1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motiveren om gezond te leven deel 2

Discussie in 'Centraal Station' gestart door velvetpony, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. velvetpony

    velvetpony Super ELLEgirl

    Omdat de andere vol is, hier een nieuwe! :)
     
  2. Dollish

    Dollish Über ELLEgirl

  3. hallo!

    hallo! ELLEgirl

    Jaa weer een nieuwe :)

    Ik heb even een vraagje, hoe zit dat met pindakaas? Ik lees nu heel veel dat pindakaas heel goed kan, maar ik dacht altijd dat het onwijs ongezond en vet was. Weet iemand hier meer van?
     
  4. mojo jojo

    mojo jojo Über ELLEgirl

    ipv van pindakaas zou je ook amandelpasta kunnen eten
    ik had laatst gemengde notenpasta gekocht maar vind m eigenlijk niet zo lekker helaas hij was vet duur, 5 euro ofzo voor een potje
    en nu heb ik weer biologische pindakaas gehaald haha

    MAAR ik wil nu zo gaan hardlopen maar ik weet niet hoe ver ik moet gaan haha want ik wil wel goed uitkomen?
     
  5. GRAPEFRUIT:

    GRAPEFRUIT: Super ELLEgirl

    YIHAAAAAA, ik ben zo blij, ik weeg mezelf altijd vrijdagochtend (net dus)
    Maar ik was een beetje bang, omdat het zo warm is de laatste dagen, dan zwellen mijn handen bijv. erg op en houd ik vocht vast enzo.
    maar er is gewoon in 1 week weer 1,1 kilo af!!!! YES, ik ben al 3 en halve maand bezig, dus dat ik zelfs nu nog gewoon weer een hele kilo af ben gevallen is zo fijn!
    Was bang dat het nu wel iets van op zn meest een halve kilo per week zou zijn.
    Moet wel zeggen dat ik deze week nog weer beter op mijn eten ben gaan letten en dat gaat heel goed, fijn om daardoor ook resultaat te zien, voel me ook ineens veel beter en zie nu steeds meer verschil.
    Ben nu niet meer een fatty maar gewoon nog een beetje chubby.

    En dat ik nu dus weer ben afgevallen zorgt ervoor dat ik over de helft van mijn doel gewicht ben! YES, had het eigenlijk gepland voor volgende week, dacht dat ik anders te optimistisch zou zijn (volgende week ben ik ook jarig, dus hoopte dan onder een bepaald gewicht te zitten)
    Oh ik ben echt zo happy.
    Weet niet of ik het mag neerzetten, maar ben nu 10,4 kwijt!
    JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! ;)

    Hoe gaat het met jullie? lekker gezond gegeten? niet stiekem allemaal ijsjes gegeten met dit benauwde weer?
    Ik niet, ik werk in een ijssalon maar heb me godzijdank kunnen inhouden!
    Eten jullie trouwens als jullie thuis zijn het gewone avondeten mee of niet?
    Bij mij thuis eet ik wel gewoon mee, maar helaas eten we veel koolhydraten, dus ik probeer altijd sowieso het meeste groente te pakken en ik eet salades als er patat/poffertjes/pannekoeken of pizza word gegeten.
     
  6. hallo!

    hallo! ELLEgirl

    Bedankt voor de uitleg over pindakaas!

    Hebben jullie met dit weer ook dat jullie vocht vasthouden en iets opzetten? Wat een ramp, ben ik zo veel afgevallen, lijkt het net alsof ik weer alles ben aangekomen. Maar dat kan toch niet in twee dagen?
     
  7. XxLauraxX

    XxLauraxX Über ELLEgirl

    Dat valt reuze mee hoor.
    Ik kijk net even op het etiket van de Calve pot die ik heb en per boterham is het 1 gram suiker.
    Geen transvetten.
    En als ingrediënten: pinda's, plantaardige olie, dextrose, plantaardig vet, zout.
    Dus geen chemische toestanden gelukkig.

    En gefeliciteerd Grapefruit! Dat is echt veel, super!

