Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Brandwond

Standaard Brandwond

Eh ja misschien een beetje ranzig. Maar ik heb een brandwond op mn arm, niet heel heftig, en mijn oma heeft daar gister zo'n gelpleister op geplakt, want dan zou het mooi helen. Die was alleen met douchen half losgeraakt, dus ik heb m er net afgehaald en nu heb ik echt een open wond? Het is nu meer een soort schaafwond en doet ook meer pijn.

Dus nu vraag ik me af wat slim is, moet ik hem weer afplakken en dan een aantal dagen laten zitten tot het echt weer sterke huid is of gewoon open laten? Want nu is het wel super kwetsbaar.

Standaard

Bij een open brandwond moet je naar de dokter. Tenminste, dat zei mijn dokter toen ik met brandwonden aan kwam zetten dat in geval dat hij open ging, dat ik meteen langs moest gaan.
    Naruto-kun / Lisztomania

Standaard

Ik zou er betadine op doen en een gewone pleister. Regelmatig een nieuwe pleister + betadine opdoen (bv 's morgens en 's avonds), totdat het dicht is. Dan gewoon aan de lucht laten drogen en oppassen dat je het niet weer per ongeluk openhaalt (bv onder de douche).

Standaard

Ik vind een open brandwond best heftig dus zou ook gewoon even langs de dokter gaan voordat je met een groot litteken zit.

Life begins at the end of your comfort zone.

Regels voor berichten