Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44

Discussie: 40 dagen vasten

Standaard 40 dagen vasten

Hoi Dames,

In het christendom is het niet verplicht om te vasten maar ik wil het toch graag een keer proberen. Ik ga 40 dagen lang geen snoep of vlees eten Is er hier iemand die het ook doet?

xxx

Standaard

Dat lijkt me niet zo moeilijk, geen snoep of vlees 40 dagen lang. Of eet jij elke dag vlees en snoep?
    Sorry hoor, ik wist niet dat je boos werd

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A''Nn Bekijk bericht
    Dat lijkt me niet zo moeilijk, geen snoep of vlees 40 dagen lang. Of eet jij elke dag vlees en snoep?
    haha ja om eerlijk te zijn wel Maar het is natuurlijk ook bedoelt om je in die 40 dagen meer op God te richten

Standaard

Ja ik ga ook meedoen Probeer er wel aan te denken dat de 40dagen tijd over veel meer gaat dan vasten! Dat is er eigelijk maar een klein aspectje van. Inderdaad meer tijd besteden aan je geloof, en ook geven aan het goede doel etc.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferb Bekijk bericht
    Dat is een katholiek gebruik, toch? Vanaf wanneer zou dat dan zijn? Sorry ik ben echt een noob hierin.
    Ja katholieken doen het meer dan protestanten. Het is overigens niet verplicht en er zijn ook geen regels. Het is vanaf morgen aswoensdag tot en met goede vrijdag dus tot aan pasen. Daarom eten we ook atlijd dat spijs bij pasen (paasbrood)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferb Bekijk bericht
    Dat is een katholiek gebruik, toch? Vanaf wanneer zou dat dan zijn? Sorry ik ben echt een noob hierin.
    Vanaf morgen (aswoensdag na carnaval) tot pasen.

Ik doe het niet, ben niet katholiek of whatsoever.
    Maar vind je het moeilijk dan? Ik zou het op zich geen probleem vinden. Vlees eet ik al nooit en zonder snoep zou ik best kunnen.
    Il est très simple: on ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

Standaard

Ik ga 40 dagen geen chips of zoutjes eten. Dat vind ik wel een goeie aangezien ik ook moet afvallen, haha...

En wie weet hou ik het wel 80, 120, 160, 200 enz enz dagen vol.
    Est comme une fondue de fromage, mais prêt-à-porter

Standaard

Vergeef mij mijn onwetendheid, maar vasten is toch meer dan dat? Bij vasten denk ik eerder aan de ramadan ofzo...hoewel dat ook niet helemaal vasten is natuurlijk. En 40 dagen geen snoep en vlees lijkt me nou niet bepaald moeilijk, ook al eet ik zelf wel bijna dagelijks vlees.
    DIXI

But, anyway, don't listen to her, 'cause she's got one tit bigger than the other!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ketjapdoos Bekijk bericht
    Vergeef mij mijn onwetendheid, maar vasten is toch meer dan dat? Bij vasten denk ik eerder aan de ramadan ofzo...hoewel dat ook niet helemaal vasten is natuurlijk. En 40 dagen geen snoep en vlees lijkt me nou niet bepaald moeilijk, ook al eet ik zelf wel bijna dagelijks vlees.
    Nee klopt, ik heb er altijd wel regels voor gekend eerlijk gezegd. Bv ook geen tot weinig zuivel eten en op bepaalde dagen maar één maaltijd nemen (zeker op aswoensdag en goede vrijdag).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imperialis Bekijk bericht
    Nee klopt, ik heb er altijd wel regels voor gekend eerlijk gezegd. Bv ook geen tot weinig zuivel eten en op bepaalde dagen maar één maaltijd nemen (zeker op aswoensdag en goede vrijdag).
    Ja idd, morgen eet ik maar 1 maaltijd en dat doe ik ook op goede vrijdag. Maar verder zijn er geen regels over hoe je moet vasten qua eetgewoontes. Teminste dat heb ik nog nooit opgemerkt in de Bijbel. Het is ook een tijd om je meer op God te richten en de band met Hem te versterken.

Regels voor berichten