    Hier gaat het ook goed, ik ben bij les 15 van STR, alleen hardlopen in dit weer is geen aanrader... Veel te benauwd! En ik doe er 30 minute shred bij, alleen dan gewoon om de dag.
    En ik woon niet meer thuis, maar als ik daar ben eet ik mee want ze eten eigenlijk altijd wel gezond gelukkig. Behalve op zaterdag, dat is frietdag maar mijn doel is niet om af te vallen, en ach een keer patat vind ik dan niet erg.

    Oh trouwens, bij de AH hebben ze nu Erben's Natuurijs, biologisch yoghurtijs. Echt lekker en heel weinig kcal in vergelijking met 'gewoon' ijs.
     
  8. GRAPEFRUIT:

    GRAPEFRUIT: Super ELLEgirl

    JA, dat heb ik ook heel erg, denk niet dat je echt bent aangekomen, al helemaal niet in twee dagen!
    Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je hebt gegeten, maar dat weet jij het beste.
    Het is gewoon echt rotweer, van mij mag het wel even een dag keihard regenen, dan is het weer een beetje afgekoeld, dat benauwde weer is echt irritant, ook met sporten.
     
  9. liza_b

    liza_b Super ELLEgirl

    Jeej, wat goed!! Superfijn en motiverend! Knap trouwens dat je de ijsjes hebt weten te weerstaan terwijl je er met je neus bovenop staat.

    Als ik een keer bij mijn ouders ben eet ik meestal wel het gewone avondeten mee, alleen niet alle 'gangen' zeg maar. Zij eten vaak voor-hoofd-na en ik eet dan alleen hoofd. Of ik kook zelf i.p.v. mijn mama. Maar mijn ouders eten ook best gezond dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over en ze laten mij verder ook gewoon mijn gang gaan met eten en houden ook rekening met mijn eetpatroon en voorkeuren. Zo koopt mijn moeder altijd als ik kom tomaten en komkommers omdat ik die zo lekker vind haha!

    Overigens eet ik sowieso wel gewoon koolhydraten, alleen niet per se iedere dag en ik probeer er wel een beetje op te letten dat de verhoudingen oké zijn tussen groente en koolhydraten. Mag nog wel wat minder, moet ik toegeven.
     
  10. GRAPEFRUIT:

    GRAPEFRUIT: Super ELLEgirl

    Thanks!
    Jij bent ook goed bezig!
    Heb net 30 ds afgerond!
    Ach, patat kan inderdaad ook af en toe wel eens, maar ik moet afvallen, door overgewicht, dus ik neem het nu nog maar even niet.

    Heeft trouwens iemand hier de Nike Free run +3? die lijken mij namelijk heel fijn, doordat ze ook zo soepel zijn enzo lijken ze me ook geschikt voor cardio/workouts en eventueel misschien ook yoga etc.
     
  11. Lavender.blush

    Lavender.blush Über ELLEgirl

    In pindakaas (en in alle noten of notenpasta's) zitten wel veel calorieën dus je moet niet 5 x per dag een dik besmeerde boterham met pindakaas gaan eten als je af wilt vallen. Maar pindakaas past zeker wel in een gezonde leefstijl!

    OJA ik heb nog een meesterlijke tip voor jullie, voor het avondeten.
    Italiaanse bol (of ander brood, je kan het volkoren maken) met op de bovenkant jam (zonder suiker of light). Op de onderkant een bedje van rucola, daarop een bereide kipschnitzel of kipfilet, en daarop een plakje brie. ZO HEERLIJK en vrij gezond, behalve de brie. Maar die kan je vervangen door 30+ geraspte kaas ofzo. Dit enorm vullende en heerlijke ding geeft je 662 kCal. Rauwkost kan je eindeloos eten dus maak hiernaast een lekkere salade en je hebt een heerlijk gezonde maaltijd. Doe bij de salade een beetje dressing, mag best. Of maak een gezondere dressing van yoghurt ofzo.
    Je kan de kip ook vervangen door een biologische hamburger, daar zit minder troep en meer gezonde dingen in dan niet bio. Maar ik denk dat kip meer vult.
    Dit is 1 van de "lievelingsmaaltijden" van mijn vriend en mij, we hebben het ooit op vakantie gehad en toen het recept gevraagd aan de kok omdat het zo lekker was!

