PDA

View Full Version : motiveren om gezond te leven deel 3

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9

OhMyGosh!!!!!
28 September 2012, 10:12
Genoeg!
Je kan eigenlijk alles in de wrap doen en het smaakt meestal heerlijk!
Ik doe meestal een makkelijk prutje maken van bonen (zwarte, kidney), groenten en tomatensaus (een pakje gezeefde tomaten bijvoorbeeld). Voor de groenten kan je van alles gebruiken: sowieso ui en knoflook en dan wat je in huis hebt of waar je zin in hebt: wortels (kleine stukjes), paprika, kleine roosjes broccoli, mais, courgette, enz. Beetje kruiden erover en klaar. Zo kan je ook je leftovers erin gooien, doe ik regelmatig. Dit kan je ook met kip doen ipv bonen.

Ik weet niet of je wel van tonijn houdt? Maar dan kan je tonijn, bonen en 2 eitjes in de wok doen, ook heerlijk in de wrap. Aanvullen met groenten natuurlijk.

En iets minder gezond, maar de kan ook bonen, stukjes chorizo (of een andere pittige/kruidige worst), mayonaise en groenten erin doen. O ZO lekker. Je kan het gezonder maken door minder mayo/een gezonde variant te gebruiken en meer groenten erdoor te doen.

Sowieso altijd de volkoren variant kopen voor de wrap zelf.

Oh ja, die bonen klinken ook wel lekker! Ik houd ook niet van tonijn, ik ben niet echt een visliefhebber, haha. Zou wel gezonder zijn, maar ik vind het gewoon niet lekker, behalve een visstick:p.

Scalpels&Sequins
28 September 2012, 10:24
Wrap insmeren met een mix van demi creme fraiche en rode pesto. Erin kipfilet (plakjes of blokjes), paprika en sla of rucola. Erg lekker ook :D vind het vooral chill als lunch.

RAAK
28 September 2012, 11:07
De mogelijkheden met wraps zijn eindeloos! Zelf vind ik kip met avocado, paprika, ui en sla erg lekker. Misschien staan hier tips voor je bij ; http://foodgawker.com/?s=wrap+chicken

Colourful
28 September 2012, 11:35
Mmmm net een heerlijke lunch gehad!
Soep met wortel, paprika en pompoen met komijn kruiden en een omelet met zalm en peterselie. Zo simpel maar zo lekker :)

XxLauraxX
28 September 2012, 14:02
Goedemorgen! Hoe gaat het hier?
Ik baal nogal, mijn voet gaat steeds meer pijn doen. Maandag ga ik naar de dokter om te kijken of het misschien een peesontsteking of zo is. Tot die tijd maar even niet hardlopen..:( Ik ga gewoon wandelen denk ik, ook effectief.
Vervelend! Ik had een paar weken terug na het hardlopen steeds last van mijn rechterenkel, maar dat is na verloop van tijd vanzelf helemaal over gegaan. Hopelijk is dat bij jou ook zo.

Ik heb gisteren eindelijk weer eens andijviestammpot gehad, lekker! :D

OhMyGosh!!!!!
28 September 2012, 15:10
Nice, bedankt voor alle tips! Ik ben alleen echt een sukkel geweest, ik had een paar dingen gekocht, kom ik thuis: wraps vergeten! Haha dat wordt dus een volgende keer, vanavond eet ik er maar meergranenrijst bij:p

@Laura: Ik hoop ook dat het vanzelf overgaat, maar ik wil het een en ander hopelijk kunnen uitsluiten!

OhMyGosh!!!!!
28 September 2012, 17:44
veel sterkte btw! Ik heb het ook gehad in het begin, mijn doktor gaf aan dat niks aan de hand was maar wel dat mijn voet zeg maar moest wenen heb daarna ook serieus geen last meer gehad.

Dank je! Het gekke is is dat ik al loop vanaf begin juni, nooit last gehad (behalve spierpijn;)) en nu sinds een week dus ineens.

OhMyGosh!!!!!
28 September 2012, 17:47
Vraagje, ik heb van de middag al wat groente gegeten en stukje nep vlees( had enorme trek hahahaha..)
Daarna 1,5 uur getraind, kan ik dan vanavond wel kometje soep nemen of eet ik dan echt teveel dat zonde is ivm met trainen?
Of overdrijf ik nu...????

Haha ik denk dat je een beetje overdrijft inderdaad, zeker na het sporten moet je gewoon goed eten. Probeer een beetje naar je lichaam te luisteren, waar je behoefte aan hebt.

OhMyGosh!!!!!
28 September 2012, 17:51
Toen ik het noteerde dacht ik al, ik ben zwaaaar aan overdrijven HAHAHA.

Btw wel gek dat je nu pas na lange tijd zo last van hebt. Echt vervelend, goed hoog houden, warm houden en rustig aan doen..
Lekker films kijken hahaha

Haha ja pas maar op dat je niet té erg oplet!

Ja ik vind het ook gek. Ik wacht maar even af. Ik wilde eigenlijk morgen weer gaan lopen, maar nu ga ik dan die afstand maar gewoon weer wandelen, ook fijn en wat minder belastend lijkt me. Zolang mijn voet er niet afvalt zal het wel goed zijn hahaha.

Infidel
28 September 2012, 19:22
Ik ben opzoek naar een courgette taart/cake recept, maar dan een beetje alternatief, liefst zonder suiker.
Ik zat al te kijken of er op My New Roots niet iets stond, want ik hou heel erg van haar recepten, maar ik vond niets. Dus als iemand iets lekkers weet, heel graag!

wappelsap
28 September 2012, 20:26
Nice, bedankt voor alle tips! Ik ben alleen echt een sukkel geweest, ik had een paar dingen gekocht, kom ik thuis: wraps vergeten! Haha dat wordt dus een volgende keer, vanavond eet ik er maar meergranenrijst bij:p

Hahaha ik ben net wakker, met een mega kater, en moest hier hardop om lachen haha. Hopelijk gaat het snel beter met je voet trouwens!

Ik ga zo paardrijden hier, 3u lang door de bergen - heel veel zin in! Lekker buiten zijn en bewegen.

OhMyGosh!!!!!
28 September 2012, 20:32
Hahaha ik ben net wakker, met een mega kater, en moest hier hardop om lachen haha. Hopelijk gaat het snel beter met je voet trouwens!

Ik ga zo paardrijden hier, 3u lang door de bergen - heel veel zin in! Lekker buiten zijn en bewegen.

Haha nou dan heeft het in ieder geval nog nut gehad!:p Dank je!

Melila*
28 September 2012, 20:55
Goed dat je alsnog gaat rennen!
Je zegt dat je bang bent dat anderen je een dikzak vinden. Ik weet niet of je echt te zwaar bent, maar als ik iemand zie rennen of in de sportschool zie, dan kijk ik altijd met bewondering naar hen. Dan vind ik het vet goed van ze dat ze aan het sporten zijn. Dus de blikken hoeven niet negatief te zijn!

Ik kijk trouwens wel eens naar mensen die buiten aan het rennen zijn, maar niet eens met een bewuste gedachte. Dus blikken kunnen ook gewoon automatisme zijn ofzo.

Nou ik overdrijf misschien want ik heb geen overgewicht ofzo maar ik heb hele stevige benen en billen wat voor mijn gevoel heel erg heen en weer gaat als ik ren haha en ik ben super snel buiten adem.

Ik zelf kijk ook altijd op een positieve manier naar mensen die sporten maar ik ben zelf altijd wel onzeker over wat andere mensen vinden. Soms denk ik ook wel eens waarvoor wil ik er beter uit zien voor mezelf of zodat een ander geen commentaar op me kan hebben? Maar ik probeer die gedachte wel om te zetten naar dat ik het echt voor mezelf moet doen.

Ilovefashion2yaknow, ook nog bedankt voor je lieve oppepberchtje op mijn hardloopklaagzang een paar pagina's terug!!:o

Ik ben de laatste dagen een beetje laks met posten in dit topic sorry, maar ik ben nog wel steeds actief hoor haha

Loveturn
28 September 2012, 21:00
Beetje een stomme vraag hoor, maar is een beetje een onzekerheidje van mij. Wat dragen jullie tijdens het hardlopen? Vooral wat voor een broek? Gewoon een trainingsbroek, of zo een strakke hardlooplegging? Ik vind die leggings een beetje eng, i.v.m. mijn volle benen.

Met eten gaat het gelukkig wel goed! Ik ben zo al zo lang aan het "vechten" met gezond eten, maar de laatste maanden kan ik eindelijk zeggen dat gezond en regelmatig eten eindelijk bijna helemaal vanzelfsprekend gaat, en zonder moeite. :) Heb ook nog maar zelden last van eetbuien. Ik ben daar zo gelukkig mee. Nu alleen nog het sporten terug op gang krijgen.

Loveturn
28 September 2012, 21:17
Dankjewel, elk (ook ongevraagd) advies is welkom! Ik heb nog nooit van mijn leven hardgelopen en ik heb er dus ook geen flauw idee over, haha. Afgelopen week wilde ik al spullen gaan kopen, maar toen was het zo aan het stormen en zakte me de moed in de schoenen dat ik dit werkelijk vol zou houden. Maar ik moet gewoon haha!

Ik wil in ieder gewoon zo een iphone ding voor om mijn arm kopen, dat ik start2run of iets dergelijks kan gaan doen.

Melila*
28 September 2012, 23:22
Is helemaal niet erg joh! Hoe gaat het nu.. heb je nog gesport of niet?

Jaaa ik ben wel weer wezen hardlopen, en ga zondagochtend heel vroeg weer! Ik ren via dat hardloopprogramma met Evy, en ben toch wel iedere keer trots op mezelf dat ik hem uit heb gelopen. Al ga ik wel het liefst in het donker rennen, maar ik ben ook wel weer een angsthaas haha:o. Ik wil het wel graag afmaken, het lijkt me zo'n kick om straks gewoon een heel stuk achtereen door te rennen zonder te stoppen. Ook dat je dan gewoon merkt hoe ver je bent gekomen.

@ loveturn, ik draag geen legging... met hardlopen gebruik ik deze http://www.hunkemoller.nl/specials/sport-sportbroek-maat-s-xl.html . Is van de hunkemoller, vind hem heel fijn zitten. Verder draag ik altijd een wijder langer t shirt wat over mn kont valt zeg maar haha en daar over nog een sweater. En in de sportschool draag ik altijd een wijdere joggingbroek, er zijn daar altijd zo veel mannen ik voel me dan echt niet op mn gemak in een strakkere broek haha

(ohja dit is trouwens heel handig als je een iphone hebt, http://www.ebay.nl/itm/320937888999?var=510070731732&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 die gebruik ik zelf ook)

summer_1989
29 September 2012, 08:49
ik draag meestal een hardloopbroek (lang of kort) met een shirtje, en als het koud is een trui erover. vind t niet heel charmant staan, maar vind een trainingsbroek vrij vervelend met lopen, omdat het zo ruim zit.

XxLauraxX
29 September 2012, 09:08
Beetje een stomme vraag hoor, maar is een beetje een onzekerheidje van mij. Wat dragen jullie tijdens het hardlopen? Vooral wat voor een broek? Gewoon een trainingsbroek, of zo een strakke hardlooplegging? Ik vind die leggings een beetje eng, i.v.m. mijn volle benen.
Ja ik heb ook geen legging omdat ik het idee heb dat het er niet uit gaat zien haha.
Nu draag ik altijd of een kort hardloopbroekje bij mooi weer (nu dus niet meer helaas) of een nauw aansluitende trainingsbroek.
En als shirt een hardloopshirt. Dat laatste vind ik trouwens wel echt een aanrader. Die shirtjes hebben zo'n "ademende" stof waarmee warmte goed afgevoerd wordt, het scheelde bij mij veel in vergelijking met lopen in een katoenen shirtje.
Nu moet ik maar eens kijken wat ik aan ga doen als het echt koud wordt, misschien zo'n hardloopshirt met lange mouwen ofzo.

Bixby Canyon Bridge
29 September 2012, 09:12
Ik vind het ook altijd een kwestie, wat voor broek ik moet dragen met hardlopen. Krijg het in een joggingsbroek al snel warm, maar wil ook graag mijn benen/vormen verbergen. Heb nu een vrij strakke joggingbroek die ik vaak draag.

Marriet
29 September 2012, 11:11
Ik wil als avondeten een wrap gaan maken, ik kom alleen heel veel recepten tegen met zalm, daar houd ik niet zo van. Wie heeft nog een lekker recept met kip of zo?

Ik deed een tijdje geleden wraps in slabladeren. Dus gewoon normale ingredienten, maar dan in een ijsbergslablad wikkelen ipv een wrap. Vond ik echt superlekker!!

(Ik probeerde dat omdat ik meestal probeer geen kooldydraten bij het avondeten te eten)

Ieniej
29 September 2012, 13:54
ik draag meestal een hardloopbroek (lang of kort) met een shirtje, en als het koud is een trui erover. vind t niet heel charmant staan, maar vind een trainingsbroek vrij vervelend met lopen, omdat het zo ruim zit.

Ja dat vind ik ook.. lopen in 'n ruim zittende losse broek vind ik echt niks.. heb 'n paar weken geleden zo'n hardlooplegging gekocht bij de H&M en die loopt echt heerlijk en m'n telefoon doe ik gewoon in de band (daar speel ik de start to run op af)

RAAK
29 September 2012, 15:07
Leeeuheukk! Ik ben net weer los gegaan op de markt en bij toko's :)
Heb onder andere een surinaamse marinade gekocht voor kip, amandelmeel om mee te experimenteren, loempia-vellen, venkel om een lekkere pasta mee te maken en heerlijke frambozen.

Lichamelijk voel ik me helaas wat minder; heb enorme moeie/pijnlijk benen terwijl ik niets raars gedaan heb.

OhMyGosh!!!!!
29 September 2012, 20:36
kennen jullie de website eetgoedvoeljegoed.com? daarop staan ook veel tips voor gezonde lunches/tussendoortjes/budgetteren en andere recepten, ik vind het wel een handige website, misschien hebben jullie er nog iets aan! de eigenaresse van de site eet zoveel mogelijk paleo, dat doe ik zelf niet maar ik heb wel veel aan sommige tips.

Oh leuk die site, die hou ik in de gaten!

Basicspace
29 September 2012, 21:04
Ja dat vind ik ook.. lopen in 'n ruim zittende losse broek vind ik echt niks.. heb 'n paar weken geleden zo'n hardlooplegging gekocht bij de H&M en die loopt echt heerlijk en m'n telefoon doe ik gewoon in de band (daar speel ik de start to run op af)

Ahh op de een of andere manier vind ik dat super schattig klinken haha, een tight heet zoiets :o

Marritjeee
29 September 2012, 21:51
Heft iemand van jullie Jillian Michaels's Body Revolution al eens geprobeerd? 90 dagen een andere training.

Ik download 'm nu. Mijn vriend doet het nu een week en ziet al verschil. Het ziet er echt leuk uit haha. Veel leuker dan 30DS!

http://www.youtube.com/watch?v=jpkWpJeY1Ns

Loveturn
29 September 2012, 21:54
Ik ken het niet, maar ziet er wel heel erg leuk uit!!! Ook veel leuker dan P90X, die ik ooit eens geprobeerd(!) heb :p

Marritjeee
29 September 2012, 22:46
Ik heb 'm binnen en heb het schema even bekeken. Het zijn dus 12 workouts + 3 cardio lessen verdeeld over de 90 dagen.

Ik heb net een halve cardio les gedaan. Ik vind 'm best pittig (geen conditie + ademhalingsproblemen hier haha). Maar man, ik ga straks eerst onder de douche haha.

Voor de liefhebbers:
http://i370.photobucket.com/albums/oo145/Marritjeee/SCHEMA.png

wappelsap
30 September 2012, 06:54
Holy shit dat ziet er super intensief uit!! Haha denk dat ik de helft v die oefeningen niet eens kan volhouden haha.

SilentMorning
30 September 2012, 09:13
Ik wil beginnen met yoga oefeningen thuis, maar ik heb geen verstand van het soort matje dat ik nodig heb. Welke is denken jullie geschikt?
http://www.scapino.nl/product/980_245288/sport/fitness/accessoires/fitness-mat/
http://www.scapino.nl/product/1018_246892/sport/overig/sportaccessoires/yogamat/

lotteee*
30 September 2012, 10:13
Kent er iemand een website over E-nummers?

Of weet er iemand welke e-nummers echt slecht zijn?

Nocturnal
30 September 2012, 10:35

Ik heb een app op mijn telefoon hiervoor. Niet geheel gratis, wel heel handig!

Loveturn
30 September 2012, 10:36

Ik heb geen website, maar een boekje:
http://www.bol.com/nl/p/wat-zit-er-in-uw-eten/1001004005600642/?featuredProduct

Gebruik ik heel erg veel, alhoewel ik tegenwoordig gewoon bijna helemaal geen bewerkte producten meer koop.

XxLauraxX
30 September 2012, 11:22
Ja leuk ik was ook van plan om met Body Revolution te beginnen. Vandaag is mijn laatste Ripped in 30 lesje en daarna ga ik daar dan mee door denk ik.

Melila*
30 September 2012, 11:27
Heft iemand van jullie Jillian Michaels's Body Revolution al eens geprobeerd? 90 dagen een andere training.

Ik download 'm nu. Mijn vriend doet het nu een week en ziet al verschil. Het ziet er echt leuk uit haha. Veel leuker dan 30DS!

http://www.youtube.com/watch?v=jpkWpJeY1Ns

Download je hem via isohunt? Lijkt mij ook wel wat om te doen vond 30 day shred ook best leuk!

Ik hb vanmorgen weer hardgelopen nu zonder "Evy" en eigenlijk vond ik dat veel fijner

J'adore♥
30 September 2012, 11:30
Ik ga weer beginnen met gezond leven! Twee maanden geleden ging het nog zo goed. Ik durf amper nog hard te lopen, die 10 km in een uur van toen zal nu niet meer lukken. Maar om op dat niveau weer te komen zal ik toch weer moeten beginnen. Ik begin morgen (: Gewoon weer gezond leven, niet teveel chocola etc meer.

