Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Standaard stoppen met studie na 1 feb.

Ik ben nu bezig met een HBO-studie en ik ben na mijn beroepsoriŽntatie (twee weken terug) heel erg gaan twijfelen. Het gaat wel heel erg goed, maar het gaat mij misschien wel iets te makkelijk af. Ik mis uitdaging op het gebied van theorie.
    Nu zit ik erover te denken om te stoppen en in september te beginnen met een WO-studie (ik heb hiervoor VWO gedaan).
    Weet iemand hoe het zit met terugbetaling van studiefinanciering? En kan ik nog een deel van het collegegeld terug krijgen?

Standaard

Je krijgt nog een deel van je collegegeld terug, voor het precieze bedrag moet je even op de site van de IB groep kijken, daar staat ergens zo'n tabelletje.
    En je stufi maakt verder niet zoveel uit, je hebt nu alleen 6 maanden gebruikt in plaats van 5 (en krijgt dus nog 3.5 jaar), alleen als je binnen 10 jaar geen diploma meer haalt is het een schuld en moet je het dus terugbetalen.

Standaard

Oh oke!
    Maar wat is dan het verschil tussen voor 1 februari stoppen en na 1 februari stoppen? Dat je 6 maanden hebt gebruikt i.p.v. 5?

Standaard

Nee, het verschil is dat als je daarna geen enkele studie meer afmaakt, de gebruikte stufi alsnog een gift is in plaats van een lening!
    Aight.

Standaard

Dus, als ik het goed begrijp, is het nog niet zo'n probleem als je je na 1 februari uitschrijft?
    Trouwens LisArt, jij bent ook gestopt met je opleiding toch? Vond je dat ook zo moeilijk? Ik voel me momenteel echt even een emotioneel wrak, haha.

Standaard

je kunt altijd stoppen met je studie. Maar na 1 feb kun je je collegegeld niet meerr terugvragen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaahra Bekijk bericht
    Dus, als ik het goed begrijp, is het nog niet zo'n probleem als je je na 1 februari uitschrijft?
    Trouwens LisArt, jij bent ook gestopt met je opleiding toch? Vond je dat ook zo moeilijk? Ik voel me momenteel echt even een emotioneel wrak, haha.
    Nee, behalve als je dus geen diploma haalt binnen 10 jaar, dan moet je je stufi en OV terug gaan betalen.
    En voor je collegegeld: http://www.ib-groep.nl/particulieren...krijg_je_terug
    Ik ben inderdaad ook gestopt, maar het viel wel mee.. Maar dat is denk ik wel wat anders geweest dan bij jou nu, want ik zat er sowieso pas een maandje en ik had het ťcht niet naar m'n zin en wist heeeeel zeker dat ik dat niet langer vol ging houden

Standaard stoppen met studie na 1 feb.

Hoi,

Ik volg nu ander half jaar de opleiding Av-productie. Ik vind de opleiding niet meer leuk en wil nu media management gaan doen. Ik doe nu een mbo opleiding en wil dan een hbo opleiding gaan doen. Nu ik mijn vraag of iemand weet hoe het zit met je stufi als ik nu stop met me opleiding?
    Wat ik begrijp is dat als ik nu dus stop ik nog maar 2 en half jaar stufi krijg en dan het laatste ander half jaar zelf moet betalen. Maar ik heb ook weer gehoord dat als je binnen 10 jaar slaagt je die 4 jaar als nog als een gift krijgt...

Ik hoop dat mensen die hier ervaring mee hebben mij het kunnen uitleggen

Dankje wel

Standaard

Volgens mij zit dat met mbo-hbo weer anders, dat is een ander soort stufi ofzo. Dan zeggen ze dus dat je je mbo niet afgemaakt hebt en die stufi dus terug moet betalen, en dan krijg je wel weer 4 jaar stufi op het hbo.
    Dit weet ik niet zeker trouwens, ik zou even contact opnemen met IB/DUO!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaahra Bekijk bericht
    Ik ben ook gestopt met mn opleiding na 2 jaar.
    Je moet er echt goed over nadenken hoor!!!!!
    Stiekem heb ik er nu spijt van, al was het toen ik de beslissing nam een vreselijk grote opluchting.
    Het is toch een moeilijke keuze. En je moet weer een nieuwe opleiding vinden. Heb je al een idee? Anders krijg je die onzekerheid er voor terug en geloof me, het is ťcht niet makkelijk om uit te zoeken wat je leuk (genoeg) vindt!
    When there's only love, after all is said and done.

Zomerrrrr!

Regels voor berichten