Dat scheelt natuurlijk wel vergeleken met jullie.

Hoe kan je nou maandboodschappen doen? Dan red je toch nooit met verse producten? Dan moet je alsnog tussendoor voor vlees/fruit/groente/brood, etc. naar de winkel, lijkt me ook niet opschieten...

PurpleRose
22 June 2012, 21:22
Wij hebben een heel grote handige vriezer ;)

Nocturnal
23 June 2012, 08:37
Ik doe op maandag of dinsdag boodschappen en dan aan het einde van de week haal ik de dingen die op zijn, zoals melk en fruit. Werkt prima! Een goede budgettip is trouwens om eerst naar de Aldi/Lidl te gaan en daarna pas naar de AH of Jumbo. Ik heb zelf namelijk heel vaak: 'oh ja, beschuit, dat heb ik ook nog nodig'/'ach, laat ik even kwark meenemen, dat heb ik niet meer in huis', etc. Scheelt toch weer in de centen!

*Desree*
23 June 2012, 10:57
De maandelijkse boodschappen bestaan uit (fris)drank, melk, (bak)boter, olijfolie, vlees en vis (vries), vriesgroentes, wasmiddel,schoonmaakmiddelen, toiletartikelen, luiers, luierdoekjes, zakdoekjes, snoepgoed, lang houdbaar goed (zoals mayonaise, ketchup, sauzen etc. ). Wekelijks haal ik dan nog verse groente, boterhammenbeleg, yoghurt, fruit enz.
Dagelijks boodschappen doen kan hier echt niet, we hebben alleen een buurtsuper en die is echt extreem duur. De dichtstbijzijnde AH en aldi liggen zo'n 12 km verderop. Heb dus altijd wel een voorraadje in huis.
Ons maandmenu ziet er eigenlijk zo uit:

1x aardappelen, vlees en groente
1x gemakkelijk (bijvoorbeeld zelf pizza's maken, of verse soep met broodjes)
1x zelfgemaakte frietjes met snacks en groente of appelmoes (of i.p.v. snacks een stukje vlees/vis).
2x pasta/bami/mihoen/lasagna (meestal eten we 2 dagen achter elkaar dezelfde pasta, alleen met een andere salade of groente soort)
1x ovenschotel (die ik vooruit kan maken omdat ik op vrijdag altijd een lange dag heb)
1x rijst/risotto/tarli of dergelijke met groente.
En dat dan wekelijks herhalen. Haal dan per 4 weken al het vrieswaar in huis voor het bovenstaande en maak daar dan weer een weekmenu van, of haal uit de vriezer waar we trek in hebben. Natuurlijk verschuift er wel eens een dag of hebben we iets over van de dag ervoor. Daarom heb ik ook 2 blanco dagen in de maand waarop we dan kunnen schuiven. Alles zit toch in de vriezer en bederft niet dus dat scheelt.

eten altijd een salade bij het avondeten, de ene keer kan ik daar wat in verwerken van het avondeten van de dag ervoor en de andere dag niet. Na het eten eigenlijk altijd een kommetje fruit met yoghurt of andere pudding. Dat haal ik dus wel wekelijks op de markt of bij de aldi. Wil mijn eigen moestuintje zodat we lekker veel soorten sla, tomaten en komkommers in huis hebben. Ook aardbeien zijn hier een hit ! Zou super zijn als we die zelf zouden kunnen kweken in plaats van die steeds te moeten halen bij de supermarkt en lekker budget natuurlijk !

Restjes vries ik meestal in, en die eten we dan op zaterdagmiddag. Zo hebben zoon en ik straks voor de lunch een stukje lasagne met nog wat salade van gisteren en mijn vriend nasi met een gebakken eitje. Vind weggooien zo zonde ! Nu hoeven we ook geen brood uit de vriezer te halen en zijn we toch verzadigd.
Van 'oud' brood maak ik tosti's of wentelteefjes en die eten we dan in het weekend als ontbijt of lunch.

Maar goed al met al zijn we toch nog zo'n 100-120 euro in de week kwijt aan boodschappen (inclusief pampers). Maar we hebben dan ook graag wat lekkers in huis en willen nergens langs grijpen als we ergens trek op hebben. De koekjestrommel is ook altijd gevuld en er ligt altijd wat lekkers in de kast als er visite langskomt.

Maar je ziet dus dat je op die manier wel maandelijks de boodschappen kunt doen. Wij doen die trouwens in Duitsland omdat boodschappen ( en vooral vlees en toilet en poetsartikelen) daar een stuk voordeliger zijn dan in Nederland. De wekelijkse boodschappen doen we op de markt, bij de AH en bij de aldi.

PurpleRose
23 June 2012, 12:07
Ik ben altijd zo jaloers op mensen die in Duitsland bodoschappen kunnen doen. :p Mijn schoonmoeder woont ook vlakbij de grens en doet regelmatig boodschappen in Duitsland. Voor bepaalde artikelen scheelt dat echt handenvol geld. Wij zitten met onze boodschappenuitgaven laag,maar zij zit nog lager, omdat ze gebruik kan maken van het goedkoopste van beide landen. :p

Phunk'd
23 June 2012, 20:11
Maandmenu... het lukt mij niet eens om een week vooruit te plannen. Bovendien vind ik het ook ontzettend saai, ik eet liever waar ik op dat moment trek in heb. En de helft van mijn boodschappen bestaat uit versproducten, dan werkt 1x in de maand boodschappen doen ook niet (daarnaast vind ik ingevroren groente/vlees niet lekker).

Precies...
Bovendien betaal ik echt met liefde wat euro's meer en dat ik verse groente en vers fruit eet, dan dat ik een soort diepvrieseter word.

Phunk'd
23 June 2012, 20:19

Bij de Turkse groenteboer kost een vol bosje verse munt 0,35 cent ;)

Shadina
23 June 2012, 20:51
Bij de Turkse groenteboer kost een vol bosje verse munt 0,35 cent ;)

Ja oke, maar alsnog... zelfgezaaide kruiden zijn veel leuker! (vind ik tenminste) Heb hier zelf een paar weken geleden in een grote bak gepland:

basilicum
peterselie
bieslook
koriander
rozemarijn
thijm
dille

(ja ze hebben het lekker knus met zijn allen bij elkaar, haha)

En ik vind het dan zo leuk om ze te zien groeien en uiteindelijk gewoon dat je elke keer vers van het plantje kunt pakken.

Hersenspinseltje
24 June 2012, 16:33
Ja oke, maar alsnog... zelfgezaaide kruiden zijn veel leuker! (vind ik tenminste) Heb hier zelf een paar weken geleden in een grote bak gepland:

basilicum
peterselie
bieslook
koriander
rozemarijn
thijm
dille

(ja ze hebben het lekker knus met zijn allen bij elkaar, haha)

En ik vind het dan zo leuk om ze te zien groeien en uiteindelijk gewoon dat je elke keer vers van het plantje kunt pakken.

Precies!

Ik heb ook mijn eigen kruiden- en fruittuintje op mijn balkon. Weliswaar niet alleen maar kookkruiden, maar ook een aardbeienplantje, een slaplantje, lavendel en kamille. En er komt ook nog een muntplantje en een bieslookplantje bij. Geweldig om alles te zien groeien vanaf zo'n minuscuul zaadje en om alles vers te plukken uit je eigen tuintje. Ik vind dat echt heerlijk!

PurpleRose
27 June 2012, 10:02
Weer even een upje. :D

Issaa
27 June 2012, 17:13
Wie gebruikt er deze sites en wat zijn de ervaringen?
Ben daar wel benieuwd naar, want het klinkt als makkelijk geld verdienen :)

https://www.moneymiljonair.nl/?u=718879&c=nl&rt=2

http://www.jiggy.nl/?r=3199

http://www.ipay.nl/aanmelden.php?ref=54614

http://www.surfrace.nl/signup.php?sid=96fe7943602cbc4fac2baec0f7661f3f&r=161315<br%20/>

https://www.euroclix.nl/

Nocturnal
27 June 2012, 18:27
Euroclix ken ik, heb ik me ook al eens door laten uitbetalen. Prima site!

Money Miljonair ben ik ook mee aan het sparen maar nog niet uit laten betalen.

Als je van Euroclix lid gaat worden, zou je dan via mijn handtekening je willen aanmelden? Dan verdien ik er zelf een beetje extra bij.
Hahaha, dat klinkt best egoïstisch, maar goed :cool:.

PurpleRose
28 June 2012, 16:17
Wie gebruikt er deze sites en wat zijn de ervaringen?
Ben daar wel benieuwd naar, want het klinkt als makkelijk geld verdienen :)

https://www.moneymiljonair.nl/?u=718879&c=nl&rt=2

http://www.jiggy.nl/?r=3199

http://www.ipay.nl/aanmelden.php?ref=54614

http://www.surfrace.nl/signup.php?sid=96fe7943602cbc4fac2baec0f7661f3f&r=161315<br%20/>

https://www.euroclix.nl/

Ik het ervaring met allemaal behalve met Euroclix. Jiggy gaat niet zo hele erg snel, ipay gaat extreem langzaam tenzij er veel mensen zijn die zich via jou aanmelden. Moneymiljonair gaat wel vrij snel wanneer je de enquêtes die je via mail krijg ook invult.

Hij staat niet in je lijstje, maar Gekkengoud is ook wel een aanrader. Die gaat ook wel vrij snel.

Bij welke ben je van plan je aan te melden?

PurpleRose
28 June 2012, 16:18
Oeps te snel geklikt...

Ik vroeg bij welke je je wilde aanmelden, omdat ik wilde vragen of je je dan via mij wilde aanmelden bij één van de sites zodat ik er dan ook weer een klein beetje mee verdien. :D

Cheesehead
28 June 2012, 17:40
Oeps te snel geklikt...

Ik vroeg bij welke je je wilde aanmelden, omdat ik wilde vragen of je je dan via mij wilde aanmelden bij één van de sites zodat ik er dan ook weer een klein beetje mee verdien. :D

Volgens mij zijn het al klikbare links van haar? Vond dat al zo raar omdat ze vroeg of iemand er ervaring meehad, maar weet het niet zeker.