OhMyGosh!!!!!
30 September 2012, 11:44
Ik heb gisteravond echt te veel chocola gegeten, haha. Dat was écht wel een jaar geleden denk ik? Ik neem in het weekend meestal een klein beetje, 2 stukjes en dan nog een paar m&ms of zo. Maar gisteren had ik toen het op was nog steeds zin, wat ik normaal niet meer heb, dus ik heb nog wat genomen, niet eens zoveel, maar ik was echt misselijk erna! Op zich wel goed, want nu weet ik dat ik het gewoon niet meer gewend ben en ik houd het voortaan gewoon bij het kleine beetje.

Ik heb net maar wel even een extra stukje gelopen om het een beetje te compenseren:o

RAAK
30 September 2012, 15:29

Of het boekje E=eetbaar?, is een heel handig boekje met alle info per E-nummer.
http://www.bol.com/nl/p/e-eetbaar/1001004010181116/

summer_1989
30 September 2012, 16:03
hee,

hebben jullie nog tips voor makkelijke, gezonde recepten voor als je voor één persoon moet koken?

en @ ohmygosh: ach, voor één keer moet kunnen toch? en opsich wel goed dat het niet goed voelt inderdaad, dan weet je dat voor de volgende keer ;)

Melila*
30 September 2012, 16:27
Ik heb gisteravond echt te veel chocola gegeten, haha. Dat was écht wel een jaar geleden denk ik? Ik neem in het weekend meestal een klein beetje, 2 stukjes en dan nog een paar m&ms of zo. Maar gisteren had ik toen het op was nog steeds zin, wat ik normaal niet meer heb, dus ik heb nog wat genomen, niet eens zoveel, maar ik was echt misselijk erna! Op zich wel goed, want nu weet ik dat ik het gewoon niet meer gewend ben en ik houd het voortaan gewoon bij het kleine beetje.

Ik heb net maar wel even een extra stukje gelopen om het een beetje te compenseren:o

God straft meteen zeggen ze toch altijd hahaha (niet dat ik gelovig ben overigens). Week geleden kwam mijn moeder onverwacht thuis met patat als avond eten, ik heb de hele nacht wakker gelegen met buikkrampen haha waarschijnlijk ook omdat ik het niet meer gewend was :p

esmayx
30 September 2012, 16:41
Hi! Vanaf morgen ben ik in the race! :D
(ik heb een soort van obsessie om te beginnen in een nieuwe maand of week, dus perfect dat 1 oktober op maandag valt!)

XxLauraxX
30 September 2012, 18:00
Hi! Vanaf morgen ben ik in the race! :D
(ik heb een soort van obsessie om te beginnen in een nieuwe maand of week, dus perfect dat 1 oktober op maandag valt!)
Ja heb ik ook haha

Dat met vet eten heb ik ook inderdaad. Vorig jaar had ik een tijdje helemaal geen vet eten gehad, en toen ik een oliebol nam kreeg ik ook ineens last van mijn maag. Heel apart!

Ik had als ontbijt vanochtend frittata gemaakt, simpel lekker! Eieren, kaas, teentje knoflook, beetje melk, peper en zout, en Italiaanse kruiden mengen - in een ovenschaaltje en even bakken. Jammm!

Ieniej
30 September 2012, 18:04
Ja heb ik ook haha

Dat met vet eten heb ik ook inderdaad. Vorig jaar had ik een tijdje helemaal geen vet eten gehad, en toen ik een oliebol nam kreeg ik ook ineens last van mijn maag. Heel apart!

Ik had als ontbijt vanochtend frittata gemaakt, simpel lekker! Eieren, kaas, teentje knoflook, beetje melk, peper en zout, en Italiaanse kruiden mengen - in een ovenschaaltje en even bakken. Jammm!

Dat klinkt idd wel erg lekker:)

SilentMorning
30 September 2012, 18:13
Ik wil beginnen met yoga oefeningen thuis, maar ik heb geen verstand van het soort matje dat ik nodig heb. Welke is denken jullie geschikt?
http://www.scapino.nl/product/980_245288/sport/fitness/accessoires/fitness-mat/
http://www.scapino.nl/product/1018_246892/sport/overig/sportaccessoires/yogamat/

Upje voor mijn vraag.

OhMyGosh!!!!!
30 September 2012, 18:18
God straft meteen zeggen ze toch altijd hahaha (niet dat ik gelovig ben overigens). Week geleden kwam mijn moeder onverwacht thuis met patat als avond eten, ik heb de hele nacht wakker gelegen met buikkrampen haha waarschijnlijk ook omdat ik het niet meer gewend was :p

Haha ja ik denk het! Ik krijg trouwens ook buikpijn van veel vet eten, friet eet ik dus ook nauwelijks.

Loveturn
30 September 2012, 18:24
Upje voor mijn vraag.

Ik zou kijken naar de dikte van die matjes, voor de rest maakt het niet zoveel uit geloof ik. Alleen als je met een heel dun matje op een harde ondergrond zit kan dat pijn gaan doen.

Daantjelief
30 September 2012, 18:55
Upje voor mijn vraag.

Ik zou de tweede doen! die glijd minder snel weg.. Ik heb zo'n een als de eerste, maar die vind ik toch minder fijn omdat hij niet stil op de grond blijft liggen.

SilentMorning
30 September 2012, 19:26
Ik zou de tweede doen! die glijd minder snel weg.. Ik heb zo'n een als de eerste, maar die vind ik toch minder fijn omdat hij niet stil op de grond blijft liggen.

O, haha. Dat is wel een goed punt bij mij. Mijn vloer is echt spekglad.

XxLauraxX
30 September 2012, 22:59
Net weer een rondje gelopen, ik vind het zoveel lekkerder nu het afkoelt buiten!
En ik ben bij week 5 van de 5 naar 10 km reeks dus dat gaat lekker :D

esmayx
01 October 2012, 06:25
Nieuwe maand, nieuwe week, nieuwe dag, yay! :D
Ik heb er HEEL veel zin in om gezond te doen, want van dat ongezonde eten word ik alleen maar depressief haha. Ik word er wel energieloos en alles van en eigenlijk als ik goed nadenk vind ik het helemaal niet lekker . Dus waarom ik het at? Geen idee. Maar goed: october is going to be heaaalthy :D

wappelsap
01 October 2012, 07:49
Ik heb er HEEL veel zin in om gezond te doen, want van dat ongezonde eten word ik alleen maar depressief haha. Ik word er wel energieloos en alles van en eigenlijk als ik goed nadenk vind ik het helemaal niet lekker . Dus waarom ik het at? Geen idee. Maar goed: october is going to be heaaalthy :D

Ah ik wou dat ik dat had!! Haha ik vind, om een of andere reden, snoepjes zoooo lekker. Kan echt in een keer een hele zak van 500gr op eten en dan nog trek hebben in meer snoepjes. Ik wil ze helemaal niet eten, want het is ongezond uiteraard - chemische shit en wil zo min mogelijk gelatine eten, maar het is zoooooooo lekker haha.

XxLauraxX
01 October 2012, 08:09
Dat heb ik ook wel een beetje, alleen ik vind het dan wel lekker om die dingen te eten maar doordat ik nu zo bezig ben met sporten en hardlopen heb ik er veel minder behoefte aan. Ongezonde dingen eet ik tegenwoordig alleen zo nu en dan, en dat is ook niet erg.

RAAK
01 October 2012, 08:31
Oh zo knap van jullie allemaal, dat goede sporten!(en veel!) Ik ben echt een slappeling af en toe. Lijkt me ook heel leuk/goed om echt intensief te gaan sporten maar ik krijg mezelf niet vaak gemotiveerd. Niet dat dat heel erg is opzich, want ik hoef niet af te vallen maar zou wel iets strakker willen worden en van sporten ga je je gewoon goed voelen! Ik wil in iedergeval 1x per week gaan zwemmen en dan opbouwen om er meer bij te gaan doen.

Gezond eten, en dan vooral nieuwe dingen uitproberen en experimenteren doe ik juist heel veel en vind ik echt leuk!

OhMyGosh!!!!!
01 October 2012, 09:11
Vanavond dan eindelijk een wrap eten, haha! Ik was ze weer bijna vergeten met boodschappen doen:p.
Ik ga een vulling maken van gepelde tomaten, kip (die ik eerst kook en dan in stukjes scheur), mais, courgette, ui en paprika.

Zometeen naar de dokter voor mijn voet, ik ben benieuwd wat hij zegt!

Marriet
01 October 2012, 10:43
Oh dit plan heb ik ook al een tijdje ja, maar ik vergeet het steeds te maken. Valt het niet erg uit elkaar?

Ja wel een beetje, maar dat komt ook omdat ik een wrap chronisch te vol stop:p

Maar ik eet dat soort dingen toch altijd met mes en vork. Als je het met een beetje beleid maakt en eet dan blijft hij wel heel.

*Jewel*
01 October 2012, 12:22
Ik lees al een poosje mee ook al met het vorige topic, en ik lees het altijd met heel veel plezier. Begin van dit jaar zijn ik en mijn vriend begonnen met gezonder eten en sporten. Ik heb 30 Day Shred afgemaakt, daarna nog een stuk 6 Week Six-pack en nog wat andere workouts. Maar helaas is daarna de klad er een beetje ingekomen. Niet echt met het gezonde eten, maar wel met het sporten. Mijn vriend sport nog wel steeds trouw, maar ik moet echt weer beginnen. We zijn allebei totaal niet te dik, maar willen allebei sporten om het gespierder worden. Mijn vriend is het dus al, nu ik nog :p Ik heb maat 34, wil verder niet echt afvallen, maar wil echt heel graag een six-pack (ja, dat vind ik heel mooi) en gewoon mooi strak zijn bij mijn armen en benen.

Ik heb pas geleden Blogilates ontdekt, vind het erg leuk! Ik kies nu steeds een paar oefeningen uit per dag. Voor mij is het erg belangrijk dat het afwisselend is, want dat 30 Day Shred kwam op een gegeven moment echt mijn neus uit, omdat het steeds hetzelfde is. Nog meer mensen die Blogilates doen?

Verder wil ik echt het hardlopen weer oppakken. Ik ben al een keer tot les 20 ofzo gekomen van Start to Run, maar toen (natuurlijk) weer opgegeven. Ik vind hardlopen eigenlijk niks aan, ben ook jaloers op mensen die die runners-high hebben, heb ik nog nooit gehad haha. Maar ik denk dat het wel belangrijk is om iets van cardio te doen. Dus gister les 1 weer gedaan, en moet zeggen, ging beter dan verwacht, was een makkie. Waarschijnlijk omdat mijn conditie nu toch ietsjes beter is dan een jaar geleden yeee. Nu wil ik eigenlijk gaan proberen om 's ochtends te gaan rennen, voor mijn werk. Na het werk is altijd best een gedoe, want dan moet ik soms nog boodschappen doen, koken, en dan heb ik ook gewoon honger en ben ik moe. Ik moet altijd om 8 uur weg, dus dacht, als ik nou om kwart voor 7 opsta, dan ga ik een halfuurtje, dan lekker douchen, moet op zich te doen zijn. Ik heb een park op 1 minuut lopen. Meer mensen die 's ochtends zo vroeg sporten?

Heel verhaal, sorry! Haha

esmayx
01 October 2012, 12:31
Hebben jullie nog lekkere ontbijt / lunch tips? Dan niet brood met kipfilet ofzo, maar iets "specialers" wat wel gezond is :)!

XxLauraxX
01 October 2012, 13:51
Ik lees al een poosje mee ook al met het vorige topic, en ik lees het altijd met heel veel plezier. Begin van dit jaar zijn ik en mijn vriend begonnen met gezonder eten en sporten. Ik heb 30 Day Shred afgemaakt, daarna nog een stuk 6 Week Six-pack en nog wat andere workouts. Maar helaas is daarna de klad er een beetje ingekomen. Niet echt met het gezonde eten, maar wel met het sporten. Mijn vriend sport nog wel steeds trouw, maar ik moet echt weer beginnen. We zijn allebei totaal niet te dik, maar willen allebei sporten om het gespierder worden. Mijn vriend is het dus al, nu ik nog :p Ik heb maat 34, wil verder niet echt afvallen, maar wil echt heel graag een six-pack (ja, dat vind ik heel mooi) en gewoon mooi strak zijn bij mijn armen en benen.

Ik heb pas geleden Blogilates ontdekt, vind het erg leuk! Ik kies nu steeds een paar oefeningen uit per dag. Voor mij is het erg belangrijk dat het afwisselend is, want dat 30 Day Shred kwam op een gegeven moment echt mijn neus uit, omdat het steeds hetzelfde is. Nog meer mensen die Blogilates doen?

Verder wil ik echt het hardlopen weer oppakken. Ik ben al een keer tot les 20 ofzo gekomen van Start to Run, maar toen (natuurlijk) weer opgegeven. Ik vind hardlopen eigenlijk niks aan, ben ook jaloers op mensen die die runners-high hebben, heb ik nog nooit gehad haha. Maar ik denk dat het wel belangrijk is om iets van cardio te doen. Dus gister les 1 weer gedaan, en moet zeggen, ging beter dan verwacht, was een makkie. Waarschijnlijk omdat mijn conditie nu toch ietsjes beter is dan een jaar geleden yeee. Nu wil ik eigenlijk gaan proberen om 's ochtends te gaan rennen, voor mijn werk. Na het werk is altijd best een gedoe, want dan moet ik soms nog boodschappen doen, koken, en dan heb ik ook gewoon honger en ben ik moe. Ik moet altijd om 8 uur weg, dus dacht, als ik nou om kwart voor 7 opsta, dan ga ik een halfuurtje, dan lekker douchen, moet op zich te doen zijn. Ik heb een park op 1 minuut lopen. Meer mensen die 's ochtends zo vroeg sporten?

Heel verhaal, sorry! Haha
Leuk! Blogilates heeft zeker leuke work-out filmpjes! Die challenges zijn echt lastig!
Toen ik ongeveer 1,5 maand geleden begon met lopen hielp het bij mij om mezelf een doel te stellen en daarnaartoe te werken. Ik had me ingeschreven voor een run van 6,4 km eind september, dus daardoor kreeg ik meer motivatie en zin in die start to run lessen steeds. En het geeft vanzelf motivatie als je merkt dat je conditie vooruit gaat en je steeds langer kan lopen :)
Relaxed dat je een park zo dichtbij hebt! Ik loop meestal 's avonds laat omdat ik bijna nooit zin heb om extra vroeg op te staan :p Maar als ik het doe vind ik het heerlijk omdat je je de rest van de dag veel fitter voelt en omdat het fijn is dat je je sportmomentje dan al meteen gehad hebt.

SugarHoneyIcedTea
01 October 2012, 13:56
Leuk! Blogilates heeft zeker leuke work-out filmpjes! Die challenges zijn echt lastig!
Toen ik ongeveer 1,5 maand geleden begon met lopen hielp het bij mij om mezelf een doel te stellen en daarnaartoe te werken. Ik had me ingeschreven voor een run van 6,4 km eind september, dus daardoor kreeg ik meer motivatie en zin in die start to run lessen steeds. En het geeft vanzelf motivatie als je merkt dat je conditie vooruit gaat en je steeds langer kan lopen :)
Relaxed dat je een park zo dichtbij hebt! Ik loop meestal 's avonds laat omdat ik bijna nooit zin heb om extra vroeg op te staan :p Maar als ik het doe vind ik het heerlijk omdat je je de rest van de dag veel fitter voelt en omdat het fijn is dat je je sportmomentje dan al meteen gehad hebt.

Precies. Als je wat te weinig discipline hebt moet je je af en toe inschrijven voor een run af en toe. Al is het maar 5 km, dat motiveert enorm.

Ik heb gister voor het eerst 10km binnen een uur gelopen! Ben in juni begonnen met hardlopen (deed verder al wel sport hoor) en ben zo trots. Ik zit er nu stiekem aan te denken om te gaan trainen voor een halve marathon..

XxLauraxX
01 October 2012, 14:10
Ik heb gister voor het eerst 10km binnen een uur gelopen! Ben in juni begonnen met hardlopen (deed verder al wel sport hoor) en ben zo trots. Ik zit er nu stiekem aan te denken om te gaan trainen voor een halve marathon..
Wat goed!
Mijn volgende doel is ook om 10 km te kunnen lopen en volgend jaar wil ik weer meedoen met de Dam tot Damloop, alleen dan de "echte" 10 mijl afstand.

SilentMorning
01 October 2012, 15:42
Ik zie steeds meer mensen hardlopen in de stad. Ik baal er zo van dat ik dat niet kan/mag doen. Maar ik heb mijn yogamatje gekocht dus ik ga straks even lekker los met een (paar) filmpjes van blogilates.

Skaal
01 October 2012, 17:07
Hello mensen, ik lees nooit mee maar wil ook graag 'meedoen'!
Ik heb alleen 1 probleem: aan de ene kant ben ik heel gezond(lees: ik drink geen vruchtensap maar ik maak gewoon mijn eigen niet-te-vreten-maar-o-zo-gezond-sapjes), maar aan de andere kant dus helemaal niet (lees: snoepjes, chocolade pepernoten).

Ik loop nu 2x in de week hard, wil het liefste wel elke dag maar helaas heb ik iets aan mijn gewrichten (heb 1 week 2x per dag hard gelopen maar toen kreeg ik vocht in mijn knie!).

Het is alleen echt super moeilijk om gezond te eten, aangezien veel dingen niet echt gezond zijn (brood moet je bijvoorbeeld eigenlijk zelf maken) en ik ook gewoon student ben en hele dagen naar school moet.

Ik eet 's ochtends trouwens altijd (helaas geen zelfgemaakte) cruesli muesli met soja yoghurt

mysteryrepeats
01 October 2012, 17:34
wat ik zelf graag eet is havermout, het liefst met amandelmelk of rijstmelk, lepeltje pindakaas, kaneel en fruit zoals banaan, appel of diepvriesfruit van de ah (bosbessen, frambozen, etc). gezond, vult goed, ik kan er de hele ochtend op vooruit, als ik tegenwoordig brood of yoghurt eet als ontbijt heb ik na een uur weer honger!

