Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Standaard kunstgeschiedenis of soortgelijke studie HBO-niveau?

hee,
    ik ben op zoek naar een leuke studie en ik ben erg geinteresseerd in kunstgeschiedenis. Nou kan ik die alleen maar vinden op universiteitniveau (en dat kan ik niet, omdat ik geen vwo heb), dus vroeg ik me af of iemand weet of deze studie ook op hbo-niveau bestaat.. of misschien weet iemand een soortgelijke studie of een studie op hbo-niveau wat een goede overstap zou kunnen zijn?

ik hoor het wel en in ieder geval bedankt
    for whatever might have been and all that it never was.

mijn marktplaats; http://verkopers.marktplaats.nl/10383129
    oa ONLY, NIKE, Object

Standaard

Ik heb hetzelfde! Zoek al heel lang iets vergelijkbaars maar kan niks vinden eigenlijk op HBO..
    "well, we just have to think, what would carrie bradshaw do?"
    twitter

Standaard

Helaas zijn ze er ook niet op HBO niveau. Maart eerst je propedeuse halen op HBO niveau en dan naar de uni kan natuurlijk wel? En dan kun je iets creatiefs doen of geschiedenis?

Standaard

Ik studeer Cultureel Erfgoed. We krijgen ook lessen kunstgeschiedenis, maar de studie is veel breder. Misschien een optie om inderdaad daar je P te halen en dan naar de universiteit kan gaan (of je vindt het zo leuk dat je 't afmaakt haha). http://www.reinwardtacademie.nl/
    en daar zouden we dronken worden van de zon, de wind en de regen

Standaard

Cultureel erfgoed heeft toch vooral met museums te maken? Wat houdt de studie ongeveer in en hoe vind je het zelf?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Choco Bekijk bericht
    Cultureel erfgoed heeft toch vooral met museums te maken? Wat houdt de studie ongeveer in en hoe vind je het zelf?
    Nee hoor! Het is echt heel breed, maar musea vormen daar natuurlijk een groot onderdeel van.

Aan de Reinwardt Academie verwerf je de kennis en vaardigheden die je nodig hebt als beginnend erfgoedprofessional. Het onderwijsprogramma wordt voortdurend aangepast aan actuele veranderingen in het erfgoedveld en ontwikkelingen in het denken over erfgoed. De beroepsgerichtheid van de opleiding is onderwerp van regelmatig overleg met beroepsorganisaties op nationaal en internationaal niveau.

De bachelor Cultureel erfgoed duurt vier jaar en wordt gegeven in het Nederlands. In twee opzichten is deze opleiding erfgoedbreed. Enerzijds omdat je wordt opgeleid tot functies in alle instellingen die zich met erfgoed bezighouden: musea, archieven en bibliotheken, instellingen op het gebied van de monumentenzorg en archeologie, centra voor natuur- en landschapsbeheer, erfgoedhuizen, galeries, science centers, projectbureaus, beleidsafdelingen en ondersteunende instellingen. Anderzijds omdat er aandacht wordt besteed aan alle typen erfgoed: historische objecten, kunstvoorwerpen, verzamelingen van planten en dieren, historische boeken en archiefstukken, monumenten en cultuurlandschappen, tradities, rituelen en volksgebruiken, digitaal, mobiel en industrieel erfgoed. Doordat de bachelor het hele erfgoedveld bestrijkt, heb je na afronding van je studie uiteenlopende mogelijkheden.

Je krijgt les van docenten en gastdocenten die afkomstig zijn uit het erfgoedveld of daar nog steeds werken. Bovendien heb je uitgebreide mogelijkheden als het gaat om stages, excursies en afstudeerprojecten, vanwege de intensieve contacten van de academie met erfgoedinstellingen in binnen- en buitenland.
    (haha, dat is trouwens mijn meubel op die foto )

Het bevalt mij erg goed! Leuke vakken (ook een paar ontzettend lompe natuurlijk), leuke - en véél - excursies, en veel stagemogelijkheden > ik vertrek eind januari naar Sydney, yay.
    en daar zouden we dronken worden van de zon, de wind en de regen

Standaard

Jeetje wat klinkt dat leuk!

Het is dat ik net aan mijn nieuwe studie (sociologie) begonnen ben maar het klinkt echt heel erg leuk! Ik kijk stiekem mee in dit topic omdat ik kunstgeschiedenis ook heel erg leuk vind. Ik volg nu een andere universitaire studie omdat ik een bredere opleiding wilde dan mijn vorige (geschiedenis).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lint Bekijk bericht
    Nee hoor! Het is echt heel breed, maar musea vormen daar natuurlijk een groot onderdeel van.

(haha, dat is trouwens mijn meubel op die foto )

Het bevalt mij erg goed! Leuke vakken (ook een paar ontzettend lompe natuurlijk), leuke - en véél - excursies, en veel stagemogelijkheden > ik vertrek eind januari naar Sydney, yay.
    Sorry hoor, maar het klinkt mij nog een beetje onduidelijk :$ Het klinkt wel heel leuk, maar het is me dus nog niet helemaal duidelijk wat het nu inhoud zeg maar. Nouja ga wel even speuren op internet

Standaard

Ik weet wel dat je archeologie kunt studeren op Saxion Next (Deventer), daar krijg je denk ik ook veel kunstgeschiedenis.
    Dana is mijn prinses. I love her!

Standaard

Een vriendin van me doet dat cultureel erfgoed en als zij erover vertelt lijkt het me niet zoveel haha
    "well, we just have to think, what would carrie bradshaw do?"
    twitter

Regels voor berichten