Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imperialis Bekijk bericht
    Dear Ann,

No it is not. It depends on how the exam will be done. In general we intend to deduct 7 points (I.e. The expected value). How the remaining 23 possible points will translate into the grading scheme is not yet known. But in general you need to have a fair amount of correct MC questions to pass. So if you strive for a grade of 10 you will need at least half of the 23 remaining MC points.
    The exact amount will be determined only after the exam, not before.

Best regards,
    Stefan Weishaar

Hier bedoelt ie toch mee dat de eerste 7 GOEDE niet meegetelt worden en je dus eigelijk de helft van 23 (afgerond 12) + 7 vragen goed moet hebben om geslaagd te zijn, en dus 19? Bleh dit is stom, ik ga er niet meer over nadenken
    Huh, ik snap het niet. Om als cijfer een 10 te halen hoef je maar de helft goed te hebben en niet alles? Of is 10 niet het hoogste cijfer bij jullie?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Potlood Bekijk bericht
    Haha, laat maar. Heb dat van mij nog eens doorgelezen, maar dat klopt niet.
    Haha het is echt stommm
    Maar lief dat je moeite gedaan hebt om het te begrijpen!
    Ik laat het maar gewoon over me heen komen en ik merk het wel aan het cijfer dat ik terugkrijg!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shadina Bekijk bericht
    Huh, ik snap het niet. Om als cijfer een 10 te halen hoef je maar de helft goed te hebben en niet alles? Of is 10 niet het hoogste cijfer bij jullie?
    Nee bij ons gaat het op 20 Je moet min 10 hebben om geslaagd te zijn. (Er telt nog iets anders mee voor 25 % maar ik hoopte wel min de helft te hebben op de meerkeuzevragen want ik weet van te voren niet hoeveel ik heb op die andere 25 %)

Standaard

Okť ik heb al massa's examens met meerkeuzevragen gehad maar hier snap ik het echt niet. Ik ga gewoon het stukje van de prof copy-pasten en ik hoop dat iemand me kan uitleggen hoeveel ik er nou goed moet hebben om de helft te halen.

Alvast bedankt!

The top grade you can get in this course is 20 grade points, consisting of an open question/presentation grade (1 to 20) and a grade for the MC questions (1 to 20). The MC question grades will be subject to a correction of the statistical expected value to get correct answers even if you do not know anything about the course. This ensures that if someone fills out 30 MC questions without even reading them he/she does not get 5 grade points for it (the person will on average at least get 7 answers right) but a 0. It goes without saying that also for the MC part a top score of 20 grade points can be earned. It is important to point out that if you do not know an answer you MUST tick 1 (and always just 1) answer.
    Ik kan je niet vertellen hoeveel je er goed moet hebben, gezien je niet verteld hoeveel vragen je hebt, en hoeveel antwoordmogelijkheden er zijn.

Afgaande op het voorbeeld van 30 vragen echter, en de verwachtingswaarde van 7 punten, zou de kans op goed gokken moeten liggen op 1/4e (ergo vier antwoorden per vraag).
    Om een nul te halen heb je dus zeven punten nodig. Vanaf die zeven punten, begint je score pas te lopen.
    Uitgaande van een lineaire schaal, en ťťn punt per vraag, gebeurt er dan dit:
    Zeven punten heb je nodig voor een nul, dus de puntentelling wordt verdeeld over 23 vragen. Dat wil zeggen dat elk goed antwoord (vanaf het zevende punt) een 10/23 waard is.

Je punt is dus je aantal punten
    -7
    * 10/23

Dan zie ik nog dat je totaalpunt bestaat uit twee delen (die beide evenveel waard zijn), dus je moet hier aan toevoegen dat je je punt deelt door twee.
    Het andere punt moet je delen door 4, een keer door twee omdat je twintig punten kunt scoren (en je dan op een normale schaal komt) en dan nog eens door twee om op dezelfde schaal te komen als van de toets hierboven, en die twee cijfers bij elkaar optellen.

Omgekeerd mag ook: je mag ook de uitkomst van hierboven met twee vermenigvuldigen om op die (debiele) schaal van twintig te komen.
    mijn held
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Undercoverlover Bekijk bericht
    Ik vind jou een held.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CaptainFuckAWhore Bekijk bericht
    Ik kan je niet vertellen hoeveel je er goed moet hebben, gezien je niet verteld hoeveel vragen je hebt, en hoeveel antwoordmogelijkheden er zijn.