Hoi, ik heb een vraagje over je havermout ontbijt. Ik ontbijt ook sinds kort met havermout maar ik maak het de avond van te voren al (overnight oats), doe jij dit ook? Ik vraag me nu af wanneer je de pindakaas toevoegt, het lijkt me in elk geval erg lekker.

XxLauraxX
01 October 2012, 18:05
Hoi, ik heb een vraagje over je havermout ontbijt. Ik ontbijt ook sinds kort met havermout maar ik maak het de avond van te voren al (overnight oats), doe jij dit ook? Ik vraag me nu af wanneer je de pindakaas toevoegt, het lijkt me in elk geval erg lekker.
Ja overnight oats is heerlijk! Ik denk dat ik het voor morgen weer eens ga maken :D

Ik had vanochtend "Baked apple cinnamon oatmeal" gemaakt, was ook heel lekker!
Ik deed dit:
• 1/2 cup oats (45g)
• 1/2 tsp kaneel
• 1/4 tsp vanille extract
• 1/4 cup appelmoes (60g)
• 1/4 cup soja/amandelmelk (60 ml)
• halve appel in kleine blokjes
• Evt: rozijnen en/of een beetje honing of bruine suiker
Alles in een ingevet 1-persoons ovenschaaltje/bakje doen (kan de avond vantevoren). Dan 20 minuten in een voorverwarmde over op 190 graden. Daarna nog 3 minuten heel hoog zetten voor een krokant korstje aan de buitenkant.
Jummm!

http://2.bp.blogspot.com/-LLj1dSRyFpI/T2kXM3NTzWI/AAAAAAAAB8g/jjKFMkmoxpQ/s400/DSCN4133.JPG

Loveturn
01 October 2012, 19:13
Waar kopen jullie die overnight oats? Heb ze zelf nog niet gespot bij de Albert Heijn of de Natuurwinkel. Kan er ook gewoon overheen gekeken hebben natuurlijk.

Ben dol op havermout, maar ik moet er wel echt de tijd voor hebben 's ochtends. Vanochtend heerlijk laat ontbeten met een giga glas (die grote IKEA glazen) smoothie (blauwe bessen, banaan, spinazie, raw chocolate) en havermout met kaneel, banaan en notenpasta :) Kon 's middags niet lunchen op school, maar net wel heerlijk gegeten bij mijn ouders. Allerlei groentes met een kruiden en een sausje erover en quinoa.

Ik wil ook heel erg graag een slowjuicer, maar eerst maar even hardloopschoenen kopen volgende maand :)

XxLauraxX
01 October 2012, 19:30
Waar kopen jullie die overnight oats? Heb ze zelf nog niet gespot bij de Albert Heijn of de Natuurwinkel. Kan er ook gewoon overheen gekeken hebben natuurlijk.
Het is geen product, maar een manier van havermout klaarmaken. Je weekt de havermout een nachtje in wat melk en yoghurt/kwark, vandaar de naam.
Het is op verschillende manieren te maken, moet je maar even googlen. Meestal gebruik ik 150 gram kwark, 120 ml sojamelk, vanille, kaneel, 30 gram havermout en een handje diepvriesfruit. In een kommetje bij elkaar, afdekken met vershoudfolie en een nacht in de koelkast. Lekker!

mysteryrepeats
01 October 2012, 19:38
nu, ik ga het je vertellen!

ik gebruik een schepje en ik doe eerst de havermout in een pannetje, daar de amandelmelk bij, en daarna de pindakaas en kaneel. dan pas zet ik het vuur aan en roer ik een paar keer terwijl het mengsel kookt. ik vind het zelf lekker als de pindakaas verwarmd wordt omdat het dan wat beter mengt en minder plakt. pas op het laatst voeg ik het fruit toe.

Thanks ik ga het eens proberen! :D

XxLauraxX
01 October 2012, 19:42
Thanks ik ga het eens proberen! :D
Ja met pindakaas erdoor ga ik ook snel eens doen :D Lijkt me ook lekker in combinatie met een half banaantje erdoor in plakjes.

esmayx
01 October 2012, 19:49
Even iets anders dan de havermout papjes haha!
Maar deze dag was goed :D Gezond gegeten, niks "ergs" om het zo maar te noemen én heerlijk wezen sporten. Maar eigenlijk sport ik elke dag, maar maakt niet uit :D Yay! Klaar voor morgen!
Hoe ging het bij jullie?

Marriet
02 October 2012, 00:16
Ik heb echt een terreurweekend gehad. Ben naar Munchen geweest en ook nog naar het oktoberfest.

Heel veel bier, geen groente of fruit en veel brood. Nee, geen al te best weekend voor me :p

Maar maakt me niks uit, af en toe moet kunnen vind ik. Deze week weer lekker gezond aan de slag. Voelde me al echt een propje :p

*Jewel*
02 October 2012, 08:54
Ik ben vanmorgen vroeg gaan lopen, maar ben nou zoooo ontzettend moe he. Je zou denken dat je er fris van zou worden..

Ja, zou je idd denken! Het is ook wel lekker fris weer op zich toch? Moet je de hele dag nog werken/naar school?

Ik ben dus niet gegaan vanmorgen :rolleyes: Sliep gister om 2 uur nog niet, dus kon er echt niet uitkomen. Ik ga nu sowieso vanavond of morgenochtend!

Ben nu lekker een ontbijtje aan het eten van magere kwark, lijnzaad, chia zaad en frambozen. Ik zoet mijn kwark trouwens nu nog met wat limonade siroop, maar wil eigenlijk wat natuurlijks.. Iemand een idee? Agave siroop misschien?Honing vind ik niet zo lekker in mijn kwark..

TeQuieroMucho
02 October 2012, 09:02
Ja, zou je idd denken! Het is ook wel lekker fris weer op zich toch? Moet je de hele dag nog werken/naar school?

Ik ben dus niet gegaan vanmorgen :rolleyes: Sliep gister om 2 uur nog niet, dus kon er echt niet uitkomen. Ik ga nu sowieso vanavond of morgenochtend!

Ben nu lekker een ontbijtje aan het eten van magere kwark, lijnzaad, chia zaad en frambozen. Ik zoet mijn kwark trouwens nu nog met wat limonade siroop, maar wil eigenlijk wat natuurlijks.. Iemand een idee? Agave siroop misschien?Honing vind ik niet zo lekker in mijn kwark..

Als ik kwark eet maak ik een een smoothie van. Dus kwark, havermout of brinta, fruit. Dan hoef je niks toe te voegen om het zoet te maken. Daarna voeg ik chiazaad of gojibessen toe, gewoon roeren

Nu heb ik geen staafmixer, dus eet ik altijd havermout met sojamelk, in de magnetron. Ik voeg pindakaas, jam, gojibessen of appel toe.

esmayx
02 October 2012, 09:11
Mweh, vanochtend was niet zo goed. Alleen een appel voor ontbijt gehad. Tuurlijk het is iets, maar beter om goed te ontbijten. Maar ik heb echt totaal geen honger en gister ook al niet echt! :(

TeQuieroMucho
02 October 2012, 10:36
Ik denk eraan om de workout calender van blogilates deze maand te volgen, maar eigenlijk vind ik ieder dag een uur overdreven

XxLauraxX
02 October 2012, 11:15
Vanochtend heb ik de eerste workout van Body Revolution gedaan, ging me goed af gelukkig!
Volgens mij is het sowieso een fijn programma omdat er veel afwisseling zit en je elke dag van de week iets anders doet.

*Jewel*
02 October 2012, 14:29
Als ik kwark eet maak ik een een smoothie van. Dus kwark, havermout of brinta, fruit. Dan hoef je niks toe te voegen om het zoet te maken. Daarna voeg ik chiazaad of gojibessen toe, gewoon roeren

Nu heb ik geen staafmixer, dus eet ik altijd havermout met sojamelk, in de magnetron. Ik voeg pindakaas, jam, gojibessen of appel toe.

Is op zich wel een goed idee, maar ik maak mijn kwark altijd op het werk, en heb daar geen staafmixer/blender. Iemand een andere tip voor een natuurlijke zoetmaker? Of enig idee hoe agave siroop smaakt?

TeQuieroMucho
02 October 2012, 15:59
Is op zich wel een goed idee, maar ik maak mijn kwark altijd op het werk, en heb daar geen staafmixer/blender. Iemand een andere tip voor een natuurlijke zoetmaker? Of enig idee hoe agave siroop smaakt?

Je kunt ook een week je kwark zonder zoetmakers eten, dan weet je daarna niet beter. Heb wij thuis gedaan met yoghurt. Wij aten dat altijd met suiker en we zijn er allemaal mee gestopt. M'n vader is ook gestopt met suiker in de koffie. Eerst een schepje minder en daarna niks meer.
Anders een lepeltje jam, wat gojibessen, meer fruit, beetje citroensap.
Als je wat havermout of brinta toevoegt wordt het ook wat zoeter (of eigenlijk proef je de kwark dan minder)

Agave siroop heb ik nog nooit geprobeerd.

OhMyGosh!!!!!
02 October 2012, 20:44
Goedenavond!
Ik heb vandaag dan eindelijk mijn wrap gegeten, haha! Lekker met een hoop groenten, kip en een salade erbij. Mijn broer at mee dus heb ik niet zoveel over.

Ik kan niet meer hardlopen zoals ik deed, mijn voet is overbelast, ik baal echt als een stekker..nu ga ik maar gewoon wandelen, zelfde afstanden maar dan rustiger. Maar dan doe ik er meteen 2 keer zo lang over, dat is wel jammer. Nu moet ik naar de sportfysio en naar de podotherapeut om toch maar eens zooltjes te laten aanmeten voor mijn rare voeten:rolleyes:

esmayx
02 October 2012, 21:02
Net weer van een uurtje zumba, normaal doe ik het met gemak maar POEH. Ik ben m.o.e. haha! Maar het was wel weer heerlijk om te doen. Gotta love zumba!

Infidel
02 October 2012, 21:46
Ik had een heel schattig pompoentje gekocht en die gevuld met geitenkaas, gierst, orgegano, wortel en boerenkool en dat was super lekker.
Daarna heb ik alleen een hele (!) zak m&m's gegeten. Bleek meer dan 1000 kcal te zijn. Ik snap niet waarom ik dat doe. Ik vond ze niet eens echt lekker...

princess_ruto
02 October 2012, 22:08
Ja overnight oats is heerlijk! Ik denk dat ik het voor morgen weer eens ga maken :D

Ik had vanochtend "Baked apple cinnamon oatmeal" gemaakt, was ook heel lekker!
Ik deed dit:
• 1/2 cup oats (45g)
• 1/2 tsp kaneel
• 1/4 tsp vanille extract
• 1/4 cup appelmoes (60g)
• 1/4 cup soja/amandelmelk (60 ml)
• halve appel in kleine blokjes
• Evt: rozijnen en/of een beetje honing of bruine suiker
Alles in een ingevet 1-persoons ovenschaaltje/bakje doen (kan de avond vantevoren). Dan 20 minuten in een voorverwarmde over op 190 graden. Daarna nog 3 minuten heel hoog zetten voor een krokant korstje aan de buitenkant.
Jummm!

http://2.bp.blogspot.com/-LLj1dSRyFpI/T2kXM3NTzWI/AAAAAAAAB8g/jjKFMkmoxpQ/s400/DSCN4133.JPG

Ziet er super lekker uit, maar word het geheel wel hard of blijft het een beetje vloeibaar?

XxLauraxX
02 October 2012, 22:12
Ik kan niet meer hardlopen zoals ik deed, mijn voet is overbelast, ik baal echt als een stekker..nu ga ik maar gewoon wandelen, zelfde afstanden maar dan rustiger. Maar dan doe ik er meteen 2 keer zo lang over, dat is wel jammer. Nu moet ik naar de sportfysio en naar de podotherapeut om toch maar eens zooltjes te laten aanmeten voor mijn rare voeten:rolleyes:
Bah wat stom zeg!! Hoe lang duurt dat dan voordat je weer een beetje mag/kan hardlopen? Wandelen schijnt ook heel erg effectief te zijn, maar ik kan me voorstellen dat je baalt inderdaad!

XxLauraxX
02 October 2012, 22:12
Ziet er super lekker uit, maar word het geheel wel hard of blijft het een beetje vloeibaar?
Niet vloeibaar nee, gewoon stevig inderdaad.

princess_ruto
02 October 2012, 22:27
Deze dingen maak ik de laatste tijd vaak, ze zijn gezond, goedkoop en lekker. Wellicht vinden jullie het ook wat:

Bananenbrood
440 gram volkoren bloem
3 grote rijpe bananen (of 4 kleine)
1 tl azijn
80 ml sojamelk
1 zakje bakpoeder
halve tl zout
130 cl olie
3 el lijnzaad
eventueel studentenhaver en kaneel

Kook water. Mix 3 el lijnzaad met ongeveer 9 el heet water (ik gok altijd een beetje). Laat ongeveer een kwartiertje staat terwijl je verder gaat. Mix de azijn met de sojamelk. Mix de bloem met het zakje bakpoeder en het zout. Snijd de bananen in plakje en mix met het sojamelk mengsel en de olie. Stamp/prak fijn met een hutspot-stamper of vork. Mix alles door elkaar met het lijnzaad goedje.
Voeg eventueel studentenhaver en/of kaneel toe. Bak 60 min in de oven op 165 graden.

Baked beans
1 blikje peeled tomatoes
provencaalse kruiden
bonen naar keuze (ik gebruik bruine bonen meestal)
ui
brood

Bak de ui met provencaalse kruiden naar keuze. Voeg het blikje tomaten toe. Duw ze met een pollepel kapot. Voeg de bonen toe. Hoe langer je het laat bakken hoe lekkerder het wordt! Doe het vervolgens op (volkoren) geroosterd brood of stokbrood.

XxLauraxX
02 October 2012, 23:36
Dat bananenbrood klinkt goed inderdaad!

wappelsap
03 October 2012, 07:42
Had hier het eerder ook al verteld, maar zit dus niet helemaal 'op mijn plek' hier en dat merk ik heel erg in mijn eet gewoontes en hoeveel ik beweeg (zoals vandaag, 4 films gekeken op de bank met koekjes...) maar ik heb nu een hele leuke andere baan gevonden in een andere stad en vertrek over 2 weken! Dus hopelijk dan weer nieuwe energie en voel ik me weer wat beter. Mijn ouders komen me opzoeken over twee weken (en nemen dan mijn sport BH en knie bandjes mee woohoo), en dan twee weekjes samen reizen en dan vlieg ik naar Wellington waar ik dan tot eind april ga werken! Heel veel zin in!

TeQuieroMucho
03 October 2012, 10:48
Had hier het eerder ook al verteld, maar zit dus niet helemaal 'op mijn plek' hier en dat merk ik heel erg in mijn eet gewoontes en hoeveel ik beweeg (zoals vandaag, 4 films gekeken op de bank met koekjes...) maar ik heb nu een hele leuke andere baan gevonden in een andere stad en vertrek over 2 weken! Dus hopelijk dan weer nieuwe energie en voel ik me weer wat beter. Mijn ouders komen me opzoeken over twee weken (en nemen dan mijn sport BH en knie bandjes mee woohoo), en dan twee weekjes samen reizen en dan vlieg ik naar Wellington waar ik dan tot eind april ga werken! Heel veel zin in!

Wat fijn! Ik hoop dat je het daar meer naar je zin gaat hebben. Is je nieuwe baan bij het hostel waar je het eerder over had?

OhMyGosh!!!!!
03 October 2012, 10:56
Bah wat stom zeg!! Hoe lang duurt dat dan voordat je weer een beetje mag/kan hardlopen? Wandelen schijnt ook heel erg effectief te zijn, maar ik kan me voorstellen dat je baalt inderdaad!

Weet ik niet, dat hangt van de fysio af denk ik! Ik heb nu als ik gewoon loop geen last meer dus ik denk dat de extra rust wel helpt. Vanmorgen heb ik weer 5 km gewandeld, maar als ik dan probeerde te rennen voelde ik het meteen. Dus voorlopig maar gewoon wandelen.

wappelsap
03 October 2012, 11:20
Wat fijn! Ik hoop dat je het daar meer naar je zin gaat hebben. Is je nieuwe baan bij het hostel waar je het eerder over had?

Ja, klopt! Ze belde me vandaag dat alles nu officieel is!

esmayx
03 October 2012, 12:19
Ja, klopt! Ze belde me vandaag dat alles nu officieel is!

Goed nieuws! Gefeliciteerd :D

RAAK
03 October 2012, 12:40
Wat fijn wappelsap, hopelijk voel je je daar meer op de plek! Snap helemaal wat je bedoeld, als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik ook zo hele dagen niets doen.(dan vraag ik me echt af hoe die dag voorbij gegaan is)

Zelf ben ik momenteel heel hyper, want ik heb vanochtend een sollicitatiegesprek gehad en het is bijna zeker dat ik de baan heb. Daar ben ik echt aan toe, geeft me ook weer meer een ritme en eindelijk weer uitdaging:)
Wat een vreselijk weer trouwens! Ik wilde vandaag alles op de fiets doen, maar dat is echt niet te doen zo.

XxLauraxX
03 October 2012, 13:09
Weet ik niet, dat hangt van de fysio af denk ik! Ik heb nu als ik gewoon loop geen last meer dus ik denk dat de extra rust wel helpt. Vanmorgen heb ik weer 5 km gewandeld, maar als ik dan probeerde te rennen voelde ik het meteen. Dus voorlopig maar gewoon wandelen.
Oke, nou hopelijk snel dan! Frustrerend is dat, als je gedwongen rustig aan moet doen.

Wat een vreselijk weer trouwens! Ik wilde vandaag alles op de fiets doen, maar dat is echt niet te doen zo.
Ja bah! Ik moest 20 minuten naar m'n werk fietsen... Helemaal doorweekt dus en er zat mascara in en onder m'n oog haha

SugarHoneyIcedTea
03 October 2012, 14:09
Ik lees dat heel wat mensen hier sommige dagen ineens heel veel meer trek hebben in eten. Wat ik eerder altijd deed is dat negeren en dan kon ik het uiteindelijk toch niet en dan at ik toch weer iets ongezonds.
Ik heb zeg maar periodes waarin ik met een ontbijtje en 2 salades makkelijk de dag door kom en mezelf soms echt toe moet zetten om iets te eten, maar ook soms een hele week achter elkaar waarin ik zoveel zin heb in eten.
Ik heb dat nu dus. Ik probeer dan juist daaraan toe te geven door inderdaad meer te eten dan normaal, maar dan wel gezonde dingen. Desnoods schep ik toch 2 keer op bij het avondeten. Zo voorkom ik in ieder geval dat ik iets heel ongezonds ga eten.
Voor mij werkt dit wel.

