Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Geld wisselen UK

Standaard Geld wisselen UK

Hoi dames,

morgen vertrek ik voor een dagje naar Newcastle. Ik heb een Rabobankwereld pas en ik vroeg me af wat handiger is: geld omwisselen bij GWK of gewoon pinnen in Engeland? Ik vind het sowieso niet echt fijn om met los geld te lopen maar om nu elke keer 5 euro transactiekosten te betalen bij het pinnen vind ik ook wel duur. Wat is beter?

Standaard

Ik zou zelf een bepaald bedrag voor jezelf vaststellen wat je dan wisselt bij het GWK. Mocht je dan toch meer aankopen willen doen of wat dan ook, dan pin je dat gewoon.
    "Da se u Bosnu vratim da me tuga mine, lakse je bez sudbine nego bez domovine"

Standaard

ik denk dat geld pinnen goedkoper is, eerlijk gezegd..

Standaard

Ja ik hoor van iedereen iets anders dus nu twijfel ik enorm over wat handiger is.

Standaard

Ik zou toch iets wisselen voor de zekerheid, stel dat je ergens niet kan pinnen. Maar dan 50 euro hooguit ofzo.

Standaard

Pinnen kun je makkelijk over in de UK, ik heb nog nooit een pinautomaat gehad dat mijn NLse pas weigerde. Uiteindelijk ben je geloof ik goedkoper uit zo, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Weet niet welke koersen ze nemen of zo.

En oh, als je pint bij een automaat zou ik wel zoveel mogelijk in één keer doen, omdat je bij de Rabobank 2 euro per keer betaald als je geld opneemt in een pinautomaat.
    Maar in winkels pinnen kan bijna altijd (heb pas 1 keer gehad dat het niet ging in een jaar) en daar betaal je uiteindelijk alleen de kosten van de wisselkoers voor.
    and even when you know the way it's gonna blow,
    it's hard to get around the wind.

Standaard

je kan gewoon geld uit de 'muur' halen!

transactiekosten zijn dan ook echt minimaal volgens mij!
    Be soft. Don't let the world make you hard. Don't let the pain make you hate. Don't let the bitterness steal your sweetness. Take pride that even though the rest of the world may disagree, you still believe it to be a beautiful place.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudioGeek Bekijk bericht
    Pinnen kun je makkelijk over in de UK, ik heb nog nooit een pinautomaat gehad dat mijn NLse pas weigerde. Uiteindelijk ben je geloof ik goedkoper uit zo, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Weet niet welke koersen ze nemen of zo.

En oh, als je pint bij een automaat zou ik wel zoveel mogelijk in één keer doen, omdat je bij de Rabobank 2 euro per keer betaald als je geld opneemt in een pinautomaat.
    Maar in winkels pinnen kan bijna altijd (heb pas 1 keer gehad dat het niet ging in een jaar) en daar betaal je uiteindelijk alleen de kosten van de wisselkoers voor.
    ik haat mezelf dat ik dit niet goed onthouden heb maar de vorige keer dat ik ging kan ik me herrineren dat ik soms dingen had gepint in winkels en er dan 10 cent extra kosten bij kwamen ofzo.

goed, ik zou sowieso niet naar het GWK gaan maar dus wel even uitzoeken bij je bank hoeveel je extra betaald als je geld uit de muur haalt en hoeveel/of je extra betaald als je in een winkel pint. dan kun je daar rekening mee houden.

Regels voor berichten