*,,Lindsz,,*
28 June 2012, 21:01
Ik kan bij euroclix nu 150e laten uitbetalen maar ik spaar nog even door :p

Bij moneymiljonair in totaal ongeveer 80 euro uitbetaald sinds ik lid ben..
En Gekkengoud (zie handtekening) ook een euro of 70.
Doe het nu niet meer zo fanatiek dus het gaat langzamer, maar toch af en toe een extraatje!

Nocturnal
28 June 2012, 21:28
Ik heb één keer 50 euro laten uitbetalen bij EuroClix, daar was ik toentertijd wel even heel blij mee. Nu ben ik gewoon aan het doorsparen mocht ik het een keer écht nodig hebben (lees: geen geld hebben voor boodschappen).

De laatste anderhalve week stond echt in het teken van opmaken. Afgelopen week geen boodschappen gedaan, zelfs geen zuivel omdat ik nog superveel in huis had. Deze week was ik 13 euro kwijt, maar dat wordt meer omdat ik morgen zou gaan BBQ'en en dat gaat dus niet door en ik moet waarschijnlijk nog melk halen. Moet er wel bij zeggen dat ik vrijdag tm dinsdag niet heb hoeven koken.

Maar ik verbaasde me echt hoeveel pasta, rijst en weet ik wel niet allemaal in huis had. Hamburgers en kip heb ik nu ook nog genoeg, dus daar de komende week maar eens even creatief mee zijn.

Merel
28 June 2012, 23:41
In de categorie 'geld verdienen via internet' kan ik ook Clickworker (http://www.clickworker.com/become-a-clickworker?utm_source=159310&utm_campaign=CW4CW&utm_medium=email) aanraden. Het is een website waar je kleine taakjes moet uitvoeren (bijv. een tekstje schrijven voor een Groupon-advertentie, of een tekst voor een site met vakantiewoningen, of plaatjes beoordelen, of adressen opzoeken, etc), waarvoor je dan betaald krijgt. Je verdient er redelijk snel geld mee, als er iets te doen is wat je leuk vindt.

PurpleRose
29 June 2012, 07:05
Leuke tip!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar er vroeg hier iemand in het topic of de Turk nu echt zoveel goedkoper is. Ik kon toen geen voorbeeld geven, maar heb er gister weer boodschappen gedaan en kan nu dus wel een voorbeeld geven. In de supermarkt kost een bakje van 500g. aardbeien al snel minimaal 2 euro. Bij de Turk zag ik ze gister staan voor 1,35 per bakje van 500 gram en 2 bakjes voor 2,50. Ik heb 2 bakjes meegenomen en ze zijn net zo lekker en zoet als in de supermarkt en ze zijn ook van net zo'n goede kwaliteit.

PurpleRose
04 July 2012, 07:56
Ik heb deze week niet zo'n goed bespaarweekje gehad. Ik ben in verband met mijn gezondheid langzaam aan het overgaan op een ander voedingspatroon waardoor ik heel veel nieuwe basisvoedingsmiddelen moest halen. En ik moet zeggen dat, dat een behoorlijke hap uit het budget was. Ik hoop dat ik nu weer een beetje kan besparen. :p

Ik heb gister wel bespaard op shampoo voor mijn vriend. Die heb ik uit de AXE actie gehaald bij Kruidvat waarmee je met een coupon geld terug kunt vragen.

PurpleRose
10 July 2012, 10:13
Wat is het hier rustig zeg. Ik vind het ook wel een beetje sneu staan zoveel posts van mezelf achter elkaar, maar ik wilde toch nog even iets delen met jullie:

Misschien leuke tips voor een goedkoop dagje uit:

'Print gratis tickets t.w.v. € 12,- uit zodat je gratis toegang krijgt tot Gamma Racing Day. Een dagvullend programma van auto-, motor- en kartraces, stunts en demonstraties. Dit evenement vindt plaats op 5 augustus op het TT-Circuit van Assen.

http://www.gamma.com/acti ... /tickets-racing-day-2012/ (http://www.gamma.com/actie/gamma-racing-day/tickets-racing-day-2012/) '

en

'Gedurende de hele Zomer van Dick Bruna (t/m 19 augustus) is de entree van Dick Bruna Huis en Centraal Museum gratis bij inlevering van een knuffelbeer. De ingezamelde knuffels gaan naar Teddybears for Help.

http://centraalmuseum.nl/ ... da/zomer-dick-bruna-2012/ (http://centraalmuseum.nl/bezoeken/agenda/zomer-dick-bruna-2012/) '

en

'Gratis entreebewijs RTL GP Masters of Formula 3
gratis producten

Op zondag 15 juli wordt de RTL GP Masters of Formula 3 gehouden op het Circuit Park Zandvoort. Print het ticket uit (pdf-bestand) zodat je dit evenement gratis kunt bezoeken.

http://www.rtl.nl/sport/r ... mages/GratisDuinkaart.pdf (http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/components/formule1/home/images/GratisDuinkaart.pdf)

Gratis haar kort laten knippen:

'Keune is een inzamelingsactie gestart en is op zoek naar mensen die hun haar (staarten van minimaal 25 cm) willen doneren aan stichting Haarwensen. Stichting Haarwensen is er voor kinderen t/m 18 jaar die in aanmerking komen voor een haarwerk of pruik. De kapper knipt het haar kosteloos af en zorgt ook nog eens voor een mooie coupe. De actie loopt tot 15 septemberKeune is een inzamelingsactie gestart en is op zoek naar mensen die hun haar (staarten van minimaal 25 cm) willen doneren aan stichting Haarwensen. Stichting Haarwensen is er voor kinderen t/m 18 jaar die in aanmerking komen voor een haarwerk of pruik. De kapper knipt het haar kosteloos af en zorgt ook nog eens voor een mooie coupe. De actie loopt tot 15 september
[URL="http://www.keune.com/nl/haarwensen"]http://www.keune.com/nl/haarwensen[/URL

PurpleRose
03 August 2012, 16:40
En nog weer even een upje. Ik heb voor de liefhebber nog een aantal kortingsbonnen:

Eentje van Normaderm voor € 3,50 korting
Een waardebon van Healthcity voor gratis deelname aan een groepsles samen met een vriend of vriendin

En de volgende kortingsbonnen van Lekker in het Leven:

* € 0,50 kassakorting bij aankoop van 1 fles van 0,5 liter Aquarius
* € 0,50 kassakorting bij aankoop van 2 pakken Appelsientje (1 liter)

En nog een aantal bonnen van het Spoordeelboekje van NS. Wie daar interesse in heeft roept maar dan laat ik hier even weten welke bonnen ik nog heb. Het gaat daarbij om bonnen voor entree van een aantal pretparken en dergelijke en kortingsbonnen voor etenswaren en dergelijke waaronder bijv. een Gratis Chocolate chip cookie bij aankoop van een warme drank bij De Broodzaak.

Droomz
03 August 2012, 21:06
Gratis doosje potloden:
http://www.thepotlood.nu/

Wel de coupon uitprinten en meenemen :)

PurpleRose
05 August 2012, 13:47
En weer even omhoog. Er loopt op dit moment ook een geld terug actie van Chio chips. Er zit een sticker op de chipsverpakking waarop staat wat je ervoor moet doen.

BLENDER
05 August 2012, 14:42
Zelf bramen plukken! net gedaan! Lekker!

HEADOVERHEELS.
05 August 2012, 15:37
Leuke tip!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar er vroeg hier iemand in het topic of de Turk nu echt zoveel goedkoper is. Ik kon toen geen voorbeeld geven, maar heb er gister weer boodschappen gedaan en kan nu dus wel een voorbeeld geven. In de supermarkt kost een bakje van 500g. aardbeien al snel minimaal 2 euro. Bij de Turk zag ik ze gister staan voor 1,35 per bakje van 500 gram en 2 bakjes voor 2,50. Ik heb 2 bakjes meegenomen en ze zijn net zo lekker en zoet als in de supermarkt en ze zijn ook van net zo'n goede kwaliteit.

Je zou nu ook eens bij de turk moeten kijken, of bij eens marokaanse winkel bv ivm de ramadan. Waar ik woon hebben de turkse winkels/slagers allemaal ramadan aanbiedingen, ik heb echt zulke goedkope boodschappen gedaan!

Shadina
05 August 2012, 18:56
Zelf bramen plukken! net gedaan! Lekker!

Waar doe je dat? Ik heb wel eens een adresje gevonden voor bramen, aardbeien etc, maar dat was in Limburg. :(

BLENDER
05 August 2012, 19:17
Waar doe je dat? Ik heb wel eens een adresje gevonden voor bramen, aardbeien etc, maar dat was in Limburg. :(

langs 't fietspad!! waren meerdere mensen aan 't plukken!
of in 't bos heb ik ze ook heeeelveel gezien.

goed opletten bij 't onkruid langs de weg haha

BLENDER
07 August 2012, 12:45
dit mag officieel niet geloof ik.

nouja, politie zal niet langskomen daar..

liefsjenneke
07 August 2012, 13:08
nouja, politie zal niet langskomen daar..

Denk niet dat politie enig moeite doet om mensen te stoppen van bramen plukken...

lelove
07 August 2012, 13:13
Bleghh jammer dat gezond eten (afvallen) zo duur is. Naar de markt is geen optie, dan ben ik altijd aan het werk. Koop nu altijd alles wat in de aanbieding is, maar alsnog is het duur om veel fruit te eten en met veel verse groenten te koken. En ik moet zeggen dat ik de Lidl tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop vind qua groente/fruit. :confused:

Boris
07 August 2012, 13:54
dit mag officieel niet geloof ik.

Ik vraag me dan serieus af van wie die bramen dan wel zijn? Volgens mij mag dat best. Bloemen plukken die de gemeente gezaaid heeft mag niet nee maar bramen in het bos?

*Terry
07 August 2012, 14:03
Ik zou de bramen alleen niet zo op eten hoor, sowieso eerst in water met flink veel zout zodat alle beesten eruit komen (en ja er komen er veel uit!) Wij maken er altijd bramensap van voor over yoghurt etc..