OhMyGosh!!!!!
03 October 2012, 17:58
Ik lees dat heel wat mensen hier sommige dagen ineens heel veel meer trek hebben in eten. Wat ik eerder altijd deed is dat negeren en dan kon ik het uiteindelijk toch niet en dan at ik toch weer iets ongezonds.
Ik heb zeg maar periodes waarin ik met een ontbijtje en 2 salades makkelijk de dag door kom en mezelf soms echt toe moet zetten om iets te eten, maar ook soms een hele week achter elkaar waarin ik zoveel zin heb in eten.
Ik heb dat nu dus. Ik probeer dan juist daaraan toe te geven door inderdaad meer te eten dan normaal, maar dan wel gezonde dingen. Desnoods schep ik toch 2 keer op bij het avondeten. Zo voorkom ik in ieder geval dat ik iets heel ongezonds ga eten.
Voor mij werkt dit wel.

Toevallig had ik het hier gisteren met iemand over. Op dagen dat ik sport of gewoon actiever ben heb ik op een of andere manier meestal tussendoor niet zo veel honger of trek, maar op dagen dat ik niet zoveel beweeg heb ik veel meer honger, heel vreemd. Ik probeerde er ook niet aan toe te geven eerst, maar nu probeer ik ook gezonde (extra) tussendoortjes te nemen. Maar toch vreemd hoe dat werkt? Op zich wil ik naar mijn lichaam luisteren en het geve waar het om vraagt, maar ik vind het soms toch nog lastig.

SugarHoneyIcedTea
03 October 2012, 18:11
Toevallig had ik het hier gisteren met iemand over. Op dagen dat ik sport of gewoon actiever ben heb ik op een of andere manier meestal tussendoor niet zo veel honger of trek, maar op dagen dat ik niet zoveel beweeg heb ik veel meer honger, heel vreemd. Ik probeerde er ook niet aan toe te geven eerst, maar nu probeer ik ook gezonde (extra) tussendoortjes te nemen. Maar toch vreemd hoe dat werkt? Op zich wil ik naar mijn lichaam luisteren en het geve waar het om vraagt, maar ik vind het soms toch nog lastig.

Ja ik zou ook willen weten hoe dat komt. Of het dan echt je lichaam is dat om meer voedingsstoffen vraagt of dat het wel gewoon tussen je oren zit dat je meer honger heb.

Ik wil in ieder geval voorkomen dat ik me volstop met chocola of chips. Want dan voel ik me helemaal ellendig. Dan liever een paar dagen qua calorieen wat hoger zit, maar dat ik wel goede dingen eet. Want ik weet dat het wel weer overgaat naar een periode waarin ik niet iedere seconden aan eten denk.

OhMyGosh!!!!!
03 October 2012, 20:16
Ja ik zou ook willen weten hoe dat komt. Of het dan echt je lichaam is dat om meer voedingsstoffen vraagt of dat het wel gewoon tussen je oren zit dat je meer honger heb.

Ik wil in ieder geval voorkomen dat ik me volstop met chocola of chips. Want dan voel ik me helemaal ellendig. Dan liever een paar dagen qua calorieen wat hoger zit, maar dat ik wel goede dingen eet. Want ik weet dat het wel weer overgaat naar een periode waarin ik niet iedere seconden aan eten denk.

Ja, ik eet dan sowieso geen chocola of zo hoor, maar ik vind het sowieso nog moeilijk om iets extra's te eten en dat zit wel tussen mijn oren. Maar ja, als je lichaam het aangeeft... Het is bij mij ook inderdaad niet altijd, maar een paar dagen of zo.

@Ijstheeglas: ik eet meestal ook op vaste tijden, ik merk het meteen als het uitloopt, mijn bloedsuikerspiegel reageert daar echt snel op. Ik eet elke 2,5 á 3 uur wel iets.

Scalpels&Sequins
03 October 2012, 23:14
Heb al 4 weken geen chocoladereep gekocht, ben zo trots op mezelf :)

Laatste week voel ik me een stuk beter, door me er minder op te focussen. En een zeker persoon helpt me ook wel met goed voelen ;)

wappelsap
04 October 2012, 06:16
Heb al 4 weken geen chocoladereep gekocht, ben zo trots op mezelf :)

Laatste week voel ik me een stuk beter, door me er minder op te focussen. En een zeker persoon helpt me ook wel met goed voelen ;)

Haha awh wat zeg je dat lief. Leuk!

wappelsap
04 October 2012, 06:20
Ik zag trouwens dit net om tumblr:

2271
Misschien niet heel gezond, maar lijkt me heerlijk voor op je bloemkool haha

En deze post: http://ramshackleglam.tumblr.com/post/32466107273/love-this-idea-mostly-because-fresh-herbs

Om zo verse kruiden 'in te vriezen' als je over hebt oid, echt een leuk idee!

Sergeant Pepper.
04 October 2012, 07:24
Ik snap dit advies, maar sta er niet helemaal achter omdat je dan niet meer luistert naar je lichaam.Als ik ging luisteren naar mijn lichaam, at ik elke avond een zak chips leeg. Het is gewoon een kwestie van wennen lijkt mij en dan kun je daarna luisteren naar je lichaam...

RAAK
04 October 2012, 07:28
wat goed zeg! mag ik vragen waar voor iets?

Natuurlijk, het is een kwaliteit/productontwikkelings functie bij een bedrijf dat mediteraanse producten levert als olijven, sweet peppers, tapenade, etc.
Ik weet niet of je er dan een beetje een beeld bij hebt, maar ik ben dan onder andere verantwoordelijk voor de voedselveiligheid/kwaliteitssystemen, contact met leveranciers & afnemers op het gebied van kwaliteit van de producten(o.a. wetgeving) en ik zal dan nieuwe producten bedenken en ontwikkelen.

Dat van op een minder actieve dag meer honger hebben, heb ik zelf ook wel eens. En ik kan daar eigenlijk niet echt een verklaring voor verzinnen, denk dat het vooral iets psychisch is en misschien zelf uit een soort verveling van je lichaam.

Mink
04 October 2012, 08:13
Ik vind fitness en lifestyle blogs altijd leuk en inspirerend, hieronder mijn lijstje (de een is nuttiger/leuker dan de ander, vandaar de uitroeptekens). Iemand nog aanvullingen?

http://yogi-health.tumblr.com/ !
http://hungryrunner.tumblr.com/ !
http://dothathealthystrut.tumblr.com/
http://getfuckinfit.tumblr.com/
http://fukcyeahbeforeandafters.tumblr.com/ !
http://undressedskeleton.tumblr.com/ !
http://healthyequalshappy.tumblr.com !
http://perfectforsummer.tumblr.com
http://onlyhealthyfood.tumblr.com
http://bethefit-spiration.tumblr.com
http://hellogoodfood.tumblr.com
http://veggiehealthlove.tumblr.com
http://yummy-healthy-food.tumblr.com
http://riiaeatsright.tumblr.com !
http://fitnessista.com/ !!
http://www.skinnytaste.com/ !
http://askinnywish-inspirational.tumblr.com/
http://thatsexyhealthygirl.tumblr.com/
http://ediblearchitecture.blogspot.com/
http://weheartfit.wordpress.com/ !!
http://thinkfit.tumblr.com/
http://www.thefitblog.net/
http://www.marcilall.com
http://www.womenshealthmag.com/ !
www.fitnesschicks.nl !
http://healthybodyandskin.tumblr.com/
http://happyandglowy.tumblr.com
http://changeyourlifearound.tumblr.com/
http://lowcaloriemolly.tumblr.com
http://jessicablossoming.tumblr.com/
http://curvecreation.tumblr.com/
http://withloveminusthehandles.tumblr.com/
http://piecesinprogress.tumblr.com/
http://soldiering-on.tumblr.com/
http://healthy-here-i-come.tumblr.com

wappelsap
04 October 2012, 09:53
Wow, super al die blogs! Ga ik later eens bekijken!

esmayx
04 October 2012, 10:42
Wat heerlijk al die blogs! Snel uitpluizen ghehe!

XxLauraxX
04 October 2012, 10:42
Ik ging gisteravond nog hardlopen, voor het eerst in de stromen de regen. Wat was ik blij dat ik zo'n jasje had aangedaan over m'n shirt! Nu moet ik nog wel een shirt met lange mouwen halen voor als het echt kouder wordt straks.
Het was ook de eerste keer ooit dat ik 50 minuten achter elkaar liep en het ging heel goed eigenlijk :D

Loveturn
04 October 2012, 14:32
Geweldig al die blogs!

Hoe gaan jullie om met koolhydraten? Ik ben helemaal niet "bang" voor koolhydraten (uit fruit), maar witte pasta/rijst en dergelijke eet ik al jaren niet meer. Maar ik krijg wel erg veel koolhydraten binnen per dag. Het telt ook zo vreselijk snel op, vooral omdat ik vrij weinig beweeg en soms hele dagen achter de computer zit voor school.

Ik hou om de zoveel tijd ongeveer een week lang bij wat ik eet op een dag en hoeveel voedingsstoffen ik binnenkrijg, om te checken of ik wel voldoende binnenkrijg.

Ben nu ook heel erg verkouden en alles zit dicht, dus zit nu een overheerlijke kiwi smoothie weg te slurpen (met iets meer koolhydraten dan me lief zijn, maar dat laten we maar even voor wat het is haha):
3 kiwi's (met huid(?) als het biologisch is, anders niet)
1 banaan
1 tbsp (rauwe) cacao
2 cups spinazie
1 cup afgekoelde muntthee

Ben groot fan van deze website om te checken wat er nou in mijn eten zit: http://nutritiondata.self.com

Ik heb heel erg moeite met lunchen. Om nou met mijn salade in de collegezaal te zitten vind ik nou ook niet echt wat en vaak heb ik net zo rond het middaguur les dat voor ik weg ga het te vroeg is om te lunchen en als ik thuiskom het eigenlijk weer te laat is. Komt maar zelden voor dat ik een goed tussenuur heb om werkelijk te kunnen lunchen.

Melila*
04 October 2012, 14:38
Bah ik was met m'n moeder boodschappen doen en toen kwamen we een oud buurvrouw tegen en die zei tegen mij "goh jij bent ook wel een stuk voller geworden hè" rot mens kon haar wel schieten terwijl ik juist alleen maar gezond bezig ben en heel veel sport. Ik houd het er maar op dat ze het niet goed heeft gezien :( haha al vond ik het wel naar om te horen.

Vanavond ga ik weer lekker hardlopen, gaat steeds beter en ben er trouwens ook blij mee (klinkt heel stom haha) dat m'n hardloopschoenen zo lekker zitten :p

Straightforward
04 October 2012, 14:43
Bah ik was met m'n moeder boodschappen doen en toen kwamen we een oud buurvrouw tegen en die zei tegen mij "goh jij bent ook wel een stuk voller geworden hè" rot mens kon haar wel schieten terwijl ik juist alleen maar gezond bezig ben en heel veel sport. Ik houd het er maar op dat ze het niet goed heeft gezien :( haha al vond ik het wel naar om te horen.

Vanavond ga ik weer lekker hardlopen, gaat steeds beter en ben er trouwens ook blij mee (klinkt heel stom haha) dat m'n hardloopschoenen zo lekker zitten :pBoehhh stomme vrouw, zoiets hoor je sowieso niet tegen iemand te zeggen. Misschien tegen heel goede vriendinnen wel, maar niet tegen een random oud buurmeisje. Gewoon niks van aantrekken inderdaad!

Terpsichore
04 October 2012, 14:53
Misschien een beetje een rare vraag in dit topic, maar weet iemand hier hoe je zelf jus kunt maken? Morgen ga ik namelijk rauwe andijviestamppot maken en daar doe ik dan verse worst bij. Zelf eet ik nooit jus want dat vind ik niet lekker, maar mijn vriend vindt het wel lekker, dus daarom wilde ik het er een keer bij maken.

In het kader van gezond eten wil ik eigenlijk geen pakjes/zakjes met juspoeder gebruiken, vandaar de relevantie in dit topic.

Op internet lees ik dat je gewoon het vlees uit de pan moet halen en dan een scheut water erin moet doen. Dat zou je dan op hoog vuur moeten laten pruttelen zodat alle "vleesrestjes" losweken. Maar het lijkt me dat je dan gewoon heet water met reut krijgt?

Ik lees trouwens altijd mee hier en ik vind dat jullie allemaal heel goed bezig zijn! Vooral dat de focus ligt op gezond eten en sporten en niet per sé op afvallen vind ik erg goed! Dit allemaal lezen helpt ook weer om zelf gezonder te kiezen :)

XxLauraxX
04 October 2012, 14:59
[QUOTE=Loveturn;19378061]Hoe gaan jullie om met koolhydraten? Ik ben helemaal niet "bang" voor koolhydraten (uit fruit), maar witte pasta/rijst en dergelijke eet ik al jaren niet meer. Maar ik krijg wel erg veel koolhydraten binnen per dag. Het telt ook zo vreselijk snel op, vooral omdat ik vrij weinig beweeg en soms hele dagen achter de computer zit voor school.QUOTE]
Persoonlijk let ik daar niet zoveel op. Ik probeer gewoon altijd gezond te eten en te variëren met mijn avondeten, maar voor de rest hou ik niet in de gaten hoeveel koolhydraten ik binnen krijg. Vast redelijk wat omdat ik ontbijt met havermout, lunch met brood en regelmatig pasta of rijst eet. Maar ik sport vrij veel dus heb het wel nodig in mijn voeding en verder wil ik ook niet afvallen dus dat is ook geen reden om het te laten.

OhMyGosh!!!!!
04 October 2012, 15:33
Ik ging gisteravond nog hardlopen, voor het eerst in de stromen de regen. Wat was ik blij dat ik zo'n jasje had aangedaan over m'n shirt! Nu moet ik nog wel een shirt met lange mouwen halen voor als het echt kouder wordt straks.
Het was ook de eerste keer ooit dat ik 50 minuten achter elkaar liep en het ging heel goed eigenlijk :D

Goed zeg!

Aah ik merk dat de extra rust tussendoor mijn voet echt helpt, ik heb nu helemaal geen pijn meer. Zaterdag maar weer eens lopen, kijken hoe het gaat.

TeQuieroMucho
04 October 2012, 15:36
Misschien een beetje een rare vraag in dit topic, maar weet iemand hier hoe je zelf jus kunt maken? Morgen ga ik namelijk rauwe andijviestamppot maken en daar doe ik dan verse worst bij. Zelf eet ik nooit jus want dat vind ik niet lekker, maar mijn vriend vindt het wel lekker, dus daarom wilde ik het er een keer bij maken.

In het kader van gezond eten wil ik eigenlijk geen pakjes/zakjes met juspoeder gebruiken, vandaar de relevantie in dit topic.

Op internet lees ik dat je gewoon het vlees uit de pan moet halen en dan een scheut water erin moet doen. Dat zou je dan op hoog vuur moeten laten pruttelen zodat alle "vleesrestjes" losweken. Maar het lijkt me dat je dan gewoon heet water met reut krijgt?

Ik lees trouwens altijd mee hier en ik vind dat jullie allemaal heel goed bezig zijn! Vooral dat de focus ligt op gezond eten en sporten en niet per sé op afvallen vind ik erg goed! Dit allemaal lezen helpt ook weer om zelf gezonder te kiezen :)

Zo maakt mijn moeder altijd jus. Gewoon water toevoegen en laten pruttelen. Meestal van schnitzel of gehaktballetjes, maar denk dat het van verse worst ook wel kan.

Melila*
04 October 2012, 16:14
Boehhh stomme vrouw, zoiets hoor je sowieso niet tegen iemand te zeggen. Misschien tegen heel goede vriendinnen wel, maar niet tegen een random oud buurmeisje. Gewoon niks van aantrekken inderdaad!

Jaa het was ook al weer zo'n 5 jaar geleden dat we haar hadden gezien, mn moeder zei dat komt vast omdat je nu wat vrouwelijker bent geworden en ze jou nog voor zich heeft als een jong meisje haha (alhoewel, nu ben ik 22) dus ik houd het er maar op dat ze niet goed bij dr hoofd is hahaha. Ik weet trouwens niet of ik zoiets ook wel tegen goede vriendinnen zou zeggen? Althans mijn vriendinnen zouden dat niet zo waarderen hahaha.

XxLauraxX
04 October 2012, 18:06
Goed zeg!

Aah ik merk dat de extra rust tussendoor mijn voet echt helpt, ik heb nu helemaal geen pijn meer. Zaterdag maar weer eens lopen, kijken hoe het gaat.
Dankje! En wat mooi dat het nu al zoveel beter gaat!

wappelsap
04 October 2012, 21:38
Jaa het was ook al weer zo'n 5 jaar geleden dat we haar hadden gezien, mn moeder zei dat komt vast omdat je nu wat vrouwelijker bent geworden en ze jou nog voor zich heeft als een jong meisje haha (alhoewel, nu ben ik 22) dus ik houd het er maar op dat ze niet goed bij dr hoofd is hahaha. Ik weet trouwens niet of ik zoiets ook wel tegen goede vriendinnen zou zeggen? Althans mijn vriendinnen zouden dat niet zo waarderen hahaha.

Inderdaad niks van aantrekken! Ik heb wel twee keer een situatie gehad met vriendinnetjes dat je iemand erg ongezond ziet worden, en dat je er toch iets v wilt zeggen als in dat je iemand wilt helpen... Ik had het een keer met een vriendin die heel erg dun werd en niks meer at (heeft gelukkig daarna zelf hulp gezocht bij een anorexia kliniek en is genezen) en met een vriendin die gewoon niet lekker in d'r vel zat en daardoor heel erg veel aankwam, iets van 50 kilo in een paar maanden! Ik hoor dat dan liever van goede vriendinnen dan van een oude buurvrouw haha.

