Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: EMDR ervaringen?

Standaard EMDR ervaringen?

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met EMDR?
    Ik ga maandag voor het eerst met m'n psycholoog hier mee aan de slag en vind het eigenlijk wel heel spannend. Misschien dat iemand haar ervaringen wil delen?
    29-09-2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeminae Bekijk bericht
    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met EMDR?
    Ik ga maandag voor het eerst met m'n psycholoog hier mee aan de slag en vind het eigenlijk wel heel spannend. Misschien dat iemand haar ervaringen wil delen?
    Bij mij heeft het heel goed gewerkt. Ik werd er wel moe van en kreeg er hoofdpijn van, maar dat ging gewoon weer over. Ben blij dat ik het gedaan heb.
    carpe diem quam minimum credula postero

Standaard

Ik heb EMDR gehad wat mij heeft geholpen bij rouwverwerking. Bij mij ging het ongeveer zo: de psycholoog ging samen met mij terug naar mijn meest traumatische gebeurtenissen, terwijl ik een koptelefoon op had die elke keer tikjes liet horen. Vervolgens moest ik een cijfer geven in hoeverre ik het nog als traumatische ervoer wat natuurlijk steeds minder werd. Na 90 minuten was het dan klaar. Ik had soms het idee dat het niet echt werkte, maar merkte vooral achteraf dat ik er heel veel baat van heb gehad en dat dit me echt heeft geholpen met verwerken. Het kan wel zwaar zijn, en idd zoals hier boven al wordt gezegd, ook erg vermoeiend werken en leiden tot hoofdpijn enzo. Vaak ging ik na een sessie gewoon een middagje op de bank met chocola en heul veel thee, zodat ik me dan iets beter voelde .

Standaard

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan voor traumaverwerking, maar het heeft bij mij niet geholpen.. Waarschijnlijk omdat ik van mezelf al erg goed ben emoties van een bepaalde gebeurtenis te scheiden en het vooral de nasleep was van de gebeurtenis die sporen achter heeft gelaten, maar dat zat allemaal veel te diep weg gestopt ofzo. Mindfullness heeft bij mij uiteindelijk veel meer geholpen.

Ik had trouwens ook neit echt last van hoofdpijn ofzo erna... Vond het allemaal niet zo boeiend. Best apart eigenlijk..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anna Molly Bekijk bericht
    Ik heb het een paar jaar geleden gedaan voor traumaverwerking, maar het heeft bij mij niet geholpen.. Waarschijnlijk omdat ik van mezelf al erg goed ben emoties van een bepaalde gebeurtenis te scheiden en het vooral de nasleep was van de gebeurtenis die sporen achter heeft gelaten, maar dat zat allemaal veel te diep weg gestopt ofzo. Mindfullness heeft bij mij uiteindelijk veel meer geholpen.

Ik had trouwens ook neit echt last van hoofdpijn ofzo erna... Vond het allemaal niet zo boeiend. Best apart eigenlijk..
    Mijn psychologe wilt ook EMDR met mij gaan doen en zat er zelf aan te denken om mindfulness te proberen! Zou je daar wat meer over kunnen vertellen?
    Trouwe meelezer.

- Comparison is the thief of joy.

Standaard

Ik heb een paar sessies gehad om beter met mijn pestverleden om te gaan. Bij mij heeft het echt heel goed gewerkt, ik moest bepaalde pijnlijke gebeurtenissen terughalen en toen kon ik zelf bepalen welk gevoel ik daar voortaan bij wilde, of zo. Door het weer opnieuw te beleven (hoe raar dat ook klinkt) ging het rotgevoel gewoon weg en kwam er als vanzelf een nieuw gevoel voor in de plaats. Ik vond het heel prettig, ook omdat ik maar 2 of 3 keer geweest ben en ik er nog steeds profijt van heb. Ik kan het zeker aanraden!

Standaard

Mindfulness werkte bij mij juist helemaal niet. Vond dat echt verschrikkelijk!

Ben er wel bang voor dat bij de EMDR er veel emoties omhoog gaan komen, die ik nu ver weg heb gestopt. Snap dat dat juist de bedoeling is, dat je er dan wat mee kan doen om ze te verwerken, maar vind het heel eng
    29-09-2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piensie Bekijk bericht
    Ik heb EMDR gehad wat mij heeft geholpen bij rouwverwerking. Bij mij ging het ongeveer zo: de psycholoog ging samen met mij terug naar mijn meest traumatische gebeurtenissen, terwijl ik een koptelefoon op had die elke keer tikjes liet horen. Vervolgens moest ik een cijfer geven in hoeverre ik het nog als traumatische ervoer wat natuurlijk steeds minder werd. Na 90 minuten was het dan klaar. Ik had soms het idee dat het niet echt werkte, maar merkte vooral achteraf dat ik er heel veel baat van heb gehad en dat dit me echt heeft geholpen met verwerken. Het kan wel zwaar zijn, en idd zoals hier boven al wordt gezegd, ook erg vermoeiend werken en leiden tot hoofdpijn enzo. Vaak ging ik na een sessie gewoon een middagje op de bank met chocola en heul veel thee, zodat ik me dan iets beter voelde .
    Ja, bij mij ging het ook zo. Ik dacht eerst ook 'hoe gaat dat nou werken met van die tikjes? Moet ik mezelf nu een soort van gaan dwingen om een ander gevoel bij die gebeurtenis te hebben?'. Maar op een gegeven moment merk je dat je brein gewoon het werk doet, eigenlijk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeminae Bekijk bericht
    Mindfulness werkte bij mij juist helemaal niet. Vond dat echt verschrikkelijk!

Ben er wel bang voor dat bij de EMDR er veel emoties omhoog gaan komen, die ik nu ver weg heb gestopt. Snap dat dat juist de bedoeling is, dat je er dan wat mee kan doen om ze te verwerken, maar vind het heel eng
    Ik zag er ook erg tegenop, je gaat niet voor je lol vervelende gebeurtenissen 'herbeleven'. Het ligt ook wel aan de soort ervaringen die je hebt gehad, denk ik.

Maar wat mezelf betreft: ik merkte juist dat ik me tijdens de sessie steeds krachtiger voelde, alsof ik alles uit kon gummen en opnieuw in kon delen. Het was natuurlijk pijnlijk en confronterend, maar ik voelde me daarna heel sterk.

Standaard

Jullie ervaringen klinken 'hoopvol'! Heb er al iets meer vertrouwen in. Ik ga get niet met geluid doen, dus niet met die klikjes/tikjes, maar met bewegingen met de hand van mijn psycholoog. Ben benieuwd, heb nog niet echt een idee van hoe me dat gaat helpen
    29-09-2007

Regels voor berichten