Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Red face Schoenen inlopen zonder blaren...?

Ik draag (en koop ) graag veel schoenen, maar dan dat vreselijke inlopen...
    Ik gebruik nu... heel stom want we hebben even geen andere... pleisters met bert en ernie opdruk , al voordat ik blaren krijg. (extra beschermlaagje ofzo?). Werkt wel een beetje... niet helemaal geweldig.

Maar ik snap dat dit dus niet de beste manier zal zijn, en dat er vast meer mensen zijn dit dit kennen. En dat er vast wel een betere oplossing bestaat... Maar wat dan?

Standaard

Ik heb er geen last van , maar mss zou je die speciale blaarpleisters (van Scholl??) kunnen gebruiken..? Of mss thuis rondlopen met sokken in de schoenen..?

Standaard

je hebt voor blaren vet veel, blarenpleisters en gel. Ik heb zelf nu wel de gel maar nog nooit uitgeprobeerd, maar heb het op aanraden van een vriendin gekocht.
    Verder zou ik sowieso nu met de warme weer geen schoenen proberen uit te lopen, waarschijnlijk zijn je voeten dan sowieso wat dikker en ga je misschien zweten en dan kan je blaren denk niet voorkomen.

wat ik ook een paar keer heb gebruikt voor uitlopen, was een spuitbusje voor op leer (ik spoot het aan de buitenkant) iets met WALK AWAY??? volgens mij. Is een zwart met oranje spuitbusje met een rode pump erop, kan je bij de schoenmaker kopen en dat zorgt ervoor dat je schoen sneller uitloopt.
    heb het bij een paar te strakke schoenen geprobeerd, werkte wel, maar 1 paar heb ik volgens mij te ver uitgelopen maar dat is nu 1,5jaar ofzo hahaha

Maar wel echt uitkijken voor het leer, want ik heb nog nooit last van gehad maar ik hoorde van collega's dat het wel slecht kan zijn voor het leer, (daarom spoot ik het aan de binnenkant)
    Old friends pass away, new friends appear. It is just like the days. An old day passes, a new day arrives. The important thing is to make it meaningful: a meaningful friend - or a meaningful day.

Standaard

Als ik nieuwe schoenen heb (die vaak nog een beetje strak zitten) dan doe ik 3 paar sokken over elkaar aan en loop ik ze gewoon thuis in! Werkt perfect
    I don't need a Rolex to know what the time is

Standaard

Ligt eraan wat voor schoenen het is en waar je precies blaren krijgt.
    Ik heb het meestal op m'n hiel en dan doe ik er een anti-slip is en dan heb ik er geen last van.

En met leren schoenen kan je ook in een bak water , dan word het leer soepeler en zijn ze sneller ingelopen.
    Of zo'n spray waardoor het sneller ingelopen is. kan je haast overal wel halen, sowieso bij een schoenmaker of bij vanHaren.
    If you don't know honey, then you don't

Standaard

Ik kreeg ook heel vaak blaren van schoenen, op een gegeven moment wist ik gewoon niet meer welke ik aan moest doen. Toen las ik dat katoenen sokken heel goed helpen en bij mij helpt het zeker! Ik weet niet of er 100% katoenen sokken bestaan, maar sokken die voor het grootste gedeelte uit katoen bestaan zijn ook al goed, bij mij tenminste.
    Verder kan je in leren laarzen boterhamzakjes om je voeten doen. Het is misschien een beetje onfris maar het helpt wel.

Standaard

Ik gebruik pleisters van Hansaplast; Knip, plak & ga heet het. Het is een soort van gel-achtige pleister en zorgt ervoor dat er geen druk/schuring is. Werkt echt geweldig!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R0ZZA Bekijk bericht
    Ik kreeg ook heel vaak blaren van schoenen, op een gegeven moment wist ik gewoon niet meer welke ik aan moest doen. Toen las ik dat katoenen sokken heel goed helpen en bij mij helpt het zeker! Ik weet niet of er 100% katoenen sokken bestaan, maar sokken die voor het grootste gedeelte uit katoen bestaan zijn ook al goed, bij mij tenminste.
    Verder kan je in leren laarzen boterhamzakjes om je voeten doen. Het is misschien een beetje onfris maar het helpt wel.
    Dat laatste doe ik ook altijd bij laarzen, werkt goed. Dan glijdt het en krijg je geen blaren. Ik vind het niet onfris, want heb geen last van zweetvoeten. Plastic zakjes werken ook goed als het vriest. Als je dan sokken, zakjes en nog een paar sokken aandoet, dan zijn je voeten goed geisoleerd.

Mijn ballerina's loop ik meestal in door een keer enorme blaren te krijgen, daarna zitten ze dan vaak goed

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Als je haar maar goed zit Bekijk bericht
    Dat laatste doe ik ook altijd bij laarzen, werkt goed. Dan glijdt het en krijg je geen blaren. Ik vind het niet onfris, want heb geen last van zweetvoeten. Plastic zakjes werken ook goed als het vriest. Als je dan sokken, zakjes en nog een paar sokken aandoet, dan zijn je voeten goed geisoleerd.

Mijn ballerina's loop ik meestal in door een keer enorme blaren te krijgen, daarna zitten ze dan vaak goed
    Ja inderdaad, het helpt ook heel goed tegen kou! Gelukkig zweten mijn voeten ook niet of nauwelijks.

Oh en trouwens: ik heb voor mijn laarzen een soort spray gebruikt waar leer soepeler van wordt en dat heeft zeker geholpen! Het leer was bij de tenen en de hiel echt keihard en nu geeft het wat meer mee. Je kan het gewoon kopen bij de schoenmaker, die weet wel wat je bedoelt als je naar zo'n spray vraagt.

Standaard

Kampferspiritus werkt ook goed. Dit moet je dagelijks op je voeten smeren en in laten trekken, dan wordt je huid steviger en krijg je minder snel blaren.

Kamferspiritus is een oplossing van 10% kamfer in alcohol (ook wel spiritus genoemd). Er kan glycerine aan toegevoegd worden om de huid soepel te houden, en daardoor breken van de huid te voorkomen.

Het is een ouderwets middel dat gebruikt werd om de verharding van de huid van de voeten te bevorderen. De geur van kamferspiritus is onlosmakelijk verbonden met de avondvierdaagse.

Het werd ook wel gebruikt als wrijfmiddel bij spierpijn

~

Regels voor berichten