Terpsichore
05 October 2012, 07:10
Zo maakt mijn moeder altijd jus. Gewoon water toevoegen en laten pruttelen. Meestal van schnitzel of gehaktballetjes, maar denk dat het van verse worst ook wel kan.

Dankjewel voor je antwoord! Dan ga ik het toch maar zo proberen :)

Freckle
05 October 2012, 09:26
Dankjewel voor je antwoord! Dan ga ik het toch maar zo proberen :)

Ik vind de jus zelf het lekkerst als je in roomboter bakt.

XxLauraxX
05 October 2012, 10:42
Ik vanochtend ontbeten met chocolate chip pancakes (wel een "low calorie" variant). Niet zo gezond, wel heel lekker!

Terpsichore
05 October 2012, 10:59
Ik vind de jus zelf het lekkerst als je in roomboter bakt.

Ja, dat was ik sowieso van plan. Ik heb ook nooit margarine in huis want dat vind ik echt goor :p

_Perle
05 October 2012, 18:28
Deze week de 30 minuten STR uitgelopen, aan één stuk door. Kan niet wachten tot ik op mijn eigen muziek ga rennen!

Iemand nog lunchsuggesties? Ik eet vaak crackers en sla maar dat gaat vervelen. Of magere beleg suggesties? Ik probeer kaas en pindakaas te skippen..

_Perle
05 October 2012, 18:30
Motivatieplaatjes voor bij wie dat werkt!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/375904_182239075234242_1168073825_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/538669_181738941950922_72330029_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/p206x206/304625_180793898712093_1465466476_n.jpg

esmayx
05 October 2012, 18:59
Motivatieplaatjes voor bij wie dat werkt!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/375904_182239075234242_1168073825_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/538669_181738941950922_72330029_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/p206x206/304625_180793898712093_1465466476_n.jpg

Ah , dat werkt echt hard bij mij haha (a)
Net zo als plaatjes met iemand met een toplichaam die hard aan het trainen is . Ook al moet je je lichaam niet vergelijken ofzo, maar het geeft me toch echt zoiets van "Kijk, zij moet er ook wat voor doen!"

OhMyGosh!!!!!
06 October 2012, 09:22
Ik wilde vanmorgen gaan lopen, maar het blijft nog uren flink regenen, dus ik ga vanmiddag maar. Omdat ik toch iets actiefs wilde doen voor de zekerheid, deed ik de squatvideo van blogilates en wow, wat brandt dat! Haha ongelofelijk! Wel fijn want je hebt wel het idee dat je iets doet in die paar minuten.

XxLauraxX
06 October 2012, 09:55
Ik wilde vanmorgen gaan lopen, maar het blijft nog uren flink regenen, dus ik ga vanmiddag maar. Omdat ik toch iets actiefs wilde doen voor de zekerheid, deed ik de squatvideo van blogilates en wow, wat brandt dat! Haha ongelofelijk! Wel fijn want je hebt wel het idee dat je iets doet in die paar minuten.
Haha ja die heb ik laatst ook gedaan, ZWAAR!

babeeh
06 October 2012, 10:02
Meiden, hebben jullie voor mij tips voor lekkere muziek zo bij hardlopen?
Ik hou van wel pop,r&b etc, beetje dansbaar achtig...

SugarHoneyIcedTea
06 October 2012, 10:54

Dat is heel persoonlijk, maar wat ik luister tijdens hardlopen:

Kendrick Lamar - A.D.H.D.
Kendrick Lamar - Keisha's Song
Azealia Banks - 202
Bloodhound Gang - Along comes Mary
Bloodhound Gang - THe Ballad of Chasey Lain
Sef - De Leven
Keyshia Cole - Got to get my heart back
Korn - Liar
Korn - Twisted Transistor
T.O.K. - She's Hot (iets voor jou ^?)
Red Rat - Dwayne (misschien iets voor jou? )
Tupac - My Block

Het is bij mij in ieder geval een combinatie van HipHop en Rock en soms wat rustigere nummers.

SugarHoneyIcedTea
06 October 2012, 10:58
Vraagje. Hoe doen jullie dat? Op sommige dagen kom ik laat thuis van werk of school en dan heb ik geen zin meer om te koken, maar wil ik wel gezond eten. Ik wil graag dingen bewaren in de koelkast of vriezer die ik dan alleen hoef op te warmen.
Dan het liefs met niet te veel koolhydraten. Dus bijvoorbeeld groenten met vlees of vis. Hoe doe ik zoiets, want ik heb echt weinig verstand van koken.

babeeh
06 October 2012, 10:59
Dat is heel persoonlijk, maar wat ik luister tijdens hardlopen:

Kendrick Lamar - A.D.H.D.
Kendrick Lamar - Keisha's Song
Azealia Banks - 202
Bloodhound Gang - Along comes Mary
Bloodhound Gang - THe Ballad of Chasey Lain
Sef - De Leven
Keyshia Cole - Got to get my heart back
Korn - Liar
Korn - Twisted Transistor
T.O.K. - She's Hot (iets voor jou ^?)
Red Rat - Dwayne (misschien iets voor jou? )
Tupac - My Block

Het is bij mij in ieder geval een combinatie van HipHop en Rock en soms wat rustigere nummers.

Ja klopt is ook zo maar jullie geven me wel inspiratie!
Thanks meiden!

@LiveandLaugh, ook bedankt top! Echt fijn, mijn liedjes heb ik te lang dan word het zo saai hahaa

babeeh
06 October 2012, 11:02
hahahaha kom nu pas achter, wat voor liedjes allemaal zijn HAHAHA.
Red Rat daywan hahhahaha, nee dat is voor mij beetje tja uhm nee hahahahaha
Echt leuk, je lijst is echt verschillend! Leuk hoor! Ik vind dat ook fijn tijdens sporten.

Nocturnal

Ik schaam me nergens voor

http://open.spotify.com/user/xtamaraah/playlist/2xHmTbr4guIG4obith2MOY

babeeh
ps die van Sef is echt goed zeg!

TeQuieroMucho
06 October 2012, 11:06
Vraagje. Hoe doen jullie dat? Op sommige dagen kom ik laat thuis van werk of school en dan heb ik geen zin meer om te koken, maar wil ik wel gezond eten. Ik wil graag dingen bewaren in de koelkast of vriezer die ik dan alleen hoef op te warmen.
Dan het liefs met niet te veel koolhydraten. Dus bijvoorbeeld groenten met vlees of vis. Hoe doe ik zoiets, want ik heb echt weinig verstand van koken.

Maak je wel eens soep? Je kunt een kommetje extra maken en dat invriezen. Daarnaast kun je een salade maken, 5 minuten werk.

Stamppot kun je ook heel makkelijk invriezen.

Ik heb ook niet altijd zin om te koken, maar dan bedenk ik me dat veel maaltijden in 15 minuten klaar zijn.

SilentMorning
06 October 2012, 11:28
Weet iemand waar ik quinoa kan kopen?

ElleDriver
06 October 2012, 11:31
Weet iemand waar ik quinoa kan kopen?
Sowieso is de natuur/gezondheidswinkels, en volgens mij hebben de meeste AH's het nu ook van het merk Lassie.

wappelsap
06 October 2012, 11:36
Ik luister altijd jaren 90 muziek bij het sporten / voor het uitgaan haha. Heerlijk! Hoe fouter, hoe beter! Spice girls, Backstreet boys, Aqua, 2unlimited, gabbermuziek, al die rockbands van die tijd, 5ive etc etc.

TeQuieroMucho
06 October 2012, 11:47
wat bij mij helpt, is dat ik de luxe heb tussen de middag vaak thuis te zijn en dan ga ik vast groente voorsnijden, dit omdat ik 's avonds altijd weer weg moet en dus niet zoveel tijd heb. je kunt dus groente de avond vantevoren vast snijden, heb je dat vast gedaan. of je maakt inderdaad maaltijden vooruit, zoals salades met couscous of quinoa, soep, stamppotten, chili's, stoofpotten etc.

Ja voorsnijden doe ik ook vaak. Ik gebruik voor een maaltijd bijvoorbeeld de helft van een paprika dan snij ik de rest soms vast.
Als je voorgesneden tomaat, komkommer, sla, paprika hebt en je doet er wat noten en een dressing bij heb je een salade in 2 minuten.

babeeh
06 October 2012, 12:00
Ik luister altijd jaren 90 muziek bij het sporten / voor het uitgaan haha. Heerlijk! Hoe fouter, hoe beter! Spice girls, Backstreet boys, Aqua, 2unlimited, gabbermuziek, al die rockbands van die tijd, 5ive etc etc.

Oh dat si ook heerlijk ja!! Backstreet Back again ofzoiets hhahhaa..
Ja ik het downloaden! Thanks!

OhMyGosh!!!!!
06 October 2012, 12:06
Aah ik heb eindelijk weer goed kunnen hardlopen, zonder pijn! Die extra rust werkt dus gewoon echt goed. Ik loop normaal 6,5 km, vandaag 4,5 km. Tussendoor moest ik wel 2 keer een halve minuut lopen, omdat ik vanmorgen gewoon gegeten had (normaal loop ik voor het ontbijt) en die vollere maag voelde soms vervelend. Maar ik ben blij!

XxLauraxX
06 October 2012, 18:19
Mooi! ^

Ik heb net een avocadopasta gemaakt, superlekker!
(met dit recept: http://www.thecomfortofcooking.com/2012/08/creamy-avocado-pasta.html)

wappelsap
06 October 2012, 20:08
Wat fijn ohmygosh!! En die avocado pasta ziet er heerlijk uit!

Ik heb net wat geexperimenteerd met mijn oat, lepel pindakaas (en banaan en kokos) erbij maar vond het helemaal niet lekker haha.

IER_
06 October 2012, 21:06
Ik lees al een hele tijd mee, en wow, wat zijn jullie een inspiratie!

Morgenvroeg misschien even hardlopen, als het goed weer is.

Nocturnal
07 October 2012, 12:17
Naast het hardlopen do ik nu ook aan blogilates. Het lijkt zo makkelijk in het filmpje, maar als je dan uiteindelijk bezig bent is het echt zwaaaar! Maar dat is juist het leuke, dat je even een kwartiertje á twintig minuutjes even wat sport en toch het idee hebt dat je écht iets goeds aan het doen bent. En je kan het lekker binnen doen, fijn in de winter als het regent! SUMMER BODY HERE I COME :cool:.

OhMyGosh!!!!!
07 October 2012, 12:19
Naast het hardlopen do ik nu ook aan blogilates. Het lijkt zo makkelijk in het filmpje, maar als je dan uiteindelijk bezig bent is het echt zwaaaar! Maar dat is juist het leuke, dat je even een kwartiertje á twintig minuutjes even wat sport en toch het idee hebt dat je écht iets goeds aan het doen bent. En je kan het lekker binnen doen, fijn in de winter als het regent! SUMMER BODY HERE I COME :cool:.

Ja echt he, ik heb echt enorme spierpijn van die 5 minuten squatten gisteren haha! Ik vind het ook fijn om tussendoor te doen, dat je inderdaad toch iets sportiefs gedaan hebt.

Nu het zulk lekker weer is heb ik zin om iets actiefs te doen, ik ga straks een stuk fietsen denk ik.

SilentMorning
07 October 2012, 13:57
Zo. Ik heb vandaag al 70km gefietst. Nu de rest van de dag op mijn kont zitten en met schoolwerk bezig zijn.

mysteryrepeats
07 October 2012, 14:18

Klopt, het is echt zwaar. Het enige nadeel vind ik altijd dat ik niet zeker weet of m'n houding 100% klopt. Herkent iemand dit? Ik kan het ook niet voor een spiegel gaan doen, geen ruimte voor in huis. Oh en ik vind het soms moeilijk om m'n ademhaling op de juiste manier te doen haha ipv gewoon ademen. :p

feelamazing
07 October 2012, 14:21
Klopt, het is echt zwaar. Het enige nadeel vind ik altijd dat ik niet zeker weet of m'n houding 100% klopt. Herkent iemand dit? Ik kan het ook niet voor een spiegel gaan doen, geen ruimte voor in huis. Oh en ik vind het soms moeilijk om m'n ademhaling op de juiste manier te doen haha ipv gewoon ademen. :p

Ja, dat heb ik ook! Vooral met buikspieroefeningen betrap ik mezelf geregeld op het inhouden van mijn adem, heel irritant, haha. En Casey lijkt het allemaal moeiteloos te doen.

Fruttel.
07 October 2012, 14:22
Help het lukt me niet vandaag.
Ik wil naar de MACDONALDS :(

mysteryrepeats
07 October 2012, 14:31
Ja, dat heb ik ook! Vooral met buikspieroefeningen betrap ik mezelf geregeld op het inhouden van mijn adem, heel irritant, haha. En Casey lijkt het allemaal moeiteloos te doen.

Haha ja zij doet het ook nog eens met een lach! Ik span ook vaak mn buikspieren aan en dan twijfel ik of ik wel écht m'n ''belly button to the spine'' heb.

Nocturnal
07 October 2012, 15:20
Haha ja zij doet het ook nog eens met een lach! Ik span ook vaak mn buikspieren aan en dan twijfel ik of ik wel écht m'n ''belly button to the spine'' heb.

Gewoon nog even doorzetten dames! Bij mij wordt het ook ieder filmpje makkelijker :cool:. Binnenkort zitten wij ook met een lach te pilatessen.

Dat met die houding heb ik ook wel, maar ja, zo lang ik geen last krijg van mijn rug zit het wel goed dacht ik. Die doet namelijk bij iedere verkeerde beweging moeilijk. Dat ademen is ook nog een leerpuntje, ben allang blij dat ik die oefeningen kan uitvoeren, laat staan dat ik daar ook nog eens bij op mijn adem let :rolleyes:.

TeQuieroMucho
07 October 2012, 16:07
Ik denk ook altijd waarom lagt Cassey altijd bij alle filmpjes.

Maar dan bedenk ik dat dit haar werk is. Ze geeft les, maakt filmpjes etc. Dus ze is gewoon super goed getraind. Als ik dit een half jaar doe kan ik de filmpjes ook lachend doen

XxLauraxX
07 October 2012, 16:10
Het is hier echt mooi weer vandaag, ik ga zo meteen nog even lopen denk ik.
Vanavond ga ik weer eens iets nieuws uitproberen: empanadas met een vulling van zoete aardappel en avocado.
Leuk dat iedereen hier zo lekker bezig is!

Le Mépris
07 October 2012, 16:18
Ik kom hier even binnenvallen, maar gebruikt hier iemand (of vroeger) appelazijn of molkosan? Wil dit gaan doen maar weet nog niet goed wat precies.

Hetzelfde met de blogilates en body revolution, waarom de een wel en de ander niet?

TeQuieroMucho
07 October 2012, 16:24
Ik denk ook altijd waarom lagt Cassey altijd bij alle filmpjes.

Maar dan bedenk ik dat dit haar werk is. Ze geeft les, maakt filmpjes etc. Dus ze is gewoon super goed getraind. Als ik dit een half jaar doe kan ik de filmpjes ook lachend doen

wauw ik schrijf echt te weinig Nederlands. lacht dus

Terpsichore
07 October 2012, 17:58
Ik kom hier even binnenvallen, maar gebruikt hier iemand (of vroeger) appelazijn of molkosan? Wil dit gaan doen maar weet nog niet goed wat precies.

Hetzelfde met de blogilates en body revolution, waarom de een wel en de ander niet?

Ik heb altijd appelazijn in huis. Meestal gebruik ik het om dressings mee te maken voor bij salades. Ik heb ook een tijdje iedere ochtend een glas water met een scheut appelazijn gedronken omdat dat zuiverend enz. zou werken. Helaas merkte ik niet echt verschil en bovendien werd ik soms misselijk van dat zure spul op de nuchtere maag, dus toen ben ik daar maar weer gestopt.

Wat ik wel fijn vind, is om 's ochtends een eetlepel aloë verasap te slikken. Maar dat is zo ontzettend duur dat ik dat de laatste tijd ook niet meer gedaan heb.

Molkosan heb ik geen ervaringen mee, maar ik weet wel hoe je het (veel goedkoper) zelf kunt maken. Je moet dan namelijk hangop maken van yoghurt. De hangop kun je gewoon opeten zoals je yoghurt ook zou verwerken en het vocht dat je overhoud is hetzelfde als Molkosan.

IER_
07 October 2012, 19:05
Lekker hardgelopen vandaag! Vandaag voor het eerst sinds 3 jaar weer, dus het was wel zwaar haha. Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb!

Schuimwafeltje
07 October 2012, 19:19
en om gelijk weer even goed te beginnen (neem het "becoming thin" niet te letterlijk he)
http://s3.favim.com/orig/38/fashion-fitness-motivation-Favim.com-316813.jpg

Hey dat meisje heeft echt een heel mooi figuur, wie is het?

Terpsichore
07 October 2012, 20:14
Wat kun je met Molkosan? Nog nooit van gehoord..

Molkosan is melkzuur en dat is goed voor je darmflora en spijsvertering. Je kunt het kopen bij natuurvoedingswinkels, maar dus ook zelf maken zoals ik beschreef. Het is een beetje vergelijkbaar met acidophilus, misschien heb je daar wel eens van gehoord?
Het doet wat drankjes zoals Yakult claimen te doen, maar dan zonder suiker en chemische troep en dus beter voor je lichaam.

Terpsichore
08 October 2012, 07:58
Maar is het op jouw manier niet veel minder geconcentreerd? En omdat het uit yoghurt komt.. heeft yoghurt dan niet precies dezelfde werking?

Het is niet minder geconcentreerd, maar het is wel veel meer werk, omdat je de yoghurt acht uur moet laten uitlekken in de koelkast en als je een liter yoghurt neemt, krijg je ongeveer één glas Molkosan. Dus als je het elke dag zou willen nemen, zou je heel veel yoghurt nodig hebben, maar als je het bijvoorbeeld maar één keer in de week wilt nemen, kun je het wel zo doen. De hangop kun je wel even bewaren.