    Verder:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. GRAPEFRUIT:

    GRAPEFRUIT: Super ELLEgirl

    Dankje! haha, ja, maar ik heb wel geluk dat het geen overheersende geur heeft, zoals bijv. patat, ik proef wel eens wat als er een nieuwe smaak is, maar dat is dan een klein beetje op zo'n lepeltje, geen hele bol.

    Ohja, dat is ook slim!
    Wij eten gewoon hoofd zeg maar en dan eet mijn familie een toetje, en ik dan in de plaats soms gewoon fruit ofzo.
    Wat lief! dat heb ik nu een beetje in mijn moeders patroon gewerkt, dat ze met boodschappen standaard fruit/groente voor mij haalt. :p

    Ik merk trouwens dat mijn moeder een beetje begint mee te doen, nog lang niet echt gezond, maar ze verruilt steeds vaker grote koeken/chocola in voor fruit of een biscuitje, dat is ook wel heel erg fijn!
    Nu mn zusjes nog. :p
     
  13. mojo jojo

    mojo jojo Über ELLEgirl

    oke ik heb net mn eerste start to run dag gedaan en nu ben ik ff trots op mezelf
    vond t ook nog leuk ook nog
    alleen heb ik foute schoenen maar gelukkig heb ik maandag een afspraak bij de podoloog en een waardebon van 25 euro bij de sportzaak dus kan ik meteen goede schoenen kopen
     
  14. babeeh

    babeeh Super ELLEgirl

    vraagje, ik heb savonds echt vaak e norme trek wat nemen juliie wat niet veel calorieen is?
    oh en tips voor salades
     
  15. mojo jojo

    mojo jojo Über ELLEgirl

    ik neem meestal wat fruit of wat rauwe groente (wortel, komkommer bijvoorbeeld)
    eventueel met een beetje pindakaas
    maar als ik merk dat ik elke avond veel trek heb dan zorg ik dat ik of wat meer eet bij het avondeten of wat later eet (7 uur ipv 6 uur bijvoorbeeld)

    mijn lievelingssalade is spinazie salade
    100 gram spinazie, 1 avocado, 1 hardgekookt ei, 1/2 lente ui en wat cherry tomaatjes
     
  16. babeeh

    babeeh Super ELLEgirl

    Oh oke ja dat is een goede, wat meer fruit ofzo...
    Ik eet altijd rond 19:00 hahaha... maar ik denk omdat ik ben gestopt met roken dat ik daardoor extra trek heb.

    Ow die salade ga ik ook proberen!! Lekker!
     
  17. babeeh

    babeeh Super ELLEgirl

    ik heb het vorig topic zoals je merkt niet gelezen, helaas.
    Maar thanks!
     
  18. Unquestionable

    Unquestionable Über ELLEgirl

    Dat ijs is ook echt té lekker! :) Heb hier nog een heel inimini klein beetje staan!

    Ik heb net lekker van kwart over 11 tot half 1 gesport! :) Heerlijk! Alleen niet zoveel buikspieren gedaan omdat ik nog veel spierpijn heb van afgelopen woensdag :rolleyes:
     
  19. OhMyGosh!!!!!

    OhMyGosh!!!!! Guru ELLEgirl

    Dat ijs is inderdaad lekker, en maar 60 calorieen per ijsje. Ik heb de citroenvariant geprobeerd en ik wil ook nog die bakjes gaan halen, met bosbessen.
     
  20. mojo jojo

    mojo jojo Über ELLEgirl

    ik heb hier perfekt pindakaas (van de jan linders denk ik) en daar zit in 80% pinda's, plantaardige olie, dextrose, gehard plantaardig vet, zout
    en in mijn puur&eerlijk biologische pindakaas zit 77% gebrande gemalen pinda's*, plantaardig vet*, rietsuiker*, zeezout
    * = van biologische oorsprong

    wat is precies het verschil tussen rietsuiker en dextrose/glucose?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina