Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Studiefinanciering

Standaard Studiefinanciering

Weet iemand hoe het zit met studiefinanciering als je nog geen 18 bent maar wel een HBOopleiding gaat doen? Krijg je dan studiefinanciering of een tegemoetkoming. Zit daar dan ook een OV bij?

Standaard

Als je een HBO opleiding gaat doen en je bent nog geen 18 dan krijg je gewoon een studiefinanciering (en dat kan ik weten want ik ben 16 en ga hbo opleiding doen).

En je krijgt er ook een OV-kaart bij!
    Mijn website: www.aboutavril.nl

Standaard

nadeel is wel dat je pas een maand of anderhalve maand nadat je studie is begonnen (september) pas je stufi en je ov krijgt... Ik ben namelijk ook 16 en mn ouders krijgen dus nog kinderbijslag maar dat gaat per kwartaal, dus stufi en ov kan pas gegeven worden als dat kwartaal voorbij is en je ouders dus geen kinderbijslag meer ontvangen..

Zo dacht ik tenminste dat het zat.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rulerofmyheart
    nadeel is wel dat je pas een maand of anderhalve maand nadat je studie is begonnen (september) pas je stufi en je ov krijgt... Ik ben namelijk ook 16 en mn ouders krijgen dus nog kinderbijslag maar dat gaat per kwartaal, dus stufi en ov kan pas gegeven worden als dat kwartaal voorbij is en je ouders dus geen kinderbijslag meer ontvangen..

Zo dacht ik tenminste dat het zat.
    klopt als een bus!

Standaard

Ja, dat is wel zo.
    Maar je krijgt het in ieder geval wel.
    En ik ben blij dat ik nog 1 keer kinderbijslag krijg. Kan ik nog 1 keer uitgebreid shoppen, want van mijn studiefinanciering moet ik dus mijn kleren / kapper / schoolspullen etc betalen. (Mijn ouders betalen schoolgeld / boekengeld)
    Mijn website: www.aboutavril.nl

Standaard

Je krijgt per oktober je studiefinanciering..tenminste dat had ik wel.
    Onaantastbaar en toch zo dichtbij..

Standaard

wie van jullie gaat er nog een lening bijpakken??
    ik ben aan t twijfelen,, want t eerste jaar kost mij al iets van 3000 euries, misschien nog meer en t geld wat mn ouders hebben gespaard komt pas vrij als ik 18 ben

Standaard

K was ook 16 toen ik met een HBO opleiding begon, je krijgt idd een OV erbij, en pas in oktober komt alles binnen.
    Ik heb er ook nog een lening bij aangezien ik op een particuliere HBO opleiding zit die zo'n €10.000 per jaar kost. Ja belachelijk, ik weet het, maar het is het geld wel waard.
    I can't wait to fall in love with you
    You can't wait to fall in love with me
    This just can't be summer love, you'll see

<3

Standaard

Oke dank jullie wel! Dus die brief die ik van de IB-Groep heb gehad met die berekening hoeveel toeslag je zou krijgen (iets van 90 euro ofzo) klopt dus niet? Hoeveel studiefinanciering krijg je eigenlijk ongeveer.. Weet iemand dat?

Standaard

Ik ben ook pas 17 en ga ook straks studeren, en ik krijg 500 zoveel ik heb alles. Lening+ al die andere dingetjes.
    Funny little frog.

/ /
    ( .).)
    ( ,__. )
    > <

Regels voor berichten