Yoghurt heeft inderdaad ook een goede werking op de darmflora, maar dan zou je dus een liter moeten eten om één dosis melkzuur binnen te krijgen.
En dan zou je dus ook weer veel meer vet enzo binnen krijgen dan normaal.

wappelsap
08 October 2012, 08:01
Maar is het op jouw manier niet veel minder geconcentreerd? En omdat het uit yoghurt komt.. heeft yoghurt dan niet precies dezelfde werking?

Ja haha dat dacht ik ook meteen!

Mijn ouders komen hier over een weekje, en nemen SUPERVEEL pepernoten voor me mee (in alle smaken woohoo) en sowieso als we dan samen op vakantie gaan denk ik niet dat ik heel gezond zal zijn haha. Pepernoten vind ik echt het allerlekkerste op aarde!! Kan niet wachten!

Daarna nieuwe baan en wil dan ook abbo nemen op de sportschool (als het niet belachelijk duur is) en er weer volop tegen aan!

Moscow
08 October 2012, 10:53
Weet iemand waar je volkoren pizzadeeg kan kopen? Kan het echt nergens vinden namelijk :) Wil een keer zo'n heerlijke zelfgemaakte groentepizza maken namelijk :)

Le Mépris
08 October 2012, 11:12
Weet iemand waar je volkoren pizzadeeg kan kopen? Kan het echt nergens vinden namelijk :) Wil een keer zo'n heerlijke zelfgemaakte groentepizza maken namelijk :)

Natuurwinkel?

Ik blijf hier wat meelezen, stimuleert me weer om gezond te doen. Vanmorgen goed begonnen met bijna 2u sportschool!

OhMyGosh!!!!!
08 October 2012, 11:15

Kun je dat niet zelf maken van volkorenmeel? Ik maak het deeg meestal zelf van bloem, ik neem aan dat je dan ook volkorenmeel kan gebruiken.

Ik heb vanmorgen weer lekker gelopen, afgewisseld met wandelen. Mijn conditie/uithoudingsvermogen gaat me veel te snel achteruit, dus weer even opbouwen.

Zometeen met een vriendin lunchen in de stad, ik heb het afgelopen weekend elke dag wel chocola gegeten dus ik ga maar voor een soepje of zo, haha

Scalpels&Sequins
08 October 2012, 11:23
Ja haha dat dacht ik ook meteen!

Mijn ouders komen hier over een weekje, en nemen SUPERVEEL pepernoten voor me mee (in alle smaken woohoo) en sowieso als we dan samen op vakantie gaan denk ik niet dat ik heel gezond zal zijn haha. Pepernoten vind ik echt het allerlekkerste op aarde!! Kan niet wachten!

Daarna nieuwe baan en wil dan ook abbo nemen op de sportschool (als het niet belachelijk duur is) en er weer volop tegen aan!

Hahaha superleuk dat ze langskomen! Bij de hema hebben ze zulke lekkere witte chocolade pepernoten ;)

Moscow
08 October 2012, 11:31
Top meiden! Ga ik het gewoon heerlijk zelf maken :D Nog ideetjes wat voor pizza's ik allemaal kan maken? Wel zonder vlees en vis :D

Le Mépris
08 October 2012, 11:34
Top meiden! Ga ik het gewoon heerlijk zelf maken :D Nog ideetjes wat voor pizza's ik allemaal kan maken? Wel zonder vlees en vis :D

Ei en artisjok erop?

Moscow
08 October 2012, 11:50
Klinkt heerlijk! :D weer eens wat anders dan tomaat en kaas toch :)

Ik heb deze online gevonden: EKOLAND Speltmeel volkoren
Prima toch of misschien nog wel beter?

Moscow
08 October 2012, 11:59
Ben zelf beetje nieuw in dit "gebeuren"! Wil meer bewust bezig zijn met waarmee ik mijn lichaam voed. Ben nu ook opzoek naar gezonde 4 uur snacks die ik makkelijk mee kan nemen in m'n tas. Vaak rond die tijd in de trein of nog op college.

TeQuieroMucho
08 October 2012, 12:11
Ben zelf beetje nieuw in dit "gebeuren"! Wil meer bewust bezig zijn met waarmee ik mijn lichaam voed. Ben nu ook opzoek naar gezonde 4 uur snacks die ik makkelijk mee kan nemen in m'n tas. Vaak rond die tijd in de trein of nog op college.

http://undressedskeleton.tumblr.com/, hier staan veel lekkere en gezonde snacks!

Testify
08 October 2012, 12:34
Ik koop altijd volkoren pizzabodems van bio idea in de natuurwinkel of bij Marqt! Die beleg ik dan met een basis van gezeefde tomaten en italiaanse kruiden, verse groenten (meestal courgette, aubergine en paprika) en verse basilicum. In de oven en daarna edelgistvlokken er overheen!

Heb een tijdje terug in een restaurant pizza gegeten met groene asperges, paddestoelen (weet niet meer welke soorten) en gecarameliseerde rode ui. Was verassend lekker! Helaas is het aspergeseizoen inmiddels voorbij.

Van de week ga ik pizza maken met cheezly (vegan kaas), ben benieuwd!

pendulum
08 October 2012, 14:14
ik vind t de laatste tijd zo moeilijk om gezond te eten :( sporten gaat wel goed (5/6x in de week) maar het eten schiet er bij in. Komt voornamelijk door stress denk ik.. stress om werk, stress om te weinig geld.. en daardoor gewoon geen zin om wat te doen.. ben ondertussen al lang blij dat het sporten wel goed gaat maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het er niet toe doet want als ik thuis kom is het enige wat ik wil een grote zak chips naar binnen werken en dat is dan ook hetgene wat er gebeurd...

kennen jullie dat? en wat doe je ertegen? want het is niet dat ik het niet wil maar een appel, snack a jack oid geeft gewoon niet zoveel voldoening als chips ondanks dat ik mezelf erna echt een vadsige vreetzak vind :(

Blairs New Minion
08 October 2012, 15:30
Ik heb het idee dat ik ook weer meer ga eten vanwege het weer? Als het kouder wordt heb je natuurlijk een beetje een vetlaagje nodig, natuurlijk gezien. Want ik zit ook alleen maar vettige dingen naar binnen te werken.

princess_ruto
08 October 2012, 15:48
Klinkt heerlijk! :D weer eens wat anders dan tomaat en kaas toch :)

Ik heb deze online gevonden: EKOLAND Speltmeel volkoren
Prima toch of misschien nog wel beter?

Prima lijkt me, ikzelf gebruik altijd gewoon volkoren meel van de AH.

Terpsichore
08 October 2012, 15:50
Ik heb het idee dat ik ook weer meer ga eten vanwege het weer? Als het kouder wordt heb je natuurlijk een beetje een vetlaagje nodig, natuurlijk gezien. Want ik zit ook alleen maar vettige dingen naar binnen te werken.

Als het kouder wordt, heb ik ook vaak meer honger dan wanneer het zo warm is. Maar als je gewoon gezond eet, mag dat natuurlijk ook wel eens wat meer zijn. Ik denk alleen niet dat de gemiddelde mens in onze huidige maatschappij wat extra vet nodig heeft voor de winter. Volgens mij hebben de meesten daar best genoeg van om de koude seizoenen door te komen. Myself included hoor, daar niet van :p

TeQuieroMucho
08 October 2012, 16:23
hier wat tips van de biowinkel:
- sesambars, eventueel met fruit erin (vol ijzer etc!)
- andere notenbars
- gemengde noten - amandelen, hazelnoten, paranoten, pecan- en walnoten bijvoorbeeld. Of mixes met gedroogd fruit erin en een enkele chocoladenoot, bijvoorbeeld kersen/noten/chococashew mix.
- sowieso gedroogd fruit, superlekker! kersen zijn dus ook heel lekker, maar natuurlijk ook dadels, mangostrips (aanrader!) en aardbeien/frambozen. Die laatste zijn overigens vrij prijzig.- bij de glutenvrije afdeling liggen ook repen, vol (gedroogd) fruit en noten.

eventueel ook: komkommer/paprika/wortel in stukjes en een bakje hummus mee (kan je makkelijk zelf maken). Of bakjes waarin je wat bonen en peulvruchten en zaden vermengd. Veel eiwitten en goede vetten erin en goed verzadigend spul!

Die kun je ook op de markt of bij een turkse winkel kopen, is een stuk goedkoper!
Ik vind zelf gojibessen heel erg lekker, zit nu in China dus lekker goedkoop:)
En je kunt natuurlijk gewoon een appel meenemen.

pendulum
08 October 2012, 16:33
Als het kouder wordt, heb ik ook vaak meer honger dan wanneer het zo warm is. Maar als je gewoon gezond eet, mag dat natuurlijk ook wel eens wat meer zijn. Ik denk alleen niet dat de gemiddelde mens in onze huidige maatschappij wat extra vet nodig heeft voor de winter. Volgens mij hebben de meesten daar best genoeg van om de koude seizoenen door te komen. Myself included hoor, daar niet van :p

ik besta voor 44% uit vet dus denk niet dat ik een extra laagje nodig heb ;) maar t is wel naar... in de zomer is het inderdaad minder maar dan eet ik mezelf ongands aan perenijsjes, sla en aardbeien.. in de winter heb je dat toch wat minder. gelukkig heb ik vandaag een recept gevonden voor "gezondere" muffins dus ik ben benieuwd!

Melila*
08 October 2012, 16:45
Ik heb me de laatste twee weken niet echt laten horen in dit topic, slecht slecht!! Vorige week ging niet zo goed met sporten, ik was niet helemaal fit en gebruikte dat een beetje als smoes om niet iedere dag te gaan sporten (ook een leuke serie ontdekt die ook erg verleidelijk was om te gaan kijken). Gelukkig ben ik vandaag weer fris en fruitig begonnen aan de week en kom ik net uit de sportschool. En nu ga ik lekker met mn honden naar buiten om nog even een uurtje met ze te gaan lopen. Dus ik mag tevreden zijn met vandaag:D. Het eten gaat opzich goed al moet ik toch wel meer gaan variëren, kom nog snel iedere dag op het zelfde uit, brood en yohurt met muesli,chia en wat gedroogd fruit. Avond eten blijft lastig bij mij thuis omdat ik altijd met de pot mee moet eten zeg maar :p en dat is niet altijd even gezond. Gisteren wel een lekkere en aardig gezonde maaltijd gehad, zelf een pan roerbak groente gemaakt. Ik heb echt groenten moeten leren eten, vroeger at ik echt bijna nooit groente, dus ik ben best trots dat ik het nu zo vaak eet en het me met wat kruiden toch best smaakt :o

SugarHoneyIcedTea
08 October 2012, 17:01
Aah ik heb eindelijk weer goed kunnen hardlopen, zonder pijn! Die extra rust werkt dus gewoon echt goed. Ik loop normaal 6,5 km, vandaag 4,5 km. Tussendoor moest ik wel 2 keer een halve minuut lopen, omdat ik vanmorgen gewoon gegeten had (normaal loop ik voor het ontbijt) en die vollere maag voelde soms vervelend. Maar ik ben blij!

Je gaat toch geen 6,5 km lopen op een legen maag normaal? Dat is echt niet goed hoor. Je lichaam heeft gewoon wat brandstof nodig. Natuulijk is een zwaar ontbijt ook niet bevorderlijk voor je prestaties. Maar wat fruit en wat eiwitten bijvoorbeeld heb je toch nodig?

Terpsichore
08 October 2012, 17:12
@ Melila: Het lijkt me superleuk als je honden hebt waar je lekker mee kunt wandelen. Ik denk dat ik dan veel vaker zou gaan wandelen, lekker naar het bos enzo en dat ik het dan ook veel leuker zou vinden. Helaas woon ik in een studentenhuis waar je echt geen hond(en) kunt houden :(

Scalpels&Sequins
08 October 2012, 17:47
Je gaat toch geen 6,5 km lopen op een legen maag normaal? Dat is echt niet goed hoor. Je lichaam heeft gewoon wat brandstof nodig. Natuulijk is een zwaar ontbijt ook niet bevorderlijk voor je prestaties. Maar wat fruit en wat eiwitten bijvoorbeeld heb je toch nodig?

Je kunt het beste iets kleins nemen bestaande uit koolhydraten. Eiwitten (en koolhydraten in mindere mate) zijn juist goed voor het herstel na een training.
Als ik 's ochtends heel vroeg moet trainen, eet ik meestal alleen een banaan. En daarna eet ik dan vaak iets van 2 of 3 boterhammen met kipfilet.

London Tipton
08 October 2012, 17:57

Als dat voor haar goed voelt lijkt me dat niet zo erg. Ze eet vast ook wel de rest van de dag. Iedereen is anders he.
Persoonlijk krijg ik vaak automatisch minder/geen honger tijdens en tot een uur na het sporten.

Ik heb net voor het eerst sinds lange tijd weer een stuk hardgelopen. Voelt echt heerlijk! Dit had ik echt nodig vandaag.

London Tipton
08 October 2012, 18:00
Die kun je ook op de markt of bij een turkse winkel kopen, is een stuk goedkoper!
Ik vind zelf gojibessen heel erg lekker, zit nu in China dus lekker goedkoop:)
En je kunt natuurlijk gewoon een appel meenemen.

Leuk!! Kun je die daar ook vers krijgen? Zo ja, hoe zijn die?
Of alleen gedroogd?

Moscow
08 October 2012, 18:05
Prima lijkt me, ikzelf gebruik altijd gewoon volkoren meel van de AH.

Dan haal ik het gewoon bij de AH i.v.m met verzendkosten! Kijk ik ook meteen even voor wat snacks en zoiezo 82% pure chocolade weer halen. Was zo lekker!

Kan ik het ook nu al maken een en dan n kleine bolletjes verdelen, laten rijzen en dan in de vriezer gooien? Heb ik voor elke x dat ik het wil gebruiken gewoon bij de hand zeg maar.

Tnx meiden voor alle tips! Weight Watchers vorige week weer streng opgepakt en wil nu ook echt verdiepen in gezond eten. 17 kg down, 2,5 to go! Of eigenlijk 5 als ik mijn ugw wil halen:)

OhMyGosh!!!!!
08 October 2012, 18:05

Ja eigenlijk wel, meteen als ik wakker word trek ik mijn loopschoenen aan, doe een warming up en ga lopen. Pas daarna ga ik ontbijten, zodat mijn verbranding weer 'wakker' is.

OhMyGosh!!!!!
08 October 2012, 18:07
Als dat voor haar goed voelt lijkt me dat niet zo erg. Ze eet vast ook wel de rest van de dag. Iedereen is anders he.
Persoonlijk krijg ik vaak automatisch minder/geen honger tijdens en tot een uur na het sporten.

Ik heb net voor het eerst sinds lange tijd weer een stuk hardgelopen. Voelt echt heerlijk! Dit had ik echt nodig vandaag.

Haha, ja hoor;). Ik vind het op deze manier lekker, als ik wel echt trek heb neem ik soms iets van druiven of een kiwi van tevoren, maar dat komt eigenlijk bijna niet voor.

Scalpels&Sequins
08 October 2012, 18:10

Probeer je er toe te zetten binnen een half uur iets kleins te eten en binnen 2 uur een maaltijd. Dat is heel erg veel beter voor je herstel!

Melila*
08 October 2012, 18:25
@ Melila: Het lijkt me superleuk als je honden hebt waar je lekker mee kunt wandelen. Ik denk dat ik dan veel vaker zou gaan wandelen, lekker naar het bos enzo en dat ik het dan ook veel leuker zou vinden. Helaas woon ik in een studentenhuis waar je echt geen hond(en) kunt houden :(

Ja is echt super leuk! Ik heb helaas sinds kort geen auto meer waardoor we minder vaak in het bos komen dan ik graag zou willen, maar een van mn honden gaat af en toe ook mee hardlopen. Hoef ik tenminste niet alleen haha en in het donker is het minder eng (ik ben echt een enorme angsthaas:p).

Wie weet zodra je vanuit het studentenhuis gaat verhuizen naar een "gewoon" huis dat je wel een hond kan nemen. Alleen als je graag actief met een hond wil zijn zou ik wel een grote hond nemen :o. Soms is een hond ook niet zo handig hoor, als je bijvoorbeeld op vakantie wil of fulltime werkt. Gelukkig kan ik alles goed combineren en ben ik niet zo'n reislustig type.

XxLauraxX
08 October 2012, 20:14
Ik had gisteren voor het hardlopen een energiereep van De Tuinen genomen, zo'n reep met veel koolhydraten en wat eiwitten. Dat werkt wel goed zeg, ik liep zelfs harder dan normaal.

Moscow
08 October 2012, 20:49
Ik ben trouwens nog opzoek naar een goede vervanger voor de normale chocolademelk.

Zit zelf te denken aan: amandelmelk + pure cacaopoeder en wat natuurlijke zoetstof. Goede vervanger?

Loveturn
08 October 2012, 21:03
Ik ben trouwens nog opzoek naar een goede vervanger voor de normale chocolademelk.

Zit zelf te denken aan: amandelmelk + pure cacaopoeder en wat natuurlijke zoetstof. Goede vervanger?

Mijn favoriete zoetmaker is dadelpasta/siroop. Je kunt het gemakkelijk zelf maken als je een blender/keukenmachine hebt, maar je kunt het ook kopen bij de natuurwinkel.

Recept: http://zomtbakes.blogspot.nl/2010/06/raw-natural-sweetener-date-syrup.html

Hier zijn twee artikelen van some-like-it-raw over zoetmakers:
http://some-like-it-raw.com/2011/12/18/healthy-sweeteners-101/
http://some-like-it-raw.com/2011/02/19/nutrition-101-sugars-sweeteners/

Ik ben echt heel erg blij, na jaren ben ik eindelijk van mijn koffie"verslaving" af. Ik drink nog wel af en toe koffie, maar meer voor de lekker dan het andere. Ik verlang er niet meer naar in de ochtend, of als ik terugkom van school. In twee maanden ben ik van 5-8 koppen per dag naar +- 2 koppen per week gegaan :) Stoppen met roken ben ik nog steeds aan het uitstellen, ook al merk ik elke dag de gevolgen voor mijn gezondheid daarvan.