Afgaande op het voorbeeld van 30 vragen echter, en de verwachtingswaarde van 7 punten, zou de kans op goed gokken moeten liggen op 1/4e (ergo vier antwoorden per vraag).
    Om een nul te halen heb je dus zeven punten nodig. Vanaf die zeven punten, begint je score pas te lopen.
    Uitgaande van een lineaire schaal, en ťťn punt per vraag, gebeurt er dan dit:
    Zeven punten heb je nodig voor een nul, dus de puntentelling wordt verdeeld over 23 vragen. Dat wil zeggen dat elk goed antwoord (vanaf het zevende punt) een 10/23 waard is.

Je punt is dus je aantal punten
    -7
    * 10/23

Dan zie ik nog dat je totaalpunt bestaat uit twee delen (die beide evenveel waard zijn), dus je moet hier aan toevoegen dat je je punt deelt door twee.
    Het andere punt moet je delen door 4, een keer door twee omdat je twintig punten kunt scoren (en je dan op een normale schaal komt) en dan nog eens door twee om op dezelfde schaal te komen als van de toets hierboven, en die twee cijfers bij elkaar optellen.

Omgekeerd mag ook: je mag ook de uitkomst van hierboven met twee vermenigvuldigen om op die (debiele) schaal van twintig te komen.
    Oh, inderdaad 30 vragen met elke keer 4 keuzemogelijkheden

En woho dit klinkt zooo ingewikkeld!

Ik denk dat ik het nog even twee keer moet overlezen, maar wel bedankt voor de moeite!

Standaard

Het is in feite erg makkelijk, dit is basisstatistiek. Kan zelfs ik.

Wat je doet is als volgt: je rekent de verwachtingswaarde uit als je alles gokt:
    n=30 (aantal vragen)
    p=1/4 (aantal goede antwoorden delen door het aantal opties)
    De E (verwachtingswaarde)=n*p=30*1/4= 7 (ongeveer).
    Dat is dus wat je goed moet hebben om een nul te scoren. Alle andere punten (de resterende 23) tellen dus mee voor het werkelijke punt van 0-10. Het aantal te halen punten (10) deel je dus door het aantal antwoorden dat meetelt voor je punt (23). Zo krijg je de waarde per goed antwoord. 10/23e dus.

En dan krijg je het verhaaltje wat ik hierboven ook al tikte:
    Je punt is dus je aantal gescoorde punten -7 *10/23.
    mijn held
    Ik vind jou een held.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elfeuro Bekijk bericht
    ik weet bij ons aan de ugent als er 40 vragen zijn dat ik er altijd 27 invul, dan mag ik er nog 5 fout hebben ( met giscorrectie)
    ik heb geen zin om te bereken maar als je in BE naar uni gaat, is dit wel standaard
    Maar dit is dus niet het Belgische standaardsysteem

Standaard

ik weet bij ons aan de ugent als er 40 vragen zijn dat ik er altijd 27 invul, dan mag ik er nog 5 fout hebben ( met giscorrectie)
    ik heb geen zin om te bereken maar als je in BE naar uni gaat, is dit wel standaard
    Echt een achterlijk systeem. Voor foute antwoorden kun je natuurlijk nooit punten aftrek geven. Ik snap de logica achter het systeem overigens wel hoor, maar als je echt een fair systeem wilt, moet je gewoon een tentamen met open vragen geven. Dit is kut omdat je ook met de juiste stappen tot een verkeerd antwoord kunt komen (zeker in cijfergerichte vakken) en je daarop wordt afgestraft. Dan is een normaal systeem met gokcorrectie zonder punten aftrek voor foute antwoorden, vele malen eerlijker. En zelfs dat is niet eerlijk.
    mijn held
    Ik vind jou een held.

Standaard

ja ik heb meestal op die meerkeuze examens onvoldoende
    op de open vragen haal ik goeie punten
    maar ja dat is Belgie
    Herkenbaar. Ik heb pas een examen voor de derde keer gedaan waar ik altijd gem 60 % had op het deel van de openvragen maar het zo vreselijk verkloot had bij de meerkeuzevragen dat ik elke keer een 9 had. Hopelijk deze keer beter.

@ Captain -> Ik doe rechten en alles wat met wiskunde te maken heeft is puur chinees voor mij Maar erg bedankt voor het uitrekenen/de uitleg!

Standaard

Herkenbaar. Ik heb pas een examen voor de derde keer gedaan waar ik altijd gem 60 % had op het deel van de openvragen maar het zo vreselijk verkloot had bij de meerkeuzevragen dat ik elke keer een 9 had. Hopelijk deze keer beter.

@ Captain -> Ik doe rechten en alles wat met wiskunde te maken heeft is puur chinees voor mij Maar erg bedankt voor het uitrekenen/de uitleg!
    Very welcome.

Overigens: je bent slecht op MP tentamens, maar haalt een negen i.p.v. een zes? Ergens klinkt me dat merkwaardig in de oren.
    mijn held
    Ik vind jou een held.

Regels voor berichten