Pagina 23 van 48 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 473

Standaard

en dankjewel trouwens!

Standaard

oh ik heb trouwens nog steeds geen acoomodatie. heb me ingschreven voor student residences van Solent University maar pas eind augustus krijg ik te horen of ik een kamer toegewezen krijg.. dus ben een beetje bang dat last minute (moet 17 september uiterlijk wel een kamer hebben) op en neer moet om kamers te bekijken. het is wel echt nóg duurder dan ik had verwacht (gemiddeld 125 pond voor een kleine kamer per week) heb nu al een hoop gespaard maar denk dat echt al mn spaargeld na het werken deze zomer opgaat aan accomodatie en dat ik dus alleen erasmusbeurs+uitwonend heb voor daar. dus dat wordt denk ik sowieso bijlenen.

nouja tips en ervaringen van mensen die ook in southampton/uk zijn geweest blijven welkom! ik spit nog even het topic door! oh en ik ga vier maanden, lijkt me dat ze gewoon bedragen van mijn Nederlandse rekening af kunnen schrijven daar? niet dat ik er speciaal een Britse rekening voor moet openen toch?

Standaard

Ik vrees dat het bij mij ook last-minute een kamer zoeken wordt . Moet idd ook nog uitzoeken van bijlenen, want ik heb echt niet genoeg geld.
    Nog maar iets meer dan een maandje!!! Zin zin zin

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2face Bekijk bericht
    nouja tips en ervaringen van mensen die ook in southampton/uk zijn geweest blijven welkom! ik spit nog even het topic door! oh en ik ga vier maanden, lijkt me dat ze gewoon bedragen van mijn Nederlandse rekening af kunnen schrijven daar? niet dat ik er speciaal een Britse rekening voor moet openen toch?
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat de universiteit daar automatisch geld van jouw rekening af kan schrijven. Je kan misschien wel de bankrekening (en de IBAN en BIC code) van de universiteit krijgen en dan kan jij het gevraagde geld overschrijven. Of per credit card betalen. Toen ik in Schotland ging studeren heeft mijn vader mijn accommodatie met zijn credit card betaald en ik heb toen gewoon het geld naar hem overgemaakt.

Anders misschien even op 'fees & finance' pagina van de website van de uni kijken. Daar staat meestal beschreven hoe je als buitenlandse student kan betalen.

Voor andere, dagelijkse, uitgaven: in de meeste winkels kan je gewoon met je pinpas betalen (als je pinpas een chip heeft tenminste). Het kan wel zijn dat je bank daarvoor kosten berekent, dus wat ik meestal deed was gewoon in 1x bij de bank 200 pond pinnen, zodat het goedkoper was dan 10x 20 pond pinnen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moondancer Bekijk bericht
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat de universiteit daar automatisch geld van jouw rekening af kan schrijven. Je kan misschien wel de bankrekening (en de IBAN en BIC code) van de universiteit krijgen en dan kan jij het gevraagde geld overschrijven. Of per credit card betalen. Toen ik in Schotland ging studeren heeft mijn vader mijn accommodatie met zijn credit card betaald en ik heb toen gewoon het geld naar hem overgemaakt.

Anders misschien even op 'fees & finance' pagina van de website van de uni kijken. Daar staat meestal beschreven hoe je als buitenlandse student kan betalen.

Voor andere, dagelijkse, uitgaven: in de meeste winkels kan je gewoon met je pinpas betalen (als je pinpas een chip heeft tenminste). Het kan wel zijn dat je bank daarvoor kosten berekent, dus wat ik meestal deed was gewoon in 1x bij de bank 200 pond pinnen, zodat het goedkoper was dan 10x 20 pond pinnen.
    oh dank voor de info! ik ga het inderdaad even uitzoeken, vond het eigenlijk heel vanzelfsprekend dat dat kon maar dat is dus kennelijk helemaal niet zo

Standaard

Iedereen die bijna naar het buitenland gaat...laten jullie hier ook nog eens horen hoe het is?? Ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie ervaringen want ik moet nog een heel jaar wachten.
    New born en Kinderfotografie - DROOM Fotografie

Wil jij vrijwilligerswerk in Zuid Afrika doen? Dat kan!
    Kijk op: www.africavolunteerkwamama.com

Mijn blog: www.koffervoldromen.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Perle Bekijk bericht
    Trinity is ook een prachtige universiteit.
    Wat voor tips wil je? Ik had niet zo gek veel te regelen! Maar omdat je een exchange student bent en niet een vaste student bent moet je wss zelf je rooster maken. Wanneer je vakken gaat kiezen, kijk dan of er naast je vakken die je gaat kiezen er meerdere vakken zijn die je leuk vind.. Ik had bijvoorbeeld een clash in mijn rooster omdat 2 vakken tegelijkertijd plaatsvonden. Toen moest ik een ander vak kiezen.

