Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Standaard Met vrienden samenwonen

Hoi,

Ik ga binnenkort met een vriendin samenwonen. Dit is voor ons beide de eerste keer dat we gaan samenwonen met een vriendin (daarvoor alleen of alleen of in een relatie).

Iedereen zegt tegen me dat t vast wel goed gaat maar dat je alles moet bespreken en duidelijke afspraken moet maken. Ik heb er ook wel vertrouwen in maar wil niet onze vriendschap verpesten. Ben alleen nu aan t nadenken wat voor dingen we dan goed moeten bespreken en waarover we afspraken moeten maken..

En ik loop een beetje vast. Iemand ideeën? Of iemand voorbeelden over waar je tegen aan liep toen je met een vriendin ging wonen??
    MP: Zara, YSL, River Island
    http://verkopers.marktplaats.nl/12542833

Standaard

Ik heb niet met vrienden gewoond, wel samengewoond en met huisgenoten (die ook wel vrienden van me werden) en dingen waar wij tegen aan liepen en waar ik dus in het vervolg afspraken over zou maken:

-ga je elkaar op de hoogte houden van elkaars schema's en wanneer niet/wel aanwezig, of zien jullie wel wanneer de ander thuiskomt?
    -afspraken maken over het meenemen van gasten/logees/vreemde sexy mannen (haha oke dat had ik nooit maar vriendinnen van me werden gek van een huisgenoot die 3x per week een ander meeneem, terwijl ze ook nog een vriend had)
    -doet ieder voor zich boodschappen, delen jullie alles, of een beetje van beiden?
    -samen koken wel of niet, en zoja op vaste dagen of gewoon hoe het uitkomt?
    -afspraken over het stoken in huis en hoe lang te douchen (klinkt pietluttig, maar ik had een huisgenoot die een uur eronder stond en dat irriteerde mij echt mateloos) Eventueel ook over wie wanneer in de badkamer mag 's morgens als jullie allebei de deur uit moeten.

Standaard

Goed bespreken wat jullie van elkaar verwachten; elke avond samen eten en tv kijken, of vooral je eigen ding doen en af en toe samen koffie drinken thuis? Dagelijks stofzuigen en poetsen, of afwas tot het plafond en stofmuizen in elke hoek?

En duidelijke afspraken maken over dingen als schoonmaakroosters, wasmachinegebruik, vrienden over de vloer, tijd waarop je wil dat het stil is, gezamenlijke boodschappen/elkaars eten opeten, etc.
    Geld verdienen zonder iets te doen?
    Klik hier!

Standaard

Ahaa thanks voor de tips iedereen! Ik ga er wel uitkomen denk ik.
    Vriendin had al aangegeven dat ze t slecht zou trekken als ik elke dag een uur douche maar dat doe ik gelukkig niet (alleen in t weekend heb ik daar nog wel s zin in maar dat komt ook omdat mn haar wassen zo lang duurt) en ik had aangegeven dat ik eten apart wilde houden en t niet chill vond als zij mijn eten zou opeten. Dat vond ze nogal vreemd maja jammer dan.

Enige wat nu nog lastig is, is dat wij allebei een TV in onze kamer willen want het is zo lekker om tv in bed te kijken. Maar een TV in de huiskamer is natuurlijk ook wel zo normaal aangezien je ook wel s samen (en ook nog met andere vrienden erbij) TV kijkt. Maja mijn TV is super groot dus er wordt nu een beetje verwacht dat mijn TV dan de woonkamer in moet en ik dan dus geen TV voor op mn slaapkamer heb stom.. dan moet ik zelf nog n TV gaan kopen (ok dit is echt een luxe probleem haha maar ik hou nou eenmaal van chillen in bed met mn series).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WiseGuy Bekijk bericht
    Ahaa thanks voor de tips iedereen! Ik ga er wel uitkomen denk ik.
    Vriendin had al aangegeven dat ze t slecht zou trekken als ik elke dag een uur douche maar dat doe ik gelukkig niet (alleen in t weekend heb ik daar nog wel s zin in maar dat komt ook omdat mn haar wassen zo lang duurt) en ik had aangegeven dat ik eten apart wilde houden en t niet chill vond als zij mijn eten zou opeten. Dat vond ze nogal vreemd maja jammer dan.

Enige wat nu nog lastig is, is dat wij allebei een TV in onze kamer willen want het is zo lekker om tv in bed te kijken. Maar een TV in de huiskamer is natuurlijk ook wel zo normaal aangezien je ook wel s samen (en ook nog met andere vrienden erbij) TV kijkt. Maja mijn TV is super groot dus er wordt nu een beetje verwacht dat mijn TV dan de woonkamer in moet en ik dan dus geen TV voor op mn slaapkamer heb stom.. dan moet ik zelf nog n TV gaan kopen (ok dit is echt een luxe probleem haha maar ik hou nou eenmaal van chillen in bed met mn series).
    oeh, dit lezende weet ik niet of je er heel verstandig aan doet om samen met een vriendin te gaan wonen. Het lijkt er namelijk op dat je best veel waarde hecht aan zelfstandigheid, en misschien wel een beetje 'op jezelf' bent. Daar is absoluut niks mis mee (sterker nog: ik zit ook zo in elkaar), maar dat gaat misschien wel voor conflictsituaties met je vriendin zorgen.

Mijn ervaring is dat huisgenoten, dus mensen die alleen bij je in huis wonen omdat dat toevallig het geval is, en niet omdat het al je vrienden zijn, wat relaxter zijn over jouw wensen dan personen die al echte vrienden zijn. Het zou weleens kunnen gaan gebeuren dat je vriendin in jouw ogen té veel samen wil doen omdat ze je als een vriendin beschouwt, en dus vindt dat jij haar moet 'opvangen' als ze zich verveelt oid.

Jullie hebben waarschijnlijk het idee dat jullie elkaar redelijk goed kennen, terwijl het best wel eens het geval zal kunnen zijn dat jullie achter vervelende eigenschappen van elkaar gaan komen al je eenmaal samenwoont.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door junesophie Bekijk bericht
    oeh, dit lezende weet ik niet of je er heel verstandig aan doet om samen met een vriendin te gaan wonen. Het lijkt er namelijk op dat je best veel waarde hecht aan zelfstandigheid, en misschien wel een beetje 'op jezelf' bent. Daar is absoluut niks mis mee (sterker nog: ik zit ook zo in elkaar), maar dat gaat misschien wel voor conflictsituaties met je vriendin zorgen.

Mijn ervaring is dat huisgenoten, dus mensen die alleen bij je in huis wonen omdat dat toevallig het geval is, en niet omdat het al je vrienden zijn, wat relaxter zijn over jouw wensen dan personen die al echte vrienden zijn. Het zou weleens kunnen gaan gebeuren dat je vriendin in jouw ogen té veel samen wil doen omdat ze je als een vriendin beschouwt, en dus vindt dat jij haar moet 'opvangen' als ze zich verveelt oid.

Jullie hebben waarschijnlijk het idee dat jullie elkaar redelijk goed kennen, terwijl het best wel eens het geval zal kunnen zijn dat jullie achter vervelende eigenschappen van elkaar gaan komen al je eenmaal samenwoont.
    Tsja daar heb je gelijk in (knap dat je dat zo ff doorhebt nav een paar posts haha). Maar alleen wonen is voor ons beide geen optie omdat een woning alleen vinden in amsterdam gewoon niet te doen/te betalen is - en ik woon toch liever met iemand die ik ken dan met wat vreemde huisgenoten (laatste keer dat ik dat deed ging ik steeds mn laptop onder mn matras verstoppen omdat ik een huisgenoot niet vertrouwde en was mezelf helemaal paranoia aan t maken).

En ik kan ook wel tegen haar zeggen 'nu ff niet' en me dan terugtrekken in mn eigen kamer dus dat gaat gelukkig wel. Ook hebben we bijna geen gezamenlijke vrienden dus in t weekend zullen we elkaar niet heel veel zien. Dus ik ben inderdaad nu al aan t nadenken hoe dat samenwonen allemaal t beste kan aanpakken angezien ik wel echt mn momentjes voor mezelf nodig heb. Maja ik moet mezelf nu wel gaan leren aanpassen aan andere mensen ook anders ga ik ook nooit met iemand kunnen trouwen hahah

Standaard

Ik woon met 2 vriendinnen samen en het is supergezellig
    We hebben een schoonmaak rooster, 1 persoon per week maakt het huis schoon. Voor je eigen kamer moet je zelf zorgen.
    De enige regel verder is huur optijd overmaken.

Ik vind het echt geweldig om met hun te wonen, we hebben zelf nog nooit ruzie gehad in 1,5 jaar samenwonen
    Eindigen met jou is een fantastisch begin.

Standaard

Ik woon samen met 2 vriendinnen. We eten altijd samen als we er allemaal zijn, maar dat is pas 1 keer voorgekomen haha. Met m'n ene huisgenoot kijk ik 's avonds vaak tv beneden, de andere is iets meer op haarzelf. Maar ik vind t geweldig, kan me geen betere huisgenoten wensen. We hebben een schoonmaakrooster en lades waar ons eigen eten ligt dat we niet delen, maar alles in de koelkast delen we eigenlijk wel en in de voorraadkast ook. We hebben ook geen huisregels eigenlijk, niet nodig ook.

Standaard

Het belangrijkste is denk ik dat je elkaar de vrijheid geeft. Samen tv kijken is meestal gezellig, maar soms heb je daar gewoon geen zin in en wil je lekker alleen op je kamer iets doen. Als jullie dit allebei respecteren ben je al een heel eind denk ik.

Ik zou een schoonmaakrooster maken en een lijst ophangen met dingen die je gekocht hebt en deelt(toiletpapier, schoonmaakspullen, kruiden, en eventueel ander eten).

Ik heb een keer met z'n 8en samengewoond, we hadden ieder ons eigen eten, maar vaak vroegen we iedereen wie er mee wilde eten. Met z'n tweeen boodschappen doen en koken, andere doen de afwas en we deelde de kosten.

Heb ook met 2 jongens samengewoond. Eentje at altijd heel laat, rond 9 uur ivm werk en andere verplichtingen. Met die andere jongen was ik wel eens tegelijk aan het koken, maar bijna nooit samen. hij eet vooral vlees en ik hou meer van groente enzo.

Standaard

Ik zou ook afspraken maken over hoe het gaat als een van jullie uit het huis wil om wat voor een reden dan ook. Hoe het dan gaat bijvoorbeeld. Niet dat jij of zij dan zo kan zeggen: ajuu, je kijkt maar hoe je het met de kosten doet!
    I’ll follow you into the park,
    through the jungle, through the dark
    Boy, I’ve never loved one like you

Regels voor berichten