Wij hebben alleen zoveel geplukt dat we dit jaar niet hoeven te plukken, en wij hebben zo onze plekjes haha

Naturelle
07 August 2012, 14:18
Bleghh jammer dat gezond eten (afvallen) zo duur is. Naar de markt is geen optie, dan ben ik altijd aan het werk. Koop nu altijd alles wat in de aanbieding is, maar alsnog is het duur om veel fruit te eten en met veel verse groenten te koken. En ik moet zeggen dat ik de Lidl tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop vind qua groente/fruit. :confused:

Ik had dat marktprobleem ook altijd maar heb nu bij mij in de buurt een Turkse slager/groenteboer ontdekt waar ik echt helemaal enthousiast over ben!

Gisteren kocht ik:

- een grote zak tauge
- 5 citroenen
- 3 rode pepers
- 2 limoenen
- een zak wortelen
- 2 rode paprika's
- een grote bos korioander
- een grote bos munt
- een grote bos basilicum
- een doosje aardbeien (lekker dat ze waren joh)
- een grote zak couscous
- twee grote mango's (waren het duurst! maar wel super lekker)
- 5 kiwi's
- een advocado
- een zak vol kleine tomaatjes

En ik moest 14 euro betalen. Dat vind ik dus serieus weinig voor dat allemaal.
Zit er bij jou in de buurt geen turkse groenteboer ofzo?

mikselke
07 August 2012, 14:22
en bramen uit het bos die laag hangen ook niet eten, want als er beesten ook tegenaan gezeken hebben moet je die dus (zelfs zeer goed schoongemaakt) niet meer eten! Dat zegt mam iig :p en die is groenfreak.. Bij ons lopen er in 't bos ook wel redelijk wat vossen enzo rond

Desiderare
07 August 2012, 15:33
Weet iemand waar je bramen of andere bessen kan plukken in Utrecht?

Nigiri
07 August 2012, 20:54
Ik zou de bramen alleen niet zo op eten hoor, sowieso eerst in water met flink veel zout zodat alle beesten eruit komen (en ja er komen er veel uit!) Wij maken er altijd bramensap van voor over yoghurt etc..

Wij hebben alleen zoveel geplukt dat we dit jaar niet hoeven te plukken, en wij hebben zo onze plekjes haha

dat meen je? nog nooit gedaan! haha dan moet ik al heel wat beesten op hebben in mijn leven..

Maar smaken ze dan niet zout daarna? zal het de volgende keer eens proberen :)

themirror
07 August 2012, 20:57
en bramen uit het bos die laag hangen ook niet eten, want als er beesten ook tegenaan gezeken hebben moet je die dus (zelfs zeer goed schoongemaakt) niet meer eten! Dat zegt mam iig :p en die is groenfreak.. Bij ons lopen er in 't bos ook wel redelijk wat vossen enzo rond

goede tip, haha

envyme
07 August 2012, 21:52
Weet iemand waar je bramen of andere bessen kan plukken in Utrecht?

Langs het spoort richting Lunetten groeide vroeger bramen, aan de zijkant van het Houtsense pad zegmaar.

Woon nu al bijna een jaar in het buitenland dus ik weet niet of dat nog steeds zo is ;)

Desiderare
08 August 2012, 09:40
Langs het spoort richting Lunetten groeide vroeger bramen, aan de zijkant van het Houtsense pad zegmaar.

Woon nu al bijna een jaar in het buitenland dus ik weet niet of dat nog steeds zo is ;)

Oke dankje! Weet iemand nog een plek?

.Zion
08 August 2012, 10:14
pal tegenover mijn huis groeien bramen :) en dat terwijl ik op een industrieterrein woon:p

Desiderare
08 August 2012, 10:23
pal tegenover mijn huis groeien bramen :) en dat terwijl ik op een industrieterrein woon:p

volgens mij groeien bramen juist vaak waar is gebouwd, omdat ze goed groeien op zandgrond ofzo.

*Terry
08 August 2012, 16:23
Ik zou gewoon van als je bramen plukt er iets van maken jam ofzo of ook sap, maar zo eten niet, vind ze opzich zo eten ook niet zo lekker eigenlijk.. Mijn vader heeft een stuk land en daarvan zijn ze wel lekker maar die worden ook bespoten ofzo?

Binnekort kom ik vaker in dit topic hier want we hebben eergister sleutel gehad van ons huisje :D

Ik zit nu al te twijfelen om robijntje te gaan halen met 40% joker korting of is dit te overdreven? haha

PurpleRose
08 August 2012, 20:02
@Terry*:Gefeliciteerd! Is het jullie eerst huisje?

Over dat Robijntje.. dat zou je kunnen doen wanneer je dat wilt. Ik had hier in het topic ook ooit eens een link gepost over hoe zelf goedkoop wasmiddel kon maken. En je kunt als wasverzachter ook schoonmaakazijn gebruiken. Wanneer het uit de wasmachine komt ruikt het eerst wel zuur, maar tijdens het drogen van de was trekt die geur er weer helemaal uit. Wanneer je die link van zelf wasmiddel maken wilt weten laat je het maar horen. Dan zoek ik 'em even op. Het is in ieder geval niet duur (terug gerekend 0,20 per 2,5 liter was het geloof ik.. of 0,20 per liter. Niet duur in ieder geval en het kost je maar 10 minuutjes werk)

Je zou nu ook eens bij de turk moeten kijken, of bij eens marokaanse winkel bv ivm de ramadan. Waar ik woon hebben de turkse winkels/slagers allemaal ramadan aanbiedingen, ik heb echt zulke goedkope boodschappen gedaan!

Bedankt voor de tip! Tot wanneer is de ramadam?

Dat van Lidl was mij inderdaad ook al opgevallen. Wat vaak wel helpt is kijken wat de groenten en fruit van het seizoen zijn. Die zijn vaak goedkoper. En anders bepaalde dingen zelf kweken? :p

PurpleRose
09 August 2012, 16:24
Ik heb voor de liefhebber een Intreza (schoenenwebshop geloof ik) kortingscode van 10 euro.
De waardebon is geldig t/m 31 Augustus 2012 bij minimale besteding van €50 Er mag max. 1 waardebon per bestelling gebruikt worden. De code is slechts één keer te gebruiken en niet geldig op Intreza DagDeals of in combinatie met andere (kortings)acties.
Mocht iemand interesse hebben. Het is een digitale bon, dus ik kan 'em doormailen.

SilentMorning
09 August 2012, 16:52
mijn moeder verbouwt sinds een half jaar haar eigen groenten. heb van de week al weer een andijvie gehad, komkommers, aardbeien, tomaten, munt en pepers. de aubergines en courgettes beginnen ook te groeien. het is allemaal zo lekker.

Mijn pa doet dat ook(maar dan behoorlijk grootschalig als kwekerij voor een paar plaatselijke groenteboeren). Al heerlijke aardbeien, tomaten, komkommers, courgettes, munt, paprika's, sperziebonen en rabarber gehad.

*Terry
09 August 2012, 23:27
@purplerose, onze eerste huisje ja! moet nog wel veel aan gedaan worden helaas! ik wil trouwens niet bezuinigen op wasmiddel, schoonmaakspullen en verzorging maar koop dit wel alleen in de aanbieding dus vandaar.. ik denk wel dat ik 2 flessen ga halen met korting! we hebben ook een vaatwasser (die stond er al) dus moet daar ook dingen voor gaan kopen, opzich wel handig maar t was goedkoper geweest denk als we hem niet hadden haha

ik heb trouwens een vader met een stuk land dus ik krijg ook groenten!! alleen ik ga een uur verderop wonen dus ik kan niet 123 groenten krijgen maar wel invriezen natuurlijk!

iemand nog tips waar verf in aanbieding of goedkoop is maar wel kwalitief goed?

(ik moet deze maand toch opeens 80 euro betalen aan me vorige stage en baal daar best wel van eigenlijk.. had gehoopt dat ze het niet merkte maar na 4 maanden toch een brief haha)

River
10 August 2012, 00:00
@purplerose, onze eerste huisje ja! moet nog wel veel aan gedaan worden helaas! ik wil trouwens niet bezuinigen op wasmiddel, schoonmaakspullen en verzorging maar koop dit wel alleen in de aanbieding dus vandaar.. ik denk wel dat ik 2 flessen ga halen met korting! we hebben ook een vaatwasser (die stond er al) dus moet daar ook dingen voor gaan kopen, opzich wel handig maar t was goedkoper geweest denk als we hem niet hadden haha

ik heb trouwens een vader met een stuk land dus ik krijg ook groenten!! alleen ik ga een uur verderop wonen dus ik kan niet 123 groenten krijgen maar wel invriezen natuurlijk!

(ik moet deze maand toch opeens 80 euro betalen aan me vorige stage en baal daar best wel van eigenlijk.. had gehoopt dat ze het niet merkte maar na 4 maanden toch een brief haha)

volgende week is bij de Praxis 20% korting op alle verf :) kortingsbon staat dan wel op internet!

Lightblue
11 August 2012, 16:38

Gefeliciteerd met je huisje! Super leuk :D
Ik haal zelf vaatwastabletten als er een actie is, dus 3 of 4 dozen voor 10 euro ofzo.
Verf zou ik wel in investeren... je wil niet dat het na een jaar van de muur afbladdert. Wij hebben onze verf bij een verf outlet gehaald, alsnog niet super goedkoop maar wel echt goede verf die schilders ook gebruiken.

Wij hebben sinds 4 maandjes ons eerste huis, en ik vind het nog best lastig om te besparen. Het is zo makkelijk om eventjes naar de AH te gaan en gewoon te pakken wat ik wil. Maar dat ga ik vanaf nu dus niet meer doen.
Vandaag een begin gemaakt door bij de Lidl boodschappen voor de komende week te halen voor 65 euro. (oké, en wat brood bij de AH, omdat we het brood van de Lidl niet zo vinden)

Ik wilde trouwens ook munt halen bij de Lidl, maar dat was helaas al op. Waar halen jullie dat goedkoop? (behalve gratis bij je ouders vandaan of zelf verbouwen haha)

SilentMorning
13 August 2012, 14:56
ik moet deze week ook weer aardig budget boodschappen doen. iets te veel geld uitgegeven aan kleding en uitgaan. ik heb nog 35 euro tot donderdag. ik heb nog genoeg eten in huis voor ontbijt. iemand tips?

