Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Tussentijdse toets!

Standaard Tussentijdse toets!

Hoi !
    Morgen ochtend heb ik mn tussentijdse toets voor autorijden en ik ben zenuwachtig joh, niet normaal. Wil super graag mijn bijzondere manoeuvres halen zodat ik die niet hoef te doen bij mn echte praktijkexamen.
    Waar ik slecht in ben: achteruit inparkeren. En dan niet fileparkeren dat gaat prima, maar gewoon zon recht vak.

En heeft iemand tips voor mijn onzekerheid? Heb de neiging om als ik een opdracht krijg heel erg te gaan twijfelen: waar zal ik hem parkeren, zal ik hem voor of achteruit parkeren, wat zou mn instructeur graag willen zien, etc...
    Heel vervelend want ik kan het gewoon wel!

Alle tips zijn welkom!

Standaard

als hij niet zegt hoe je de auto moet parkeren altijd de makkelijkste optie kiezen en niet aan hem vragen wat hij wil.

Standaard

uuhm heb je het geleerd dmv lijnen tellen? nou ik kreeg het daar namelijk spaans benauwd van omdat ik de tel telkens kwijt raakte

dus in plaats daarvan deed ik vakken tellen dus gewoon het aantal vakken wat je moet overslaan ipv lijnen (ik geloof dat het 3 vakken overslaan was)

en uhm ja
    meestal (soms wel) heb je niet de keuze hoor HOE je kunt parkeren, in één straat, je examinator leidt je gewoon naar een straat waar je één bepaalde vorm van parkeren hebt (althans, dat is mijn ervaring en dat is ook wat mijn instructeur zei)
    dus dat is dan bijvoorbeeld een straat met alleen maar fileparkeren of een straat met alleen maar vakparkeren. en hij zegt dan gewoon: ik wil dat je hier even gaat parkeren. en ja dan kies je gewoon de mogelijkheid die voor jou het makkelijkst is = dus degene met de meeste ruimte!

en wat jou examinator graag wil zien is dat je het VEILIG doet, dus dat als er een fietser aankomt, dat jij dan stopt en wacht tot die fietser voorbij is. en als je een klein beetje scheef staat is dat echt niet erg, als het maar veilig gaat (dat is er bij mij ingestampt in ieder geval)
    ihr seid alle richtig korrekt

Standaard

Inderdaad. Ze geven gewoon aan wat je moet doen. Dus je hoeft nergens over te twijfelen.

Standaard

Ja ik moest inderdaad ook lijnen tellen. Maar deed het ook met vakken indd. Hoe werkte dat ook al weer met vak parkeren? Ik weet als je het vooruit deed dan moest je gewoon insturen wanneer je spiegels voorbij de lijn komen van het vak waar in je wil eindigen.
    Goeie tips ook met dat kijken inderdaad, dat wil ik nog wel eens vergeten!
    Welke opdrachten kregen jullie? Je krijgt er toch 2 van de 3?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HOT MESS. Bekijk bericht
    Ja ik moest inderdaad ook lijnen tellen. Maar deed het ook met vakken indd. Hoe werkte dat ook al weer met vak parkeren? Ik weet als je het vooruit deed dan moest je gewoon insturen wanneer je spiegels voorbij de lijn komen van het vak waar in je wil eindigen.
    Goeie tips ook met dat kijken inderdaad, dat wil ik nog wel eens vergeten!
    Welke opdrachten kregen jullie? Je krijgt er toch 2 van de 3?
    ja je moest zeg maar tussen lijn 0 en 1 komen en als je raam halverwege lijn 3 was moest je insturen, was je bijna helemaal recht, dan stuur recht draaien.

ik kreeg er 2 maar ik heb geen ttt gedaan

Standaard

nee ik zeg het fout, als lijn 3 halverwege het raam was, dat was het.

Standaard

Oh geen idee, dat is al zo lang geleden! Maar probeer vooral rustig te blijven. Zelfs als het niet meteen goed gaat

Standaard

Haha, thanks! Ik ga er proberen het beste van te maken..
    Het liefst wil ik gewoon dat ie zegt: als dit je echte examen was geweest dan was je nu geslaagd! Haha, gaat nooit gebeuren. Maar goed

Standaard

succes meis ! Het gaat je vast lukken, ik heb ze ook in 1 x gehaald. Het gaat er idd om dat jij het veilig doet dus ondertussen op andere mensen/dingen let.

Op een scheve auto kan je nooit zakken, ik heb al een paar jaar mijn rijbewijs maar parkeren is soms nog steeds een ramp.

Regels voor berichten