Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Standaard Moederdag zonder geld

Mammie wil niet dat we geld aan haar uitgeven voor moederdag, dus ik probeer iets leuks te bedenken om voor haar te doen of te maken! Hebben jullie ideeen?

Iets met eten kost ook aardig wat geld, we dachten eerst aan voor haar koken maar ja. Iets maken moet nog wel te improviseren zijn met bestaande materialen.
    En qua gebaar zou het iets in het huishouden kunnen zijn,
    maar het kan leuker.
    Your lack of direction showed me where to go

Standaard

Ik zag laatst in een kookboek hoe je zelf jam moet maken...

Klinkt misschien een beetje stom, maar als je moeder er van houdt (jam oid), dan is het wel leuk om zoiets zelf te maken en dan een oud potje te gebruiken en leuk te versieren en het daar in doen. Met een leuk zelfgemaakt kaartje er aan enz.

Maar kan bv ook met koekjes ofzo .
    Blog About food and other friends

Marktplaats H&M Primark Vintage

Standaard

Maak mooie waardebonnen die ze in de loop van het jaar kan inleveren: het huis stofzuigen, de strijk doen, een lunch, strandwandeling samen, etc.

Standaard

Ik weet niet of je moeder veel foto's van het gezin heeft? maar de mijne was dolgelukkig van een ingelijste foto van mij en mijn broer samen.
    love is a ...

Standaard

Zelf een high tea maken? Kost wel wat, maar niet veel. Kan je zo uitgebreid doen als je zelf wilt.
    ~

Standaard

maar heb je ook echt even geen geld of wil je moeder niet dat je er geld aan uit geeft? Want dat zegt mijne ook altijd namelijk, en dan zou ik toch gewoon lekker wat voor d'r koken of een lekkere taart bakken. En vaak is dat eigenlijk wel nog duurder dan een bosje bloemen.

Standaard

Misschien kun je ook een leuk filmpje maken waarin jij (en als je broers/zussen hebt die ook) aan haar vertelt hoeveel je van dr houdt enzo. Ook kun je een liedje voor haar zingen. Ontbijtje op bed mag natuurlijk ook niet ontbreken!

Ik weet niet wat voor een knutselmaterialen jullie thuis hebben maar met strijkkralen kun je lijstjes maken en daar kun je foto's onder plakken. Of als jullie nog een heleboel foto's hebben rondslingeren, dan kun je een mooi fotoboek kopen en die foto's daarin plakken. Als je nog een schriftje ergens hebt liggen kun je daarin gedichtjes en wat dan ook schrijven aan je moeder.

Als je nog wol/draad hebt liggen (of misschien wel kralen) kun je daarvan armbandjes voor haar maken of een ketting.

Als je nog een lege pot hebt, kun je zelf scrub maken door suiker te mengen met (olijf)olie. Een beetje bodylotion kun je ook daardoor heen doen, zodat je mama een zacht laagje op haar huid krijgt na het scrubben.

Heb je thuis bloem, zout en eieren? Vast wel! Hiermee kun je pannenkoeken maken, en met een beetje bakboter, kun je er zelfs cake mee maken. (google voor recepten).

Heb je nog lege flessen staan van bijvoorbeeld wijn of wasmiddel? Die kun je als vaas gebruiken voor (zelfgemaakte) bloemen.

Er is zoveel leuks te bedenken dat weinig tot niets hoeft te kosten! Succes

Standaard

Wij maken voor mijn mama een receptenboek, met alle lekkere dingen die zij altijd voor ons maakt. Voor haar heel handig want haar receptenbak is één grote teringbende! Wij laten 'm gewoon drukken via de HEMA, maar als je wil kun je 'm ook zelf schrijven in een mooi ringbandblokje of printen en inbinden in 'n mapje ofzo.

sometimes you have to high-five someone in the face.
    with a table.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrijver zonder naam Bekijk bericht
    Maak mooie waardebonnen die ze in de loop van het jaar kan inleveren: het huis stofzuigen, de strijk doen, een lunch, strandwandeling samen, etc.
    Jaaaa dit doet ik vroeger ook altijd! "een dag geen ruzie maken met *broer*" hahah, en dan ook bijpassende plaatjes/fotos van internet uitprinten en in paint er Waardebon opzetten enzo :')
    #jemoeder

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goodmorning Bekijk bericht
    Jaaaa dit doet ik vroeger ook altijd! "een dag geen ruzie maken met *broer*" hahah, en dan ook bijpassende plaatjes/fotos van internet uitprinten en in paint er Waardebon opzetten enzo :')
    Dat deed Noortje (van de Tina) ook altijd. En toen kreeg ze een keer als wraak van iedereen zo'n bonnenboekje terug en kwam ze erachter dat het toch niet zo'n leuk cadeau was.
    ~

Regels voor berichten