Je kunt toch makkelijk met 35 euro rondkomen voor een paar dagen?

roossa
13 August 2012, 15:31
ik moet deze week ook weer aardig budget boodschappen doen. iets te veel geld uitgegeven aan kleding en uitgaan. ik heb nog 35 euro tot donderdag. ik heb nog genoeg eten in huis voor ontbijt. iemand tips?

Dat is toch juist hartstikke veel geld voor eten t/m donderdag? Als je er nou 2 weken mee moest doen, oké. Maar dit geef ik normaal geeneens in een volle week uit!

Lightblue
13 August 2012, 19:52
Dat is toch juist hartstikke veel geld voor eten t/m donderdag? Als je er nou 2 weken mee moest doen, oké. Maar dit geef ik normaal geeneens in een volle week uit!

35 euro vind ik dan wel weer best weinig voor een volle week. Ook met ontbijt, snacks en dergelijke? Ben wel benieuwd hoe je dat doet!

roossa
13 August 2012, 21:53
35 euro vind ik dan wel weer best weinig voor een volle week. Ook met ontbijt, snacks en dergelijke? Ben wel benieuwd hoe je dat doet!

Tsja, ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig niet meer bij hou, maar 1,5 jaar terug woonde ik op kamers en pinde ik wekelijks 20 euro waar ik het mee redde. Dan moet ik wel zeggen dat ik er toen erg op lette en tegenwoordig meer koop wat ik lekker vind, maar volgens mij haal ik de 40 euro per week láng niet, misschien een heel enkele keer, maar meestal zit ik denk ik op de 25 euro.

Ik eet 's ochtends vrijwel altijd brood en 's middags ook. Ik hou niet zo van koken en een potje groenten kost weinig. Van een zakje aardappelschijfjes/krieltjes kan je 2-3 keer eten. Ik eet geen vlees, dat scheelt natuurlijk, maar ik eet wel vleesvervangers. Ik probeer niet te veel snoep/koek te kopen, maar eet wel elke week een pizza.. En de grootste boosdoener die ik heerlijk vind en goedkoop is: pasta! Maakt niet uit wat, beetje saus erover, komkommer/tomaat en/of sla erbij, goddelijk :cool:
Beleg e.d. heb je op een gegeven moment wel in huis, dus dan probeer ik elke week max. 1 ding te kopen (zoet) en een pakje kaas. En dan nog wat dingen die ik lekker vind! Oja, ik eet geen toetjes en erg weinig zuivelproducten. En drink geen alcohol, dus dat scheelt ook. Niet altijd frisdrank drinken, maar ook gewoon water/limonade! Dat went vanzelf.

Allemaal niet al te gezond dus, dus wie weet komt het daardoor, maar zelfs als ik dat allemaal wel zou eten zou ik echt niet élke week 40 euro voor mijzelf uit kunnen geven? Wat ook heel erg scheelt is goed letten op aanbiedingen en weten wat iets op zijn goedkoopst kost. Dan dus ook proberen dingen niet duurder te kopen en als die aanbieding er is een beetje in te slaan. En in de supermarkt heel bewust kiezen voor iets wat toch 50 cent goedkoper is. Doe dat bij 10 producent (als ze niet per sé lekkerder zijn) en je hebt weer 5 euro uitgespaard. Op de kleintjes letten scheelt ZO veel aan het eind van de maand!

Shadina
13 August 2012, 22:02

Huh 35 euro is helemaal niet zo weinig? Als ik niet op mijn geld let geef ik zo'n 40 euro per week uit, maar ik kan het ook makkelijk met 30 euro doen? En dan eet ik niet ongezond of weinig oid.

roossa
14 August 2012, 11:30
met voor de rest niets in huis? behalve soep wat ik gisteren heb gegeten.

Goed dat jet het gaat redden! Maar met niks in huis, zou je het zo hebben kunnen redden:

- brood (2 euro)
- boter (1,50 euro)
- beleg (2 euro)
- 1 of 2 pakken drink (2 euro)
- je eet 2 keer pasta (50 cent)
- je eet 2 keer aardappelen (2 euro euro)
- pot pastasaus -> 2 keer gebruiken (2 euro)
- groenten (1 euro)
- vlees (2 euro)

Dat is dan 15 euro! Dus zelfs als je minder basic wilt eten red je het makkelijk met 35 euro. Als het echt zou moeten he ;)

Agent P.
14 August 2012, 11:34
De beste tip van allemaal:

http://www.youtube.com/watch?v=2nGw69Gew20

Scalpels&Sequins
14 August 2012, 11:38
Goed dat jet het gaat redden! Maar met niks in huis, zou je het zo hebben kunnen redden:

- brood (2 euro)
- boter (1,50 euro)
- beleg (2 euro)
- 1 of 2 pakken drink (2 euro)
- je eet 2 keer pasta (50 cent)
- je eet 2 keer aardappelen (2 euro euro)
- pot pastasaus -> 2 keer gebruiken (2 euro)
- groenten (1 euro)
- vlees (2 euro)

Dat is dan 15 euro! Dus zelfs als je minder basic wilt eten red je het makkelijk met 35 euro. Als het echt zou moeten he ;)

En het kan zelfs nog veel goedkoper dan dit ;)

Boris
14 August 2012, 12:00

wow dat is wel heel erg! (wel leuk om te kijken)

Nigiri
14 August 2012, 12:13
4x groenten voor een euro?
of eet je je pasta alleen met een pot saus?
ik ga binnenkort op kamers (eindelijk) en ik krijg echt een beetje stress van alle kosten die er bij gaan komen qua boodschappen.
hier thuis is altijd wel íets in huis. we kunnen makkelijk dagen geen boodschappen doen en genoeg eten maar dan op mezelf lijkt het me heel anders.
bleh zie daar best tegen op.

achjoh dat zal vast meevallen, ja in het begin zal het even wennen zijn en moeilijk qua uitkomen maar je went er vanzelf aan! en dan leer je vanzelf goedkoop eten kopen en klaarmaken, no worries

Pugs not drugs
14 August 2012, 12:26

ehmm wow ik doe boodschappen voor de hele week voor 2personen ongeveer voor 35 euro :p

PurpleRose
14 August 2012, 13:03
Op http://dutchcouponing.blogspot.nl/ is er weer een hele lijst met gratis producten bij gekomen. O.a. van een gratis doosje potloden, Ariël excel tabs en Appelsientje Sprankelfruit.

Verder heb ik nog een aantal kortingsbonnen liggen. Misschien dat iemand hier er interesse in heeft:

- Hotelbon van NH hoteles (zit o.a. in Groningen, Maastricht, Zandvoort, Den Haag en Utrecht) Met de bon kun je in de maand augustus voor € 30,- p.p.p.n (max. 2 achtereenvolgende nachten) in het hotel verblijven.

- 19% kortingsbon op een product naar keuze bij ICI Paris XL (geldig t/m 19 aug.)

- Kortingsbon voor € 1.00 kassakorting bij aankoop van 2 pakken Campina Vla (1l.)

- Kortingsbon voor € 1,42 kassakorting bij aankoop van 1 Venus Satin Care Pure & Delicate scheergel

- Kortingsbon voor € 5,00 kassakorting bij aankoop van een Gilette Mach 3 Turbo of Mach3 scheersysteem

- Kortingsbon voor € 7,50 kassakorting bij aankoop van een Gilette ProGlide of Fusion scheersysteem

En ik heb nog stickers over van de Jokersticker van AH van deze week (13 t/m 19 augustus). Ik had namelijk ook een stickervel van mijn ouders gekregen. Het gaat daarbij om de volgende stickers:

- 30% korting Cote D'or (die sticker heb ik 2x)
- 30% korting vers gebak (die sticker heb ik 2x)
- 30% korting Red band
- 50% korting Nivea

Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel.

ja als je het zo bekijkt had ik het makkelijk kunnen redden, zal het onthouden voor de volgende keer

Wij doen vaak voor 2 personen boodschappen voor ongeveer 40 euro. Wat vaak helpt is een weekmenu maken. Dan heb je meer overzicht wat je daadwerkelijk wel/niet nodig hebt. En probeer een basisvoorraadje te houden van basisingrediënten die je voor meerdere dingen kunt gebruiken. Dat scheelt vaak een hoop. Daarnaast kopen wij vaak van dingen die in de aanbiedingen zijn wat meer en gooien dat in de vriezer, maar goed dan moet je wel een vriezer hebben natuurlijk. Zo kopen wij bijv. vaak 3 broden voor 2 euro bij AH. En ook de duurdere dingen zoals vlees kopen we vaak in de aanbieding. Ik weet zeker wanneer jij dat probeert het je ook zeker gaat lukken.

liefsjenneke
14 August 2012, 13:07
Bij de supermarkt waar ik vaak kom is vlees erg vaak in de aanbieding. Zo had ik 2 barbequekarbonades in een bakje voor 1,89. Dat is toch geen geld? En ik heb die dingen niet eens op de barbeque maar lekker in de pan gelegd:p

Als je alleen bent is dat toch 2 dagen vlees, voor minder dan 2 euro.

Ik raad je echt aan om vlees in de aanbieding te kopen, en als de prijs per gram oploopt, dan gewoon iets wat minder gram halen. Dat scheelt gewoon een paar centen, en daarmee kun je al snel een ander product halen.

Shadina
14 August 2012, 13:13
met voor de rest niets in huis? behalve soep wat ik gisteren heb gegeten.

Hoe kun je nou helemaal níets in huis hebben? :confused: Ik heb hier thuis zo'n voorraad aan eten dat ik makkelijk 2 maanden kan overleven.

Ik zou je aanraden om in het vervolg aanbiedingen in de gaten te houden + in te slaan. Als je bijv 50% korting krijgt op een artikel gewoon een aantal extra inslaan (vooral als het een product met een lange houdbaarheidsdatum is). En sowieso altijd de basisdingen in huis hebben (pasta, rijst, aardappelen, uien, blik tomaten etc).

Maar zelfs als je niets in huis hebt moet 35 euro voor een aantal dagen makkelijk lukken.

Shadina
14 August 2012, 13:21

Wat een geweldig filmpje! Net zoals die Extreme Couponing afleveringen, heerlijk.

PurpleRose
14 August 2012, 13:48
Nog een tip. Ik weet niet of het bij alle winkels zo is, maar bij de C1000 hier heb je een speciale hoek waarin artikelen staan die uit het assortiment gaan, waarvan de verpakking zijn beschadigd of die bijna over datum zijn. Die producten zijn 50% goedkoper. Er zit vaak van alles bij van vaatwastabletten, tijdschriften tot pizza's, sla of Mona toetjes.

En bij de Xenos hier staat een speciaal rek waarin ook vaak extra afgeprijsde artikelen liggen. Zo heb ik daar afgelopen week een paar doosjes Liga Continu duo speculoos gehaald voor € 0,40 per doosje en een bakje gebakken uitjes voor € 0,10. Ook dat zijn vaak artikelen met beschadigde verpakkingen, die over zijn van acties en die ze normaal niet in het assortiment hebben of die bijna over datum zijn.

Agent P.
14 August 2012, 13:50
^ Dat is dan sowieso een tip: gooi eten niet weg alleen omdat de t.h.t. datum is verstreken! Gebruik je neus, ogen en soms mond om te kijken of iets nog goed is.

Eieren zijn te testen door ze in water te leggen, als ze gaan drijven moet je ze weggooien. Maar ik had net nog lekker een omelet van eieren die al 10 dagen over de datum zouden zijn!

Merel
14 August 2012, 14:37
doe jij het altijd zo? nog nooit ziek geweest van eieren die over de datum zouden zijn? ik kijk ook niet naar de data maar eieren vind ik toch wel tricky.

Ik kijk ook nooit naar de datum op eieren, als je ze gaat koken kun je ze idd testen in het water, en als je ze openbreekt ruik je het direct. Wel dus opletten dat je je eieren in een apart bakje gooit, en niet direct bij de rest van de ingredienten van je taart/cake/whatever in :p

Agent P.
14 August 2012, 14:52
doe jij het altijd zo? nog nooit ziek geweest van eieren die over de datum zouden zijn? ik kijk ook niet naar de data maar eieren vind ik toch wel tricky.

Dat is gewoon een goede methode, als een ei gaat rotten/ slecht wordt komt er lucht in en daardoor gaat het drijven. En natuurlijk ook ruiken. Veel t.h.t. zijn overdreven veilig, zo ook bij eieren.

Pugs not drugs
14 August 2012, 16:09
^ Dat is dan sowieso een tip: gooi eten niet weg alleen omdat de t.h.t. datum is verstreken! Gebruik je neus, ogen en soms mond om te kijken of iets nog goed is.

Eieren zijn te testen door ze in water te leggen, als ze gaan drijven moet je ze weggooien. Maar ik had net nog lekker een omelet van eieren die al 10 dagen over de datum zouden zijn!

haha ja ik heb mijn vriend gister ook een kip hawai schnitzel gegeven die eigenlijk 1 dag over datum was;)

Lightblue
14 August 2012, 17:41
Huh 35 euro is helemaal niet zo weinig? Als ik niet op mijn geld let geef ik zo'n 40 euro per week uit, maar ik kan het ook makkelijk met 30 euro doen? En dan eet ik niet ongezond of weinig oid.

In mijn eentje zou ik het denk ik ook wel redden aangezien ik bijna geen vlees eet en alleen water drink.
Maar mijn vriend eet wel graag vlees, drinkt bier, frisdrank etc. Dus ik denk niet dat ik het makkelijk zou redden van 35 euro per week (voor twee personen dus).

Shadina
14 August 2012, 19:36
In mijn eentje zou ik het denk ik ook wel redden aangezien ik bijna geen vlees eet en alleen water drink.
Maar mijn vriend eet wel graag vlees, drinkt bier, frisdrank etc. Dus ik denk niet dat ik het makkelijk zou redden van 35 euro per week (voor twee personen dus).

Nee oke met zijn 2en wordt weer wat moeilijker, maar ik had het over 1 persoon, aangezien ik nergens uit haar verhaal kan opmaken dat ze voor 2 boodschappen moet doen? Bovendien is het ook slechts voor 3/4 dagen, excl ontbijt... Zelfs voor 2 zou dat moeten lukken voor die paar dagen.

PurpleRose
14 August 2012, 19:38
35 euro voor 2 personen zou nog wel haalbaar moeten zijn hoor. Wij zijn nu 40 euro per week kwijt, omdat ik een speciaal dieet volg en daardoor wat duurdere dingen nodig heb, maar over het algemeen hadden wij ook genoeg aan 35 euro per week terwijl mijn vriend ook graag frisdrank drinkt, een echte snoeperd is en graag vlees eet. Het zit 'em dan gewoon in het prijzen vergelijken. Hij drinkt bijv. wel veel frisdrank, maar hij wisselt bijv. de Dr. Pepper af met goedkope Aldi cola of 3 l. flessen 7 up van de Turkse winkel. (daar kost een 3 l. fles 1,35). En hij wisselt de A-merk snoep en snacks af met goedkopere snacks zoals bijv. de zakjes gezouten pinda's van 0,29 die je bij de Jumbo kunt kopen. enz. enz.

Marriet
14 August 2012, 20:09

Eieren zijn sowieso vrij makkelijk te controleren omdat ze echt direct stinken wanneer ze over datum zijn.
Als je niks geks ruikt kan je ze nog heel goed eten.

Marriet
14 August 2012, 20:11
Eieren zijn sowieso vrij makkelijk te controleren omdat ze echt direct stinken wanneer ze over datum zijn.
Als je niks geks ruikt kan je ze nog heel goed eten.

Haha ik ben trouwens net 3 weken naar India geweest en daar was zo ongeveer alles over datum.

Op een gegeven moment hadden we echt goede producten als ze nog maar 3 maanden over datum waren (was wel allemaal houdbaar spul natuurlijk).

Blikjes/flesjes drinken spande echt de kroon. We hebben nog nooit een blikje gehad dat niet over datum was.

Shadina
14 August 2012, 20:31
Haha ik ben trouwens net 3 weken naar India geweest en daar was zo ongeveer alles over datum.

Op een gegeven moment hadden we echt goede producten als ze nog maar 3 maanden over datum waren (was wel allemaal houdbaar spul natuurlijk).

Blikjes/flesjes drinken spande echt de kroon. We hebben nog nooit een blikje gehad dat niet over datum was.

In het filmpje dat eerder in dit topic gepost is zie je dat er in Amerika zelfs speciale winkels bestaan waar je etenswaar wat over datum is met korting kunt kopen. Wtf?

liefsjenneke
14 August 2012, 21:00
In het filmpje dat eerder in dit topic gepost is zie je dat er in Amerika zelfs speciale winkels bestaan waar je etenswaar wat over datum is met korting kunt kopen. Wtf?

Dat vind ik juist goed, zulke winkels. Moet je anders het spul maar weggooien? Dat is pas zonde. Die houdbaarheiddatums geven aan tot wanneer iets veilig in een winkel verkocht kan worden.

Frisdrank is bijvoorbeeld 1 jaar na verstreken houdbaarheidsdatum nog goed, als het nog niet aangebroken is.

Zo heb je nog wel meer dingen, die nog wel goed zijn ook al is de houdbaarheidsdatum verstreken.

En als je naar zo'n winkel gaat, is het ook je eigen keuze/risico dat je producten koopt met een verstreken houdbaarheidsdatum.

Monita
14 August 2012, 21:06
Mijn grootvader had vroeger een kruidernierszaak, toen er nog geen datums op de producten stonden, en eten in blik werd niet meer verkocht als de bovenkant helemaal bol stond. Maar het werd dan nog wel vrolijk opgegeten thuis met het gezin omdat het (meestal) nog wel gewoon goed was. Dat toont maar aan dat de meeste producten die over datum zijn nog wel gewoon eetbaar zijn, want ik heb nog nooit iets gegeten van een blik dat helemaal bol stond, ook al was het overdatum.

Inderdaad zonde van al het voedsel dat ze weggooien. Onlangs een artikel gelezen dat ze ergens hier in Vlaanderen een experiment doen met al het voedsel dat overdatum is aan de voedselbank geven (ik was wel verbaasd dat dat niet eerder gebeurde?) en zo op een maand tijd voedsel ter waarde van €20 000 van 1 supermarktfiliaal hadden gekregen. Ongelooflijk toch.

Lightblue
14 August 2012, 21:35
Nee oke met zijn 2en wordt weer wat moeilijker, maar ik had het over 1 persoon, aangezien ik nergens uit haar verhaal kan opmaken dat ze voor 2 boodschappen moet doen? Bovendien is het ook slechts voor 3/4 dagen, excl ontbijt... Zelfs voor 2 zou dat moeten lukken voor die paar dagen.

Iemand daaronder had het over dat ze het niet eens in een hele week uitgeeft, vandaar :) Ik dacht daarna inderdaad dat ze het natuurlijk over 1 persoon heeft en ik automatisch denk in 2 personen. Foutje :o

Lightblue
14 August 2012, 21:50
35 euro voor 2 personen zou nog wel haalbaar moeten zijn hoor. Wij zijn nu 40 euro per week kwijt, omdat ik een speciaal dieet volg en daardoor wat duurdere dingen nodig heb, maar over het algemeen hadden wij ook genoeg aan 35 euro per week terwijl mijn vriend ook graag frisdrank drinkt, een echte snoeperd is en graag vlees eet. Het zit 'em dan gewoon in het prijzen vergelijken. Hij drinkt bijv. wel veel frisdrank, maar hij wisselt bijv. de Dr. Pepper af met goedkope Aldi cola of 3 l. flessen 7 up van de Turkse winkel. (daar kost een 3 l. fles 1,35). En hij wisselt de A-merk snoep en snacks af met goedkopere snacks zoals bijv. de zakjes gezouten pinda's van 0,29 die je bij de Jumbo kunt kopen. enz. enz.

Even op zoek naar zo'n Turkse winkel dan :) Klinkt wel goed, ook qua groente en fruit enzo.
Ben je trouwens lang bezig om langs al die winkels te gaan?

Shadina
14 August 2012, 22:01
Even op zoek naar zo'n Turkse winkel dan :) Klinkt wel goed, ook qua groente en fruit enzo.

Niet alle Turkse winkels zijn even goedkoop. Ik ben ook genoeg tegengekomen die zelfs duurder waren dan de gemiddelde supermarkt. Tip: kijk vooral in armere wijken waar vooral veel allochtonen wonen, dus niet in hartje centrum.

Merel
14 August 2012, 22:36
Mijn grootvader had vroeger een kruidernierszaak, toen er nog geen datums op de producten stonden, en eten in blik werd niet meer verkocht als de bovenkant helemaal bol stond. Maar het werd dan nog wel vrolijk opgegeten thuis met het gezin omdat het (meestal) nog wel gewoon goed was. Dat toont maar aan dat de meeste producten die over datum zijn nog wel gewoon eetbaar zijn, want ik heb nog nooit iets gegeten van een blik dat helemaal bol stond, ook al was het overdatum.

Inderdaad zonde van al het voedsel dat ze weggooien. Onlangs een artikel gelezen dat ze ergens hier in Vlaanderen een experiment doen met al het voedsel dat overdatum is aan de voedselbank geven (ik was wel verbaasd dat dat niet eerder gebeurde?) en zo op een maand tijd voedsel ter waarde van €20 000 van 1 supermarktfiliaal hadden gekregen. Ongelooflijk toch.

Je moet voor de grap eens googlen op 'voedsel over datum voedselbank', en dan de link van klacht.nl aanklikken. Rijen met klachten van tokkie's (gezien hun schrijfstijl) die klagen over blikjes ananas die ze gekregen hebben van de voedselbank, maar die over datum waren.

Merel
14 August 2012, 22:55
even iets heel anders: hoeveel betaal jij voor g/w/l?

Ik betaal €307,25 kale huur, en dan €96,35 servicekosten.
Daarvan is €33,92 voor 'stookkosten', €16,76 voor 'elektra individueel' en €8 euro voor watergeld.

Merel
14 August 2012, 23:25
Okee, dat is chill! Ik kom namelijk donderdag bij jullie kijken en ben benieuwd wat voor kosten er nog bijkomen. Heb begrepen dat het wel incl. internet is?

Dus dan is het huurbedrag voor:

huur
water
gas
licht
internet

en moet je zelf nog evt. betalen? en afvalheffing enzo, betaal je dat ook?

Ik krijg kwijtschelding voor mijn afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting, maar dat is afhankelijk van je inkomen, spaargeld, vermogen, etc.
Internet is inclusief, maar je moet wel zelf televisie afsluiten. De meeste mensen hebben Digitenne, dat kost 9 euro in de maand geloof ik.

Merel
14 August 2012, 23:26
Het kan trouwens wel zijn dat jouw huur hoger is, omdat ik nog 'oude' huur betaal, en mensen die er nu inkomen 'nieuwe' huur betalen, heeft iets te maken met het meer punten mogen rekenen in een grote stad. Maar uiteindelijk betaal je hetzelfde, want je krijgt meer huurtoeslag.

Monita
14 August 2012, 23:40
Je moet voor de grap eens googlen op 'voedsel over datum voedselbank', en dan de link van klacht.nl aanklikken. Rijen met klachten van tokkie's (gezien hun schrijfstijl) die klagen over blikjes ananas die ze gekregen hebben van de voedselbank, maar die over datum waren.

Oei dit is inderdaad wel heel ernstig, bijna niet meer menselijk. Vlees dat 11 jaar over datum is? Jezus.. En groenten en brood kan je uiteraard geen weken later nog meegeven.

De spullen in mijn artikel waren voorverpakte dingen die diezelfde avond al met de mensen werden meegegeven, of zelfs in groep werden gegeten in een soort kantine.

maar ik blijf erbij dat in de westerse wereld die datums wel een beetje te krap zijn, en het zonde is dat het daarom niet meer mag verkocht worden, of dat mensen het thuis gaan weggooien. Net door af en toe iets te eten wat over datum of uit de natuur kom ofzo is creëer je wat meer weerstand.

Merel
15 August 2012, 07:59
Oei dit is inderdaad wel heel ernstig, bijna niet meer menselijk. Vlees dat 11 jaar over datum is? Jezus.. En groenten en brood kan je uiteraard geen weken later nog meegeven.

De spullen in mijn artikel waren voorverpakte dingen die diezelfde avond al met de mensen werden meegegeven, of zelfs in groep werden gegeten in een soort kantine.

maar ik blijf erbij dat in de westerse wereld die datums wel een beetje te krap zijn, en het zonde is dat het daarom niet meer mag verkocht worden, of dat mensen het thuis gaan weggooien. Net door af en toe iets te eten wat over datum of uit de natuur kom ofzo is creëer je wat meer weerstand.

Sommige klachten zijn natuurlijk volkomen terecht, maar er staan ook klachten tussen van mensen die alles wegflikkeren, omdat 'altijd alles over datum is, soms meer dan een maand'. Waaruit ik dus lees dat ze blikgroenten die minder dan een maand over datum zijn gewoon weggooien. Dat is natuurlijk volkomen belachelijk, helemaaaaaal als je dan vervolgens verhongert.

Shadina
15 August 2012, 08:24

Ik vind het juist wel goed dat er grenzen en regels voor worden bepaald. Waar moet je anders de grens leggen? En niet iedereen is even slim om het voor zichzelf te kunnen bepalen, dus dan is het handig als er regels voor bestaan. Bovendien, we zijn toch geen 3ewereldland die zoiets nodig heeft? Als ik boodschappen ga doen zoek ik juist altijd naar het product met de langste houdbaarheidsdatum.

Merel
15 August 2012, 09:18
Ik vind het juist wel goed dat er grenzen en regels voor worden bepaald. Waar moet je anders de grens leggen? En niet iedereen is even slim om het voor zichzelf te kunnen bepalen, dus dan is het handig als er regels voor bestaan. Bovendien, we zijn toch geen 3ewereldland die zoiets nodig heeft? Als ik boodschappen ga doen zoek ik juist altijd naar het product met de langste houdbaarheidsdatum.

De VWA heeft een richtlijn (http://www.vwa.nl/txmpub/files/?p_file_id=12343) opgesteld voor charitatieve instellingen, waarin staat hoe lang je dingen kan bewaren na de THT. Daarin staat onder andere dat je blikgroenten minstens een jaar (en vaak langer, als er niets veranderd is aan de verpakking) na de THT nog prima kunt eten. Ik snap dat het voor de 'klanten' van de voedselbank confronterend is om over-datum spullen te krijgen, maar het is nou eenmaal gratis, en anders verhonger je, ik snap echt niet dat je dan prima blikgroente in de ton gooit.

Nathalya
15 August 2012, 11:48
zijn er ook producten waar jullie niet op besparen? bij mij is dat kaas, vlees en brood. kaas haal ik bij een delicatessen winkeltje, sinds ik dat heb gegeten lust ik geen kaas meer uit de supermarkt, ik haal alleen nog goedkope voor tosti's. vlees omdat ik dat biologisch eet. en brood omdat dat ook gewoon 10x lekkerder is bij de bakker vandaan

brood en vlees idd.

Lightblue
15 August 2012, 12:12
zijn er ook producten waar jullie niet op besparen? bij mij is dat kaas, vlees en brood. kaas haal ik bij een delicatessen winkeltje, sinds ik dat heb gegeten lust ik geen kaas meer uit de supermarkt, ik haal alleen nog goedkope voor tosti's. vlees omdat ik dat biologisch eet. en brood omdat dat ook gewoon 10x lekkerder is bij de bakker vandaan

Voer voor mijn katten en koffie (Nespresso)

PurpleRose
15 August 2012, 23:15

Ik ben er hier niet zo lang mee bezig. De winkels liggen namelijk vlak bij elkaar. In ieder geval allemaal op 5 -10 min. fietsafstand, maar in het begin was ik er wel even een tijdje mee bezig. Op een gegeven moment ken je de prijs van de producten die je vaak koopt wel ong. uit je hoofd waardoor het vergelijken heel makkelijk gaat natuurlijk. Ik weet nu bijv. dat de yoghurt die wij altijd eten het goedkoopste is bij de Jumbo. Wanneer ik ergens anders dezelfde soort yoghurt zie staan waarvan ik denk dat het goedkoop is weet ik dus ook meteen of het goedkoper is dan de goedkoopste die ik altijd kocht. Snap je? Het is dus vooral in het begin even extra werk, maar goed het kan je wel veel extra geld besparen.

Nu moet ik zeggen dat ik nu niet meer langs al die winkels ga. Ik kijk gewoon wat er overal in de aanbieding is en koop daar alleen de producten van die ik nodig heb. Voor de rest van de boodschappen ga ik gewoon naar de winkels waar ik ze altijd het goedkoopste koop. Ik neem aan dat de prijzen in andere winkels echt niet in één keer zullen veranderen, dus ik ga niet iedere week alle winkels bij langs om alle prijzen te vergelijken van de producten die wij vaak kopen.

Pugs not drugs
16 August 2012, 11:47

Kattenvoer en kattenbakvulling en cola.. merkloze cola vind ik gewoon echt niet te drinken. Woon gelukkig dicht bij een duitse lidl en daar kost een fles pepsi 0,79 cent.

Lightblue
16 August 2012, 15:45
nu je het zegt, ik heb ook een Nespresso apparaat. laatst die van DE geprobeerd maar dat is niet te vergelijken. mijn twee katten krijgen 's ochtends samen 1 zakje natvoer van Whiskas en daarnaast onbeperkt droogvoer van de Aldi

Ja is idd niet te vergelijken, vind dat er aan die van DE een raar smaakje zit. Zal misschien door de plastic capsule komen?
Ik probeer mijn katten zoveel mogelijk vlees te voeren. Dus droogvoer met een zo hoog mogelijk percentage vlees en zo min mogelijk granen. Hun natvoer is 100% vlees. Helaas beiden redelijk prijzig.

liefsjenneke
16 August 2012, 16:20
Heb je wel alle cola's geprobeerd? Die van AH eigen merk is wel heel lekker, de normale variant. Niet de light!
En de cola van de Lidle zelf vind ik ook oké. Maar je hebt er indd smerige bij zitten.

Waar ik niet op zou besparen (ik koop het nu nog niet zelf:p) is pindakaas met nootjes, ik wil echt alleen AH eigen merk of Calvé (en eigen merk AH is echt maar een beetje goedkoper dan Calvé, alsnog flink aan de prijs dus).
Maar die van de Jumbo is echt heel vies. Misschien moet ik ze ook nog eens proberen van de Plus/Emte etc misschien zijn die goedkoper en ook lekker :p

Ik houd ook van Calve pindakaas, maar die van C1000 vind ik net zo lekker!

PurpleRose
16 August 2012, 16:29
Heb je wel alle cola's geprobeerd? Die van AH eigen merk is wel heel lekker, de normale variant. Niet de light!
En de cola van de Lidle zelf vind ik ook oké. Maar je hebt er indd smerige bij zitten.

Waar ik niet op zou besparen (ik koop het nu nog niet zelf:p) is pindakaas met nootjes, ik wil echt alleen AH eigen merk of Calvé (en eigen merk AH is echt maar een beetje goedkoper dan Calvé, alsnog flink aan de prijs dus).
Maar die van de Jumbo is echt heel vies. Misschien moet ik ze ook nog eens proberen van de Plus/Emte etc misschien zijn die goedkoper en ook lekker :p

Mijn vriend vind juist die van de Jumbo lekkerder haha.

Shadina
16 August 2012, 16:39
Wat misschien ook nogal kan schelen... plak GEEN nee/nee sticker op je brievenbus (tenzij je echt élke week op www.reclamefolder.nl kijkt). Neem elke week de folders door en vergelijk aanbiedingen. Als je de papieren versie krijgt kun je het tenminste nooit vergeten, én je krijgt soms ook kortingsstickers die je online niet kunt krijgen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen zo'n nee/nee sticker, maar ik vind reclame juist wel leuk om door te kijken. :p

KOFFIEVERKEERD
16 August 2012, 19:27
Ik houd ook van Calve pindakaas, maar die van C1000 vind ik net zo lekker!

die van de aldi is ook gewoon lekker!

notebook
16 August 2012, 20:01
Mijn vriend vind juist die van de Jumbo lekkerder haha.

haha ik ook! Die vd AH is zo droog/smeert kut.

PurpleRose
17 August 2012, 10:37
Wat misschien ook nogal kan schelen... plak GEEN nee/nee sticker op je brievenbus (tenzij je echt élke week op www.reclamefolder.nl kijkt). Neem elke week de folders door en vergelijk aanbiedingen. Als je de papieren versie krijgt kun je het tenminste nooit vergeten, én je krijgt soms ook kortingsstickers die je online niet kunt krijgen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen zo'n nee/nee sticker, maar ik vind reclame juist wel leuk om door te kijken. :p

Zorg dan alleen wel dat je van tevoren bedenkt wat je allemaal daadwerkelijk nodig hebt. In het begin werd ik nog wel eens verleid tot aankopen die ik niet nodig had tijdens het doorbladeren van de reclamefolders. :p

Shadina
17 August 2012, 10:46
Wat is een realistisch boodschappenbudget voor 1 persoon voor 5/6 dagen eten (drie maaltijden + tussendoor) en wc-papier en afwasmiddel?

Ik vind zelf 35-40 euro per week normaal, dan kun je ook gewoon eten wat je wilt, maar niet heel luxe (dus geen vlees bij de slager, biologisch etc). Ik koop overigens bijna alles bij de AH, en sommige dingen bij de Turkse groentewinkel. Als je echt budget wilt, 25-30 euro per week.

Shadina
17 August 2012, 10:47
Ik vind zelf 35-40 euro per week normaal, dan kun je ook gewoon eten wat je wilt, maar niet heel luxe (dus geen vlees bij de slager, biologisch etc). Ik koop overigens bijna alles bij de AH, en sommige dingen bij de Turkse groentewinkel. Als je echt budget wilt, 25-30 euro per week.

Overigens eet ik van dit geld 7 dagen per week, excl 1 avondmaal.

Pugs not drugs
17 August 2012, 11:24

Ah is hier niet in de buurt en drink geen niet cola light.. Vond de niet light variant van de c1000 ook wel best te drinken maarja de cola light was dan weer vies:p maar vind 79 cent wel te doen, soms is het in de aanbieding en dan is het 65 cent per fles dan sla ik meestal even flink in

Pugs not drugs
17 August 2012, 11:27
Wat is een realistisch boodschappenbudget voor 1 persoon voor 5/6 dagen eten (drie maaltijden + tussendoor) en wc-papier en afwasmiddel?

30 euro moet makkelijk redden denk ik, alleen in het begin is het wat duurder want dan moet je dingen zoals olie en azijn etc kopen. En als je alleen bent doe je met sommige dingen veel langer waardoor je het de weken erna niet meer hoeft te kopen ik doe bijvoorbeeld wel 3x met een pak rijst en zelfs 4/5 keer met een pak mie. En als je een diepvriesvak hebt scheelt ook wel

Shadina
17 August 2012, 12:09
40 euro vind ik eigenlijk te veel dus ik ga denk ik beginnen met een budget van 30 euro en dan kijken hoever ik kom! Ik kan gelukkig bij de aldi/lidl/markt/turk boodschappen doen maar heb dan wel weer een luxe smaak :rolleyes: We zullen zien!

Denk dat je het wel moet redden hoor, vooral als je 2 dagen ergens anders eet. Je kunt sowieso wel minstens 5 euro van mijn budget afhalen, ik ben veel thuis.

fesi
17 August 2012, 12:21
Ik gaf soms echt maar 20/25 euro per maand uit aan eten, dan had ik wel pasta, rijst en kruiden (ketjap enzo ook) in huis. En ik at samen met een vriendin dus we deelden eigenlijk de kosten. Maar we aten dan ook wel redelijk weinig en sowieso geen vlees. Af en toe wel gerookte zalm o.i.d.. En ik kocht geen drinken alleen soms vruchtensap.

Sowieso vind ik het een tip om samen met iemand te gaan eten, dat is altijd goedkoper! En daarbij is het ook nog gezelliger.

Wij kochten soms chicken tonight en daar konden we met z'n tweeën , 2 keer van eten. Een halve kipfilet per persoon in stukjes en een blikje maïs en paprika erdoor, rijst erbij en je hebt voor 2 dagen super goedkoop eten.

Of pasta met pesto erdoor. pasta kost 50 cent ofzo voor een grote zak en potje pesto nog geen 2 euro. Kun je ook wel een paar dagen van eten en pesto blijft gewoon lang goed dus je hoeft niet een paar dagen achterelkaar hetzelfde te eten.

Pugs not drugs
17 August 2012, 13:48
Maar pasta met enkel pesto is toch heel saai?
Ik ben nu zo gewend aan maaltijden met een starter- vlees/vis/vega - groenten dat ik dan niet zo maar pasta met saus ofzo wil eten. Vind het ook niet verwend en luxe ofzo maar gewoon noodzakelijk voor mn lichaam.

je kunt toch bijv wat tonijn daar doorheen doen ofzo, en verder voor 2 euro kun je ook zelf een tomaten saus maken of van oud brood met olijfolie breadsticks maken voor erbij

Shadina
17 August 2012, 16:57
Ik gaf soms echt maar 20/25 euro per maand uit aan eten, dan had ik wel pasta, rijst en kruiden (ketjap enzo ook) in huis. En ik at samen met een vriendin dus we deelden eigenlijk de kosten. Maar we aten dan ook wel redelijk weinig en sowieso geen vlees. Af en toe wel gerookte zalm o.i.d.. En ik kocht geen drinken alleen soms vruchtensap.

Sowieso vind ik het een tip om samen met iemand te gaan eten, dat is altijd goedkoper! En daarbij is het ook nog gezelliger.

Wij kochten soms chicken tonight en daar konden we met z'n tweeën , 2 keer van eten. Een halve kipfilet per persoon in stukjes en een blikje maïs en paprika erdoor, rijst erbij en je hebt voor 2 dagen super goedkoop eten.

Of pasta met pesto erdoor. pasta kost 50 cent ofzo voor een grote zak en potje pesto nog geen 2 euro. Kun je ook wel een paar dagen van eten en pesto blijft gewoon lang goed dus je hoeft niet een paar dagen achterelkaar hetzelfde te eten.

Dit vind ik eerlijk gezegd wel een beetje karig... 1/2 kipfilet en hier 2 dagen mee doen? Ik eet een hele in 1 keer... En alleen pesto? Niet eens pijnboompitjes en parmezaanse kaas?

Scalpels&Sequins
17 August 2012, 18:18
Dit vind ik eerlijk gezegd wel een beetje karig... 1/2 kipfilet en hier 2 dagen mee doen? Ik eet een hele in 1 keer... En alleen pesto? Niet eens pijnboompitjes en parmezaanse kaas?

Inderdaad karig. En wil zelf echt wel groente door m'n pasta heen, anders is het ook echt geen volwaardige maaltijd. Kip gebruik ik zelf ook niet veel, maar dan wel lekker wat groenten.

princess_ruto
18 August 2012, 09:52
@Terry*:Gefeliciteerd! Is het jullie eerst huisje?

Over dat Robijntje.. dat zou je kunnen doen wanneer je dat wilt. Ik had hier in het topic ook ooit eens een link gepost over hoe zelf goedkoop wasmiddel kon maken. En je kunt als wasverzachter ook schoonmaakazijn gebruiken. Wanneer het uit de wasmachine komt ruikt het eerst wel zuur, maar tijdens het drogen van de was trekt die geur er weer helemaal uit. Wanneer je die link van zelf wasmiddel maken wilt weten laat je het maar horen. Dan zoek ik 'em even op. Het is in ieder geval niet duur (terug gerekend 0,20 per 2,5 liter was het geloof ik.. of 0,20 per liter. Niet duur in ieder geval en het kost je maar 10 minuutjes werk)

Mag ik die link van je? :) Ben benieuwd

Merel
18 August 2012, 12:24

Er is op zich niks mis mee om eens een dagje supergoedkoop te eten, en dan is pasta pesto een prima optie.

Nog zo'n recept voor als de maand echt te lang is: rijst met tonijn. Kook rijst, warm een blikje 'tonijn met groente in tomatensaus' op in een pannetje, schep de rijst met een beetje kookvocht erdoor, klaar. Eet je nog vis en groente ook nog, voor 60 cent.

PurpleRose
18 August 2012, 19:43
Mag ik die link van je? :) Ben benieuwd

http://www.stofzuigerzen.nl/schoonmaken/zelf-wasmiddel-maken.html

Dit is een recept met Sunlightzeep, maar het kan ook met andere zeep.

PurpleRose
19 August 2012, 10:02
Weer een aantal geld terug acties/ gratis acties:

http://www.waarbreektjouhetzweetvanuit.nl/

Gratis mannendeo. Doe mee met het spel en claim je code (let op er kunnen max. 5000 mensen een gratis deo krijgen, maar goed de actie is net gestart, dus dat komt nu nog wel goed.
Let op 2!: Je moet na het aanvragen van de code binnen 48 uur de deo gekocht hebben en via i-net je geld terug gevraagd hebben)

product: Ariel 3D Boosters
soort actie: 100% GTA
nodig: gele actiestickercoupon (zit op de verpakking) + kassabon
gezien bij: Albert Heijn
adres: Ariel 3D Boosters 100%, c/o HighCo-DATA 08223, Antwoordnummer 3020, 3000 WB Rotterdam
bedrag: € 5,99
voor: 31-12-12
terug binnen: 6 weken
regels: max. 1 x per variant, per adres en rekeningnummer.
Insturen max 4 weken na uw aankoopmoment .
Alleen originele en onbeschadigde kassabonnen worden geaccepteerd.
De actie is alleen geldig voor inwoners van Nederland met een geldig Nederlands rekeningnummer.
De actie geldt niet in combinatie met andere acties.

product: Ariel Excel tabssoort actie: 100% GTA
nodig: kassabon + coupon/sticker (op verpakking)
gezien bij: Albert Heijn
adres: Ariël Excel Tabs 100%, c/o HighCo DATA 08222, Antwoordnummer 3020, 3000 WB Rotterdam
voor: 31-12-2012
regels: max. 4 weken na aankoop inzenden, max. 1x per variant/per adres/rekeningnr, alleen in NL met NL rekeningnummer, niet in combinatie met andere acties.

product: Ambi Pur Effects Morning Dew en/of Ambi Pur Set & Refresh Morning Dew
nodig: kassabon + coupon uit Allerhande (8-12 blz: 137)
kopen: Albert Heijn
adres: Actie Ambi Pur Try Me Free promo Albert Heijn, c/o HighCo Data 08297, Antwoordnummer 3020, 3000 WB Rotterdam
van tot: 6-8-12 t/m 15-10-12

product: Appelsientje Sprankelfruit (fles 1,5 L)
nodig: invulbon + kassabon (er staan een afbeelding van de bon op de blog http://dutchcouponing.blogspot.nl/ Ik weet alleen niet of je een printje van die bon mag opsturen of dat je een originele invulbon nodig hebt..)
adres: Appelsientje Sprankelfruit geld-terug actie, antwoordnummer 1, 7500 VB Enschede
voor: 31-08-12

product: Arla Kwark Yoghurt
nodig: Bon uit Libelle (nr 30-blz 93) of Margriet (nr 30-blz 83) + kassabon
adres: Arla Foods, Geld terug-actie weekmenu, Antwoordnummer 46, 3860VB Nijkerk
voor: 20-08-12
regels: 1 per adres/rekeningnummer

product: Paturein Borrelkaasjes
soort actie: 2e gratis
nodig: coupon (uit Hallo van Jumbo - blz: 42) + kassabon
gezien bij: Jumbo
adres: Paturein borrelkaasjes, antwoordnummer 14006, 4800 VG Breda

product: Jamie magazine
soort actie: Gratis
kopen: 2 Alpro producten, zie deelnemende producten, met actiecode
nodig: 2 actiecodes (op verpakking)
invullen op: http://www.jamiemagazine.nl/alpro/index.html
voor: 31-12-12
magazine thuis: binnen enkele weken
regels: 1 per adres

product: Chio chips
nodig: blauwe actiesticker met unieke code + kassabon + verpakking (voor controle vragen)
blauwe stickers met unieke code zijn te vinden op de verpakking van: Bistrello Bolognese, Käseln Emmentaler, Dugadoo’s BBQ, Bowlers Original & Bowlers Spiced
gezien bij: AHXL
invullen op: Qnippos
voor: 15-09-12
terug binnen: 2 weken
website: webclient.qnippos.net/index.php?Qcmp=chio0001
regels: actievoorwaarden
en/of
Daarnaast kun je, als je een flyer hebt ontvangen met een code, ook een ander product van Chio kopen (zonder sticker).
De code op de flyer is toepasbaar op de volgende producten van Chio: Bistrello Bolognese, Bowlers Original, Bowlers Spiced, Dugadoo's BBQ, Käseln Emmentaler, Maxi Mix Original, Party Mix Original, Stixi Cheese, Stixi Original, Tortilla Rolls Sour Cream & Tortilla Rolls Sweet Chili.
regels: 1 per adres/rekeningnummer, actievoorwaarden

product: Ecover wasmiddel (750 ml) of wasverzachter (1L)
nodig: unieke code (op label) + kassabon
invullen op: //webaction.highco-data.be/WebAct_EcoverCashback
van tot: 25-06-12 t/m 30-06-13
terug binnen: 4-6 weken
regels: 1 per gezin per product, zie algemene voorwaarden

http://www.jillz.nl/nieuws/uitleg-jillz-0-0-gratis-actie

Geld terug actie van 4-pack Jillz 0.0% (let op! Ik meende ook hierover ergens op i-net gelezen te hebben dat alleen de 1e 1000 deelnemers geld terug krijgen, maar ook deze actie is net gestart, dus dat komt vast nog wel goed)

https://webaction.highco-data.be/WebAct_ElveaGratis/presentation?HDFR08365_3=54f16f8ef0507d97bc206461e a69e98f

Geld terug actie voor Tomatenblokjes of puree van het merk Elvea

http://www.eucerin.com/nl/even-brighter/

Proefmosnter Eucerin even brighter creme

PurpleRose
19 August 2012, 10:05
O,ja in dat gratis blad van Jumbo (wat altijd bij de ingang van de winkel in dat rek ligt) zit achterin een saunabon voor 2e persoon gratis

AnneGB
20 August 2012, 18:56
die geld terug acties? werkt dat ook bij andere winkels? dus als je de bon van bijvoorbeeld van de Dekamarkt opstuurt voor de Ariel tabs

Ja, is ook goed. Als je daar maar een verpakking gevonden hebt met een actiesticker.

Shadina
20 August 2012, 20:51
@ Purplerose: bedankt! Ik ga gelijk de wasmiddelen en Ambi Pur halen. :)

Shadina
20 August 2012, 21:17
Kortingsbonnen voor de AH, geldig tot 26 aug, met o.a. 50% op Ben & Jerry's.

http://www.ahmb.nl/pdf/AH_Voorraad.pdf

Sautoy
20 August 2012, 21:28
heujheuj, alle ah wasmiddel 50% korting! Ik koop dat soort dingen (wasmiddel, wasverzachter, vlekkenverwijderaar, shampoo, douchecreme, bodylotion) eigenlijk ook nooit als ze niet in de aanbieding zijn.

Sophiasticated
21 August 2012, 08:23
Er is op zich niks mis mee om eens een dagje supergoedkoop te eten, en dan is pasta pesto een prima optie.

Nog zo'n recept voor als de maand echt te lang is: rijst met tonijn. Kook rijst, warm een blikje 'tonijn met groente in tomatensaus' op in een pannetje, schep de rijst met een beetje kookvocht erdoor, klaar. Eet je nog vis en groente ook nog, voor 60 cent.

Ook ontzettend lekker is rijst met makreel uit een blikje. Rijst koken en blikje koude makreel er daarna doorheen scheppen, jummm ! Ik eet er vaak nog worteltjes bij :)

*Terry
21 August 2012, 15:09
Gister en vandaag was robijn wasverzachter bij c1000 in aanbieding voor 1 euro, me mams heeft er 6 gehaald voor me (dan heb ik er nu 8 te overdreven want we hebben nogniet eens een wasmachine haha) ook dreft was vorige week in aanbieding.. wij gaan pas over 2 a 3maanden ons huis in dus kan lekker van aanbiedingen profiteren!

Scalpels&Sequins
21 August 2012, 16:09
Gister bij C1000 6 potten boontjes van Hak gehaald voor maar 2 euro. Ideaal als je een keer alleen moet eten. Ook nog een fles roosvicee voor 1 euro.

Verder bij de digros 3 pakken Iglo Fishcuisine voor maar 5 euro, normaal ruim 12 euro! Moet je wel een vriezer/vriesvak hebben

PurpleRose
22 August 2012, 20:42
die geld terug acties? werkt dat ook bij andere winkels? dus als je de bon van bijvoorbeeld van de Dekamarkt opstuurt voor de Ariel tabs

Het ligt eraan. Sommige acties zijn aan de winkels verbonden. Ik weet niet of ik 'em er bij had gezet, maar de actie van Elvea tomatenpuree en/of tomatenblokjes kan wel alleen bij Jumbo.

Bij acties waar het niet gaat om een product met actiekaart, actiesticker of wat dan ook op de verpakking dus gewoon even altijd goed lezen. Dan weet je zeker dat je niet iets koopt waarvan je je geld vervolgens niet terug kunt krijgen.

@ Purplerose: bedankt! Ik ga gelijk de wasmiddelen en Ambi Pur halen. :)

Graag gedaan. Ik heb de wasmiddelen hier nog niet in de winkel gezien. Ik denk dat die hier nog wel zullen komen.