Moscow
08 October 2012, 21:22
hazelnootmelk is ook lekker! smaakt naar bon bon bloc hmmmmmmm. en je kan ook rijstmelk nemen; dat is van nature al vrij zoet, dus minder zoetstof toevoegen!

mm is denk te mild voor mij Ik ben echt van het hele bittere 80% cacao als ik al chocolade eet zeg maar dus wil dat de drank ook heel sterk is. Maar rijstmelk is een goede! Zal eens kijken :D Misschien voor de ochtend ook lekker om te mengen met een kopje koffie?

XxLauraxX
08 October 2012, 21:52
Over chocolademelk gesproken: een glas (magere) chocolademelk schijnt een hele goede "post-workout" optie te zijn omdat het precies de goede verhouding tussen eiwitten en koolhydraten bevat die je nodig hebt voor herstel :D

Loveturn
08 October 2012, 23:40
Oh wow, ik ontdek net een geweldige gezonde recepten blog die ik met jullie moet(!) delen: http://healthyblenderrecipes.com

wappelsap
09 October 2012, 02:15
hazelnootmelk is ook lekker! smaakt naar bon bon bloc hmmmmmmm. en je kan ook rijstmelk nemen; dat is van nature al vrij zoet, dus minder zoetstof toevoegen!

Hmm hier ben ik wel benieuwd naar! Wil binnenkort weer eens melk gaan proberen... heb sinds mijn 13e geen enkele vorm v melk gedronken oid. Vind normale melk niet lekker en ik eet muesli etc gewoon met yoghurt dus nooit behoefte aan melk gehad. Maar ik eet nu vaak oats omdat dat goedkoper is hier, maar ik maak het dus met water maar zo vind ik oats eigenlijk niet zo lekker.

Welke melk gebruiken jullie hiervoor? Wat zijn aanraders?

TeQuieroMucho
09 October 2012, 03:27
Hmm hier ben ik wel benieuwd naar! Wil binnenkort weer eens melk gaan proberen... heb sinds mijn 13e geen enkele vorm v melk gedronken oid. Vind normale melk niet lekker en ik eet muesli etc gewoon met yoghurt dus nooit behoefte aan melk gehad. Maar ik eet nu vaak oats omdat dat goedkoper is hier, maar ik maak het dus met water maar zo vind ik oats eigenlijk niet zo lekker.

Oats met water vind ik ook niet lekker. Moet wel zeggen dat toen ik het probeerde echt alleen water en oats had, niks anders erbij.
Ik maak het nu 's ochtends met sojamelk. Ik zag gister hier in de winkel amandelmelk en wil dat ook proberen.

XxLauraxX
09 October 2012, 05:43
Ik maak het met sojamelk of amandelmelk.

wappelsap
09 October 2012, 07:48
Oats met water vind ik ook niet lekker. Moet wel zeggen dat toen ik het probeerde echt alleen water en oats had, niks anders erbij.
Ik maak het nu 's ochtends met sojamelk. Ik zag gister hier in de winkel amandelmelk en wil dat ook proberen.

Haha ja oats met water is het perfecte ontbijt voor als je blut bent! Ga het binnenkort eens uitproberen met amandelmelk of sojamelk denk ik.

TeQuieroMucho
09 October 2012, 08:06
Haha ja oats met water is het perfecte ontbijt voor als je blut bent! Ga het binnenkort eens uitproberen met amandelmelk of sojamelk denk ik.

Haha ja! Al moet ik water ook kopen hier, wel goedkoper dan sojamelk natuurlijk.

RAAK
09 October 2012, 09:12
Ben ook wel erg benieuwd, waar je hazelnootmelk kan kopen;)

Zeker bij de natuurwinkel!

RAAK
09 October 2012, 09:31
Ha servetje, dan wordt ik heel benieuwd! Je schijnt het ook zelf te kunnen maken.

Vanavond ga ik eens experimenteren met tofu. Na het fiasco met tempeh hoop ik dat ik dit wel lekker vind. Gisteravond heb ik nasi gemaakt en heb nog een portie over voor mezelf dus wil er tofu-sate bij maken. Iemand een lekker recept?
Zit eraan te denken om het gewoon te marineren in ketjap, sambal, laos, djahe.

TeQuieroMucho
09 October 2012, 09:33
Jep, hazelnootmelk kan je bij de natuurwinkel vinden! Ook bij de natuurwinkel; rijst-cocosmelk. Schijnt super lekker te zijn, en als je dat mixt met cacao smaakt het alsof je bounty wegdrinkt haha!

Overigens kan je er ook Quinoa melk kopen, DOE HET NIET. Ik heb het onlangs geprobeerd en het is echt suuuuuper goor. Ik gooi nooit eten of drinken weg, maar heb het halve pak quinoa melk uiteindelijk weggegooid omdat ik het zo goor vond.

Ik heb gister cocosmelk geprobeerd, dat vond ik al als een bounty!

Moscow
09 October 2012, 15:15
Oh wow, ik ontdek net een geweldige gezonde recepten blog die ik met jullie moet(!) delen: http://healthyblenderrecipes.com

Oew Ik ga eens kijken! Thanks:D

Infidel
09 October 2012, 19:58
Ik ben bang dat ik mezelf langzamerhand heel geleidelijk obese ga eten/aan het eten ben. Ik heb gewoon geen enkele vorm van controle.
Vroeger had ik ook wel eetbuien, maar als ik dan merkte dat ik echt aankwam kon ik ook heel goed op mijn eten letten om te zorgen dat ik weer afviel.
Ik ben toen alleen op een gegeven moment preventief behandeld tegen een eetstoornis en sindsdien kan ik die nu-ga-ik-afvallen knop in mijn hoofd niet meer omzetten. Ik kan mezelf en mijn gedrag wel heel erg zat zijn, maar daar blijft het dan bij.
Dus ik moet op de een of andere manier aan heel veel discipline zien te komen, want ik denk dat het steeds moeilijker gaat worden met elke kilo die ik aan kom.

wappelsap
10 October 2012, 00:40
Een tijdje geleden had iemand het hier over die docu, Food Inc. Over de voedselindustrie etc, en ik dacht toen dat het de docu was waar in vergelijkingen worden gemaakt met de holocaust etc.

Ik was net een beetje aan het rond googlen voor docu's etc, maar de voedsel docu die dus heel extreem is heet Earthlings: http://www.tv-links.eu/movies/Earthlings_3308/

Heeft iemand die hier ooit gezien? Ik heb 'm voor 20min kunnen kijken omdat ik er echt heel naar en haast onwel van werd omdat ze echt ALLES laten zien. Wil de docu ooit nog afkijken maar voorlopig niet!

TeQuieroMucho
10 October 2012, 03:42
Een tijdje geleden had iemand het hier over die docu, Food Inc. Over de voedselindustrie etc, en ik dacht toen dat het de docu was waar in vergelijkingen worden gemaakt met de holocaust etc.

Ik was net een beetje aan het rond googlen voor docu's etc, maar de voedsel docu die dus heel extreem is heet Earthlings: http://www.tv-links.eu/movies/Earthlings_3308/

Heeft iemand die hier ooit gezien? Ik heb 'm voor 20min kunnen kijken omdat ik er echt heel naar en haast onwel van werd omdat ze echt ALLES laten zien. Wil de docu ooit nog afkijken maar voorlopig niet!

wat leuk dat we gelijk wakker zijn:P
Als je oats met water maakt, eet je dat dan warm of koud?

TeQuieroMucho
10 October 2012, 06:55
Ik heb net op mijn voedingscentrum ingevuld wat ik op een dag eet.
Had verwacht dat ik te veel calorieën eet, maar dat valt wel mee eigenlijk (1600)

Ik krijg blijkbaar niet genoeg vitamine B en nog een paar dingen niet, dus ik ga denk iedere avond iets van yoghurt eten

wappelsap
10 October 2012, 08:45
wat leuk dat we gelijk wakker zijn:P
Als je oats met water maakt, eet je dat dan warm of koud?

Haha ja toch handig als er hier ook iemand in dezelfde tijdzone zit (een soort van)! Hoe lang blijf je nog in China?

Ik eet het warm.. en dan gooi ik er vanille yoghurt, maple syrup, kaneel en kokos doorheen en dan nog vind ik het niet heel lekker haha.

TeQuieroMucho
10 October 2012, 09:13
Haha ja toch handig als er hier ook iemand in dezelfde tijdzone zit (een soort van)! Hoe lang blijf je nog in China?

Ik eet het warm.. en dan gooi ik er vanille yoghurt, maple syrup, kaneel en kokos doorheen en dan nog vind ik het niet heel lekker haha.

Tot januari! Jij blijft ook nog een paar maanden daar toch?

Dus je doet havermout met water in de magnetron. En daarna die dingen er door?

Vlugge-Japie
10 October 2012, 09:59
Ik ben nu zo'n 1,5 week bezig met een KH-arm dieet. Eet dus geen rijst, friet, aardappels, pasta, etc. Mag daarentegen wel volop vlees, eieren en groente eten. Soms best lastig om vol te houden, maar ik merk het wel al.

Ik heb het vooral moeilijk met snack-momenten. Weet dan nooit zo goed wat ik moet pakken.

wappelsap
10 October 2012, 10:57
Tot januari! Jij blijft ook nog een paar maanden daar toch?

Dus je doet havermout met water in de magnetron. En daarna die dingen er door?

Yes tot april nog in NZ en daarna Azie!

Ik doe oats + water in een pannetje, wil de magnetron zo min mogelijk gebruiken. En daarna voeg ik alles toe inderdaad. Hoe eet jij je oats?

XxLauraxX
10 October 2012, 11:44
@ TeQuieroMucho: Heb je het wel eens geprobeerd te maken met sojamelk of amandelmelk in een pannetje? Met een snufje kaneel en wat vanille en dan een paar minuten laten pruttelen tot het wat dikker wordt. Dat vind ik persoonlijk het lekkerst. Ik doe dan de verhouding 40 gram havermout met 240 ml melk.
En dan kan je er eventueel nog dingen bijgooien die je lekker vind zoals banaan/ander fruit, noten, chocolate chips, kokos, cranberries of wat dan ook.

Moscow
10 October 2012, 13:16
zijn er eventueel nog boeken over voeding die jullie aanraden? Lees er altijd graag over:D

OhMyGosh!!!!!
10 October 2012, 13:34
Wat een heerlijk weer! Dan heb ik altijd meer zin om actief te zijn, haha. Vanmorgen weer gelopen maar mijn conditie is echt achteruit gegaan helaas, ik ben sneller buiten adem en moet dan even stoppen, maar het kan ook liggen aan de koudere lucht of zo...nou ja.

Verder blijf ik het lastig vinden om regelmatig voor mezelf te koken op een of andere manier, eerst ging het beter maar nu grijp ik 's avonds toch vaak weer naar een broodje. Vanavond eet ik ministronesoep, maar dat is niet echt koken, alleen opwarmen:rolleyes:

@Infidel: lastig, ik kan me je gevoel goed voorstellen. Het kost zoveel discipline om die knop 'omgedraaid' te houden. Ik zat eerst ook helemaal in die flow, toen ging het de verkeerde kant op en heb ik ook hulp gekregen, maar het feit dat je gewoon je leven lang zal moeten opletten en bewust moet kiezen kan wel deprimerend zijn. Maar als je er even niet aan wil denken is het ook weer niet goed omdat je dan weer dikker kan worden. Het blijft toch iets wat altijd je aandacht zal hebben helaas..

TeQuieroMucho
10 October 2012, 13:49
@ TeQuieroMucho: Heb je het wel eens geprobeerd te maken met sojamelk of amandelmelk in een pannetje? Met een snufje kaneel en wat vanille en dan een paar minuten laten pruttelen tot het wat dikker wordt. Dat vind ik persoonlijk het lekkerst. Ik doe dan de verhouding 40 gram havermout met 240 ml melk.
En dan kan je er eventueel nog dingen bijgooien die je lekker vind zoals banaan/ander fruit, noten, chocolate chips, kokos, cranberries of wat dan ook.

Ik gebruik 250 ml sojamelk (is een pakje van 250m;, kan geen groot pak vinden:P) en dan havermout erbij. Weet niet zo goed hoeveel, heb geen weegschaal dus ik doe het op gevoel. Hoeveel is 40 gram ongeveer? Ik denk dat ik wel wat meer gebruikt. Dan doe ik het 2 minuutjes in de magnetron. Daarna voeg ik rozijnen, noten, gojibessen, pindakaas of jam oid toe.
Als ik het met fruit maak (meestal appel of banaan) dan doe ik dat eerst even in de magnetron, dan toevoegen aan de rest en nog een keer in de magnetron.

Om het in een pannetje te doen vind ik teveel werk, fornuis werkt namelijk niet zo goed.

Speak
10 October 2012, 14:13
Ik lees al een tijdje mee en ik ga nu proberen actief dit topic bij te houden!
Ik wil namelijk ook gezonder leven, ik ben nu bezig met hardlopen! Ik ben nog wel echt een beginneling dus ben bezig met het doel om 5 km te kunnen lopen. Vandaag 3,5 gelopen dus hoera!

Naast sporten wil ik ook gezonder eten. Ik ben echt een vreetzak, gek op koekjes en chips! Ik vind het echt heel moeilijk om van deze tussendoortjes af te blijven, dus heeft iemand tips voor gezonde en makkelijke tussendoortjes?

Loveturn
10 October 2012, 14:27
Voor tussendoor maak ik graag van die zogenaamde energy bars! (met gedroogd fruit, zaden/noten en zo). Die vind ik heel erg lekker :)

Ik heb net mijn hardloopband voor mijn iphone binnengekregen (via eBay) en mijn armen zijn er gewoon te dun voor! Ik pas hem niet :confused:

XxLauraxX
10 October 2012, 14:41
Ik gebruik 250 ml sojamelk (is een pakje van 250m;, kan geen groot pak vinden:P) en dan havermout erbij. Weet niet zo goed hoeveel, heb geen weegschaal dus ik doe het op gevoel. Hoeveel is 40 gram ongeveer? Ik denk dat ik wel wat meer gebruikt. Dan doe ik het 2 minuutjes in de magnetron. Daarna voeg ik rozijnen, noten, gojibessen, pindakaas of jam oid toe.
Als ik het met fruit maak (meestal appel of banaan) dan doe ik dat eerst even in de magnetron, dan toevoegen aan de rest en nog een keer in de magnetron.

Om het in een pannetje te doen vind ik teveel werk, fornuis werkt namelijk niet zo goed.
40 gram is een halve cup, weet niet of je dit je wat zegt :p Ik heb het ook wel eens in de magnetron geprobeerd maar dan borrelt het allemaal uit m'n kommetje... Maar een pannetje vind ik geen probleem gelukkig en als ik veel haast heb maak ik meestal overnight oats. Ook jammm.

TeQuieroMucho
10 October 2012, 14:47
40 gram is een halve cup, weet niet of je dit je wat zegt :p Ik heb het ook wel eens in de magnetron geprobeerd maar dan borrelt het allemaal uit m'n kommetje... Maar een pannetje vind ik geen probleem gelukkig en als ik veel haast heb maak ik meestal overnight oats. Ook jammm.

Oke, ja dan gebruik ik wel meer dan 40 gram. Ik zal morgenochtend kijken hoeveel het ongeveer is. Bij mij werkt het heel goed in de magnetron. Overnight oats gaat hier helaas niet, de koelkast gaat heel vaak uit.

London Tipton
10 October 2012, 14:53

Ja volgens mij heb ik die met veel moeite tot het einde af gekeken. Vreselijk! Maar ik vind het zelf wel belangrijk, hoe erg ook, om dit te weten. Dan is het veel makkelijker de keus te maken hier geen gebruik van te maken.

Scalpels&Sequins
10 October 2012, 16:36
Ok moet het even weer oppakken. Even te slecht gegeten afgelopen week en teveel alcohol.

XxLauraxX
10 October 2012, 16:36
Heb een lange hardlooptight kunnen scoren, dus wordt vanavond lekker in een nieuwe outfit lopen. Dat motiveert ook wel :)
Leuk! Dat motiveert zeker ja, ik moet ook nog even wat winter-proof kleding kopen! En eigenlijk ook een goed regenbestendig jasje...

Iluminati
10 October 2012, 16:45
Aww, een collega van me ging net koffie halen en bracht me een snackje mee als verrassing. Hij weet dat ik probeer gezond te eten dus kocht hij me zo'n Eat Natural Toasted Musli Bar, maar ik weet dat dat eigenlijk echt ongezonde calorie en suiker bommen zijn!! Maar vond het zo lief, en heb er stiekem wel van genoten :o

London Tipton
10 October 2012, 17:37
Aww, een collega van me ging net koffie halen en bracht me een snackje mee als verrassing. Hij weet dat ik probeer gezond te eten dus kocht hij me zo'n Eat Natural Toasted Musli Bar, maar ik weet dat dat eigenlijk echt ongezonde calorie en suiker bommen zijn!! Maar vond het zo lief, en heb er stiekem wel van genoten :o

Aaaahh wat lief! :D

IER_
10 October 2012, 20:52
Blegh, deze twee dagen gaat het niet echt lekker. Die pepernoten ook! Vanavond de laatsten opgegeten dus de zak is nu leeg. En er komt geen nieuwe in. Anyways, morgen weer een dag, beginnen met lange ochtendloop!

Joey
10 October 2012, 21:02
Blegh ik ga ook meedoen! Wil echt een strak lichaam krijgen en vooral strakke buik.
Probleem is dat k nooit weet wat gezond is, ene persoon zegt om 2 uur wat eten, in ochtend tussendoortje 2 fruit, middag zelfde.. Middageten 3 boterhammennrn 2 crackers.
Eb andere persoon zegt weer nee Sonja bakker is goed.

K ga morgen ff kijken boor een hardloopbroek en schoenen kijken, wil er serieus mee beginnen en keer volhouden. Ik geeft snel op omdat ik verkeerd adem en dat zo lastig gecorrigeerd krijg

coconutisland
10 October 2012, 21:37
Ik heb net 6,7 km hardgelopen en ben echt super trots op mezelf:o Er zit vooruitgang in! Nog niet erg snel, maar het begint te komen.

Alleen kan ik maar niet van die verdomde chocola afblijven. Chocolade pepernoten zijn zoooo lekker, pfff. Ik heb echt een verslaving voor chocola. Iets wat dat vervangt maar gezond is?