Ik raad je wel aan om een woning in het centrum te zoeken zodat je lekker lopend naar de universiteit en clubs/pubs kan gaan. Je hoeft geen bankaccount te openen daar want ze betalen natuurlijk met de euro dus kost het je niets extra's als je gaat pinnen.
    Ik was van sept tot jan in Dublin en toen had je in de stad ook Oktoberfest, aansteken van de Kerstboom, Kerstmarkt en Winter Wonderland.. Verder is alles gewoon top! Alle leuke winkels, mooie parken, top clubs en pubs, musea, dagtrips die je kan doen. De prijzen zijn overigens redelijk gelijk aan NL, je kan boodschappen bij Tesco gaan doen maar ook bij Lidl/Aldi. De prijzen voor uiteten zijn gelijk aan NL en met uitgaan zijn mixdrankjes €6,- (vaak hebben ze ook studentendeals en dan is het goedkoper). Bier is wel €4,- (maar de glazen zijn 2x zo groot als in NL). Je kan uitgaan wanneer je wilt want het is altijd levendig op straat en in clubs.
    Echt leuk.
    Je maakt me super enthousiast en Dublin staat nu wel op nummer 1.
    Ik moet een Top 3 maken geloof ik maar denk dat alles in Ierland of Engeland zal zijn..heel misschien nog iets in Scandiavië maar dat ga ik allemaal nog eens goed uitzoeken.

Wat raad je aan qua kamer zoeken?
    Er eerder heen gaan en ter plekke iets zoeken en bekijken? Via internet? Op de campus van de Uni? (mocht dat mogelijk zijn)...
    New born en Kinderfotografie - DROOM Fotografie

Wil jij vrijwilligerswerk in Zuid Afrika doen? Dat kan!
    Kijk op: www.africavolunteerkwamama.com

Mijn blog: www.koffervoldromen.com

Standaard

Nog maar iets meer dan een maandje .
    Gisteren al afscheid genomen van een paar mensen die ik niet meer zie voordat ze gaan; een vriendinnetje gaat dinsdag al naar Australie! Gaat zo snel voorbij, maar heb er wel echt veel zin in.

Standaard

@ hierboven jaaa de tijd gaat hard, maar ik heb er ook onwijs veel zin in
    vanavond ga ik pas officieel op m'n werk zeggen dat ik 10 september wil stoppen ivm mijn minor (mijn bazen weten allemaal nog niet dat ik ga, alleen sommige collega's), ik heb 't steeds uitgesteld omdat ik er heel graag (en lang) werk en ik weet ook dat zij het heel jammer vinden dat ik ga, maar goed hoe eerder ze 't weten hoe beter voor hen natuurlijk ook. en sowieso heb ik al verschillende collega's verteld dat het officieel is dus wel zo netjes dat zij het ook weten.
    hmm ik ben zo blij dat ik ga, ben er echt aan toe

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jitsketje Bekijk bericht
    Echt leuk.
    Je maakt me super enthousiast en Dublin staat nu wel op nummer 1.
    Ik moet een Top 3 maken geloof ik maar denk dat alles in Ierland of Engeland zal zijn..heel misschien nog iets in Scandiavië maar dat ga ik allemaal nog eens goed uitzoeken.

Wat raad je aan qua kamer zoeken?
    Er eerder heen gaan en ter plekke iets zoeken en bekijken? Via internet? Op de campus van de Uni? (mocht dat mogelijk zijn)...
    Goed om te horen! Het is echt een super leuke stad en zeker doordat het 'klein' is. De Ieren zijn ook zo aardig, ze helpen je met alles!

Het ligt eraan wat jij fijn vindt, ik vond het heerlijk om vanaf het vliegveld meteen mijn appartement in kon en niet een aantal dagen in een hostel moest zitten. Je zal hoe dan ook een kamer vinden! Ik weet dat Trinity bij de school woningen heeft en je kan op daft.ie zoeken of via de volgende sites:
    www.gsv.ie
    http://www.chubbproperties.com/
    http://www.ghr.ie/

Bovenstaande zijn verhuurders van studentenaccommodaties, ik raad je wel aan om iig een eigen slaapkamer te nemen voor je privacy

' Love’s like a runway but which one do I love more?
    No emotional baggage, just big bags filled with Dior.. '

Regels voor berichten