IER_
10 October 2012, 21:45
Ikzelf vond hem wel erg leuk! 2301

XxLauraxX
10 October 2012, 23:13
Ik heb net ook weer even gelopen, 50 minuten voor de tweede keer. Op het laatst werd het wel zwaar en moest ik een beetje doorbijten maar het is zo'n goed gevoel als het lukt uiteindelijk :D

wappelsap
10 October 2012, 23:46
Hee die heb ik wel eens gezien ja. Ja flink heftig, hoewel ik al meerdere mensen gehoord heb over 'niet kunnen afkijken'. Daar had ik echt totaal geen last van, het raakte me ook amper omdat ik van zeker driekwart al op de hoogte was. Ik zou hem gewoon meteen afkijken joh. Anders vergeet je het weer!

Nou, ik weet ook prima wat er gebeurd (vooral dus in Amerika) maar ik kan echt nog naar worden van het duidelijk zien.. Ik ga de docu binnenkort niet afkijken, zit namelijk nu niet in de luxe positie dat ik kan eten wat ik wil (als in gezond en van de natuurwinkel etc) omdat ik aan het reizen ben dus 99% van de tijd zijn er niet eens gezonde alternatieve producten aanwezig. Misschien een beetje hypocriet, maar probeer er nu zo weinig mogelijk aan te denken (de vlees industrie vooral) want ik heb helaas nu de luxe niet... Eet zo weinig mogelijk vlees, maak het iig nooit voor mezelf en koop het niet maar ik eet bijv. op werk omdat we lunch krijgen en dan heb je helaas weinig keus, vaak vlees en vis etc. En heb dan dus de luxe niet om zelf lunch mee te nemen want dat is te duur! Haha dus het is een beetje scheef eigenlijk, maar probeer zoveel mogelijk gezond te eten met de middelen die ik heb. Ik eet bijv. liever geen kaas met rennet maar die kaas is veeeeeeels te duur dus ik probeer dan even te vergeten wat rennet is zodat ik wel kaas kan eten, haha.

TeQuieroMucho
11 October 2012, 04:03
Blegh ik ga ook meedoen! Wil echt een strak lichaam krijgen en vooral strakke buik.
Probleem is dat k nooit weet wat gezond is, ene persoon zegt om 2 uur wat eten, in ochtend tussendoortje 2 fruit, middag zelfde.. Middageten 3 boterhammennrn 2 crackers.
Eb andere persoon zegt weer nee Sonja bakker is goed.

K ga morgen ff kijken boor een hardloopbroek en schoenen kijken, wil er serieus mee beginnen en keer volhouden. Ik geeft snel op omdat ik verkeerd adem en dat zo lastig gecorrigeerd krijg

Er is niet 1 manier om een strakker lichaam te krijgen, kijk wat voor jouw het beste werkt. Ik weet niet hoe je eetpatroon nu is, maar probeer geen chips en snoep te eten en geen frisdrank. Eet vooral verse dingen. Als je het fijn vind kun je misschien een dagmenu maken?
Ik hou zelf nu een weekje bij in de eetmeter van het voedingscentrum hoeveel calorieën, vitamines enz. ik binnen krijg.

TeQuieroMucho
11 October 2012, 08:28
Blegh ik zit een beetje in een negatieve spiraal, mijn vriend is de komende weken heel veel weg in de avonden waardoor ik veel alleen moet eten. de verleiding is heel groot om junkfood te halen...iemand die me een beetje op kan peppen?

Ga lekker uitgebreid koken! Maak zelf musli, koekjes of andere lekkere gezonde dingen. Nodig wat vriendinnen uit voor een avond gezellig eten of film kijken!

pendulum
11 October 2012, 09:55
ik heb volgens mij het probleem van mijn slechte eetgedrag ontdekt! (of denk ik dat alleen maar omdat ik vandaag een goede dag heb ;))

Maar ik moest van die sportschooldure elke ochtend 150-200 gr yoghurt nemen met als enige toevoeging kaneel. Nu haal ik dat wel als in, ik heb er niet extreme honger door maar het geeft zo'n onvoldaan gevoel. Vandaag heb ik geontbeten met een kom havermout met magere melk en rozijnen en op de een of andere manier wordt ik daar zo blij van! :o

waarschijnlijk komt het ook door het idee van "moeten". als in; je MOET ontbijten met yoghurt, anders val je niet af en lukt het nooit om gezond te worden. Eens kijken of mijn theorie klopt dus ik ga mezelf "verwennen" met de rest van de week havermout en yoghurt met muesli en vruchten! Want op alleen gezond eten en een heel klein beetje extra bewegen ben ik zeker 5 kg afgevallen dus ik denk dat als ik daarmee doorga het ivm de hoeveelheid sporten van tegenwoordig best meer zou kunnen worden! :cool:

TeQuieroMucho
11 October 2012, 10:10
ik heb volgens mij het probleem van mijn slechte eetgedrag ontdekt! (of denk ik dat alleen maar omdat ik vandaag een goede dag heb ;))

Maar ik moest van die sportschooldure elke ochtend 150-200 gr yoghurt nemen met als enige toevoeging kaneel. Nu haal ik dat wel als in, ik heb er niet extreme honger door maar het geeft zo'n onvoldaan gevoel. Vandaag heb ik geontbeten met een kom havermout met magere melk en rozijnen en op de een of andere manier wordt ik daar zo blij van! :o

waarschijnlijk komt het ook door het idee van "moeten". als in; je MOET ontbijten met yoghurt, anders val je niet af en lukt het nooit om gezond te worden. Eens kijken of mijn theorie klopt dus ik ga mezelf "verwennen" met de rest van de week havermout en yoghurt met muesli en vruchten! Want op alleen gezond eten en een heel klein beetje extra bewegen ben ik zeker 5 kg afgevallen dus ik denk dat als ik daarmee doorga het ivm de hoeveelheid sporten van tegenwoordig best meer zou kunnen worden! :cool:

Fijn! yoghurt met alleen kaneel is inderdaad nogal weinig. Let er wel op dat er niet teveel suikers in je musli zit. Havermout is ook lekker met yoghurt trouwens. Of maak er een shake van met yoghurt/melk/water, fruit en havermout/brinta

OhMyGosh!!!!!
11 October 2012, 10:43

Ik ontbijt ook gewoon goed met fruit, yoghurt of magere kwark en muesli, dan zit ik tenminste een tijdje vol. Na alleen yoghurt heb ik zo weer honger en dan ga je juist snacken. Ik ben van mening dat als je gewoon goede natuurlijke producten eet ( niet te veel natuurlijk, maar dat geldt voor de meeste dingen ) je best veel dingen kan en mag eten. Ik probeer nu meer op de voedingswaarde te letten en op wat bepaald voedsel met mijn lichaam doet.

@Laura: knap, 50 minuten! Dat lukt me nog niet, maar ik ben ermee bezig, haha

pendulum
11 October 2012, 12:04
wat betreft de muesli.. Ik heb de muesli van de euroshopper en daar zit geen suiker in :) Maar ik denk dat ik gewoon zo blijf ontbijten dus wat steviger. Het voelt ook wat gezonder. Het gaat wel echt om het voldane gevoel. Als dit werkt en dan is het bizar! Ik ben al een maand aan het sukkelen met eten en dan door ineens weer terug gegaan naar uitgebreider ontbijten!

Ik vond trouwens net bij de Aldi rijstrepen. Het ziet eruit als een platgeslagen rijstenwafel. Hij is er in de smaken meergranen, pepper and salt en sourcream. Ben benieuwd! Ze hebben 25 calorien per stuk. Ik heb nu die met sourcream thuis.

aphrodite***
11 October 2012, 13:05
Ik heb net 6,7 km hardgelopen en ben echt super trots op mezelf:o Er zit vooruitgang in! Nog niet erg snel, maar het begint te komen.

Alleen kan ik maar niet van die verdomde chocola afblijven. Chocolade pepernoten zijn zoooo lekker, pfff. Ik heb echt een verslaving voor chocola. Iets wat dat vervangt maar gezond is?

Ja zou pure chocolade kunnen eten van 70% cacao of meer, dan is het best gezond of na je work-out magere chocolade melk kunnen drinken; schijnt goed te zijn na het sporten en smaakt ook naar chocolade. Wat ik zelf doe is 1 banaan, kopje magere melk, 2 eetlepels magere yoghurt, 2 thee lepels vanille wei-poeder, 2 thee lepels cacao poeder en dan 7 ijsblokjes (kleine) in de blender tot het de substantie heeft van een chocolade milkshake en omg dat is zoooo lekker!

OhMyGosh!!!!!
11 October 2012, 13:09
wat betreft de muesli.. Ik heb de muesli van de euroshopper en daar zit geen suiker in :) Maar ik denk dat ik gewoon zo blijf ontbijten dus wat steviger. Het voelt ook wat gezonder. Het gaat wel echt om het voldane gevoel. Als dit werkt en dan is het bizar! Ik ben al een maand aan het sukkelen met eten en dan door ineens weer terug gegaan naar uitgebreider ontbijten!

Ik vond trouwens net bij de Aldi rijstrepen. Het ziet eruit als een platgeslagen rijstenwafel. Hij is er in de smaken meergranen, pepper and salt en sourcream. Ben benieuwd! Ze hebben 25 calorien per stuk. Ik heb nu die met sourcream thuis.

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag dus dan mag je gewoon stevig eten! En maak je muesli eens zelf, dan weet je precies wat erin zit en het is veel lekkerder:)

pendulum
11 October 2012, 13:16
Ja zou pure chocolade kunnen eten van 70% cacao of meer, dan is het best gezond of na je work-out magere chocolade melk kunnen drinken; schijnt goed te zijn na het sporten en smaakt ook naar chocolade. Wat ik zelf doe is 1 banaan, kopje magere melk, 2 eetlepels magere yoghurt, 2 thee lepels vanille wei-poeder, 2 thee lepels cacao poeder en dan 7 ijsblokjes (kleine) in de blender tot het de substantie heeft van een chocolade milkshake en omg dat is zoooo lekker!

waar kan je van die vanille wei-poeder halen?

aphrodite***
11 October 2012, 13:26
waar kan je van die vanille wei-poeder halen?

Bij de tuinen heb ik die van mij gehaald. Het is een aanvulling op sportvoeding en ik denk ook niet of het in dit topic als gezond zal worden beschouwd maar het heeft een heel hoog eiwit gehalte. Het is wel prijzig want je betaald voor een pot van 900 gram 40 euro. Weet niet of ze ook kleinere potten hebben om het te proberen. Het is op zichzelf niet echt lekker of nouja echt niet maar met je juiste combo's is het wel echt lekker. Verder gebruik ik niet de hoeveelheid die ze aangeven op de pot zelf maar minder zoals in die chocolade shake :o
Ik gebruik het omdat ik spieren wil kweken en vet wil verliezen en eiwitten daarbij essentieel zijn en dit poeder daarbij een goede extra is.

XxLauraxX
11 October 2012, 13:50
Bij de tuinen heb ik die van mij gehaald. Het is een aanvulling op sportvoeding en ik denk ook niet of het in dit topic als gezond zal worden beschouwd maar het heeft een heel hoog eiwit gehalte. Het is wel prijzig want je betaald voor een pot van 900 gram 40 euro. Weet niet of ze ook kleinere potten hebben om het te proberen. Het is op zichzelf niet echt lekker of nouja echt niet maar met je juiste combo's is het wel echt lekker. Verder gebruik ik niet de hoeveelheid die ze aangeven op de pot zelf maar minder zoals in die chocolade shake :o
Ik gebruik het omdat ik spieren wil kweken en vet wil verliezen en eiwitten daarbij essentieel zijn en dit poeder daarbij een goede extra is.
Ja ik heb daar een keer pancakes van gemaakt als pre-workout hapje, met een recept van Cassy Ho omdat ik een proefverpakking had gekregen. Het smaakte niet verkeerd!

RAAK
11 October 2012, 16:07

Die zijn chill, ik kocht altijd die volkoren variant als tussendoortje onderweg.
Na een klein dipje qua eten ben ik vandaag weer goed bezig:) Nu wil ik mezelf ook echt weer wat meer dwingen touwtje te gaan springen s'ochtends en minimaal 1x per week s'avonds na werken wat aan sport te doen.
Eigenlijk zou ik een teamsport wel leuk vinden maar ik heb geen idee wat, voetbal, hockey, basketbal en korfbal ofzo kan ik wel bedenken maar lijken me niet zo leuk. Iemand van jullie nog leuke tips?

Scalpels&Sequins
11 October 2012, 17:18
Die zijn chill, ik kocht altijd die volkoren variant als tussendoortje onderweg.
Na een klein dipje qua eten ben ik vandaag weer goed bezig:) Nu wil ik mezelf ook echt weer wat meer dwingen touwtje te gaan springen s'ochtends en minimaal 1x per week s'avonds na werken wat aan sport te doen.
Eigenlijk zou ik een teamsport wel leuk vinden maar ik heb geen idee wat, voetbal, hockey, basketbal en korfbal ofzo kan ik wel bedenken maar lijken me niet zo leuk. Iemand van jullie nog leuke tips?

Haha kom ik weer aan met mijn verslaving: roeien! Leek me eerst heel saai, maar het is echt heel leuk en ook heerlijk om even gedachten van je af te zetten. En je verbrandt er behoorlijk mee ;)

summer_1989
11 October 2012, 18:58
Ik heb net ook weer even gelopen, 50 minuten voor de tweede keer. Op het laatst werd het wel zwaar en moest ik een beetje doorbijten maar het is zo'n goed gevoel als het lukt uiteindelijk :D

Ja fijn is dat he! ik ben ook sinds een tijdje weer begonnen,en het begint nu weer wat makkelijker te gaan, was even vergeten hoe gaat dat voelde (:

summer_1989
11 October 2012, 19:00
Ik ontbijt ook gewoon goed met fruit, yoghurt of magere kwark en muesli, dan zit ik tenminste een tijdje vol. Na alleen yoghurt heb ik zo weer honger en dan ga je juist snacken. Ik ben van mening dat als je gewoon goede natuurlijke producten eet ( niet te veel natuurlijk, maar dat geldt voor de meeste dingen ) je best veel dingen kan en mag eten. Ik probeer nu meer op de voedingswaarde te letten en op wat bepaald voedsel met mijn lichaam doet.

@Laura: knap, 50 minuten! Dat lukt me nog niet, maar ik ben ermee bezig, haha

Ik probeer nu inderdaad ook wat meer op te letten dat het zoveel mogelijk gezond en natuurlijk is, en minder op de hoeveelheid.
maar vind het nog wel lastig om te variëren.
wil je eens posten wat jij ongeveer eet op een dag?
ben wel benieuwd (:

IER_
11 October 2012, 19:23
Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag dus dan mag je gewoon stevig eten! En maak je muesli eens zelf, dan weet je precies wat erin zit en het is veel lekkerder:)

Hoe maak jij je muesli? Er zijn vast genoeg recepten te vinden, maar ben wel benieuwd hoe jij het doet.

OhMyGosh!!!!!
11 October 2012, 19:38
Ik probeer nu inderdaad ook wat meer op te letten dat het zoveel mogelijk gezond en natuurlijk is, en minder op de hoeveelheid.
maar vind het nog wel lastig om te variëren.
wil je eens posten wat jij ongeveer eet op een dag?
ben wel benieuwd (:

Oei, ik eet nog steeds niet goed/voldoende eigenlijk, dus ik weet niet of ik dat ga posten...maar over het algemeen kies ik altijd voor volkoren of meergranen, voeding zonder zoetstoffen (behalve mijn dagelijkse kauwgompjes :cool:) en ik drink alleen water en (groene/kruiden-) thee.

OhMyGosh!!!!!
11 October 2012, 19:41
Hoe maak jij je muesli? Er zijn vast genoeg recepten te vinden, maar ben wel benieuwd hoe jij het doet.

Het staat al ergens, maar ik gooi rolled oats van euroshopper samen met noten (ik neem zonnebloempitten en iets van amandelen en hazelnoten), lijnzaad, kaneel, gedroogde pruimen, abrikozen en rozijnen en honing bij elkaar in een schaal (de hoeveelheden gewoon op gevoel), ik roer het goed door elkaar, doe het op een bakplaat en bak het ongeveer 35 minuten op 160/170 graden in de oven. Heeeerlijk!

pendulum
11 October 2012, 20:31

zodra ik geld heb om dergelijken aan te schaffen (en mijn huidige muesli op is) ga ik het zeker maken! wat je poste ziet er erg lekker uit! :) hoe lang kan je die muesli eigenlijk bewaren?

ik heb gewoon bijna zin in morgen! weer lekker ontbijten met bosbessen!

OhMyGosh!!!!!
11 October 2012, 20:43
zodra ik geld heb om dergelijken aan te schaffen (en mijn huidige muesli op is) ga ik het zeker maken! wat je poste ziet er erg lekker uit! :) hoe lang kan je die muesli eigenlijk bewaren?

ik heb gewoon bijna zin in morgen! weer lekker ontbijten met bosbessen!

Als je het luchtdicht bewaart kan je er best een tijd mee doen! Het is vooral zaak dat het dus niet taai wordt, maar lekker krokant blijft.

TeQuieroMucho
12 October 2012, 08:16
Ik heb gister vanille extract gekocht, ook al weet ik niet echt wat ik er mee moet:P Heb namelijk nu geen oven dus kan er niks mee bakken.
Iemand tips? Misschien in thee, yoghurt of oatmeal?

RAAK
12 October 2012, 08:49
Ik heb gister vanille extract gekocht, ook al weet ik niet echt wat ik er mee moet:P Heb namelijk nu geen oven dus kan er niks mee bakken.
Iemand tips? Misschien in thee, yoghurt of oatmeal?

In pannenkoeken, of misschien zelfs in koffie of melk?

Sautoy
12 October 2012, 09:38
Ik doe een experimentje waarmee ik gezond leven/budget leven probeer te combineren. Ik pin aan het begin van de week 20 euro en moet daar dan de hele week van rondkomen. Normaal ben ik snel geneigd om als ik uit college kom en honger heb even langs de ah te gaan voor allerlei rommel (ijsthee, chocola, donuts), maar dan kan nu niet meer. Ben benieuwd!